تست و بررسی اپل

پیدا کردن قطعه معیوب با روش Rosin آیفون 7 پلاس

پیدا کردن قطعه معیوب با روش Rosin آیفون 7 پلاس

پیدا کردن قطعه معیوب با روش Rosinآیفون 7 پلاس روشن نمی شود

همانطور که همه ما می دانیم، هنگام اتصال لاجیک بورد به منبع تغذیه، مداری که اتصال کوتاه شده است، داغ می شود. برای اینکه لاجیک بورد حرارت ناشی از اتصال کوتاه را تحمل کند، ما به روش تشخیص Rosin، قطعه معیوب را به سرعت و با دقت پیدا می کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر، ویدیوی ما که لینک آن در آخر این مقاله آورده شده را تماشا کنید. همچنین در این مقاله نحوه تعمیر گوشی آیفون 7 پلاس که بر اثر خسارت ناشی از آب خاموش و خراب شده است، بررسی می کنیم.

اول از هر کاری، لاجیک بورد را به صورت چشمی بررسی می کنیم تا هر گونه آسیب ظاهری و علائم ناشی از خسارت به بورد و یا تغییر شکل پیدا کردن بورد را چک کنیم. سپس می بینیم که اطراف ماژول وای فای، علائم و اثرات مشخصی از رطوبت و آب مشاهده می شود، که مشخصه آن وجود زنگ های قرمز رنگ است.

blank

ابتدا، با استفاده از محلول تمیز کاری بورد، منطقه زنگ زده روی لاجیک بورد PCB را تمیز می کنیم.

blank

سپس، لاجیک بورد را به منبع تغذیه وصل کنید و دکمه پاور روی منبع تغذیه را فشار داده آنرا روشن کنید. می بینیم که جریان روی اهم متر بیشتر از حد نرمال است، که این عدد نشان می دهد که یکی از ریل های منبع تغذیه روی لاجیک بورد اتصال کوتاه شده است.

blank

اطلاعات بیشتر در ارتباط با پیدا کردن قطعه معیوب در آیفون 7 پلاس را دنبال کنید.

از هر دو ریل منبع تغذیه اصلی PP_BATT_VCC و PP_VDD_MAIN تست دیود بگیرید. می بینیم که مقدار اندازه گیری شده، در وضعیت عادی هستند.

سپس، باید ریل های بعدی منبع تغذیه خروجی از آی سی تغذیه (PMU) را بررسی کنیم، و از خازن های روی این مدارهای منبع تغذیه تست دیود بگیرید. مقدار اندازه گیری شده خزان های C2302 و C2308 در PP_VDD_BOOST  برابر با صفر و غیر طبیعی است. بنابراین PP_VDD_BOOST اتصال کوتاه شده است. روی PP_VDD_BOOST، قطعات چندگانه مربوطه مثل آی سی تغذیه U1801، U3101، U2501، U3001، U3702  و همچنین چندین خازن فیلتر وجود دارد.

blank

از آنجایی که قطعات زیادی روی این مدار وجود دارد، می توانیم با استفاده از روش تشخیص Rosin، قطعه معیوب را پیدا کنیم. با استفاده از هویه مقداری rosin برداشته و روی قطعات معیوب حرارت دهید.

blank

سپس، سیم های اهم متر را به منبع تغذیه DC متصل کنید، ولتاژ منبع تغذیه DC را روی 3 ولت تنظیم کنید، سیم مشکی را به ارت وصل کنید، در عین حال، سیم قرمز را به Pin 1 خازن C2308 وصل کنید، رزین روی خازن C3002 بلافاصله ذوب می شود. بدین ترتیب، اتصال کوتاه ناشی از آسیب خازن C3002، تشخیص داده می شود. از آنجا که خازن C3002 یک خازن فیلتر است، می توانیم با جدا کردن آن از بورد، مشکل را حل کنیم.

blank

با استفاده از هیتر، خازن C3002 را جدا کنید، به مدت 5 دقیقه صبر کنید تا لاجیک بورد خنک شود، سپس با محلول تمیز کننده بورد، محل را تمیز کنید. از خازن C2308 تست دیود بگیرید، مقدار اندازه گیری شده نرمال است.

blank

سپس لاجیک بورد را به منبع تغذیه وصل کنید و دکمه پاور آن را فشار دهید تا منبع تغذیه روشن شود. اکنون مقدار جریان روی اهم متر طبیعی است.

blank

حالا می توانیم تلفن را جمع و تست کنیم، لاجیک بورد و مونتاژ صفحه نمایش را نصب کنید، باتری را وصل کرده و دکمه پاور را فشار دهید، گوشی طبق معمول روشن و خطا رفع شده است.

نکته مهم: تنها بعد از تایید رفع کامل خطا، گوشی را مونتاژ کنید.

blank

در بالا، نحوه تشخیص قطعه معیوب به روش rosin، و مراحل دقیق تعمیر آیفون 7 پلاس شرح داده شد. اگر درک این روش و مراحل انجام تعمیر برای شما دشوار است، پشنهاد می کنیم که ویدئوی زیر که در همین رابطه تهیه شده است را مشاهده کنید. همچنین برای استفاده از خدمات تعمیرات گوشی آیفون ما می توانید به صورت حضوری مراجعه نمایید.

/vc_column_text]

مطالب مرتبط