تعمیرات اپل

شش اشکال مشترک بین  iPhone Xs/Xs max و روش های برطرف کردن آن ها

blank

هرساله با معرفی iPhone جدید یکسری ویژگی های بسیار عالی به این دستگاه تلفن همراه اضافه می شود. با این حال هر گوشی جدید که معرفی می شود، مشکلات خاص خودش را دارد که می تواند منجر به آزردن مصرف کننده شود. از زمان عرضه ی iPhone Xs/Xs max به بازار چندین کاربر مشکلات و نقص های مشابهی را تجربه کردند که ما به شش عدد از آن ها می پردازیم و نحوه ی برطرف کردن آن را مطرح می کنیم.

مشکل اول: خط سبز عمودی در کنار صفحه نمایش iPhone Xs

اپل از سال 2018 و از زمان عرضه ی iPhone X به سمت صفحه نمایش های OLED روی آورد. چندی پس از عرضه ی این گوشی به بازار، یک کاربر در استرالیا گزارش داد که مدتی پس از استفاده ی طبیعی از گوشی و بدون اینکه اتفاق خاصی برای آن بیفتد، یک خط سبز کنار صفحه ی نمایش تلفن همراهش ظاهر شده است. بعد از گذشت مدتی تعداد کاربران بیشتری این موضوع را گزارش دادند و اپل برای این موضوع، شروع به تحقیق کرد. اپل اعلام کرد که در زمان گارانتی این تلفن، کلا تلفن را تعویض می کند و تلفنی جدید را در اختیار شما قرار می دهد و اگر شما هم این مشکل را دارید، بهتر از به یکی از نمایندگی های شرکت اپل مراجعه کنید تا یک تلفن همراه جدید به دستتان برسد.

خط سبز عمودی در کنار صفحه نمایش iPhone Xs

خط سبز عمودی در کنار صفحه نمایش iPhone Xs

مشکل دوم: اتصال ضعیف به اینترنت خط موبایل و سرعت کند wifi

تعداد بسیار زیادی از کاربران iPhone Xs/Xs max گزارش داده اند که دستگاه های آن ها در مقایسه با دستگاه های قدیمی ای که داشتند، خط کمتری از آنتن را دارند و سیگنال ضعیفی از آنتن را روی گوشی نشان می دهند و در بعضی از مواقع هیچ آنتنی ندارند. همچنان تعداد این گزارشات از طرف مردم بیشتر می شود. ادعای دیگر کاربران این است که سرعت wifi آن ها خیلی کمتر از سرعت wifi در نسخه های قبلی است و بعد از تست کردن متوجه شدند که گوشی همراهشان به جای اتصال به شبکه ی 5 گیگاهرتزی به شبکه 2.4 گیگاهرتزی متصل می شود، که این یک اشکال است.

 

اتصال ضعیف به اینترنت خط موبایل و سرعت کند wifi

اتصال ضعیف به اینترنت خط موبایل و سرعت کند wifi

دلیل آن می تواند این باشد که اپل سیستمش را از Qualcomm به Intel تغییر داده، ولی عده ی دیگری اعتقاد دارند که این مشکل نرم افزاری است. خود اپل نیز ذکر کرده است در نسخه ی بعدی (12.1) این مشکل برطرف خواهد شد. البته ممکن است ضعف آنتن دهی وای فای دلیل دیگری داشته باشد که باید بررسی شود.

مشکل سوم: شارژر 

بعضی از کابران وقتی که تلفن همراهشان را با سیم به شارژر متصل می کنند، مشاهده می کنند که موبایلشان شارژ نمی شود و هنگامیکه مجددا شارژر را از پریز جدا می کنند و صفحه را روشن می کنند و دوباره آن را به برق متصل می کنند، شروع به شارژ کردن می کند. این مشکل در تمامی iPhone Xs نبوده است ولی چند نفر این مشکل را گزارش کردند به همین دلیل اپل دست به کار شده است و برای این مشکل یک بروزرسانی قرار داده است که با انجام این بروزرسانی کاربران دیگر به این مشکل بر نخواهند خورد. همانطور که بیان شد با آپدیت کردن نرم افزار iPhone این مشکل برطرف می شود.

شارژ نشدن

شارژ نشدن

مشکل چهارم: زیبایی عکس

بسیاری از کابران گلایه دارند که وقتی با دوربین سلفی iPhone جدیدشان عکس می گیرند این گوشی به طور خودکار پوست را ترمیم می کند و زیباتر نشان می دهد و هیچ راهی برای از کار انداختن آن وجود ندارد و از دیدگاه این افراد این کار، کاری غیر قابل قبول است. اپل برای حل این مشکل اینگونه پاسخ داده است که سیستم دوربین سلفی iPhone X بسیار پیشرفته و سریع است و از الگوریتم های خیلی پیشرفته استفاده می کند تا عکس شما را بهتر و زیباتر نشان دهد که به این الگوریتم پیشرفته Smart HDR می گویند و شما می توانید به Setting و به قسمت Camera بروید و Smart HDR را غیر فعال کنید تا حالت تصویر شما به فرم طبیعی خودش برگردد.

زیبایی عکس

زیبایی عکس

مشکل پنجم: ارتباط با سیستم بلوتوثی خودرو

تعداد کمی از کاربران iPhone Xs/Xs max مسائلی از قبیل عدم اتصال بلوتوث موبایلشان به بلوتوث ماشینشان را مطرح کردند و گفته اند این ارتباط یا برقرار نمی شود یا پایدار نیست، ولی از آنجائیکه مشخص نیست این اشکال از ماشین است یا تلفن همراه نمی توان به قطعیت گفت این مشکل از iPhone است و هیچ راه حلی هم هنوز اپل برای این مشکل پیشنهاد نداده است.

blank

مشکل ششم: ورود گرد و غبار به داخل لنز دوربین

در حقیقت این مشکل، یک مشکل سخت گیرانه از طرف کاربران است و برخی از آنها ادعا کرده اند که داخل لنز دوربینشان به طور مداوم گرد و غبار وارد می شود و باعث می شود دوربین آن ها به خوبی عمل نکند. این اشکالی است که تعداد خیلی کمی با آن موجه شده اند و راه حل آن، این است که آنها به شرکت اپل مراجعه کنند و از آنها بخواهند که لنزشان را تمیز کنند.

در آخر اگر شما هم از این قبیل مشکلات داشتید می توانید با ما مطرح کنید تا ببینیم چه مقدار این ادعای کاربران صحیح بوده است.

مطالب مرتبط