اخبار فناوری

اضافه شدن یک گام اضافی به اشتراک App Store برای جلوگیری از کلاهبرداری

blank

اپل یک صفحه ی pop up بیشتر اضافه کرده است که کابران می توانند تأیید کنند که می خواهند هزینه ی اشتراک برنامه ی مورد نظر را پرداخت کنند. وقتی کاربران اپلیکیشن هایی را دانلود می کنند که به اشتراک نیاز دارند یا بر روی گزینه ی اشتراک درون برنامه ای می زنند، pop up بعد از شناسایی اولیه ی Face ID یا صفحه ی تأیید هویت Touch ID نمایش داده خواهد شد.

منوی “Confirm Subscription” به کاربران توضیح می دهد که این اشتراک ادامه خواهد یافت مگر اینکه آن ها را در تنظیمات آن لغو کنند. اطلاعات مفیدی است، مخصوصا از آن جا که اغلب اپلیکیشن ها کاربران را با ارائه ی مدت کوتاهی از استفاده ی آزمایشی رایگان به دام می اندازند، و کاربران ممکن است ندانند که پس از اتمام این زمان کوتاه هزینه ی اصلی برنامه از حساب شان برداشت خواهد شد.

این به روز رسانی بخشی از تلاش مداوم اپل برای هر چه شفاف تر کردن گزینه های پرداخت درون برنامه است. در ژانویه، اپل شروع به درخواست از اشتراک اپلیکیشن ها کرد تا به کاربران کل هزینه ی آن را قبل از نام نویسی نمایش دهند تا از گمراه شدن کاربران در اشتراک درون برنامه ای جلوگیری کند.

این ویژگی همچنین برای جلوگیری کردن از کلاه برداری از گوشی های دارای Touch ID مفید خواهد بود، که یک تاچ تصادفی دکمه home گوشی می تواند باعث ایجاد یک اسکن اثر انگشت برای تأیید خریدها شود. برخی از برنامه های تناسب اندام، کاربران را فریب می دهند تا وقتی که در حال گرفتن اسکن اثر انگشت برای “داده های بررسی تناسب اندام” هستند خریدی درون برنامه ای انجام دهند. با کمک این قابلیت دیگر خرید هایی از روی عمد و با تمایل خود خواهید داشت.

مطالب مرتبط