ترفند اپل واچ

آموزش مدیریت پادکست اپل واچ

blank

معرفی پادکست(Podcasts) اپل واچ

بسیاری از داستان ها، روایت ها و کتاب های صوتی را می توان در قالب پادکست و بر روی دستگاه های هوشمندی چون اپل واچ گوش داد و شنید. در Apple Watch Series 3 و و مدل های جدیدتر نیز می توان با استفاده از اتصال ساعت به شبکه Wi-Fi و یا دیتای موبایل، بدون نزدیک بودن به گوشی آیفون پادکست ها را به صورت آنلاین دریافت کرد و شنید. در اپل واچ های سری1 و مدل های پس از آن نیز امکان ذخیره پادکست روی ساعت و گوش دادن به آنها وجود دارد و می توان پادکست ها را به صورت خودکار میان اپل واچ و گوشی آیفون سینک و همگام کرد. در ادامه روش مدیریت پادکست روی اپل واچ را آموزش خواهیم داد. با کوک موبایل همراه بمانید.

اتصال اپل واچ به هدفون یا بلندگوی بلوتوثی

پادکست های جریانی از داده های صوتی هستند که قابلیت پخش و مدیریت آنها روی اپل واچ های مدل سری 3 و به بعد ایجاد شد. منظور از جریان صوتی پادکست دریافت و پخش آنلاین آنها از فروشگاه هایی همانند App Store و … است؛ البته در مدل های اپل واچ سری 1 و بعد از آن هم می توانستیم پادکست ها را ذخیره کرده و در زمانی مناسب به آنها گوش دهیم.

blank نکته: چنانچه دستگاه AirPods دارید و آن را همزمان با راه اندازی آیفون راه اندازی و تنظیم کرده اید نیاز  به ایجاد تنظیمات ندارید و تنها با تپ کردن روی عبارت play می توانید صوت را بر روی هدفون خود پخش کنید.

  • جفت کردن ساعت با هدفون بلوتوث یا بلندگوهای بلوتوث

برای شنیدن و گوش دادن به پادکست ها یا سایر صداهای تولید روی ساعت هوشمند اپل خود به هدست یا بلندگو بلوتوث نیاز دارید. پس از خریداری هر هدست و یا بلندگوی بلوتوثی لازم است مطابق با راهنما و یا دستور العمل همراه دستگاه عمل کنید تا آن را در حالت قابل کشف و جست و جو برای سایر دستگاه های هوشمند قرار دهید.

با آماده شدن دستگاه بلوتوث و قابل جست و جو شدن آن، برنامه تنظیمات را که با آیکون blank مشخص شده است، بر روی ساعت خود باز کنید، حال باید بر روی Bluetooth ضربه بزنید و کمی منتظر بمانید. با ظاهر شدن نام دستگاه بر روی آن ضربه بزنید.

جفت-کردن-ساعت-با-هدفون-بلوتوث-یا-بلندگوهای-بلوتوث

جفت-کردن-ساعت-با-هدفون-بلوتوث-یا-بلندگوهای-بلوتوث

در تصویر بالا نمایی از تنظیمات مرتبط با دستگاه های بلوتوثی روی اپل واچ را مشاهده می کنید. همانطور که می بینید عبارت Connect a device در بخش پایینی صفحه قرار دارد و با تپ کردن روی آن به بخش تنظیمات بلوتوث اپل واچ هدایت خواهید شد.

  • انتخاب خروجی صوت و صدای اپل واچ

برای این منظور می بایست گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: پایین صفحه برنامه را لمس کرده و انگشت خود را برای چند ثانیه روی آن نگه داشته و سپس انگشت را بدون بلند کردن از روی صفحه به سمت بالا بکشانید. با این کار مرکز کنترل اپل واچ باز می شود.
  • گام دوم: بر روی نماد خروجی صوت که به شکل آیکون the Audio Output icon است، ضربه زده و در انتها دستگاه پخش صوتی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 blankهشدار: در مورد مبحث شنیدار و سلامت شنوایی لازم است که موارد ایمنی همچون انتخاب درجه صحیحی از صدای خروجی را مد نظر داشته باشد.

اضافه کردن پادکست به اپل واچ

با اضافه کردن پادکست ها به اپل واچتان می توانید در هر جا و هر زمان دلخواهی به آنها گوش داده و از آنها لذت ببرید. دقت کنید که برای شنیدن پادکست های همگام شده با ساعت اپل خود نیازی ندارید که آیفون را کنار خود داشته باشید. برای این منظور تنها کافی است که اشتراک برنامه های پادکستی را داشته باشید. به این ترتیب برنامه Podcasts را بر روی آیفون خود  باز کرده و در ادامه قسمت های جدید نمایش های صوتی و یا …  به صورت خودکار با اپل واچتان همگام سازی می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده از برنامه Podcasts آیفون، می توانید نگاهی به پست “مدیریت Podcasts روی آیفون” بیندازید

  • همگام سازی پادکست های خاص به ساعت اپل

در صورت داشتن اشتراک دریافت موزیک و پادکست از برنامه های ارائه دهنده این نوع از داده، ساعت هوشمند اپل همگام سازی قسمت های جدید تمامی پادکست های شما را به صورت خودکار انجام می دهد. برای همگام سازی پادکست های خاص و دلخواه  خود، می بایست گام های زیر را طی نمایید:

همگام-سازی-پادکست-های-خاص-به-ساعت-اپل

همگام-سازی-پادکست-های-خاص-به-ساعت-اپل

  • گام اول: برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کنید.
  • گام دوم: بر روی گزینه My Watch ضربه بزنید و در ادامه بر روی گزینه Podcasts تپ کنید.
  • گام سوم: گزینه Listen Now را خاموش کرده و سپس سوئیچ های پادکست هایی را که میخواهید با اپل واچتان سینک و همگام شوند، روشن کنید.
  • گام چهارم: برای همگام سازی و سینک دوباره تمامی پادکست های آیفون با اپل واچتان می بایست گزینه Now Listen Now را روشن کنید.

مطالب مرتبط