ترفند اندروید

ارسال پیامک گروهی در اندروید

ارسال پیامک گروهی

شاید برای شما هم پیش آمده که بخواهید یک پیامک(SMS)  را برای چندین مخاطب موجود در دستگاه اندرویدی خود ارسال نماید و در این مواقع با مشکل روبرو شده اید. راه های متفاوتی وجود دارند که با استفاده از آن‌ ها می‌ توانید دست به اقدام این چنینی و ارسال همزمان یک پیامک برای چند مخاطب بزنید. ما اصطلاحا این کار را ارسال اس ام اس گروهی در اندروید می گوییم. با وجود روش های مختلف موجود، ما می خواهیم به دو روش اصلی و کاربردی برای انجام این کار اشاره کنیم. در این مقاله قرار است نحوه ارسال پیامک گروهی در اندروید را آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

ارسال پیامک گروهی در اندروید با انتخاب چند مخاطب از برنامه ارسال پیامک

احتمالا گوشی اندرویدی شما هم از این قابلیت پشتیبانی می‌ کند، ولی اگر به هر دلیلی متوجه شدید که برنامه پیامک گوشی اندرویدی شما این قابلیت را ندارد، باید از روش دوم مورد نظرمان استفاده کنید. لازم به اشاره است که ما این روش را در گوشی اکسپریا زد اولترا سونی با سیستم عامل اندروید 5.1.1 آب نبات چوبی تست نموده ایم و قابل استفاده بوده است. برای استفاده از این روش مراحل زیر را انجام دهید:

  • اپلیکیشن یا برنامه ارسال پیام دستگاه را اجرا کرده و آیکون حاوی نماد “مداد” که مربوط به نوشتن پیام جدید می باشد را لمس نمایید.
  • در بخش بالا صفحه باید مخاطب یا مخاطبین مورد نظرتان را انتخاب کنید، برای این کار باید نام مخاطبین مورد نظرتان را تک تک وارد نمایید. شما حتی می ‌توانید شماره جدیدی که در لیست مخاطبین دستگاه قرار ندارد را هم در این بخش اضافه و برای ارسال پیامک به گروه خود اضافه کنید.
  • بعد باید پیامک مورد نظرتان را در فیلد پایین صفحه تایپ کرده و آیکون ارسال پیامک یا اس ام اس را لمس کنید.
ارسال پیامک به صورت گروهی

ارسال پیامک به صورت گروهی با انتخاب چند مخاطب

همانطور که مشاهده می کنید با سپری کردن مراحل بالا به براحتی می توانید نسبت به ارسال اس ام اس گروهی در اندروید اقدام کنید. نقطه قوت این روش مربوط به آن است که شما را قادر می‌ سازد تا حتی شماره‌ هایی که در لیست مخاطبین دستگاه ذخیره نیستند را هم به گروه خود اضافه نمایید.

ارسال پیامک گروهی در اندروید با ساخت گروه در لیست مخاطبین

راه دومی که تقریبا در تمام دستگاه‌ های اندرویدی می‌ توان در راستای ارسال پیامک گروهی از آن استفاده کنید مربوط به ساخت یک گروه در لیست مخاطبین دستگاه می باشد. مراحل دقیق انجام این کار با توجه به رابط کاربری گوشی شما و محیط اپلیکیشن ارسال پیامک آن متفاوت است، ولی ما سعی می ‌کنیم که یک روش کلی را به شما آموزش دهیم. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • لیست مخاطبین (Contacts) گوشی اندرویدی خود را اجرا کرده و به بخشی بروید که با نام Groups مشخص شده است. در بعضی گوشی برای این بخش یک تب مجزا در نظر گرفته شده است که از منوی بالایی صفحه قادر به انتخاب آن می باشیم.
  • حال باید دستور ساخت یک گروه را صادر کرده و برای این کار باید گزینه ‌هایی نظیر Create a New Group، New Group یا آیکون “بعلاوه” را در محیط برنامه لمس و انتخاب نمایید و بعد از شما درخواست می ‌شود تا یک نام اختصاصی برای گروه مورد نظرتان وارد نمایید.
  • در این بخش باید اعضای آن گروه را انتخاب نمایید.
  • در مرحله بعدی باید به دنبال گزینه ‌ای باشید که امکان ارسال پیامک گروهی را فراهم خواهد کرد. در گوشی ما این گزینه با عنوان Send group message در منوی بالایی صفحه ارائه شده است.
  • در نهایت پیامک یا اس ام اس مورد نظرتان را تایپ و ارسال کنید.
ارسال پیامک گروهی با ساخت گروه

ارسال پیامک گروهی در اندروید با ساخت گروه در لیست مخاطبین

پس روش بالا هم راه دیگری است که می‌ توانید برای ارسال پیامک گروهی در اندروید از آن استفاده کنید. دقت کنید که در روش دوم معرفی شده، برخلاف روش اول از برنامه مخاطبین (Contacts) دستگاه اندرویدی استفاده کردیم. مجدداً قابل ذکر است که ممکن است مراحل دقیقی انجام این کار و استفاده از روش دوم در گوشی‌ های مختلف با یکدیگر متفاوت باشد، ولی روند کلی انجام این کار به شرحی است که توضیح داده شد.

همچنین شما می توانید برای ” ارسال پیامک رایگان با برنامه ایجنت” به مقاله مرتبطی که در سایت کوک موبایل قرار دارد، مراجعه کنید. 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *