تلفن هوشمند و تبلت

فعال کردن SIM Card Lock

فعال سازی قفل سیم کارت

از وقتی گوشی های هوشمند پا به عرصه وجود گذاشته اند، مسئله امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران همواره یکی از مهم ‌ترین دغدغه ‌های شرکت ‌هایی نظیر گوگل، اپل و غیره بوده است. . راه های متفاوتی وجود دارند که با استفاده از آن ‌ها در سیستم عامل اندروید می ‌توانید امنیت گوشی یا تبلت را بالا برد. یکی از این راه ها به فعال کردن قفل سیم کارت مربوط می‌ گردد. در این مقاله قرار است نحوه فعال کردن قفل سیم کارت در اندروید را آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه ای بر فعال سازی SIM Card Lock

بسیاری از کاربران به دنبال بالا بردن ضریب امنیت دستگاه خود هستند. اگر شما هم جزء این کاربران هستید، این مقاله را از دست ندهید. گوگل همواره تلاش کرده است تا بسترها یا لایه‌ های امنیتی بیشتری را به سیستم عامل اندروید خود اضافه نماید. در حال حاضر استفاده از قفل صفحه نمایش برای گوشی، اسکنر اثر انگشت، قابلیت ‌هایی مانند Android Device Manager و امکان ردیابی دستگاه، فکتوری ریست کردن از راه دور آن و غیره همگی مواردی هستند که تنها با هدف بالا بردن ضریب امنیت کاربران دستگاه‌ های اندرویدی ارائه شده است. ولی در این بین یکی دیگر از لایه‌ های امنیتی که بیشتر ما آن را فراموش می‌ کنیم به قفل سیم کارت مربوط می باشد! شما می ‌توانید با ایجاد و فعال کردن قفل سیم کارت در اندروید (SIM Card Lock) یک لایه امنیتی مضاعف را به آن اضافه کنید. همچنین ما در مقاله ای جداگانه “باز کردن قفل سیم کارت با استفاده از برنامه dr.fone ” را آموزش داده ایم که در صورت نیاز می توانید از آن استفاده نمایید.

وقتی که قفل سیم کارت را فعال نمایید، هر بار که گوشی یا تبلت سیم کارت خورتان ریستارت گردد، ملزم به وارد کردن قفل سیم کارت یا پین (PIN) اختصاصی آن هستید و اگر چند بار این رمز عبور را اشتباه وارد نمایید باید حتما شماره PUK که بر روی باکس سیم کارت درج شده است را وارد کنید. بنابراین فعال کردن قفل سیم کارت در اندروید (SIM Card Lock) می ‌تواند ضریب امنیت دستگاه تان را بالا ببرد. حا می خواهیم بدانیم که چگونه می ‌توان در گوشی یا تبلت اندرویدی خود قفل سیم کارت را فعال کرد؟ در این مقاله می خواهیم در مورد نحوه فعال کردن قفل سیم کارت در اندروید (SIM Card Lock) صحبت کنیم.

نحوه فعال سازی قفل سیم کارت در اندروید

مطمئناً با توجه به نسخه سیستم عامل اندروید نصب شده بر روی دستگاه شما و همچنین رابط کاربری اختصاصی شرکت سازنده آن، مراحلی که باید برای فعال سازی قفل سیم کارت یا همان SIM Card Lock سپری کنید کمی فرق دارد. برای جلوگیری از بروز سردرگمی ما روشی را آموزش می ‌دهیم که تقریبا در تمام نسخه ‌های سیستم عامل اندروید و رابط کاربری شرکت‌ های مختلف کارایی داشته باشد. برای فعال سازی قفل سیم کارت گوشی یا تبلت اندرویدی خود مراحل زیر را انجام دهید:

به بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه وارد شوید. آیکون ذره ‌بین موجود در گوشه و بالای صفحه را لمس کرده تا قابلیت جستجو فعال گردد. در این بخش عبارت SIM را در فیلد جستجو وارد نمایید.

جستجوی sim در بخش تنظیمات

عبارت sim را در بخش تنظیمات جستجو کنید

گزینه Set up SIM Card Lock را انتخاب کرده و همانطور که می بینید یک صفحه جدید مربوط به تنظیمات امنیتی دستگاه (Security) منتقل می شوید. گزینه Set Up SIM Card Lock یا Lock SIM Card یا هر گزینه مشابه دیگری که به نظرتان از طریق آن دستور فعال کردن قفل سیم کارت صادر می‌ گردد را انتخاب نمایید. حال باید پین یا رمز مورد نظر خود را وارد کنید.

وارد کردن پین

پین را وارد کنید

با سپری کردن مراحل بالا، قفل سیم کارت در اندروید (SIM Card Lock) فعال می گردد. حال هر وقت که گوشی یا تبلت خود را ریستارت نمایید، برای اجرای دستگاه ملزم به وارد کردن رمز عبور سیم کارت هستید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *