تلفن هوشمند و تبلت

ورود به Safe Mode گوشی برای عیب یابی

blank

گوشی های اندرویدی را چگونه عیب یابی کنیم؟

یکی از اساسی ترین راه ها برای افزایش سرعت گوشی، عیب یابی نرم افزاری آن و رفع مشکلات نرم افزاری گوشی است. شما از این طریق می توانید عملکرد گوشی خود را بهبود بخشید.

همه می دانیم که گوشی های هوشمند تنها برای تماس گرفتن و ارسال پیامک نیستند. روح گوشی های هوشمند، برنامه ها و نرم افزارهایی است که روی آن اجرا می شوند.رفته رفته،  با اضافه شدن حافظه ی داخلی گوشی ها تعداد برنامه هایی که کاربران روی گوشی های خود نصب می کنند افزایش می یابد.گاهی پس از مدتی که از نصب تعدادی برنامه روی گوشی می گذرد، شاهد کندی اجرای برنامه ها و یا تخلیه ی سریع باطری گوشی می شویم. این در حالی است که شاید حتی نیمی از حافظه ی در دسترس گوشی نیز استفاده نشده باشد.خوب راه حل چیست؟

راه حل ورود به Safe Mode  گوشی و حذف و دستکاری برنامه های موجود روی گوشی است، تا جایی که عملکرد صحیح گوشی بازگردد.سوالی که پیش می آید این است، Safe Mode  چیست و چه کارایی دارد؟!

شما با استفاده از ورود به محیط Safe Mode می توانید سیستم عامل اندروید را بدون نیاز به اجرای نرم افزارهای جانبی اجرا کنید.این حالت دقیقا در کامپیوتر نیز وجود دارد. بارها و بارها دیده اید که مثلا هنگامی که در محیط Safe Mode اقدام به راه اندازی سیستم عامل ویندوز می کنید ، ویندوز بدون هیچگونه نرم افزار جانبی اجرا می شود . شما با دیدن این حالت می توانید با قطعیت بگویید که یکی از نرم افزارهای نصب شده روی کامپیوتر باعث به وجود آمدن مشکل شده است. با ورود به Safe Mode می توانید برنامه های مشکل زا  را شناسایی کنید و آن گاه نسبت به حذف و یا اصلاح آن تصمیم گیری نمایید.

سوال! تصور می کنید که اگر یکی از  App  های نصب شده روی گوشی، مشکلی را در سیستم عامل به وجود بیاورد، چه پیش می آید ؟ جواب آسانی وجود دارد ! می توانید مراحل عیب یابی را درست مثل آن چه در ویندوز انجام می دهید، اجرا کنید و با اجرای سیستم عامل اندروید در محیط Safe Mode، مشخص کنید که آیا مشکل از App های نصب شده روی گوشی است یا خیر؟! شما با ورود به محیط Safe Mode می توانید بسیاری از کارهایی که در محیط اصلی سیستم عامل گوشی قادر به انجام آنها نیستید را به انجام برسانید.یکی از مهم ترین این کارها، حذف App هایی است که در محیط اصلی سیستم عامل اجازه ی حذف آنها را ندارید.

به طور معمول می توانیم از محیط Safe Mode ،  برای حل دو مشکل اساسی در گوشی ها استفاده کنیم!

۱- اگر دستگاه اندرویدی، مدام هنگ می‌کند و یا نصب نرم‌افزاری باعث ایجاد اختلال در گوشی شده، می‌توانید با ورود به حال  Safe Mode، این مشکلات را برطرف سازید. در حالت Safe Mode،‌ شما تنها به App های پیشفرض(در کارخانه نصب شده) گوشی دسترسی دارید. لازم به تذکر است که شما می‌توانید با ورود به Settings > Apps، اقدام به حذف نرم‌افزارهای نصب شده کنید.

۲- در صورتی که تلفن همراه،  به دلیل نصب نرم‌افزارهای زیاد و متعدد کند شده و می‌خواهید موقتا سرعت اجرای برنامه های تلفن همراه خود را افزایش دهید تا کاری مشخص را انجام دهید، می‌توانید از Safe Mode استفاده کنید. در حالت Safe Mode، شما به اپلیکیشن‌های پیشفرض تلفن همراه همانند Gmail، Chrome ،مخاطبان و … دسترسی دارید.

آموزش ورود به محیط Safe Mode در تلفن همراه های مختلف با سیستم عامل اندروید :

روش اجرایی در تمام تلفن های همراه به استثنای سامسونگ به روش زیر می باشد:

برای ورود به محیط  Safe Mode، تنها می بایست که کلید Power را نگه داشته تا با پنجره خاموش کردن دستگاه مواجه شوید. حال کافیست که دست خود را بر روی Power Off نگه دارید تا پیغام دیگری برای شما نمایش داده شود که به شما اعلام کند آیا مایلید که به  Safe Mode وارد شوید؟ در صوت نمایش این پسغام می بایست آن را تایید کنید. تاکید می کنیم که تا زمان نمایش پیغام نمی بایست دست خود را از روی دکمه یPower off بردارید.

آموزش ورود به محیط Safe Mode گوشی های سامسونگ( ورود به محیط  Safe Modeگوشی های دارای نسخه اندروید ۴٫۱ و پایین تر نیز با همین روش می باشد.)

 در اولین قدم می بایست، تلفن همراه خود را خاموش کنید. حالا دستگاه را روش کنید و منتظر نمایش لوگوی تلفن همراه بمانید. زمانی که لوگو نمایش داده شد،  دکمه های کم و زیاد کردن Volume را با هم فشار دهید .نکته ی مهم این است که،  این دو دکمه را تا زمانی که عبارت Safe Mode در گوشه پایین و سمت چپ ال سی دی نشان داده شود، نگه دارید.

نکته اول : هنگامی که سیستم عامل و برنامه های تلفن همراه در حالت Safe Mode اجرا شود، کلمه Safe Mode را در گوشه پایین سمت چپ خواهید دید.

نکته دوم : برای خارج شدن، می بایست تلفن همراه را به با استفاده از دستور Power off گوشی و به صورت عادی خاموش کنید. در صورت روشن کردن دوباره تلفن همراه، سیستم عامل در حالت عادی اجرا شده و می توانید تفاوت را در مقایسه با قبل از پاک کردن App های مشکل دار مشاهده کنید.

مطالب مرتبط