تست و بررسی اپل

کالبد شکافی iPhone XS Max

کالبد شکافی iPhone XS Max

معرفی 

آیفون 10S Max (که تلفظ دقیق آن به صورت “تِن اِس مَکس” می باشد) بزرگترین آیفون تولید شده توسط اپل تا به امروز می باشد که مجهز به یک صفحه نمایش 6.5 اینچی درخشنده و بی نظیر است که در دست گرفتن آن یک حس فوق العاده مانند قدرت را در شما بوجود می آورد.

این حس قدرت ممکن است که از بزرگ بودن صفحه نمایش گوشی نشات بگیرد، ابعادی که شاید هنگام قرار دادن گوشی در جیبتان حس مطلوبی ایجاد نکند. البته در کنار ابعاد این آیفون تازه از راه رسیده، قیمت آن نیز بسیار بالا و قابل توجه است. آیفون 10S Max گران ترین آیفون تولید شده تا به امروز  است و رقیبی سرسخت برای لوکس ترین و قدرتمندترین دستگاه های اندرویدی است. رفتن به سمت گوشی های با صفحه نمایش های بزرگ، اقدامی بسیار جسورانه از سمت کمپانی اپل است؛ چرا که تا سال گذشته مشغول تولید گوشی های تلفن همراهی با صفحه نمایش حداکثر 5.8 اینچی بود و اپل حالا با این حرکت وارد  میدان رقابت با دستگاه های اندرویدی قدرتمند به همراه صفحه نمایش های بزرگ شده است. این اقدام اپل حتما با بررسی های قبلی (و بسیار به موقع با توجه به شرایط بازار) صورت گرفته تا از اولین نسل آیفون هایش با صفحه نمایش بسیار بزرگ رونمایی کند و سهم بازار علاقه مند به صفحه نمایش های بزرگ را از دست ندهد. در هر صورت، افراد بسیار زیادی وجود دارند که مشتری پر و پا قرص گوشی هایی با صفحه نمایش های بزرگ هستند و آیفون 10S Max اپل یکی از بهترین گزینه ها برای این افراد می باشد.

حدود قیمتی iPhone XS Max

قیمت نسخه های مختلف آیفون 10S Max به شرح زیر می باشد:

  • آیفون 10 اس مکس با حافظه 64 گیگابایت: 1099 دلار
  • آیفون 10 اس مکس با حافظه 256 گیگابایت: 1249 دلار
  • آیفون 10 اس مکس با حافظه 512 گیگابایت: 1449 دلار

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، آیفون 10S Max یک دستگاه بسیار ویژه و لوکس بوده که به تبع آن، قیمتش نیز لوکس و بالا می باشد. قیمت آیفون 10 اس مکس از 1099 دلار با حافظه 64 گیگاباتی شروع می شود که 100 دلار گرانتر از همین نسخه آیفون XS می باشد. اگر نیاز به حافظه ای بیشتر از 64 گیگابایت دارید، می توانید نسخه 256 گیگابایتی آیفون 10S Max را با قیمت 1249 دلار تهیه کنید. البته می توانید گران ترین نسخه آن که 512 گیگابایت حافظه دارد را نیز با پرداخت 1449 دلار خریداری نمایید.

از لحاظ قیمت، هیچ گونه پرچمداری در بازار گوشی های هوشمند وجود ندارد که در گروه قیمتی آیفون 10S Max قرار بگیرد. لذا این پرچمدار قدرتمند و جذاب جدید اپل به تنهایی در این گروه یکه تازی می کند. از یک نظر، می توان گفت شما ویژگی های فراوانی را با پرداخت 1449 دلار و خرید آیفون 10S Max دریافت خواهید کرد، اما از نگاه دیگر، این مقدار پول برای خرید یک گوشی هوشمند بسیار بالا است!

طراحی

  • طراحی iPhone XS Max مانند آیفون X  است اما اندازه آن بزرگتر است!
  • قد iPhone  XS Max اندکی کوتاهتر و لاغرتر از آیفون 8 پلاس است، اما صفحه نمایش گوشی جدید اپل بزرگتر از iPhone 8 Plus است!

طراحی آیفون XS Max بسیار فریبنده و جذاب است. هنگامی که آن را بلند کرده و در دستانتان می گیرید، کناره های منحنی آن در دستان شما احساس ضخیم و مقاوم بودن گوشی را ایجاد می کند. می توان گفت که آیفون 10S Max برای در دست نگه داشتن مخصوصاً با یک دست؛ گوشی خیلی راحتی نیست. در یک کلام شما دارید هزینه گزافی برای دستگاهی می پردازید که شاید حتی نتوانید آن را به راحتی با یک دست نگه دارید! اما این فقط قسمتی از ماجرا است.

ابعاد iPhone XS Max

ابعاد iPhone XS Max

ما در طول بررسی آیفون 10S Max، چند دستگاه دیگر را نیز با این آیفون از منظر اندازه مقایسه کردیم. این گوشی ها شامل گوشی های سامسونگ Galaxy Note 9 (با صفحه نمایش 6.4 اینچ)، One Plus 6 (با 6.2 اینچ صفحه نمایش) و سونی XPERIA XZ3 (با صفحه نمایش 6 اینچی) بودند. آیفون 10S Max از همه آن ها در دست ضخیم تر به نظر می رسید حال نکته جالب اینجاست که این آیفون تنها 7.7 میلیمتر ضخامت دارد و از تمام گوشی های نام برده شده بر روی کاغذ باریک تر است. دلیل این موضوع کاملا واضح است؛ گوشی های Note 9 و One Plus 6 و XPERIA XZ3 دارای لبه هایی خمیده تری هستند و همین موضوع باعث می شود راحت تر در دستان شما جای بگیرند و باریک تر هم به نظر برسند.

موضوعی که بیشتر از هر چیزی ما را تحت تاثیر قرار داده این است که آیفون 10S Max صفحه نمایشی بسیار بزرگتر از آیفون 8 پلاس دارد، در حالی که ابعاد آن حتی اندکی از آیفون 8 پلاس کوتاه تر و باریک تر است.

ضخامت و جنس بدنه iPhone XS Max

ضخامت و جنس بدنه iPhone XS Max

آخرین نکته در مورد اندازه صفحه نمایش این گوشی این است که اگر چه آیفون 10S Max اندکی ضخیم به نظر می رسد، اما نسبت صفحه نمایش به بدنه گوشی در دستگاهی با این ابعاد بسیار دوست داشتنی و پر کاربرد خواهد بود.

جنس استیل فوق العاده استفاده شده برای حاشیه های آیفون 10S Max و شیشه استفاده شده برای صفحه نمایش و قسمت پشتی گوشی (که از شیشه استفاده شده برای آیفون X ضخیم تر است) ظاهری بسیار شیک و خارق العاده به این محصول جدید کمپانی اپل داده است و در برابر آب و گرد غبار نیز مقاوم است.

قابلیت IP68 آیفون XS Max

قابلیت IP68 آیفون XS Max

اپل میزان مقاومت این آیفون را به استاندارد IP68 ارتقاء داده که تا عمق 2 متر و به مدت 30 دقیقه در برابر آب مقاومت داشته باشد. اپل مدعی است که آزمایشات مربوط به این استاندارد را در شرایط مختلفی مانند آب شور، آب کلریزه شده (آب استخر)، شیر، آبجو و تمامی مایعات با املاح مختلف مورد تست و بررسی قرار داده است. عاقلانه است که شما برای بررسی میزان مقاومت گوشی خود در برابر نفوذ رطوبت، اینگونه تست ها را انجام ندهید؛ چرا که مانند سایر کمپانی های سازنده تلفن های همراه، آسیب دیدگی ناشی از تماس با آب یا نفوذ رطوبت به داخل گوشی تلفن همراه شامل گارانتی نمی شود و تعمیرات مرتبط با آب خوردگی گوشی از جمله سخت ترین حوزه های تعمیرات موبایل است.

طراحی iPhone XS Max

طراحی iPhone XS Max

هیچگونه جک 3.5 میلیمتری هدفونی برای 10S Max وجود ندارد. این پورت محبوب نیز توسط اپل پس از تولید مدل های آیفون 6 و آیفون SE از بین رفت و دیگر همچین پورتی را در محصولات اپل مشاهده نکردیم. با این حال می توان از پورت لایتنینگ که در قسمت مرکزی و پایین گوشی قرار گرفته است برای اتصال هدفون (اییِر پاد) استفاده کرد. در دو طرف این پورت نیز قسمت مخصوص اسپیکر پایینی گوشی و میکروفون قرار گرفته است.

بلندگوهای iPhone XS Max

بلندگوهای iPhone XS Max

در جعبه آیفون 10S Max یک هدفون اییِر پاد با پورت لایتنینگ وجود دارد که می توانید برای گوشی دادن به موسیقی یا سایر فعالیت های مشابه از آن استفاده کنید؛ اما توجه داشته باشید که نمی توانید در عین حال از شارژر و اییِر پاد خود استفاده کنید!

خوشبختانه آیفون 10S Max از شارژ وایرلس نیز پشتیبانی می کند و شما می توانید برای شارژ دستگاه خود از پد مخصوص شارژ وایرلس استفاده کرده و اییِر پاد خود را به پورت لایتنینگ متصل نمایید. دکمه مخصوص پاور یا قفل کردن صفحه نمایش در سمت راست حاشیه گوشی قرار گرفته و استفاده از آن توسط انگشت شصت بسیار راحت است. دکمه های مربوط به کاهش و افزایش حجم صدا (ولوم) نیز در سمت دیگر (سمت چپ) دستگاه زیر دکمه بی صدا کردن آیفون (سایلنت) قرار گرفته است.

با نگه داشتن دکمه پاور آیفون 10S Max برنامه Siri فعال خواهد شد؛ لذا برای خاموش کردن این آیفون لازم است تا دکمه پاور را همراه با دکمه افزایش حجم صدا همزمان نگه دارید تا علامت مربوط به خاموش کردن دستگاه بر روی صفحه نمایش ظاهر شود.

محفظه مخصوص قرار دادن سیم کارت نیز در زیر دکمه پاور قرار گرفته است. ویژگی جذاب و کاربردی جدید آیفون XS Max و XS قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت می باشد. این گوشی از هر دو نوع سیم کارت معمولی و سیم کارت eSim پشتیبانی می کند. این بدان معنی است که شما می توانید همزمان از سیم کارت مخصوص شبکه خود و یک eSIM توسط شرکت مخابراتی دیگری همزمان استفاده کنید؛ البته توجه داشته باشید که تمامی اپراتورها از قابلیت eSIM پشتیبانی نمی کنند، لذا حتما به خاطر داشته باشید قبل از تصمیم گیری، حتما این موضوع را بررسی فرمایید.

در کلام آخر، می توان گفت اپل در مورد طراحی آیفون XS Max ایده نوینی را پیاده نکرده و طرحی بسیار شبیه به آیفون X را مجددا پیاده کرده است؛ اما توجه داشته باشید که آیفون 10S Max با یک رنگ جدید نسبت به رنگ های آیفون X به بازار ارائه شده است. کمپانی اپل یک رنگ طلایی بسیار جذاب و صیقلی را برای مدل های XS Max و XS معرفی نموده که نسبت به رنگ طلایی آیفون های 8 و 8 پلاس بسیار پر رنگ تر است. چنانچه نتوانستید با رنگ طلایی آیفون های جدید رابطه خوبی پیدا کنید، گزینه های دیگری مانند رنگ نقره ای و خاکستری نیز برای شما موجود است.

صفحه نمایش

 صفحه نمایش گوشی؛ یک صفحه نمایش 6.5 اینچی بسیار بزرگ OLED است که بزرگترین صفحه نمایش در بین آیفون های تولید شده تا به امروز است که مجهز به تکنولوژی HDR برای نمایش هرچه بهتر تصاویر و یک تجربه بی نظیر از یک صفحه نمایش است. در حقیقت مهم ترین تفاوت میان آیفون XS و آیفون XS Max، اندازه صفحه نمایش آن ها می باشد که در آیفون XS Max به میزان 6.5 اینج و در آیفون X 5.8 اینچ می باشد. از آن جایی که تفاوت اصلی این دو آیفون در ابعاد صفحه نمایش آن ها است، هنگامی که آن ها را برای مقایسه کنار یکدیگر نگاه می دارید، متوجه خواهید شد که چقدر تماشای فیلم و بازی کردن با آیفون XS Max هیجان انگیزتر است.

توجه داشته باشید که اندازه این آیفون آن قدرها هم بزرگ نیست! همانطور که در بخش قبلی (طراحی) به آن پرداختیم، ابعاد کلی این آیفون تقریباً برابر مدل های پلاس گذشته مثل آیفون 8 پلاس و 7 پلاس می باشد، با این تفاوت که در آیفون XS Max نسبت به نسخه های پلاس 4 سال گذشته میزان بیشتری صفحه نمایش نصیب شما شده است!

نسبت صفحه نمایش به بدنه iPhone XS Max

نسبت صفحه نمایش به بدنه iPhone XS Max

ما برای بررسی ویژگی جدید آیفون XS Max که همان قابلیت HDR صفحه نمایش آن می باشد، به مشاهده فیلم جدید Avengers (انتقام جویام) بر روی این گوشی پرداختیم. پنل صفحه نمایش این دستگاه بسیار عالی عمل کرد و تماشای این فیلم در یک صفحه نمایش به این بزرگی و این حد از کیفیت بسیار لذت بخش بود. لازم به ذکر است که ویژگی های خارق العاده و غیرمعمولی از این صفحه نمایش ندیدیم و همه چیز خوب و عالی به نظر می رسید و تضاد زیادی بین کنتراست صحنه های تاریک و روشن وجود نداشت یا رنگ به طور خارق العاده ای پررنگ به نظر نمی رسیدند؛ این بدان معنی نیست که عملکرد این صفحه نمایش عالی نیست، منظور این است که ویژگی HDR این آیفون جدید شما را مات و مبهوت نخواهد کرد. به عبارتی دیگر،  HDR نمی تواند تنها دلیل شما برای خرید آیفون XS Max باشد؛ اما بالاخره یک ویژگی خیلی جذاب است که وجود آن بر روی آیفون XS Max دوست داشتنی است.

البته در حین مشاهده فیلم، اندکی شاهد لرزش در پخش بودیم که در ابتدا فکر کردیم می تواند به خاطر کم بودن میزان باتری باشد؛ اما پس از اتصال گوشی به شارژر هم این مورد در پخش به چشم می خورد.

صفحه نمایش 2688 در 1242 پیکسل OLED که مجهز به تکنولوژی سوپر رتینای اچ دی (Super Retina HD) اپل می باشد دارای تراکم پیکسلی به میزان 458 پیکسل در هر اینچ می باشد که تصاویر را بسیار شفاف و پررنگ نمایش می دهد و باید گفت که دیگر دورانی که اپل را برای تراکم پیکسلی پایین صفحه نمایش هایش سرزنش می کردند گذشته است.

با اینکه در صفحه نمایش آیفون XS Max کلمات و نوشته های نیز از وضوح فوق العاده ای برخوردارند، اپل ادعا می کند که برای نمایش هرچه بهتر و واضح تر تصاویر در آیفون های XS Max و XS مصرف باتری نسبت به آیفون تِن،  60% بهبود یافته است.

نمایش متن روی iPhone Xs Max

نمایش متن روی iPhone Xs Max

شاید این اندازه از تراکم پیکسلی از لحاظ ارقام و اعداد به پنل های QHD گوشی هایی مثل Note 9 سامسونگ و Xperia XZ3 کمپانی سونی نرسد، اما در عمل بسیار قدرتمند ظاهر شده است و حتی بسیار قوی تر از پنل های گوشی های P20 Pro هواوی و One Plus 6 عمل می کند. در بررسی تخصصی انجام گرفته، دیده شده است که پخش فیلم های HD بر روی صفحه نمایش سونی XZ3 عملکرد بهتری دارد.

اپل عملکرد اسپیکر ها را در آیفون های جدید تقویت کرده است و طنین و پخش صدا در این دو پرچمدار جدید بسیار قوی تر شده است. در بررسی های ما میزان شدت صدا و کیفیت اسپیکر های آیفون XS و XS Max فوق العاده بود.

کیفیت تصاویر بر روی پنل استفاده شده در گوشی XZ3 سونی به لطف تراکم پیکسلی فوق العاده بالای آن، بسیار شفاف تر به نظر می رسد. همچنین XZ3 در به تصویر کشیدن رنگ های مشکی و تفاوت کنتراست بین صحنه های روشن و تاریک فیلم ها عملکرد بهتری دارد. دلیل این برتری هم وجود سنسورهای هوشمند کمپانی سونی می باشد.

فیس آیدی

  • هیچ اثری از وجود تاچ آیدی در آیفون های جدید نیست!
  • عملکرد فیس آیدی سریع است، اما سریعترین روش تشخیص هویت در میان گوشی های هوشمند نیست. (از لحاظ امنیتی در سطح بالایی قرار دارد)

این روزها فیس آیدی به جدیدترین سیستم امنیتی اپل تبدیل شده و دیگر اثری از حسگر اثر انگشت های نسل گذشته یا همان تاچ آیدی بر روی محصولات جدید  نیست. فیس آیدی در قسمت بالایی گوشی و در کنار سنسور و لنز دوربین در قسمت معروف به “ناچ” قرار گرفته است. اپل ادعا می کند که فیس آیدی بسیار امن تر و سریع تر از سیستم های امنیتی گذشته است، اما این ادعا 100% درست نمی باشد. طی تحقیقاتی که برای بررسی سرعت Face ID انجام شد، فیس آیدی اپل با محصولات مشابه برندهای دیگر مقایسه شد و ثابت شده است که بالاترین سرعت در عملکرد به فیس آیدی اپل تعلق ندارد.

آیفون XS Max را از روی میز بردارید تا صفحه نمایش روشن شود (یا از دکمه پاور برای اینکار استفاده کنید). در حین اینکه شما صفحه را به بالا می کشید، فیس آیدی عمل خواهد کرد و صورت شما را تشخیص خواهد داد.

کشیدن صفحه از بالا به پایین و فعال شدن فیس آی دی

کشیدن صفحه از پایین به بالا و فعال شدن فیس آی دی

در حقیقت بسیار عملکرد ساده و مناسبی دارد. اما عملکرد سنسورهای تشخیص چهره بر روی دستگاه هایی مانند One Plus 6 عملکرد سریع تری داشت. شاید این مکس زمانی برای باز کردن قفل گوشی توسط فیس آیدی آنقدرها هم زیاد نباشد، اما اگر از سیستم های قوی تر و سریع تر استفاده کرده باشید، قطعاً به چشم خواهد آمد. یکی دیگر از مشکل های اساسی فیس آیدی (که می توان آن را یک مشکل اساسی برای تمامی سیستم های تشخیص چهره گوشی های همراه برشمرد) عدم توانایی تشخیص صحیح و بی نقص در زمان تابش مستقیم نور خورشید است. در حالی که هیچ گاه همچنین مشکلی با سنسورهای حسگر اثرانگشت مانند تاچ آیدی نداشته ایم.

التبه همخوانی و پشتیبانی بسیاری از برنامه های با درجه امنیتی بالا مانند برنامه های بانکداری با سیستم فیس آیدی بسیار خوشحال کننده است که به شما این امکان را می دهد تا با کمترین دردسر وارد حساب کاربری خود شوید.

سیستم عامل آی او اس 12 (ios12)

آخرین و بروزترین ورژن ارائه شده سیستم عامل آی او اس برای دستگاه های جدید اپل که ویژگی Screen Time است،  به گوشی گران قیمت اپل اضافه شده است. شاید لازم داشته باشید برای استفاده راحت تر از گوشی خود با یک دست، حالت Reachability یا همان دسترسی آسانتر را از طریق منوی تنظیمات فعال نمایید.

آیفون XS Max با آی او اس نسخه 12 پا به میدان گذاشت که ویژگی های جدید و کاربردی مانند اعلانات (نوتیفیکیشن های) دسته بندی شده، تسهیل جابجایی بین برنامه ها، ویژگی مدت زمان استفاده از صفحه نمایش توسط هر برنامه (Screen Time) و مواردی از این دست را ارائه داده است.

شما از طریق قسمت Screen Time در منوی تنظیمات می توانید برای استفاده از هر برنامه برای خود محدودیت قائل شوید. این امکان به شما کمک خواهد کرد که در بسیاری از مواقع از گوشی خود کمتر استفاده کرده و زمان بیشتری را با دنیای واقعی سپری کنید.

آیفون XS Max و سیستم عامل iOS 12

آیفون XS Max و سیستم عامل iOS 12

همانند آیفون X، یک ویژگی بسیار دوست داشتنی و مهم از جمع دستگاه های جدید اپل حذف گردیده است، دکمه ی هوم و همراه آن تاچ آیدی! که به جای آن سیستم تشخیص چهره یا همان فیس آیدی جایگزین شده است. حالا دیگر وقت آن رسیده که برای باز کردن قفل صفحه نمایش گوشی خود از یکسری حرکات خاص و سیستم فیس آیدی استفاده کرده و دکمه هوم و تاچ آیدی را فراموش کنید؛ البته نگران نباشید، این ژست ها و نحوه استفاده از آن ها بسیار آسان هستند و به سرعت یاد می گیرید.

برای خروج از برنامه ها می بایست هر قسمت از پایین صفحه نمایش را به سمت بالا بکشید. در صورتی که این حرکت را اندکی بیشتر ادامه دهید، وارد قسمت مولتی تسکینگ یا همان جهش و انتخاب بین برنامه های در حال اجرا خواهید شد.

اگرچه اندازه بزرگ صفحه نمایش XS Max ممکن است خیلی کاربردی یا زیبا و لوکس به نظر بیاید، اما خیلی وقت ها همین اندازه بزرگ آیفون XS Max می تواند شما را به دردسر بیاندازد؛ مثل زمانی که می خواهید قسمت بالایی از صفحه نمایش را لمس کنید. مخصوصاً  اگر حین استفاده از گوشی توسط یک دست بخواهید این کار را انجام دهید.

در مدل های قبلی پلاس آیفون ها (مانند 7 پلاس و 6 پلاس) با دوبار لمس کردن حسگر اثر انگشت (تاچ آیدی) ارتفاع تصویر در صفحه نمایش به میزان 50% کاهش پیدا می کرد تا شما بتوانید با یک دست خیلی راحت از قسمت های بالایی صفحه نمایش نیز استفاده کنید؛ اما متاسفانه این حالت که در آی او اس جدید با نام Reachability یا همان دسترسی آسان تر معرفی شده است، به صورت پیش فرض فعال نمی باشد. می توان از طریق وارد شدن به منوی تنظیمات (Settings) و پس از آن منوی Accessibility این گزینه را فعال کرد. سپس می توان با کشیدن صفحه نمایش به سمت پایین از این حالت استفاده کرد. حال متوجه خواهید شد که استفاده از این ویژگی در آیفون جدید بسیار راحت تر شده است و استفاده از گوشی با یک دست به امری ممکن تبدیل شده است.

ناچ و نسبت صفحه نمایش به بدنه iPhone XS Max

ناچ و نسبت صفحه نمایش به بدنه iPhone XS Max

با بزرگ شدن اندازه صفحه نمایش اپل از این ویژگی استفاده کرده تا در برنامه های مخصوص آی او اس مانند Messages (پیامک ها) و Calendar (تقویم) با چرخاندن گوشی در حالت افقی صفحه نمایش اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد. این اتفاق بسیار کاربردی است؛ ولی فقط محدود به چند اپلیکیشن مخصوص خود کمپانی اپل می باشد؛ با این حال انتظار می رود با گذشت زمان و افزایش فروش آیفون XS Max برنامه های دیگری نیز به این قابلیت مجهز شوند. همچنین بسیاری از وبسایت ها نیز کدنویسی ویژه ای برای حالت افقی صفحه نمایش در آیفون XS Max انجام داده اند تا در این حالت از تمام فضای صفحه استفاده تمام و کمال شده باشد. این روند نیز در آینده ای نه چندان دور پیشرفت خواهد کرد و شاهد سازگاری بسیاری از وبسایت های پرطرفدار با حالت افقی صفحه نمایش آیفون های جدید خواهیم بود.

چیپست و پردازنده بایونیک A12

  • چیپست جدید اپل با 40% کارایی بیشتر و 50% قدرت بالاتر
  • سرعت بالاتر در مسیریابی و اجرای و بارگذاری برنامه ها

آیفون XS Max همراه با چیپست بایونیک A12 ارائه شده است که بر اساس ادعای اپل نسبت به مدل پیشین خود A11 (که در آیفون X از آن استفاده شده بود) از 40% کارایی بیشتر و به خاطر وجود پردازشگر گرافیکی قوی تر، از 50% قدرت بیشتری برخوردار است. هنگامی که دو آیفون X و XS Max را کنار یکدیگر می گذارید و از آن ها استفاده می کنید، متوجه سرعت بالاتر آیفون XS Max در اجرا و بارگذاری برنامه ها، تغییر میزان مات بودن عکس های پرتره و اجرای بازی هایی مانند کلش رویال و پابجی می شوید.

نتیجه تست گیکبنچ 4 بر روی پردازشگر اصلی (CPU) آیفون XS Max با نتیجه قابل قبول 11465 همراه بود که این گوشی را مقداری از آیفون X بالاتر قرار داد.  امتیاز به دست آمده توسط iPhone XS Max از تمامی پرچمداران اندرویدی بازار نیز بالاتر بود که فاصله زیادی با بالاترین آن ها یعنی امتیاز 10247 دارد. تمامی این برتری را مدیون وجود چیپست جدید و هوشمند بایونیک A12 اپل هستیم! این بدان معنی است که تمامی دستورات محوله به آیفون XS Max بدون هیچگونه کندی سرعت و کاملاً روان انجام می شود. همچنین این نتیجه بسیار خوب، دست رنج تطابق بسیار بالای سخت افزار و نرم افزار در محصولات شرکت اپل نیز می باشد.

باتری

  • عمر باتری بالاتر گوشی نسبت به آیفون X
  • آیفون XS Max با یکبار شارژ کامل، یک روز کامل در خدمت شما خواهد بود!

میزان مصرف باتری و شارژدهی آیفون ها همیشه از موارد بسیار مورد تاکید کاربران بوده است؛ اما حالا آیفون XS Max در زمینه مصرف باتری و عمر آن حرف های زیادی برای گفتن دارد!

در اولین قدم باز هم به چیپست هوشمند و جدید بایونیک A12 می رسیم (استفاده شده در آیفون XS، XR و XS Max) که به لطف آن مصرف باتری به شدت کاهش پیدا کرده و کارایی باتری را برای تک تک آمپرهای جریان بالا برده است.

گیمینگ با iPhone XS Max

گیمینگ با iPhone XS Max

ظرفیت باتری در آیفون XS Max به شدت افزایش یافته است. ظرفیت باتری در آیفون 8 پلاس 2691 میلی آمپر ساعت بود که در آیفون XS Max به عدد 3174 میلی آمپر ساعت ارتقاء یافته است. این قدرتمندترین و بزرگترین باتری ای است که اپل تا کنون در آیفون های خود به کار برده است. اپل مدعی است که آیفون XS MAX میزان 90 دقیقه بیشتر از آیفون X کار می کند. این ادعا کمی عجیب به نظر می رسد، چرا که پیدا کردن دلیل اصلی این ادعا ممکن نیست. با این حال آنچه از تست ها و بررسی ها بر می آید، امکان شارژدهی و استفاده از آیفون XS Max به مدت یک روز و تنها با یکبار شارژ کامل می باشد. به عنوان مثال، اگر دستگاه را ساعت 7 صبح با شارژ کامل از برق جدا کنیم و آن را در تمام طول روز استفاده کنیم، تا حدود نیمه شب هنوز چند درصدی از باتری در حالت ذخیره باتری (Battery Saving) باقی می ماند. حال فرض کنید که در طول انجام این تست، یک اپل واچ نسخه 3 به دستگاه متصل است و چند ساعتی با گوشی بازی های سنگین شده و چند ساعتی پخش موزیک و گوشی دادن و پادکست های آنلاین به همراه کمی گشت و گذار در شبکه های اجتماعی و مقداری هم جستجوی در اینترنت به موارد بالا اضافه شده باشد.

چنانچه می خواهید آیفون خود را با برنامه ها یا بازی های مثل پابجی (PUBG) مشغول کنید، باتری گوشی زودتر خالی خواهد شد ولی باز هم به مشکل بر نخواهید خورد. اگر از آن دسته افرادی هستید که از آیفون خود برای هات اسپات کردن اینترنت استفاده می کنید، لازم است که حتما یک شارژ همراه در کیف خود داشته باشید؛ چرا که فقط با فعال نمودن هات اسپات و استفاده چند ساعته از آن، درصد زیادی از عمر باتری شما مصرف می شود.

باتری آیفون XS Max قابلیت شارژدهی تا یک روز و نیم یا دو روز را ندارد؛ اما با استفاده معمولی و سبک می توان انتظار داشت که تا نیمه های شب درصد باتری شما به حدود %30 برسد اگر استفاده شما از این میزان هم کمتر است، می توانید آیفون X

R را انتخاب کنید که هم از صفحه نمایش بزرگی برخوردار است و هم قیمت پایین تری نسبت به آیفون XS Max دارد؛ در نتیجه برای شما مناسب تر خواهد بود.

شارژ آیفون XS Max به صورت وایرلس

شارژ آیفون XS Max به صورت وایرلس

آیفون XS Max طوری طراحی شده است که در یک روز بسیار شلوغ و پر مشغله و پر از استفاده های سنگین مانند پخش موسیقی آنلاین و بازی های مهیج همراه شما باشد. آیفون XS Max از قابلیت شارژ وایرلس نیز پشتیبانی می کند؛ اما برای استفاده از این قابلیت می بایست پد مخصوص آن را به صورت جداگانه خریداری نمایید. دقیقاً مانند فست شارژر آیفون که آن را نیز می توانید به صورت جداگانه از مراکز مورد تایید اپل خریداری کنید. شایعه شده بود که این دو مورد به صورت از پیش تعبیه شده در بسته بندی های آیفون XS Max قرار خواهند گرفت که این شایعه هیچگاه عملی نشد!

دوربین

از لحاظ ظاهری این طور برداشت می شود که دوربین آیفون XS Max مانند آیفون X است. دوربین این گوشی از دو تا لنز 12 مگاپیکسلی که به صورت عمودی زیر یکدیگر قرار گرفته اند تشکیل شده است که در میان آن ها فلش Quad LED تعبیه شده است.

دوربین دوگانه عمودی شامل لنز تله و واید

دوربین دوگانه عمودی شامل لنز تله و واید

مانند نسخه پیشین در آیفون X، یکی از این دو لنز مخصوص عکس برداری تله و دیگری برای عکس برداری واید استفاده می شود که فاصله های کانونی آن ها هم 1.8 و 2.4 می باشد؛ اما یک تمایز اساسی وجود دارد. آیفون های XS Max و XS از قابلیت HDR هوشمند بهره می برند که نسخه بهبود یافته حالت HDR بر روی آیفون X می باشد. این حالت کنتراست عکس ها را بالا می برد و به شما این اطمینان را خواهد داد که به تمام نقاط عکس نور کافی خواهد رسید. سایز پیکسل ها نیز در دوربین آیفون های جدید بیشتر شده که در نتیجه میزان نور بیشتری توسط این لنزها ثبت می شود. پس عملکردشان در نور کم بهتر خواهد بود.

نمایش رنگ ها در عکاسی با iPhone XS Max

نمایش رنگ ها در عکاسی با iPhone XS Max

استفاده از رابط کاربری دوربین آیفون بسیار ساده است که امکان یک عکاسی فوق العاده را برای کاربران مبتدی و حرفه ای میسر ساخته است. شما می توانید با استفاده از زوم 2x به هدف عکس برداری خود نزدیک شوید، بدون آنکه از کیفیت عکس شما کاسته شود. شما می توانید به سمت راست رفته و وارد قسمت عکس برداری پرتره شوید. اینجاست که متوجه می شوید یک قابلیت جدید درون آیفون XS Max شما نهفته است! به محض عکس گرفتن در حالت پرتره، می توانید به گالری تصاویر رفته و گزینه EDIT یا ویرایش را انتخاب کنید. حالا می توانید از این قسمت میزان مات بودن اطرف تصویر پرتره خود را تغییر دهید. این قابلیت را بر روی چند دستگاه اندرویدی پیش از این نیز شاهد بودیم؛ اما برای اولین بار است که دستگاه های اپل این قابلیت را در خود جای داده اند.

عکاسی نمای دور با iPhone XS Max

عکاسی نمای دور با iPhone XS Max

با بررسی قسمت جلویی گوشی متوجه دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی می شویم که نسبت به آیفون X پیشرفت داشته است. این دوربین جلو از ویژگی HDR هوشمند پشتیبانی می کند و قابلیت ثبت عکس های پرتره را نیز دارا می باشد. اما حالت پرتره در دوربین جلو به صورت دیجیتالی به عکس افزوده می شود. نتیجه عملکرد حالت پرتره در دوربین جلو قابل قبول بود. اما شاید شرایط خاصی مثل موهای فرفری دوست شما آن را کمی گیج کند و مقداری از حالت مات و کدر به داخل عکس شما بیاید. اما در کل نتیجه قابل قبولی از حالت پرتره دوربین جلو بدست آمد.

نمونه از عکاسی با دوربین iPhone XS Max

نمونه از عکاسی با دوربین iPhone XS Max

در مقایسه کلی دوربین آیفون XS Max نسبت به مدل پیشین یعنی آیفون X پیشرفت داشته است. با عکس برداری از یک منطقه یکسان توسط این دو دستگاه و قرار دادن عکس ها کنار یکدیگر متوجه این پیشرفت خواهید شد. با این حال، این تفاوت جهشی بزرگ در صنعت عکس برداری با موبایل ایجاد نکرده است.

خرید آیفون XS Max مناسب چه کسانی است؟

این آیفون برای افرادی مناسب است که همواره به دنبال جدیدترین و قدرتمندترین محصولات اپل هستند؛ اما قیمت آن شوک محکمی به حساب بانکی شما وارد خواهد کرد و اگر مقداری از لحاظ قیمت با آن مشکل دارید، می توانید نسخه اقتصادی آیفون های 2018 یا همان آیفون XR را در نظر بگیرید ولی اگر موضوع قیمت برای شما معضل نیست، در خرید آن اصلا شک نکنید! صفحه نمایش کار شده روی iPhone XS Max بهترین صفحه نمایشی است که اپل برای گوشی های هوشمند خود تا به امروز تولید کرده است. این گوشی همچنین از یک باتری فوق العاده قدرتمند بهره می برد که عملکرد بسیار بهینه ای دارد و میزان افت قدرت آن در طول عمر این گوشی بسیار کم است. چنانچه با بزرگ بودن آیفون XS Max مشکل دارید یا فکر می کنید قیمت آن کمی برای شما بالا است، می توانید آیفون XS را در لیست انتخاب های خود قرار دهید.

آیفون XS Max  یا آیفون XS؟

آیفون XS همان آیفون XS Max با همان کیفیت دوربین، همان باتری و سیستم عامل می باشد، فقط در یک قالب کوچکتر و با صفحه نمایش 5.8 اینچ عرضه شده است. اگر به دنبال به روزترین گوشی های هوشمند ساخت اپل هستید، می بایست بین دو گزینه آیفون XS و آیفون XS Max یکی را انتخاب کنید؛ یا صفحه نمایش بزرگتر و قیمت بالاتر، یا صفحه نمایش کوچکتر و قیمت عادلانه تر!

iPhone XS

iPhone XS

برای افرادی که از طرفداران پر و پا قرص تماشای فیلم و بازی های موبایلی مثل فورتنایت و پابجی هستند، توصیه می شود سمت آیفون XS Max بروند زیرا تجربه بسیار جذاب تری با استفاده از صفحه نمایش بزرگ آیفون XS Max خواهند داشت؛ اما برای کاربران عمومی و افرادی که سایز آیفون XS Max برای آن ها مشکل ساز است، آیفون XS بهترین گزینه است.

آیفون XS Max  یا آیفون XR ؟

آیفون XR صفحه نمایشی بزرگ با قیمتی مناسب تر نسبت به آیفون XS ارائه می کند، اما هنوز نمی توان آن را ” تلفن همراه ارزان” به حساب آورد. اما به هر حال قیمت آن نسبت به آیفون XS Max پایین تر است.

iPhone XR

iPhone XR

صفحه نمایش 6.1 اینچی آن از آیفون XS Max کوچکتر و از آیفون XS بزرگتر است؛ اما از همان چیپست بایونیک A12 اپل بهره می برد تا به شما اطمینان دهد از لحاظ قدرت پردازش خیالتان راحت باشد. دوربین تک لنز آن کیفیت دوربین دو لنز آیفون XS Max یا XS را ندارد، صفحه نمایش آن از نوع LCD است و جذابیت پنل OLED آیفون XS Max را ندارد و همچنین چیزی از تاچ 3 بعدی و شارژ وایرلس نیز نصیب شما نخواهد شد.

آیفون XS Max  یا آیفون 8 پلاس؟

تا به امروز حدود یک سال از ارئه آیفون 8 پلاس می گذرد، اما با ورود آیفون XS Max قیمت آن کمی کاهش یافته و یک مزیت نسبت به فرزندان تازه وارد خود دارد که همان تاچ آیدی و حسگر اثر انگشت است!

iPhone 8 Plus

iPhone 8 Plus

چنانچه شما هم از طرفداران تاچ آیدی هستید و نیاز به گوشی با صفحه نمایش بزرگ دارید، آیفون 8 پلاس بهترین گزینه برای شما می باشد. اندازه صفحه نمایش 5.5 اینچ است و قابلیت شارژ وایرلس نیز در اختیار شماست. دوربین دو لنزه آن هم عملکرد بسیار خوبی دارد، اما به کیفیت دو لنز قرار گرفته در پشت آیفون XS Max نمی باشد. در مورد سیستم عامل هم خبر خوب این است که آخرین نسخه از آی او اس برای این گوشی ارائه شده که هم قدم با آیفون های جدیدتر به پیش آمده است.

خلاصه اینکه:

کمپانی اپل بالاخره در سال 2018 طلسم را شکست و همانند پرچمداران اندروید گوشی تلفن همراهی با صفحه نمایش بسیار بزرگ را روانه بازار نمود که یکی از بهترین گزینه ها برای تماشای فیلم و بازی هایی مهیج با گرافیک بسیار بالا می باشد، البته با توجه به قیمت بسیار بالای این دستگاه شاید خیلی از افراد توانایی پرداخت این چنین مبلغی را برای یک تلفن همراه نداشته باشند، اما در صورتی که این مبلغ را بپردازید، قطعاً از امکاناتی که در اختیار شما قرار خواهد گرفت شگفت زده خواهید شد!

آیفون XS Max یک دستگاه خاص و لوکس می باشد. این اولین باری است که اپل حد و حدودهای خود در خصوص ابعاد و صفحه نمایش گوشی های تلفن همراه خود را شکسته و آماده پاسخگویی به نیاز های گروه جدید از طرفداران می باشد که علاقمند به گوشی های بزرگ با صفحه نمایش بسیار بزرگ هستند. اپ استور و آیتیونز اپل پر از برنامه ها و بازی های جذابی است که با استفاده از صفحه نمایش فوق العاده جذاب آیفون XS Max می توانید نهایت لذت را از آن ها ببرید. این صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت، قطعاً مورد توجه طرفداران بازی های موبایلی و کاربران شبکه های ویدیویی آنلاین مانند Netflix و Amazon (که وقت زیادی را با نمایشگر گوشی خود می گذرانند) قرار خواهد گرفت؛ زیرا این صفحه نمایش نه تنها بهترین در سطح بازار، بلکه بهترین صفحه نمایشی است که اپل تا به حال برای آیفون های خود تولید کرده است. پیشرفت های دوربین های پشتی (نسبت به آیفون X) آن چنان زیاد نیست اما قابلیت تنظیم میزان مات بودن عکس های پرتره و حالت عکس برداری HDR هوشمند، قابلیت های ویژه ای است که کیفیت عکس برداری با این دستگاه را ارتقا داده و آن را لذت بخش تر کرده است.

با اینکه به نظر می رسد که آیفون XS Max صفحه نمایش بسیار بزرگی دارد، ولی از نگاهی دیگر می توان دید که این دستگاه آن قدر ها هم بزرگ نیست. ابعاد و اندازه آن اندکی از آیفون 8 پلاس کوچکتر است، اما صفحه نمایش 6.5 اینچی آن دقیقاً 1 اینچ از صفحه نمایش آیفون 8 پلاس (5.5 اینچ) بزرگتر است.

 باز هم اقرار می کنیم که قیمت این دستگاه تازه وارد اپل بسیار بالا بوده و این مورد دغدغه بسیاری از کاربران خواهد بود؛ لذا شما می توانید آیفون XR را با یک نمایشگر 6.1 اینچی برای خرید خود در نظر بگیرید که قیمت معقولانه ای دارد.

ویژگی های مثبت آیفون XS Max  در یک نگاه:

  • صفحه نمایش فوق العاده با کیفیت و بزرگ مناسب برای تماشای فیلم و بازی
  • دوربین بسیار قوی

ویژگی های منفی آیفون XS Max در یک نگاه:

  • قیمت بسیار بالا
  • ابعاد خیلی بزرگ

مطالب مرتبط