تست و بررسی سامسونگ

مروری بر گوشی Samsung Galaxy A80

blank

گوشی سامسونگ Galaxy A80 در 10 آوریل رونمایی شد. گوشی سامسونگ Galaxy A80 دارای یک سیستم دوربین بیرون رونده می باشد البته این امکان تمام ویژگی این محصول سامسونگ نیست و امکانات خیلی بیشتری دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

مزایاو معایب آن به طور خلاصه به شرح زیر می باشد که در ادامه راجع هر کدام مفصل صحبت می کنیم.

                               مزایا                                                                                 معایب

                دوربین بیرون رونده ی جذاب                                                               رابط کاربری بد

                صفحه نمایشگر با قدرت بالا                                                                 جک هدفون ندارد

                باتری قوی و حافظه ی زیاد                                                                  بزرگ و نازک

گوشی Galaxy A80 یک محصول جذاب و سرگرم کننده است که ویژگی سرگرم کننده آن دوربین سه گانه ی بیرون رونده می باشد که امکان گرفتن عکس سلفی نیز با آن ها وجود دارد. وقتی که این گوشی را به دوستانتان نشان دهید حتما بازخوردهای خوبی دریافت خواهید کرد. اما وقتی که شما این گوشی را در دستانتان می گیرید و شروع به کار کردن با آن می کنید متوجه خواهید شد که تنها ویژگی این گوشی دوربین های سه گانه ای که به سمت بیرون می آیند نیست.

این گوشی یک صفحه نمایشگر ۶.۷ اینچی فول اچ دی دارد. چیپسِت آن octa-core است. دارای ۸ گیگا بایت رم و ۱۲۸ گیگا بایت حافظه ی داخلی است. یک باتری ۳۷۰۰ میلی آمپری دارد و یک سنسور تشخیص اثر انگشت بر روی ال سی دی اَش قرار دارد.

قیمت و تاریخ عرضه شدن Galaxy A80

تاریخ عرضه ی گوشی Galaxy A80 سامسونگ ۲۹ ماه مِی میلادی پیش بینی شده است، که این تاریخ زودترین زمان برای عرضه شدن در برخی نواحی در جهان می باشد. چون هر گوشی ای در یک تاریخ معین در کشورهای مختلف به بازار عرضه نخواهد شد. و همچنین سامسونگ در حال بررسی این می باشد که کدام نقاط و نواحی در دنیا ابتدا باید مورد عرضه ی این محصول جدیدش قرار بگیرند.

فعلا اطلاعات دقیقی در مورد قیمت این محصول در دست نیست و قیمتش در هاله ای از ابهام‌ قرار دارد اما می شود گفت که قیمتش ارزان تر از Galaxy S10 و +Galaxy S10 خواهد بود. قیمت آن حدود 649 یورو پیش بینی شده است. اگر چه که قیمت این‌ محصول پایین تر از Galaxy S10 است اما این به این معنا نیست که تکنولوژی دوربین سه گانه بیرون رونده اش ارزان است. اگر دوست دارید راجع به Galaxy S10 بیشتر بدانید نگاهی به معرفی گلکسی اس ۱۰ سامسونگ بیندازید.

طراحی و عملکرد

باید گفت که طراحی سامسونگ برای گِلس گوشی Galaxy A80 و همچنین استفاده از فلز در بدنه ی این محصول که آن را در احاطه ی خود قرار داده است، منحصر به فرد است. و وقتی آن را در دست می گیرید حس خوبی به شما منتقل می کند.

این گوشی بزرگ و نازک دارای ابعاد ۹.۳ × ۷۶.۵ × ۱۶۵.۲ میلی متر می باشد، که این ابعاد باعث شده استفاده کردن از آن با یک دست با مشکل و سختی همراه باشد. و همچنین سیستم طراحی شده و مکانیک به کار رفته در این گوشی برای سیستم دوربین های سه گانه ی بیرون رونده اش باعث شده تا وزن بیشتری پیدا کند، و قطعا این گوشی ای خواهد بود که در بیشتر مواقع برای استفاده از آن به دو دستتان نیاز دارید.

کلید پاور در قسمت راست و کلید های کنترل صدا و ولوم در سمت چپ گوشی قرار دارند. که هر دوی آن ها در جای خوبی قرار گرفته اند و دسترسی به آن ها و کار با آن ها آسان ‌است اما در حالتی که دستان شما به اندازه ی کافی بزگ باشد که بتواند دور گوشی حلقه بزند. این محصول در رنگ های مشکی، طلایی و سفید در موقع عرضه و فروش در بازار در دسترس خواهد بود. همچنین باید اشاره کرد که هیچ جکی برای هدفون در این گوشی تعبیه نشده و Galaxy A80 دارای پورت یو اس بی تایپ سی می باشد و اسپیکر هایش در قسمت پایین گوشی تعبیه شده اند.

می شود گفت که پیچیده ترین و بزرگترین طراحی در این محصول سیستم دوربین های سه گانه ای بیرون رونده اش می باشد که وقتی شما در برنامه ی دوربین موقعیت سلفی را انتخاب می کنید به صورت خودکار بالا می آیند. باید اشاره کرد که به نرمی ‌بالا می آیند و این ویژگی باعث می شود وقتی گوشی را در دستانتان می گیرید بارها و بارها دوربین ها را بالا و پایین بیاورید و می شود گفت این یک تکنولوژی جدید و سرگرم کننده است. سیستم دوربین ها وقتی بالا می آیند متوجه نازکی و ظرافت آن می شوید که تقریبا هم اندازه ی بدنه هستند و به راحتی و نرمی بالا می آیند واین نگرانی وجود دارد که وقتی این گوشی از دستان شما بیفتد کاملا دوربین ها از دست بروند. این دوربین ها طوری طراحی شده اند که سخت می شود کیس و یا کاوری پیدا کرد که کل بدنه ی گوشی را مورد محافظت خود قرار دهد پس شما باید در هنگام استفاده از گوشی جدید Galaxy A80 سامسونگ کاملا مراقب باشید.

همچنین سامسونگ بر خلاف گذشته نازکی ای که از آن برای گوشی جدیدش انتظار می رفت را نتوانسته برآورده کند. یک نمایشگر فول اچ دی پلاس ۱۰۸۰×۲۴۰۰ Super AMOLED که ویژگی درخشنده ی Galaxy A80 می باشد، دارد. که این ویژگی کاملا مناسب با روحیات گیمر های حرفه ای و علاقه مندان به شبکه ی Netflix می باشد.

در نهایت باید گفت که یک اسکن تشخیص اثر انگشت نیز در این گوشی وجود دارد که باید اظهار داشت که از تکنولوژی مناسبی برای ساخت ان استفاده شده و روز به روز شاهد تحول در عرصه ی گوشی های هوشمند خواهیم بود.

دوربین ها

باید گفت که تمام هدف دوربین های چرخنده در این گوشی این بوده که تمامی امکاناتی که در دوربین های پشت بوده را در دوربین های جلو نیز از آن بهره ببریم و شما قدرت مهندسی این کمپانی را در این محصول ببینید. با توجه به گروه هدف سامسونگ برای طراحی محصولاتش که جوانان می باشد باید گفت که طراحی خوبی صورت گرفته است چون که جوان هایی که دنبال تولید محتوا و ساخت ویدیو های خلاقانه هستند به دنبال قدرت فیلم برداری خوب می باشند که این طراحی سامسونگ ان ها را به مراد دلشان رسانده است.

 

مروری بر گوشی Samsung Galaxy A80

مروری بر گوشی Samsung Galaxy A80

 

قدرت دوربین ۴۸ مگا پیکسلی به صورت دیفالت بر روی لنز ها قرار گرفته است، زمانی که شما برنامه ی عکس برداری را باز می کنید. ولی این بسیار آسان هست که تغییرات مورد دلخواهتان را در آن ایجاد کنید و به دوربین ۸ مگا پیکسلی سوییچ کنید و یا دوربین های دیگر، که به شما اجازه می دهد از بهترین لنز با توجه به موقعیت عکس برداریتان استفاده کنید. کیفیت دوربین های دیگر همانند دوربین اصلی نیست اما ان قدری خوب هستند که جواب نیاز های شما را بدهد و همچنین دوربین سوم یک سنسور سه بعدی مجهز به تشخیص عمق می باشد که به شما امکان عکس برداری با بهترین کیفیت ممکن را می دهد.

 

مروری بر گوشی Samsung Galaxy A80

مروری بر گوشی Samsung Galaxy A80

 

قدرت باتری

گوشی Galaxy A80 سامسونگ یک باتری معقول ۳۷۰۰ میلی آمپری و یک شارژر ۲۵ وات fast (سریع) دارد. و همچنین یک چیپست ۸ گیگا بایتیocta core برای رم و ۱۲۸ گیگا بایت حافظه ی داخلی که به شما فضای کافی برای بازی ها و برنا مه ها و ویدیو و عکس هایتان می دهد، داراست. باید گفت که امکان اضافه کردن حافظه ی داخلی به این محصول وجود ندارد پس اگر شما شخصی هستید که عادت به دانلود ویدیوها و برنامه ها و بازی های پرحجم دارید باید هنگام استفاده از Galaxy A80 حواستان را به مقدار حافظه داخلی موجود جمع کنید.

سیستم عامل این گوشی اندروید ۹ می باشد که حسی شبیه به Galaxy S10 و +Galaxy S10 به شما القا می کند. و باید گفت که وقتی شما با این گوشی کار می کنید اندروید آن بسیار روان کار می کند.

مطالب مرتبط