ترفند نرم افزار

دسترسی به اپلیکیشن های بکاپ گرفته شده در اندروید

دسترسی به اپلیکیشن های بکاپ گرفته شده اندروید 6

وقتی یک گوشی جدید خریداری می کنید یا باید همه برنامه های کاربردی را از نو پیکربندی، دانلود و نصب کنید و یا از برنامه های گوشی قبلی خود بکاپ گیری کنید و آن را در گوشی جدید بازیابی کنید. در اندورید این قابلیت وجود دارد که از محتویات، داده ها و تنظیمات گوشی خود روی گوگل اکانت خود بکاپ گیری کنید و سپس هر زمان که خواستید این اطلاعات را روی گوشی و یا دستگاه اندرویدی مورد نظر خود بازیابی (Restore) کنید. 

ریستور کردن داده ها در گوشی ها و نسخه های مختلف اندروید متفاوت است. شما نمی توانید یک فایل پشتیبان را از نسخه اندروید بالاتر به یک گوشی با نسخه اندروید پایین تر بازیابی کنید. کار بکاپ گیری و بازیابی آن در اندرویدهای بالا راحت تر است اما در اندرویدهای پایین تر، سخت تر و طولانی تر است. گوگل با راه اندازی اندروید 6 مارشمالو سعی کرد که این روند را ساده تر کند و در ادامه تلاش او موفقیت آمیز بود و در نسخه های فعلی شرایط بسیار ساده تر شده است. نکته ی قابل توجه این است که کاربر باید بعد از اتمام ریستور فایل بک آپ در گوشی اندرویدی جدید خود اطلاعات پایه‌ ای هر برنامه را وارد کند. به عنوان نمونه، اگر در گوشی قدیمی خود تنظیمات خاصی را در یکی از برنامه های پیام رسان و پلت فرم های رسانه اجتماعی مشخص کرده بودید و با حساب کاربری خود وارد آن شوید دیگر این اطلاعات با ریستور کردن فایل بک آپ در دستگاه جدید قابل دسترس نبودند. در این شرایط شما باید در دستگاه جدید خود برنامه را مجددا اجرا و فرآیند لاگین را دوباره انجام دهید و تنظیمات مورد نظرتان را هم برای این برنامه تعیین نمایید.

گوگل به ویژه در اندروید مارشمالو و بالاتر از اطلاعات بیشتری، از جمله وضعیت فعلی برنامه هایی که برای سیستم عامل جدید به روز شده اند، (اطلاعات ورود به سیستم، تنظیمات و غیره)، نسخه پشتیبان تهیه می کند. بدین معنی دیگر نیازی به اجرای مجدد و از ابتدای برنامه ‌های ریستور شده در دستگاه جدید وجود ندارد و جزئیات آن هم قابل ریستور می باشد.

بخشی از رویکرد جدید تهیه نسخه پشتیبان از دستگاه شما این است که گوگل از حساب Drive شما برای ذخیره فایل های پشتیبان استفاده می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ی ” آموزش بکاپ گرفتن از گوشی های اندرویدی ” را مطالعه کنید و در مورد نحوه ی بکاپ گرفتن در دستگاه های اندروید بیشتر بدانید.

نحوه دسترسی به لیست برنامه‌ های بک آپ گرفته شده در اندروید 6 مارشمالو

در بالاتر گفته شد که گوگل در سیستم عامل اندروید 6 مارشمالو شرایطی را ایجاد کرده که اطلاعات و جزئیات برنامه ‌های نصب شده در دستگاه قابل بک آپ گیری و ریستور باشند. این اطلاعات در اپلیکیشن اختصاصی با نام My Drive ذخیره خواهند شد و قابل بررسی هستند. شما به راحتی می توانید به اپ My Drive بروید و لیست برنامه‌ های بک آپ گرفته شده در اندروید 6 مارشمالو را بررسی نمایید.

برای این کار باید ابتدا از منوی اپلیکیشن ‌های دستگاه خود آیکون با عنوان My Drive را انتخاب کرده. بعد مانند تصویر بالا آیکون مشخص شده با سه خط افقی که در بخش بالا و سمت چپ تصویر دیده می ‌شود را انتخاب نمایید. با این کار منوی اصلی برنامه MY Drive ظاهر خواهند شد.

در اینجا باید در لیست ارائه شده گزینه Settings را انتخاب کرده و با مراجعه به بخش تنظیمات یا همان Settings  اپلیکیشن MY Drive دستگاه با دو گزینه مرتبط با بک آپ گیری از محتوای دستگاهتان روبرو می ‌شوید. گزینه اول با عنوان Backup and Reset  وجود دارد و مربوط به بک آپ تنظیمات دستگاه اندرویدی می‌ باشد. گزینه دوم Manage Backup نام گرفته است و به بررسی برنامه‌ هایی مربوط می‌ گردد که از محتوای آن ‌ها بک آپ گیری شده است. پس کاملا معین است که برای دسترسی به لیست برنامه‌ های بک آپ گرفته شده در دستگاه باید گزینه Manage Backup را انتخاب نمایید.

در اپلیکیشن MY Drive بگزینه Manage Backup

در اپلیکیشن MY Drive بر روی گزینه Manage Backup بزنید

بعد از انتخاب گزینه Manage Backup لیستی از برنامه‌ هایی ارائه می ‌شود که دستگاه مجهز به اندروید مارشمالو شما از محتوای آن ‌ها فایل بک آپ تهیه کرده و در شرایط نیاز اطلاعات آن ‌ها را ریستور خواهد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *