ترفند اپل واچ

نحوه مخفی کردن نقطه قرمز روی نمایشگر اپل واچ

نحوه مخفی کردن نقطه قرمز روی نمایشگر اپل واچ

هر وقت به اعلان های دریافتی اپل واچ خود پاسخ ندهید ممکن است روی صفحه نمایش Apple Watch شما چند نوتیفیکیشن دسته بندی شوند، به این اعلان ها به اصطلاح اعلان های خوانده نشده یا (unread notifications) گفته می شود، در این شرایط اگر قابلیت Notification Indicator اپل واچ فعال باشد یک نقطه قرمز رنگ در بخش فوقانی واچ فیس ساعت شما نمایش داده خواهد شد که با لمس آن قادر به مشاهده اعلان های دریافتی می‌ شوید. در این مقاله قصد داریم نحوه مخفی کردن نقطه قرمز روی Watch Face اپل واچ را به شما آموزش دهیم. با کوک موبایل همراه باشید.آنچه از این مقاله یاد خواهید گرفت:

  • اگر روی اپل واچ خود نقطه ظاهر شد، یعنی اعلان ناخوانده دارید.
  • با طی کردن چند مرحله براحتی می توانید اعلانات روی اپل واچ خود را چک کنید.
  • می توانید در اپل واچ خود ویژگی red dot مربوط به اعلانات را غیر فعال و خاموش کنید.

کمبود جا در صفحه Apple Watch باعث می شود که بسیاری از نشانگرها و اعلان هایی که روی پنل دستگاه مشاهده می کنید به اندازه آنچه در آیفون و یا آیپد مشاهده می کنید توصیفی و گویا نباشد. بنابراین وقتی در بالای صفحه Apple Watch خود نقطه قرمز می بینید، ممکن است از خود بپرسید که معنی آن چیست؟

Red Dot چیست؟

Red Dot یا نقطه قرمز نشان دهنده اعلانات دریافتی روی آیفون اپل واچ است که هنوز آن را نخوانده اید، این حالت زمانی اتفاق می افتد که Indicator اعلانات ساعت اپل خود را فعال کرده باشید. وقتی روی ساعت هوشمند اپل خود تنها تعداد کمی اعلان دریافت می کنید، براحتی می توانید آنها را مدیریت کنید (حتی اگر آنها را نخوانده باقی بگذارید)، اما وقتی تعداد اعلان های دریافتی زیاد می شوند، تا زمانی که آنها را باز نکنید، روی صفحه ساعت نقطه قرمز باقی می ماند. اگر نمی خواهید نشانگر اعلان های Apple Watch خود را غیرفعال کنید، می توانید نقطه قرمز را براحتی مخفی کنید. برای انجام این کار دو روش زیر آموزش داده شده است:

روش اول- مخفی کردن نقطه قرمز اپل واچ با استفاده از گوشی آیفون

برای پنهان کردن نقطه قرمز روی نمایشگر اپل واچ از طریق گوشی آیفون مراحل زیر را دنبال کنید:

1- برنامه Watch app را باز کنید و روی گزینه Notification ضربه بزنید.

مخفی کردن نقطه قرمز اپل واچ از روی گوشی مربوط به Notifications Indicator گوشی می گردد. از اینرو، از صفحه اصلی گوشی آیفون خود برنامه واچ را باز کنید و روی گزینه Notifications ضربه بزنید.

برنامه Watch app را باز کنید و روی گزینه Notification ضربه بزنید

برنامه Watch app را باز کنید و روی گزینه Notification ضربه بزنید

2- روی دکمه کشویی در کنار Notifications Indicator ضربه بزنید.

در صفحه تنظیمات اعلانات اپل واچ، اولین گزینه «Notifications Indicator» است. در کنار این گزینه یک دکمه کشویی وجود دارد. اگر رنگ این دکمه سبز باشد، یعنی نشانگر اعلانات فعال است، برای مخفی کردن نقطه قرمز روی صفحه اپل واچ خود، روی این دکمه ضربه بزنید. با غیر فعال شدن نشانگر، رنگ آن خاکستری می شود.

روی دکمه کشویی در کنار Notifications Indicator ضربه بزنید

روی دکمه کشویی در کنار Notifications Indicator ضربه بزنید

پس از غیر فعال سازی نشانگر اعلانات، از صفحه تنظیمات خارج شوید و دیگر نقطه قرمزی روی صفحه نخواهید دید.

روش دوم- مخفی کردن نقطه قرمز اپل واچ از روی اپل واچ

این امکان نیز وجود دارد که نقطه قرمز را مستقیماً از Apple Watch خود پنهان کنید. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- روی صفحه نمایش ضربه بزنید و پیچ Digital Crown را فشار دهید.

با یک بار ضربه زدن روی صفحه نمایش ضربه بزنید، صفحه نمایش اپل واچ را بیدار کنید. سپس Digital Crown، دکمه بزرگ دایره ای شکل در کنار ساعت اپل را فشار دهید.

روی صفحه نمایش ضربه بزنید و پیچ Digital Crown را فشار دهید

روی صفحه نمایش ضربه بزنید و پیچ Digital Crown را فشار دهید

2- روی آیکن Setting ضربه بزنید.

با ضربه روی دکمه چرخان Digital Crown، لیست برنامه های روی اپل واچ را باز کنید. با کشیدن انگشت خود به سمت بالا و پایین بر روی نمایشگر یا چرخاندن دکمه فیزیکی و چرخشی که در لبه سمت راست ساعت ارائه شده است، در لیست اعلان ها حرکت کنید و روی آیکن Setting ضربه بزنید و صفحه تنظیمات را باز کنید.

روی آیکن Setting ضربه بزنید

روی آیکن Setting ضربه بزنید

3- روی گزینه Notification ضربه بزنید.

روی گزینه Notification ضربه بزنید و آن را غیر فعال کنید. وقتی اعلان فعال باشد، رنگ آن سبز و وقتی که غیر فعال می شود، به رنگ خاکستری تبدیل می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *