ترفند نرم افزار

یکی کردن چند فایل .vcf و ادغام آن به مخاطبین گوگل

یکی کردن چند فایل .vcf و ادغام آن به مخاطبین گوگل

.vcf پسوند و فرمت یک فایل ذخیره سازی اطلاعات تماس است که اطلاعاتی از جمله نام، آدرس، شماره تلفن و فکس، و همچنین آدرس ایمیل در آن ذخیره می‌ شود و شما می توانید آن را وارد گوشی خود کنید و از داده های آن استفاده کنید. این فرمت برای راحت تر کردن کار ذخیره های شماره تلفن و داده های مخاطبین شما به صورت تک به تک است و با داشتن این فایل دیگر نیاز نیست اطلاعات را به صورت جداگانه و یکی یکی وارد کنید چرا که هم وقت زیادی می گیرد و هم حوصله کاربر را سر می برد. هنگامی که شما از لیست مخاطبین گوشی اندرویدی خود نسخه بکاپ می گیرید، مخاطب های گوشی شما در قالب فایل .vcf ذخیره می شوند. می توانید این فایل که حاوی لیست و اطلاعات مخاطبین شماست را در یک گوشی دیگر و همچنین در سایر برنامه های ارسال ایمیل مثل Outlook یا سایت های جیمیل، آی‌کلود و یاهو وارد کنید.

فرمت  .vcfیک استاندارد جهانی برای ذخیره اطلاعات شخصی و کسب و کار مخاطبین است. این فرمت و مزیت آن زمانی محسوس می شود که می خواهید اطلاعات و داده های صدها مشتری و در واقع مخاطب خود را از جمله، شماره تلفن، شماره فکس، آدرس ایمیل و غیره را وارد مخاطبین گوگل کنید. اگر بخواهید این اطلاعات را یکی یکی وارد کنید حتماً وقت زیادی از شما می گیرد و زحمت زیادی خواهد داشت. این فرمت با ذخیره کردن تمام  اطلاعات به صورت متنی در قالب یک فایل و انتقال سریع آن به گوشی و یا مقصد مورد نظر شما، کار را بسیار راحت کرده است.

اکنون اگر تعداد فایل های .vcf شما زیاد باشد باز هم باید وقت بگذارید و یکی یکی آنها را انتقال بدهید. برای حل این مشکل نیز راه کارهایی وجود دارد که با آن می توانید چندین فایل .vcf را به یک فایل تکی تبدیل کنید و در واقع آنها را ترکیب کنید و به صورت یک جا انتقال دهید.

اگر می خواهید چند فایل .vcf را با یکدیگر ادغام کنید و از این طریق امکان وارد کردن یک باره تمام اطلاعات مربوط به مخاطبین مختلف مد نظرتان در مقصد خاص مثل جیمیل را داشته باشید، با کوک موبایل همراه باشید تا در این مقاله روش دستی ترکیب کردن چند فایل .vcf و ادغام آنها را به شما آموزش دهیم.

نحوه ی انتقال مخاطبین به گوشی جدید در اندروید را مطالعه کنید.

یکی کردن چند فایل .vcf

مراحل انجام کار به شرح زیر است:

در مرحله اول باید تمام فایل های .vcf مورد نظر خود را در یک پوشه کپی کنید. برای این پوشه نام بگذارید و مسیر آن را مشخص کرده، به دقت در ذهن بسپارید.

برای این پوشه نام بگذارید و مسیر آن را مشخص کنید

اکنون با فشار دادن کلیدهای ترکیبی «ویندوز + R» از روی صفحه کلید کامپیوتر خود، پنجره دستورات (Command Prompt) ویندوز را باز کنید. در پنجره باز شده عبارت cmd را تایپ و دکمه اینتر را بزنید. سپس به مسیری بروید که فایل های .vcf را در مرحله قبل کپی کرده بودید.

عبارت cmd را تایپ و دکمه اینتر را بزنید

دستور داس نمایش داده شده در عکس بالا را وارد کنید. این دستور به صورت .vcf all.vcf* است.

دستور .vcf all.vcf* را وارد کنید

فرایند ادغام چند فایل.vcf  به همین سادگی و با یک دستور کوتاه انجام می شود! اکنون به پوشه ای که در مرحله اول تمام فایل های  .vcfخود را در آن وارد کرده بودید مراجعه کنید. خواهید دید که یک فایل با نام all.vcf در این پوشه وجود دارد. این فایل نتیجه دستوری است که شما وارد کردید و شامل تمام فایل های .vcf مورد نظر شما است. این فایل را می ‌توانید وارد هر مقصد مورد نظر خود (مثل مخاطبین جیمیل) انتقال دهید و تنها کافی است روی فایل راست کلیک کرده، گزینه Import را انتخاب کنید و سپس فایل all.vcf به صورت یکجا تمام مخاطبین و اطلاعات آن ها در مقصد مورد نظرتان وارد می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *