ترفند اپل واچ

آموزش استفاده از کرنومتر در اپل واچ

blank

کاربران اپل واچ ها می توانند از ساعت خود به عنوان کرنومتر پیشرفته ای که می تواند بازه های زمانی را تا 11 ساعت و 55 دقیقه بشمارد استفاده کنند. برای استفاده از کرنومتر اپل واچ می توان از برنامه Stopwatch که به صورت بومی روی ساعت نصب شده است استفاده کرد و یا با نصب واچ فیس Chronograph به قابلیت های آن دست یافت.

  • باز کردن یک کرنومتر جدید در اپل واچ

برای شمارش زمان می بایست ابتدا اپلیکیشن Stopwatch را که با آیکون blank بر روی ساعت نماش داده می شود، باز کرده و یا آن را از روی واچ فیس Chronograph که قبلا به لیست واچ فیس های ساعت هوشمند اپل اضافه کرده اید، باز کنید.

باز-کردن-یک-کورنومتر-جدید-در-اپل-واچ

باز-کردن-یک-کورنومتر-جدید-در-اپل-واچ

سه تصویر بالا نشان دهنده سه نوع رایج از نماش کرنومتر روی اپل واچ است: سمت چپی نمایی از کرنومتر دیجیتالی، وسطی یک کرنومتر آنالوگ و سمت راستی هم یک Chronograph است.

  • شروع شمارش، توقف شمارش و تنظیم مجدد کرنومتر

اپلیکیشن Stopwatch را که با آیکون blank  بر روی ساعت نماش داده می شود، باز کرده و در ادامه یکی از موارد زیر را انجام دهید:

  • شروع شمارش: روی دکمه سبز رنگ سمت راست و پایین صفحه ضربه بزنید.
  • ضبط یک بازه زمانی شمارش شده: روی دکمه خاکستری سمت چپ و پایین صفحه ضربه بزنید.
  • ذخیره زمان نهایی: روی دکمه توقف که به رنگ قرمز نمایش داده شده است، ضربه بزنید.
  • ریست کردن کرنومتر: روی دکمه خاکستری سمت چپ و پایین صفحه و یا بر روی دکمه LAP تپ کنید.

حتی اگر حین شمارش کرنومتر از صفحه برنامه خارج شوید و با برنامه دیگری کار کنید، کرنومتر به شمارش زمان ادامه خواهد داد و تا زمانی که روی دکمه توقف تپ نکنید برنامه از اجرا نمی ایستد.

پس از شمارش و اتمام کار می توانید لیستی از زمان های شمارش شده را بر روی صفحه ببینید. برای مشاهده همه آنها و پایش زمان های شمارش شده می توانید تاج دیجیتالی ساعت را بچرخانید.

شروع-شمارش،-توقف-شمارش-و-تنظیم-مجدد-کرنومتر

شروع-شمارش،-توقف-شمارش-و-تنظیم-مجدد-کرنومتر

تصویر بالا نمایی از صفحه نمایش کرنومتر آنالوگ است. برای شروع و توقف شمارش می توانید دکمه سمت راست را که به رنگ سبز مشخص شده است فشار دهید. برای ذخیره زمان اندازه گیری شده با کرنومتر می بایست بر روی دکمه سمت چپ که به رنگ خاکستری نمایش داده شده است، تپ کنید.

  • تغییر دادن فرمت کرنومتر اپل واچ

برای این منظور لازم است گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: اپلیکیشن Stopwatch را که با آیکون blank  بر روی ساعت نماش داده می شود، باز کنید.
  • گام دوم: صفحه نمایش را فشار داده و سپس یکی از فرمت های Analog، Digital، Graph یا Hybrid را انتخاب کنید. اگر گزینه Analog را انتخاب کنید، می توانید زمان ها در واحدهای دقیقه، ثانیه و دهم ثانیه مشاهده کنید. با اسکرول کردن میان این واحدهای شمارش زمان، می توانید هر یک از آنها را برای نمایش در فرمت آنالوگ کرنومتر ببینید.

اگر در حالی که برنامه Stopwatch روی ساعت باز شده است، صفحه نمایش را فشار دهید، چهار دکمه بر روی صفحه نمایش با نام های Analog، Digital، Graph یا Hybrid نشان داده می شود که با فشردن هر یک از آنها می توانید فرمت نمایش کرنومتر را تغییر دهید.

مطالب مرتبط