ترفند نرم افزار

نحوه نصب برنامه مایکروسافت تیمز

نحوه نصب برنامه مایکروسافت تیمز و استفاده برای تماس های کاری

در این مقاله نحوه نصب برنامه مایکروسافت تیمز را بررسی خواهیم کرد. اما پیش از آن نیاز است اطلاعات مختصری در مورد این برنامه داشته باشیم. تا پیش از شیوع کرونا، تعدا استفاده کنندگان از برنامه های گروهی برای برقراری تماس های ویدئویی و کنفرانس ها زیاد نبود. اغلب هم این موارد برای سرگرمی یا ارتباطات دوستانه برگزار می شد. اما پس از پاندمی کرونا شرایط برای همه تغییر کرد. شرکت ها دیگر نمی توانستند به صورت تمام وقت و با تمام کارمندان در دفاتر خود حضور داشته باشند و یا کارمندان به راحتی به ماموریت های کاری بروند. لزوم استفاده از برنامه های ویدئو کنفرانسی بیشتر شد و تقریبا اغلب جلسات در اداره ها و شرکت ها و دیگر مشاغل با استفاده از این برنامه ها صورت می پذیرفت.

برنامه Microsoft Teams چیست؟

مایکروسافت تیمز یک اپلیکیشن ارتباط سازمانی است که برای انواع کسب‌ وکارهای کوچک، سازمان ها و شرکت ‌های بزرگ و حتی ارتباطات افرادی مثل فریلنسرها با مشتریان یا دانش ‌آموزان و معلمان، کاربرد فراوانی دارد. هر فردی که در برنامه ‌های هماهنگی و فعالیت ‌های خود نیاز به کار گروهی روی فایل ‌ها مخصوصا فایل‌ های مایکروسافت آفیس داشته باشد، می ‌تواند از امکانات مایکروسافت تیمز هم بهره‌ ببرد. به ‌علاوه مایکروسافت تیمز انواع ابزارهای ارتباطی و پیام ‌رسانی را هم برای کاربران فراهم آورده است.

از قابلیت‌ های مایکروسافت تیمز می‌توان به تماس و چت ویدئویی، متنی و از همه مهم ‌تر، هماهنگی آسان با ابزار هایی مثل آفیس و شیرپوینت اشاره کرد که همگی در یک رابط کاربری ساده و روان تحت نظارت مایکروسافت عرضه می‌شوند. این برنامه در دو قسمت رایگان و اشتراکی برای استفاده کاربران قرار دارد. بخش رایگان پلتفرم تیمز، امکان مدیریت فعالیت‌ های کسب ‌وکاری را برای گروه‌ هایی با هر ابعادی را فراهم می آورد. کاربران می ‌توانند انواع فعالیت ‌های اشتراکی را به ‌صورت زنده در پلتفرم دسکتاپ (برای ویندوز، مک و لینوکس) یا اپلیکیشن وب ( البته با میزان کارایی کمتر) یا اپلیکیشن موبایل تیمز در گوشی موبایل انجام دهند.

مایکروسافت تیمز چیست

برنامه مایکروسافت تیمز چیست

ایده‌ اولیه‌ مایکروسافت تیمز در سال ۲۰۱۶ شکل گرفت. مایکروسافت در آن زمان تصمیم گرفت تا به ‌جای پرداخت میلیاردها دلار برای خرید اسلک، سرویس مشابهی را طراحی و جایگزین سرویس کسب ‌وکاری اسکایپ بیزنس کنند. اسلک که امروز به‌ عنوان سرویس و شرکتی کاملا مستقل شناخته می ‌شود، ادغام و هماهنگی عالی را با اپلیکیشن‌ های گوگل به کاربر ارائه می ‌کند. هماهنگی که شبیه به ادغام ابزارهای متنوع مایکروسافت با سرویس تیمز است. در هر صورت در کنار ابزارهای کاربردی مثل زوم میتینگ، گوگل هنگ آوت، سیسکو، جوین می و دیگر ابزارهای برقراری ارتباطات گروهی آنلاین می توانید از اپلیکیشن مایکروسافت تیمز هم استفاده کنید.

از دیگر ویژگی ‌های مایکروسافت تیمز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کانال‌ ها و گروه هایی که اعضای تیم می ‌توانند در آن‌ها عضو شوند و آنها را دنبال کنند.
  • برنامه ‌ریزی و زمانبندی جلسات و کنفرانس ‌ها
  • تماس صوتی و تصویری
  • اشتراک ‌گذاری نمایشگر در تماس ‌ها
  • اشتراک اسناد و فایل ها و همکاری با سایر اعضا

مراحل نصب برنامه مایکروسافت تیمز

نسخه استاندارد این برنامه با استفاده از ویژگی های فراوانی که ارائه می دهد رایگان است. عملکرد این برنامه برای سیستم کامپیوتر بسیار خوب است و علاوه بر آن می توانید آن را بر روی پلتفرم های دیگر مثل اندروید و iOS هم اجرا کنید.

مرحله اول: وارد اکانت مایکروسافت خود شوید

این برنامه را برای سیستم عامل های مختلف می توانید از طریق وبسایت رسمی http://teams.microsoft.com/ دانلود کنید و با استفاده از اکانت مایکروسافت (اگر اکانت مایکروسافت ندارید باید یک اکانت برای خود ایجاد کنید) در این برنامه Sign in کنید. ساخت اکانت مایکروسافت آسان است و اگر شما پیش از این از برنامه های متعدد مایکروسافت بر روی سیستم خود استفاده می کردید احتمالا از قبل این اکانت را ایجاد کرده بودید.

وارد اکانت مایکروسافت خود شوید

برای استفاده از مایکروسافت تیمز وارد اکانت مایکروسافت خود شوید

مرحله دوم: برنامه مایکروسافت تیمز را دانلود کنید

بعد از اینکه وارد حساب کاربری مایکروسافت خود شدید، برای دانلود برنامه مایکروسافت تیمز بر روی گزینه Get The Windows App کلیک کنید تا این اپ را روی ویندوز، macOS، اندروید یا دیوایس لینوکس خود دانلود کنید. نسخه تحت وب این برنامه که از طریق براوزر قابل اجراست، بعضی از قابلیت ها را پشتیبانی نمی کند. اما ممکن است در برخی موارد کمی سریع تر از اپ باشد. در هر صورت اگر می خواهید از نسخه تحت وب این برنامه در هر کدام از براوزر هایی که دارید استفاده کنید، می توانید گزینه Use The Web App Instead را کلیک کنید.

برنامه مایکروسافت تیمز را دانلود کنید

برنامه مایکروسافت تیمز را دانلود کنید یا از نسخه وب استفاده کنید

مرحله سوم: وارد اکانت تیمز شوید و برای خود حساب کاربری ایجاد کنید

بعد از اتمام دانلود برنامه، نیاز است که مجددا وارد شوید و در برنامه Sign in کنید. سپس بر روی گزینه Sign Up For Teams کلیک کنید تا تنظیمات این برنامه را برای سازمان یا گروه خود ایجاد کنید.

وارد اکانت تیمز شوید

وارد اکانت تیمز شوید و اکانت ایجاد کنید

مرحله چهارم: گزینه Sign Up for Free را کلیک کنید

در این مرحله یک صفحه جدید برای شما باز می شود. شما در این صفحه لیستی از ویژگی ها و قابلیت های این برنامه را می توانید ببینید که با نسخه پولی آن مقایسه شده اند. اگر شما از هیچ برنامه دیگری از Microsoft Office 365 استفاده نکنید مایکروسافت تیمز برای شما رایگان است.

گزینه Sign Up for Free را کلیک کنید

گزینه Sign Up for Free را کلیک کنید

مرحله پنجم: به اکانت سازمان خود اضافه شوید

اگر حساب کاربری شرکت یا سازمان شما پیش از این در مایکروسافت تیمز وجود داشت بر روی گزینه Already Using Teams که در پایین Sign Up For Teams قرار دارد کلیک کنید. بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید، شما می توانید حساب کاربری Teams سازمان خود را انتخاب کنید و شروع به گفتگو و تعامل با همکاران خود نمایید.

به اکانت سازمان خود اضافه شوید

به اکانت سازمان خود اضافه شوید

مرحله ششم: ایمیل خود را وارد کنید

در این مرحله در باکسی که قرار دارد ایمیل خود را وارد کنید و گزینه Next را بزنید.

ایمیل خود را وارد کنید

ایمیل خود را وارد کنید گزینه Next را بزنید

مرحله هفتم: مشخصات خود را وارد کنید

در این مرحله شما راهنمایی می شوید که اطلاعات شخصی خود را وارد نمایید. نام، نام خانوادگی و نام سازمان یا شرکت خود را در این قسمت بزنید. وقتی وارد کردن مشخصات به اتمام رسید بر روی گزینه Set Up Teams کلیک کنید و کار شما در این قسمت تمام می شود.

مشخصات خود را وارد کنید

مشخصات خود را وارد کنید

بر فرض اینکه نام شرکت شما تا پیش از این وارد نشه یا اکانت سازمان شما ساخته نشده است، بعد از پیوستن شرکت و سازمان شما هم می توانید اکانت آن را سرچ و به آن ملحق شوید. زمانی که برای اولین بار وارد اکانت تیمز می شوید این برنامه از شما می خواهد در صورت تمایل اسم و عکس پروفایل خود را بارگزاری کنید.

چطور از افراد برای پیوستن به اکانت تیمز ساز مان خود دعوت نماییم؟

بعد از اینکه اکانت مایکروسافت تیمز خود را ایجاد کردید حالا زمان آن رسیده که لینک حساب کاربری خود یا سازمانتان را برای همکاران دیگر ارسال نمایید. برای این کار مراحل ساده ای وجود دارد.

مرحله اول: دریافت لینک از طریق ایمیلی که مایکروسافت ارسال می کند

به محض اینکه شما اکانت کاربری خود یا سازمان و شرکتتان را ایجاد می کنید برای شما یک ایمیل ارسال می شود که در متن ایمیل لینکی قرار دارد. با ارسال این لینک برای دیگران، آنها می توانند اکانت شما در تیمز را ببینند. این ایمیل خوشامدگویی برای ورود شما به تیمز هم محسوب می شود.

دریافت لینک از طریق ایمیلی که مایکروسافت ارسال می کند

دریافت لینک از طریق ایمیلی که مایکروسافت ارسال می کند

مرحله دوم: دعوت از دیگران توسط خود برنامه مایکروسافت تیمز

شما همیشه می توانید از طریق خود اپلیکیشن تیمز دیگران را به گروه سازمان و شرکت خود دعوت نمایید. در منوی سمت چپ برنامه و اپ Teams بر روی گزینه Invite People کلیک کنید.

دعوت از دیگران توسط خود برنامه مایکروسافت تیمز

دعوت از دیگران توسط خود برنامه مایکروسافت تیمز

مرحله سوم: دعوت از طریق ارسال لینک

در این منو شما می توانید لینک دعوت را کپی کنید و آن را در کلیپبورد خود ذخیره کنید و افراد را به طور مستقیم از طریق مخاطبانی که ایمیل مایکروسافت آنها در لیست مخاطبین شما نشان داده می شود دعوت کنید. در ردیف بعدی می توانید افراد با آدرس ایمیل های دیگری را نیز به استفاده از اکانت تیمز و پیوستن به حساب کاربری شما دعوت نمایید. این آدرس ایمیل برای دعوت حتما نیازی نیست که اکانت مایکروسافت باشد اما دعوت شوندگان برای شروع کار با تیمز باید اکانت مایکروسافتی برای خود ایجاد نمایند.

دعوت از طریق ارسال لینک

دعوت از طریق ارسال لینک

مرحله چهارم: دریافت لینک دانلود برنامه در متن ایمیل دعوت

وقتی از طریق اپ تیمز برای دیگران لینک دعوت می فرستید برای آنها ایمیلی شبیه به ایمیلی که در زیر می بینید ارسال می شود. برای پیوستن به سازمان شما همکارانتان نیاز دارند که بر روی گزینه Join Teams کلیک کنند که در متن این ایمیل برای آنها ارسال شده است. همچنین برای آنها در همین ایمیل لینک دریافت برنامه برای اندورید و آی او اس هم ارسال شده است. با کلیک بر روی هر کدام از دکمه های Android و یا iOS می توانند این برنامه را در گوشی موبایل اندروید، گوشی آیفون، تبلت و آیپد خود دانلود کنند.

دریافت لینک دانلود برنامه از طریق ایمیل دعوت

دریافت لینک دانلود برنامه از طریق ایمیل دعوت

بعد از پایان این مراحل شما و همکارانتان می توانید از طریق این برنامه با هم در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *