آموزش کامپیوتر

شخصی سازی صفحه قفل ویندوز 10

شخصی سازی صفحه قفل ویندوز 10

صفحه قفل و یا همان لاک اسکرین ویندوز 10 ممکن است به عنوان تابلویی کوچک در اتاق شما خودنمایی کند. در این پست قصد داریم روش مفیدی را برای شخصی سازی صفحه قفل ویندوز 10 به شما عزیزان آموزش دهیم. با این ترفند می توانید عکس ها، برنامه ها و تنظیمات دستیار صوتی کورتانای صفحه قفل ویندوز 10 را مطابق میل خود تغییر دهید.

ویندوز 10 آخرین نسخه از ویندوز مایکروسافت است و قابلیت انجام تسک های بسیاری را دارد ولی اولین چیزی که با روشن کردن کامپیوتر و لپ تاپ جلوی چشمان ما قرار می گیرد، صفحه قفل آن است. با تپ کردن و یا کلیک روی این صفحه به صفحه ورود و یا لاگین راهنمایی می شوید و از طریق صفحه ورود و وارد کردن رمز عبور می توانید به ویندوز خود وارد شوید. برای خیلی از افراد مهم است که بتوانند آیتم های موجود در صفحه قفل ویندوز را دستکاری کنند. در این صفحه اطلاعاتی از برنامه هایی مشخص، همانند تقویم، آب و هوا و برخی دیگر از برنامه ها قرار دارد. برخی دیگر از کاربران مایکروسافت که اشتراک آپدیت سالیانه ویندوز 10 دارند، در بخش بالایی صفحه قفل ویندوزشان می توانند با کورتانا گپ و گفت کنند.

خبر خوب این است که می توانید صفحه قفل ویندوز 10 را مطابق با خواست و سلیقه تان تغییر دهید و تصاویر دلخواه و یا اسلاید شو محبوبتان را بر روی آن قرار دهید تا مجبور نباشید همیشه با یک صفحه ثابت مواجه شوید. برای دسترسی به تنظیمات صفحه قفل گوشی خود به آدرسSettings > Personalization > Lock screen بروید.

 تغییر پس زمینه صفحه قفل ویندوز 10

اولین چیزی که می توانید آن را تغییر دهید تصویر پس زمینه صفحه قفل ویندوز است. برای این منظور باید مطابق با تصویر زیر، از زبانه Background گزینه مورد نظر خود را از میان تصویری ثابت تحت عنوان picture و یا اسلاید شو و یا Windows spotlight انتخاب کنید.

انتخاب-تصویر-یکسان-برای-صفحه-قفل-و-صفحه-لاگین

انتخاب-تصویر-یکسان-برای-صفحه-قفل-و-صفحه-لاگین

 چنانچه گزینه Windows spotlight را انتخاب کنید، تصویر پس زمینه صفحه قفل ویندوز شامل چندین تصویر می شود که مداوماً تغییر می کنند. می توان تصاویر محبوب تر را با دادن امتیاز بالاتر فراتر آورد. برای این منظور می بایست پس از انتخاب هر عکس، ماوس را بر روی گزینه “Like what you see?” که در بخش بالایی و راست تصویر نمایش داده خواهد شد برده و یکی از گزینه های yes و یا no را انتخاب کنید.  با این کار ویندوز می فهمد که شما به چه تصویری علاقه بیشتری دارید و آن تصویر را در تکرارهای بیشتری نمایش خواهد داد.

انتخاب-تصویر-پس-زمینه-برای-صفحه-قفل-ویندوز

انتخاب-تصویر-پس-زمینه-برای-صفحه-قفل-ویندوز

 اگر دوست دارید که تصاویر را خودتان انتخاب کنید و اینطور نباشد که ویندوز تمامی تصاویر شما را روی صفحه قفل کامپیوترتان نمایش دهد، می توانید گزینه Picture را انتخاب کنید. با این کار، می توانید از میان تصاویر بندانگشتی گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. گزینه Slideshow هم به شما اجازه می دهد که از میان چند عکس مختلف یک اسلاید شو دوار درست کنید تا در مواقعی که ویندوز روی صفحه قفل است، اسلاید شو را تماشا کنید.

 چنانچه تصویر صفحه قفل کامپیوتر خود را دوست دارید، می توانید از همان عکس برای صفحه لاگین خود هم استفاده کنید. برای این منظور تنها می بایست تنظیمات صفحه قفل ویندوز را به پایین اسکرول کنید و گزینه “Show lock screen background picture on the sign-in screen” را روشن کنید.  این روند در تصویر زیر نمایش داده شده است.

 تنظیم و تغییر برنامه های صفحه قفل ویندوز 10

ویندوز10 به شما این امکان را می دهد که اطلاعاتی را از برخی از برنامه ها روی صفحه قفل ویندوز مشاهده کنید. برای ایجاد تغییر در برنامه ها روی گزینه + که ذیل گزینه  “Choose an app to show detailed status”قرار دارد کلیک کنید.

لیست-برنامه-های-موجود-برای-اضافه-شدن-به-صفحه-قفل

لیست-برنامه-های-موجود-برای-اضافه-شدن-به-صفحه-قفل

در این بخش می توانید برنامه هایی همانند Messaging، Mail،3D Viewer ، برنامه آب و هوا، تقویم و مواردی از این دست را مشاهده کنید.  با انتخاب برنامه تقویم ممکن است مهم ترین رویدادهای پیش رو در صفحه قفل نمایش داده شود و با انتخاب برنامه آب و هوا دمای هوا در شهرهای محبوب شما در این صفحه نمایش داده خواهد شد.

انتخاب-برنامه-ها-برای-نمایش-سریع-اطلاعات

انتخاب-برنامه-ها-برای-نمایش-سریع-اطلاعات

شما همچنین می توانید از میان چندین برنامه و نرم افزار متعدد اطلاعاتی را برای نمایش روی صفحه قفل ویندوز انتخاب کنید. برای این منظور بر روی هر آیکون که ذیل عبارت “Choose apps to show quick status”  می بینید کلیک کنید.

انتخاب-برنامه-برای-اضافه-شدن-به-صفحه-قفل

انتخاب-برنامه-برای-اضافه-شدن-به-صفحه-قفل

در این بخش هم می توانید برنامه هایی همانند   Weather, Messaging و Calendar Alarms & Clock, Mail,  و Windows Store را انتخاب کنید. با این کار، پس از بالاآمدن ویندوز می توانید اطلاعات برنامه هایی که در این بخش انتخاب کرده اید را بر روی صفحه قفل ویندوز 10 خود ببینید.

 گپ و گفت با کورتانا از صفحه قفل ویندوز

این گزینه یکی از مهیج ترین قابلیت های ویندوز 10 است. اینکه می توان از طریق صفحه قفل ویندوز 10 با کورتانا چت کرد. برای چت کردن لازم نیست به ویندوز لاگین کنید. برای انجام تنظیمات این بخش لازم است که منوی لاک اسکرین صفحه را به پایین اسکرول کرده و بر روی گزینه “Cortana lock screen settings.” کلیک کنید. صفحه را به پایین اسکرول کنید تا به گزینه Lock Screen برسید و مطمئن شوید که گزینه “Use Cortana even when my device is locked” روشن شده باشد.

 تا زمانی که این گزینه روشن و فعال باشد، می توانید حتی بدون لاگین کردن در ویندوز و تنها با گفتن  “Hey, Cortana,” به طور مستقیم با دستیار صوتی مایکروسافت حرف بزنید. برای این منظور می بایست حتما امتیاز آپدیت سالیانه ویندوز 10 را داشته باشید.

چت-با-دستیار-صوتی-مایکروسافت-از-صفحه-قفل-ویندوز-10

چت-با-دستیار-صوتی-مایکروسافت-از-صفحه-قفل-ویندوز-10

 برای آن که تعاملتان با کورتانا و در بستر صفحه قفل ویندوز 10 بهبود پیدا کند، گزینه یکپارچه سازی دستیار صوتی را با برنامه های calendar, email, messages, و Power BI data انتخاب کنید.

برای این کار لازم است تنها برخی از تنظیمات را دستکاری کنید تا بتوانید بدون لاگین کردن به ویندوز و تنها از طریق صفحه قفل کامپیوترتان کلی کار انجام دهید.

مطالب مرتبط