تست و بررسی هوآوی

کالبد شکافی پرچمدار هوآوی میت 20 پرو

کالبد شکافی پرچمدار هوآوی میت 20 پرو

کمپانی هواوی با به کار بستن و استفاده از نوآوری های الکترونیکی در ساخت موبایل ها، تبلت ها و ساعت های هوشمند این برند، کاملا پا به پای تکنولوژی و فناوری حرکت می کند. حال با ارائه میت 20 پرو یک قدم بسیار بزرگ رو به جلو برداشته است. ویژگی های عجیب و تازه ای مانند حسگر اثر انگشت در داخل صفحه نمایش یا توانایی شارژ وایرلس دستگاه های دیگر از طریق این گوشی و دوربین مجهز به 3 لنز فوکوس همزمان آن که این دستگاه تازه وارد هواوی را یک سر و گردن از سایر رقیبان اندرویدی خود بالاتر قرار داده است. طراحی ظاهری فوق العاده در کنار عملکرد بسیار سریع این گوشی آن را تبدیل به یکی از بهترین فبلت های بازار کرده است؛ اما متاسفانه خبر بد این است که این دستگاه در بسیاری از کشورهای دنیا مانند امریکا ارائه نخواهد شد.

طراحی و ویژگی های منحصر به فرد میت 20 پرو

میت 20 پرو لقب خوش استایل ترین و زیباترین گوشی هواوی را نصیب خود کرده است. بالای صفحه نمایش محل قرار گیری ناچ می باشد که تقریباً به اندازه ناچ صفحه نمایش آیفون XS Max می باشد و شامل حسگر اینفرارد (مادون قرمز) برای تشخیص چهره کاربر است.

ابعاد دستگاه برابر با 6.2 اینچ در 2.9 اینچ بوده که فقط 0.3 اینچ ضخامت دارد و وزن آن برابر با 189 گرم می باشد. ابعاد این دستگاه اندکی از گوگل پیکسل 3 ایکس ال (6.2 در 3 اینچ)، سامسونگ گلکسی نوت 9 (6.4 در 3 اینچ) و آیفون XS Max که اندازه ای برابر با  6.2 در 3 اینچ دارد، کوچکتر است. ابعاد این گوشی به صورتی است که صفحه نمایش 6.4 اینچی تقریبا تمام فضای جلوی گوشی را احاطه کرده است و این موضوع باعث شده تا این دستگاه جدید هواوی در دسته فبلت ها قرار بگیرد. به همین دلیل دسترسی به بالای صفحه نمایش برای پایین کشیدن نوار وظیفه اندکی مشکل خواهد بود. یکی از دلایل اصلی که حاشیه مشکی دور گوشی را کاهش داده است، انتقال حسگر اثر انگشت از پایین صفحه به زیر صفحه نمایش بوده که در نوع خود عملکرد بسیار خوبی نیز دارد. هواوی اولین کمپانی است که این تکنولوژی را در اسمارت فون های خود بکار برده و امیدوار هستیم تا این ویژگی را در سایر گوشی های بروز دنیا نیز شاهد باشیم.

ناچ-بالای-صفحه-نمایش-و-ضخامت-کم-گوشی-Mate-20-Pro

ناچ-بالای-صفحه-نمایش-و-ضخامت-کم-گوشی-Mate-20-Pro

قسمت پشتی این گوشی از شیشه رفلکتیو ساخته شده که امکان شارژ وایرلس یا شارژ کردن سایر دستگاه ها به عنوان یک شارژر وایرلس را به این گوشی می دهد. این قابلیت در نوع خود کاملاً منحصر به فرد است. هر زمانی که دوست داشتید، می توانید این قابلیت را از طریق تنظیمات گوشی غیر فعال کنید؛ اما باتری 4200 میلی آمپری این گوشی بسیار قدرتمندتر از این حرف هاست. طی بررسی های صورت گرفته در مورد ظرفیت و قدرت باتری میت 20 پرو، باتری این گوشی با استفاده مداوم بیش از 2 روز بازدهی داشت که نتیجه فوق العاده مطلوبی است. طبق روند تغییر تکنولوژی که اپل آن را آغاز کرد، این گوشی نیز بدون جک 3.5 میلیمتری هدفون ارائه شده است. در قسمت پایینی این دستگاه تنها یک پورت یو اس بی C برای شارژ سریع و اتصال هدفون تعبیه شده است. دکمه های پاور و تنظیم حجم صدا نیز در سمت راست این گوشی عملکرد راحت و مناسبی دارند. تنها نکته ای که کمی عجیب به نظر می رسد، استفاده از تکنولوژی مموری کارت نانو به جای مموری کارت های رایج و معمول بازار می باشد. هواوی به صورت انحصاری این مموری کارت ها را تولید کرده و ادعا می کند که اندازه آن ها 45% از مموری کارت های میکرو اس دی رایج در بازار کوچکتر بوده که قابلیت انتقال داده به میزان 90 مگابایت در ثانیه را دارا هستند. مموری کارت نانو در یکی از دو محل قرارگیری سیم کارت ها جای می گیرد. پس شما مجبور هستید تا انتخاب کنید که آیا می خواهید از دو سیم کارت همزمان استفاده کنید یا نیاز به فضای ذخیره بیشتری دارید. ظرافت گوشی به حدی است که از در دست گرفتن آن هیجان زده خواهید شد.

کالبد-شکافی-پرچمدار-هوآوی-میت-20-پرو

ظرافت در طراحی و ساخت پرچمدار هوآوی میت 20 پرو

صفحه نمایش گوشی میت 20 پرو هوآوی

هواوی میت 20 پرو مجهز به یک صفحه نمایش 3200 در 1440 OLED می باشد که دارای نسبت 19.5 به 9 بوده و از قابلیت HDR نیز به صورت کامل پشتیبانی می کند. از نکات بسیار جالب، وجود تنظیمات فراوان برای تغییر حالت رنگ این صفحه نمایش است. شما می توانید حالت رنگ صفحه نمایش را از نرمال به ویوید (رنگ های سرزنده) تغییر دهید. همچنین می توانید میزان گرمی رنگ صفحه نمایش را نیز به گرمتر یا سردتر به میزان دلخواه خود تغییر دهید. تنظیمات دیگری نیز برای تغییر حالت صفحه نمایش در منوی تنظیمات وجود دارد، اما پس از بررسی های فراوان، حالت پیش فرض کارخانه را به سایر تنظیمات و حالات ترجیح دادیم. نمایش تصاویر در زیر نور خورشید عالی است، اما مشاهده صفحه نمایش از زاویه های کناری اندکی تصویر را کدر می کند اما از کیفیت صفحه نمایش کاسته نمی شود.

صفحه-نمایش-Mate-20-Pro

صفحه-نمایش-Mate-20-Pro

هواوی نسبت به مدل پی 20 پرو، کیفیت صفحه نمایش این دستگاه را به شدت ارتقاء داده است و این موضوع را حین مشاهده فیلم ها و سریال های متفاوت بر روی این دو نمایشگر متوجه خواهید شد. نمایش تصاویر شفاف و درخشان ارمغان ارتقای کیفیت صفحه نمایش پرچم دار هوآوی است.

اگر چه صفحه نمایش میت 20 پرو نسبت به مدل های قبلی آن بهبود بسیار زیادی داشته اشت، با این حال در برابر صفحه نمایش گوشی هایی مانند آیفون XS Max حرف آنچنانی برای گفتن ندارد. صفحه نمایش هواوی میت 20 پرو عکس های ثبت شده و به خصوص رنگ پوست انسان را سفید و با کیفیت مطلوبی نشان می دهد؛ اما آیفون XS Max پوست افراد را سرزنده تر و جذاب تر به نمایش می گذارد و تماشای این تصاویر حس طبیعی تری نسبت به تصاویر گرفته شده با میت 20 پرو دارد. همچنین میزان کنتراست بر روی پنل صفحه نمایش آیفون XS Max بیشتر از صفحه نمایش هواوی میت 20 پرو است. البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که آیفون XS Max قیمتی بسیار بالاتر از هواوی میت 20 پرو داشته و افراد هیچگاه این دو نمایشگر را در کنار یکدیگر مقایسه نخواهند کرد. اما اگر از جمله افرادی هستید که سبک زندگی یا کاری شما نیاز به دقت بیشتری در رنگ ها و صفحه نمایش گوشی شما دارد، این موضوع را نیز می بایست در نظر داشته باشید.

دوربین موبایل هوآوی Mate 20 Pro

وقتی صحبت از دوربین می شود، جذاب ترین ویژگی هواوی میت 20 پرو خودنمایی می کند. ترکیب یک لنز 40 مگاپیکسلی واید با درجه کانونی 1.8، لنز 20 مگاپیکسلی فوق واید با درجه کانونی 2.2 و یک لنز 8 مگاپیکسلی تله با درجه کانونی 2.4 که قابلیت زوم تا 3 برابر را دارد، می توانید عکس هایی با بی نهایت جزییات را برای شما به ثبت برساند.

دوربین-Mate-20-Pro

دوربین-Mate-20-Pro

در حین عکسبرداری با هواوی میت 20 پرو حتی کوچکترین جزییات مانند ترک های آجر ها یا قطرات آب پاشیده شده به دور فواره ها نیز از چشمان تیزبین این گوشی دور نمی ماند. این دوربین مجهز به تکنولوژی AI بوده که بر اساس صحنه عکاسی شما میزان کنتراست و اشباع رنگ را به صورت خودکار تنظیم می کند. می توانید عکس ها خود از گلدان های خانه تان یا آسمان آبی را با خیال راحت و بدون افزودن هیچگونه فیلتری بر روی صفحه اینستاگرام خود منتشر کنید. البته شما می توانید برای داشتن عکس های طبیعی تر این حالت را غیرفعال کنید. هواوی این ویژگی را نیز در میت 20 پرو نسبت به پی 20 پرو بسیار ارتقاء داده است.

استفاده-از-4-دوربین-مجزا-در-قسمت-پشتی-Mate-20-Pro

استفاده-از-4-دوربین-مجزا-در-قسمت-پشتی-Mate-20-Pro

البته باز هم در مقایسه با آیفون XS Max، دوربین آیفون عملکرد بهتری داشته و مخصوصاً در قسمت های تاریک، دوربین هواوی ضعیف تر عمل می کند. در بعضی قسمت ها نیز برای جذب هرچه بیشتر جزییات عکس، نور زیادی را در عکس ها مشاهده خواهید کرد. که این مشکل برای دوربین جلویی 24 مگاپیکسلی این گوشی نیز وجود دارد. البته با استفاده از حالت AI و Beauty بسیاری از این مشکل ها برطرف می گردد و در نهایت شما می توانید عکس های بسیاری خوبی را توسط دوربین 3 لنزه این گوشی ثبت نمایید. شاید دوربین میت 20 پرو بهترین دوربین بازار گوشی های هوشمند نباشد، اما قطعاً از بسیاری دیگر گوشی های بازار عملکرد بهتری دارد.

عملکرد و رابط کاربری در گوشی میت 20 پرو

میت 20 پرو مجهز به 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی می باشد که به صورت پیش فرض تحت جدیدترین سیستم عامل اندروید یعنی سیستم عامل اندروید نسخه 9 پای (PIE) ارائه می شود. میت 20 پرو عملکرد بسیار روان و سریعی دارد. برنامه ها بسیار سریع بارگذاری می شوند و می توان آن را جزو بی نقص ترین دستگاه های اندرویدی در اجرای برنامه ها دانست. همانند گوگل پیکسل 3 که با اندروید 9 ارائه شده است، میت 20 پرو نیز تکنیک های حرکتی صفحه نمایش و ویژگی کنترل میزان استفاده از برنامه های مختلف پشتیبانی می کند. می توانید برای استفاده روزانه از گوشی خود یا هر برنامه ای حد معینی تنظیم کنید یا زمان خواب و استراحت خود را برای گوشی تعیین نمایید تا در آن زمان رنگ صفحه نمایش به رنگ خاکستری مایل شود تا چشمان شما در نور کم دچار آسیب نشود.

همچنین بر خلاف گوگل پیکسل 3، این دستگاه با بسیاری برنامه های پیش فرض غیر کاربردی ارائه شده است که اکثر کاربران، ساعت های اولیه پس از خرید گوشی را صرف پاک کردن یا انتقال آن ها به یک پوشه مجزا می دهند تا از دید خارج شوند.

هر گوشی پرچمدار اندرویدی تازه وارد، ویژگی های و عجایب خاص خود را دارد. اما تعداد کمی از آن ها هستند که مجموعه ای به جذابی هواوی میت 20 پرو ارائه دهند. این نکته بسیار حائز اهمیت است که هواوای مجموعه ای از این ویژگی ها را با کتر از 1000 یورو به شما ارائه می دهد. قیمت این دستگاه از گلکسی نوت 9 پایین تر بوده اما ویژگی های بسیار چشمگیرتر و کاربردی تری را نسبت به آن ارائه می دهد. همین موضوع باعث شده است تا افراد در قبال پولی که پرداخت می کنند، ارزش ها و ویژگی های بیشتری را دریافت کنند. بسیاری از افرادی هم که از طرفداران اندروید خالص هستند (مانند گوگل پیکسل 3) می توانند این دستگاه را با صفحه نمایش بزرگتر و باتری قوی تر تهیه کنند.

در واقع، پیکسل 3 گوگل انتخاب بهتری در مقایسه با میت ۲۰ پرو خواهد بود؛ چرا که استفاده از آن به دلیل ابعاد استانداردتری که دارد بسیار آسانتر است، اما با این همه، هواوی با معرفی و ارایه میت ۲۰ پرو دستگاهی بسیار قابل توجه و قدرتمند تولید کرده است که می تواند با پوشش مشکلات جزیی که بالاتر بیان شد، به رقیبی بسیار سرسخت برای محصولات پرفروش سامسونگ تبدیل شود.

مطالب مرتبط