ترفند, ترفند آیفون

آموزش بکاپ گرفتن از آیفون

آموزش بکاپ گرفتن از آیفون

چطور می توان مطمئن بود که عکس ها، اطلاعات، پیام ها و سایر داده هایی را که روی آیفون، آی پد دارید، از دست نخواهید داد؟!هر لحظه ممکن است اتفاقی غیر منتظره رخ دهد و شما تمام اطلاعات گوشی خود را از دست دهید. برای جلوگیری از این اتفاق، همین الان شروع به تهیه ی بکاپ از محتویات آیفون خود کنید!

آیفون و آی پد شما، حاوی تمام اطلاعات شخصی شما اعم از تصاویر، پیام ها، اطلاعات سلامتی، تنظیمات لوازم جانبی گوشی، و بسیاری اطلاعات دیگر است. به روایت دیگر، آیفون شما حامل خاطرات و ترجیحات گذشته و حال شماست. داده های شما بسیار مهم اند و باید با آنها به نسبت اهمیتشان برخورد شود. بهترین راه برای حفاظت از اطلاعاتی که درون آیفونتان دارید، بکاپ گرفتن از این اطلاعات است. روش های مختلفی برای تهیه ی بکاپ از آیفون و آی پدتان دارید. شما می توانید با استفاده از iCloud و یا به طور مستقیم با استفاده از یک دستگاه کامپیوتر و برنامه ی iTunes اقدام به تهیه ی بکاپ از آیفون خود نمایید. قبل از آن که روی آیفونتان، هر برنامه ای را دانلود و نصب کنید، می بایست از اطلاعات درون گوشی بکاپ تهیه کنید.علاوه بر این، شما می بایست یک برنامه زمانی منظم برای تهیه بکاپ از اطلاعات درون آیفون و یا آی پدتان داشته باشید. این نکته از آن جهت مهم است که گارانتی برای دزدیده نشدن آیفون شما یا گم نشدن آن وجود ندارد. اگر در این زمینه با سوالی در ذهن تان برخورد کردید با افرادی که تعمیرات حرفه ای گوشی آیفون را انجام می دهند مشورت کنید.

  • نسخه ی پشتیبان (Backup) چیست؟
  • چطور بکاپ گیری iCloud را روی آیفون و یا آیپدمان تنظیم کنیم؟
  • تهیه ی بکاپ توسط iCloud در چه بازه هایی زمانی باید اتفاق بیفتد؟
  • چطور تهیه بکاپ توسط آیتیونز را فعال کنیم؟
  • چطور با استفاده از آیتیونز و به صورت دستی اقدام به تهیه ی بکاپ از آیفون و یا آی پد خود کنیم؟!

نسخه ی پشتیبان (Backup) چیست؟

بکاپ از آیفون و آی پد شما، شامل بکاپ از تمام تنظیمات، داده های برنامه های شما، نوشته های تان، پیام هایتان، تمامی پسوردهایتان، ویدیو ها، داده های سلامتی و … می باشد. شما می توانید از iCloud برای بکاپ گرفتن از آیفون و یا آی پدتان استفاده کنید.همه چیز به شما بستگی دارد. تفاوت اساسی در بکاپ گرفتن با استفاده از iTunes و iCloud این است که شما بکاپی که با استفاده از iTunes بکاپ را روی کامپیوتر خود ذخیره می کنید، در حالی که در بکاپ گرفتن با استفاده از iCloud ، تمامی اطلاعات را روی فضای ابری به نام iCloud ذخیره می کنید.

اگر شما با استفاده از iCloud از آیفون و یا آی پدتان، بکاپ بگیرید، می توانید در هر نقطه ای از جهان که باشید با اتصال به شبکه ی بی سیم WiFi اطلاعات را بازیابی و استفاده نمایید.اگر بکاپ را با استفاده از iTunes بگیرید، در این صورت تنها با اتصال به کامپیوتری که نسخه ی بکاپ را با استفاده از آن تهیه کرده اید، می توانید به اطلاعات دسترسی یابید؛ چرا که اطلاعات شما روی آن کامپیوتر ذخیره شده است.

چطور بکاپ گیری iCloud را روی آیفون و یا آی پدمان تنظیم کنیم؟

بهترین ایده برای تهیه ی بکاپ، استفاده از iCloud به عنوان محلی برای ذخیره ی نسخه ی پشتیبان است.در این صورت اگر هر اتفاقی برای گوشی و یا تبلت شما رخ دهد، شما می توانید اطلاعاتتان را از هر نقطه ای که قرار دارید با استفاده از اتصال به اینترنت بازیابید.قبل از اقدام برای بکاپ گیری از آیفون و یا آی پدتان، می بایست از فعال بودن بکاپ گیری توسط iCloud روی آیفون و یا آی پدتان اطمینان حاصل نمایید.

قدم اول : setting را از صفحه ی اصلی آیفون و یا آی پدتان باز کنید.

قدم دوم: روی iCloud تپ کنید.

قدم سوم:روی Backup تپ کنید.

آموزش بکاپ گرفتن از آیفون

قدم چهارم : با استفاده از کشیدن اسلایدر به سمت راست، iCloud Backup را فعال سازید.

قدم پنجم: پیغامی که روی آن نوشته شده است “به شما اخطار داده می شود که آیفونتان دیگر روی کامپیوتر بکاپ نخواهد گرفت” به شما نمایش داده می شود؛ روی OK تپ کنید.

iCloud پیغامی مبنی بر شروع بکاپ گیری در بازه های ۲۴ ساعته و غیره را به شما نشان خواهد داد. فرآیند بکاپ گیری، تا زمانی که آیفون شما به وای فای متصل باشد و یا در حال شارژ باشد، ادامه خواهد داشت.

چنانچه تا کنون با استفاده از iCloud از آیفون خود بکاپی تهیه نکرده اید، اولین بکاپ گیری از اطلاعات شما مدتی به طول خواهد انجامید.بعد از اولین بکاپ گیری، زمان بکاپ گیری های بعدی کوتاه تر خواهد بود و پس از اولین بکاپ گیری، تنها تغییرات بعدی ذخیره خواهد شد و سرعت بکاپ گیری سریعتر خواهد بود.

تهیه ی بکاپ توسط iCloud در چه بازه هایی زمانی باید اتفاق بیفتد؟

هر نسخه ی بکاپ، به صورت خودکار در آخر هر روز گرفته می شود. هر زمانی که آیفون و یا آی پدتان به وای فای متصل باشد، بکاپ گیری خودکار صورت می گیرد. در ادامه، راه حل اساسی را برای بکاپ گیری به موقع از آیفون، آی پد و آی پاد تاچ میبینید.

آموزش بکاپ گرفتن از آیفون

قدم اول: Setting را روی آیفون و آی پد باز کنید.

قدم دوم: iCloud را انتخاب کنید.

قدم سوم: روی Backup تپ کنید.

قدم چهارم : روی Back Up Now تپ کنید.

به خاطر داشته باشید که اگر قصد بکاپ گیری از آیفون و یا آی پدتان را روی iCloud دارید، می بایست اکانت iCloud داشته باشید و در اکانت خود وارد شده باشید.اگر طرز ساخت اکانت iCloud را نمی دانید، روی نحوه ی ساخت اپل آی دی کلیک کنید.

چطور تهیه بکاپ توسط آیتیونز را فعال کنیم؟

چنانچه دوست ندارید از بکاپ گیری روی iCloud استفاده کنید، می توانید اطلاعاتتان را به صورت محلی و روی کامپیوتر شخصی ذخیره نمایید.برای انجام این کار قدم های زیر را طی نمایید.

قدم اول: آیفون و یا آی پدتان را به کامپیوتر متصل کنید.

قدم دوم: برنامه ی iTunes را باز کنید.

قدم سوم: روی آیکون دستگاهی که قصد بکاپ گیری از آن را دارید کلیک کنید.برای این کار بایستی دستگاه مورد نظر را از لیست تاشو در سمت چپ پنجره ی iTunes باز کنید.

آموزش بکاپ گرفتن از آیفون

قدم چهارم: از لیست سمت چپ پنجره ی آیتیونز، Summary را انتخاب کنید.

قدم پنجم: this Computer را از زیرگروه Automatically Back up انتخاب نمایید.

قدم ششم: درون باکس Encrypt Local Backup را تیک بزنید، با این کار مطمین می شوید که از تمامی پسوردها، اطلاعات سلامتی و … بکاپ گرفته شده است.

آموزش بکاپ گرفتن از آیفون

در این مرحله، شما می بایست پسوردی را برای حفاظت از بکاپ های رمز گذاری شده تان انتخاب کنید.این پسورد به صورت خودکار در دسته کلید (KeyChain) شما ذخیره خواهد شد.

قدم هفتم: زمانی که کارتان تمام شد، روی Done کلیک کنید.

چطور با استفاده از آیتیونز و به صورت دستی اقدام به تهیه ی بکاپ از آیفون و یا آی پد خود کنیم؟!

اگر بکاپ گیری توسط iTunes را فعال سازید، دستگاه شما هر زمانی که به کامپیوتر متصل شود به صورت خودکار اقدام به گرفتن بکاپ خواهد کرد.شما می توانید به صورت دستی اقدام به تهیه بکاپ از اطلاعات درون آیفون و یا آی پدتان کنید. در این صورت، هر زمانی که دستگاه، به کامپیوتر متصل شود می توانید به صورت دستی اقدام به تهیه ی پشتیبان کنید.

قدم اول: آیفون و یا ای پدتان را به کامپیوتر متصل کنید.

قدم دوم: iTunes را باز کنید.

قدم سوم: روی آیکون دستگاهی که قصد بکاپ گیری از آن را دارید کلیک کنید.برای این کار بایستی دستگاه مورد نظر را از لیست تاشو در سمت چپ پنجره ی iTunes باز کنید.

قدم چهارم: از لیست سمت چپ پنجره ی آیتیونز، Summary را انتخاب کنید.

قدم پنجم: Back up now را از زیرگروه Manually Back up and Restore انتخاب نمایید.

آموزش بکاپ گرفتن از آیفون

قدم ششم:زمانی که کارتان تکمیل شد، روی Done کلیک کنید.

مطالب مرتبط