ترفند

5 روش اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

blank

روش‌های مختلفی به منظور اتصال گوشی اندروید به تلویزیون وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها تصاویر و ویدیوهای گوشی اندرویدی خود را روی صفحه نمایش تلویزیون مشاهده کنید. در این مطلب قصد داریم به معرفی 5 روش برای اتصال گوشی اندروید به تلویزیون بپردازیم. با کوک موبایل همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

به طور قطع تماشای فیلم و ویدیو در صفحه نمایش بزرگ‌تر همانند نمایشگر تلویزیون نسبت تماشای آن در صفحه نمایش کوچک گوشی لذت بخش‌تر خواهد بود. خوشبختانه امکان تماشای فیلم ویدیو گوشی در تلویزیون به راحتی امکان پذیر است. اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش در مقاله‌ای با عنوان “آموزش اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون” نحوه اتصال گوشی های سامسونگ به تلویزیون را خدمتتان شرح دادیم. حال در این مقاله قصد داریم تا به آموزش اتصال گوشی اندروید به تلویزیون بپردازیم.

اتصال گوشی اندروید به تلویزیون از طریق وای فای

یکی از آسان‌ترین روش‌های اتصال گوشی اندروید به تلویزیون استفاده از وای فای است. با انجام این عمل قادر خواهید بود تا محتوای مورد نظر خود را روی تلویزیون تماشا کنید. اکثر کمپانی‌های بزرگ تولید کننده تلویزیون نظیر سامسونگ، سونی، ال جی و غیره امکان اتصال گوشی اندروید به تلویزیون از طریق اتصال به شبکه وای فای یکسان را برای کاربران خود فراهم آورده‌اند.  همچنینی برخی از تلویزیون های جدید از قابلیت اتصال بیسیم و مستقیم به گوشی بهره می‌برند.

5 روش اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

 

اتصال گوشی اندروید به تلویزیون با استفاده از اپلیکیشن های جانبی

استفاده از اپلیکیشن جانبی نظیر iMediaShare – Photos & Music یکی دیگر از روش‌های اتصال گوشی اندروید به تلویزیون محسوب می‌شود. با استفاده از اپلیکیشن مذکور می‌توانید به تماشای ویدیو و عکس در تلویزیون بپردازید. همچنین این اپلیکیشن امکان نصب برنامه های اندرویدی روی تلویزیون را هم در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. با کلیک روی لینک قادر به دانلود و نصب اپلیکیشن iMediaShare – Photos & Music روی گوشی خود خواهید بود.

اتصال گوشی به تلویزیون با استفاده از گوگل Chromecast

از دیگر روش‌های اتصال گوشی اندروید به تلویزیون می‌توان به استفاده از دانگل گوگل Chromecast اشاره کرد. این دانگل امکان نمایش محتوای گوشی یا تبلت را روی تلویزیون فراهم می‌آورد. بدین منظور تنها کافیست تا اپلیکیشن رایگان Google Home را دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنید. سپس دانگل Chromecast را از طریق پورت HDMI به تلویزیون متصل نمایید.

پس از اجرای برنامه Google Home در گوشی، گزینه Cast Screen/Audio را انتخاب کرده سپس گزینه آبی رنگ را لمس کنید. در مرحله بعدی از شما خواسته می‌شود تا تلویزیونی که قصد اتصال به آن را دارید، انتخاب نمایید. بدین ترتیب می‌توانید گوشی اندرویدی خود را از طریق دانگل گوگل Chromecast به تلویزیون متصل کنید.

اتصال تلویزیون به گوشی اندرویدی با استفاده از MHL

در نظر داشته باشید که اتصال گوشی اندروید به تلویزیون با استفاده از کابل هم امکان پذیر بوده و نیازی به استفاده از اتصال وای فای نیست. بنابراین شما می‌توانید از طریق کابل HDMI گوشی خود را به تلویزیون متصل کنید. جهت اتصال گوشی اندروید به تلویزیون با استفاده از کابل HDMI به یک رابط MHL نیاز خواهید داشت. رابط MHL این امکان را فراهم می‌آورد تا کاربران بتوانند گوشی خود را از طریق کابل HDMI به تلویزیون متصل کنند.

وصل کردن گوشی اندروید به تلویزیون با استفاده از SlimPort

کابل SlimPort همانند MHL عمل می‌کند و شما می‌توانید از آن جهت اتصال گوشی اندروید به تلویزیون استفاده کنید. جهت وصل کردن گوشی اندروید به تلویزیون از طریق SlimPort می‌توانید از کابل‌های HDMI و VGA استفاده نمایید. متاسفانه امروزه تعداد کمی از گوشی‌ها از SlimPort پشتیبانی می‌کنند. بنابراین حتما پیش از استفاده از این روش، مطمئن شوید که دستگاه شما از آن پشتیبانی می‌کند.

5 روش اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش 5 روش اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر پرداختیم. شما می‌توانید بسته به مدل تلویزیون و گوشی خود از روش‌های فوق جهت وصل کردن گوشی به تلویزیون استفاده کنید.

مطالب مرتبط