ترفند آیفون

تنظیمات اینترنت سیم کارت برای آیفون

blank

برای تنظیمات اینترنت سیم کارت برای آیفون، شما باید نام نقطه دسترسی (APN) سیم کارت خود را در تنظیمات گوشی وارد کنید. این نام بر اساس اپراتور صادر کننده سیم کارت متفاوت است. برای مثال، برای ایرانسل APN باید mtnirancell باشد.

برای وارد کردن APN، شما باید این مراحل را دنبال کنید:

  • به Settings در آیفون بروید
  • زیر شاخه Cellular/Mobile data را بزنید
  • به Cellular/Mobile Data Network بروید
  • در دو زیر شاخه Cellular/Mobile Data و LTE Setup گزینه APN را پیدا کنید و نام نقطه دسترسی سیم کارت خود را وارد کنید.

پس از این مراحل، شما می‌توانید از اینترنت سیم کارت خود استفاده کنید. نشانه فعال بودن اینترنت گوشی iphone حرف E یا عبارت ۳G و یا H در کنار خطوط آنتن می‌باشد.

در این پست قصد داریم آموزش مرحله به مرحله استفاده از اینترنت ایرانسل، همراه اول و رایتل در آیفون و آیپد را به شما عزیزان آموزش دهیم.

چگونه مشکل اینترنت سیم کارت در آیفون را رفع کنیم

کاربران سیستم عامل ios در آیفون و آِپد برای استفاده از اینترنت سیم کارت، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند که در این بخش مرحله به مرحله، نحوه فعال کردن داده همراه گوشی را توضیح خواهیم داد.

قبل از تنظیم اینترنت داده روی آیفون خود، باید به این نکته توجه داشته باشید که عدم سرویس دهی و پریدن آنتن گوشی در موبایل های اپل هیچ ربطی به تنظیمات اینترنت شما ندارد و دلایل آن ایرادات سخت افزاری و گاهاً نرم افزاری است. از اینرو اگر یک موقعی، در بالا گوشه سمت چپ نمایشگر آیفون خود علامت No Service را مشاهده کردید باید به مرکز تعمیرات آیفون مراجعه کنید.

 ابتدا می بایست بسته اینترنت سیم کارت خود را خریداری و فعال کنید. برای این منظور می‌توانید تنظیمات را از اپراتور همراه دریافت کنید. باید گفت که درخواست تنظیمات GPRS از اپراتور در سیم کارت همراه اول و ایرانسل و رایتل متفاوت است.

در سیم کارت های همراه اول با مراجعه به خود سایت همراه اول می‌توان تنظیمات اتصال را دریافت کرد. روش دیگر فعال کردن اینترنت همراه اول، ارسال پیامک خالی به ۸۰۸۸ و یا ارسال کد #۱*۳*۲*۱۱۱ است.

دارندگان سیم کارت ایرانسل با ارسال کد #۶*۳*۱۳۰ تنظیمات اینترنت را دریافت خواهند کرد، چنانچه کدی برای نصب تنظیمات لازم بود، ۱۲۳۴ را وارد کنید.

  • با مراجعه به سایت رایتل نیز می‌ توانید تنظیمات لازم را دریافت کنید.
  •  وارد  menu گوشی شوید و Settings را انتخاب نمایید.
  • در settings گزینه General  و بعد network را انتخاب کنید.
  • به قسمت Cellular رفته و Cellular Data را روشن  (ON) کنید . اگر می‌خواهید از GPRS خود استفاده کنید Cellular Date باید ON و سایر گزینه ها  OFF  باشند. 
    تنظیمات اینترنت سیم کارت برای آیفون

    تنظیمات اینترنت سیم کارت برای آیفون

در بخش  Celluar Data network باید دنبال قسمتی به اسم Access point name  باشید.

تنظیمات اینترنت سیم کارت برای آیفون

تنظیمات اینترنت سیم کارت برای آیفون

 برای تنظیمات APN مراحل زیر را انجام دهید:

APN برای ایرانسل  : mtnirancell

Name : Irancell_GPRS

Port : 8080

در مدل هایی که WAP : 1.0

Proxy : 10.131.26.138

Port : 9201

در مدل هایی که WAP: 2.0

Proxy : 10.131.26.138

Port:8080

APN برای همراه اول : mcinet

Name : MCI_GPRS

PROXY : 192.168.194.073

Port:8080

APN برای رایتل : RighTel

 می‌توانید در سایر بخش ها چیزی وارد نکنید.

و در آخر همه‌ی مراحل را از طریق منو، سیو (SAVE) کنید. پس از این مراحل می‌توانید با رفتن به هر مرورگری از اینترنت سیم کارت خود استفاده کنید.

نشانه فعال بودن اینترنت گوشی iphone حرف E یا عبارت ۳G و یا H در کنار خطوط آنتن می‌باشد.

تنظیمات اینترنت ایرانسل در آیفون

برای تنظیم اینترنت ایرانسل در گوشی آیفون، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا به بخش تنظیمات (Settings) گوشی بروید و گزینه Cellular را انتخاب کنید. 
  2. در صفحه پیش رو، گزینه Cellular Data را فعال کنید.
  3. در ادامه صفحه، قسمت Cellular Data Network را انتخاب کنید.
  4. در صفحه جدید، گزینه APN را زده و به صفحه مشخصات APN آیفون بروید.

برای ایرانسل، مقادیر زیر را در قسمت‌های مربوطه وارد کنید:

  • APN: mtnirancell
  • Username: (خالی بگذارید)
  • Password: (خالی بگذارید)

پس از وارد کردن این مقادیر، تنظیمات را ذخیره کنید و حالت هواپیما را روشن و دوباره خاموش کنید تا تغییرات اعمال شوند.

اگر با این روش مشکلی داشتید، برای روشن كردن اينترنت ايفون می‌توانید از روش‌های دیگری مانند دریافت پیغام پیکربندی (Configuration Message) از طریق کد USSD یا سایت ایرانسل استفاده کنید.

تنظیمات اینترنت ایفون ۱۳

در صورتیکه گوشی آیفون شما دچار مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری شده است، می توانید با مراجعه به بخش تعمیرات آیفون کوک موبایل، از خدمات تخصصی مرکز ما بهره مند شوید.ما با بهره گیری از دانش روز اقدام به آموزش کارآموزان برای تعویض گلس آیفون و سامسونگ کرده ایم، اگر شما نیز به آموزش در این حوزه علاقه مندید، روی لینک آموزش تعمیرات موبایل کلیک کنید تا با شرایط و ضوابط آموزش تعمیرات موبایل در دپارتمان آموزش کوک موبایل آشنا شوید.

سوالات متداول تنظیمات اینترنت سیم کارت برای آیفون

1- اینترنت سیم کارت یا داده های تلفن همراه چیست؟

داده های تلفن همراه چیست؟ داده های تلفن همراه همان چیزی است که به شما امکان می دهد وقتی از Wi-Fi دور هستید، تلفن شما آنلاین شود. با تلفن همراه خود می توانید از طریق اینترنت سیم کارت، داده ها را ارسال و دریافت کنید. تا زمانی که روی سیم کارت خود بسته اینترنتی داشته باشید می توانید از اینترنت استفاده کنید.

2- چگونه می توان شبکه داده تلفن همراه را در آیفون تنظیم مجدد کرد؟

به تنظیمات> عمومی> تنظیم مجدد> تنظیم مجدد تنظیمات شبکه بروید. این همچنین شبکه ها و رمزهای عبور Wi-Fi ، تنظیمات تلفن همراه و تنظیمات VPN و APN را که قبلاً استفاده کرده اید ، ریست می کند.

3- چگونه می توانم GPRS را در آیفون 7 فعال کنم؟

راه اندازی اینترنت آیفون 7

  • تنظیمات را انتخاب کنید.
  • داده های تلفن همراه را انتخاب کنید.
  • Mobile Data Options را انتخاب کنید.
  • شبکه داده تلفن همراه را انتخاب کنید.
  • به تنظیمات بروید و گزینه تنظیم مجدد را انتخاب کنید.
  • روی تنظیم مجدد ضربه بزنید. تلفن شما به تنظیمات پیش فرض اینترنت و MMS بازنشانی می شود. مشکلات شبکه باید در این مرحله حل شود.
  • تنظیمات را انتخاب کنید.
  • داده های تلفن همراه را انتخاب کنید.

4- چگونه شبکه داده های تلفن همراه را در آیفون فعال کنم؟

  • به تنظیمات> داده های تلفن همراه بروید و روی Cellular Data Switch ضربه بزنید تا غیر فعال شود.
  • گزینه Enable LTE را خاموش و روشن کنید (یا برعکس). برای این کار (به تنظیمات> تلفن همراه> گزینه های داده تلفن همراه> Enable LTE بروید).
  • تلفن خود را به یک شبکه WiFi وصل کنید و بگذارید تلفن حدود 30 ثانیه در همین حالت بماند.

5- از کجا می توانم GPRS را در آیفون پیدا کنم؟

روی آیکون تنظیمات ضربه بزنید. منو تنظیمات را بررسی کنید تا حالت هواپیما و وای-فای خاموش باشند، گزینه General را انتخاب کنید، روی Network Option ضربه بزنید، بررسی کنید ببینید 3G و داده های تلفن همراه فعال هستند. اکنون شبکه داده های تلفن همراه را فعال کنید.

6- چرا داده های تلفن همراه من روی آیفون من کار نمی کنند؟

برای عیب یابی، تنظیمات شبکه iOS را ریست کنید و سپس آیفون یا آی پد را خاموش و دوباره روشن کنید. با این کار اغلب مشکل داده های تلفن همراه برطرف می شود. برنامه تنظیمات را باز کنید و به «General» بروید و به دنبال آن «Reset» . اکنون دکمه روشن / خاموش را نگه دارید و آیفون یا آی پد را خاموش کنید.

7- داده های تلفن همراه در آیفون کجاست؟

برای دیدن استفاده از داده های تلفن همراه برای سرویس های منحصربفرد سیستم، به تنظیمات> تلفن همراه یا تنظیمات> داده های موبایل بروید. سپس به قسمت پایین صفحه بروید و روی سرویس های سیستم ضربه بزنید.

8- تنظیم APN در آیفون چیست؟

نام Access Point Name (APN) مسیر شبکه را برای کلیه اتصال به داده های تلفن همراه را تعریف می کند. برخی از شرکت های مخابراتی برای راه اندازی و شروع خدمات دهی اینترنت تلفن همراه، کاربر را ملزم به وارد کردن تنظیمات APN خود می کنند. اگر آیفون شما ریجستر شده باشد و سیم کارت روی ان و شرکت مخابراتی مربوطه به شما اجازه فعالیت بدهد می توانید از آن شرکت درخواست کنید تا تنظیمات APN را برای شما ارسال کنند.

9- اگر داده های تلفن همراه را در آیفون خود خاموش کنم، چه اتفاقی می افتد؟

اگر روی سیم کارت خود بسته اینترنتی خرید کرده اید و اکنون در منزل و نزدیک به وای فای نیستید و به اینترنت نیاز ندارید، می توانید داده های تلفن همراه خود را خاموش کنید که کاملاً کار درستی است. هنگامی که داده های تلفن همراه خاموش است و شما به Wi-Fi متصل نیستید، فقط می توانید از iPhone خود برای برقراری تماس تلفنی و ارسال پیام های متنی استفاده کنید (iMessages که برای ارسال و یا دریافت متن به داده اینترنتی نیاز دارد، در این حالت، غیر استفاده می شود).

10- چرا امکان روشن کردن داده های تلفن همراه برای برنامه ها در آیفون وجود ندارد؟

[ابتدا بررسی کنید ببینید که آیا Screen Time روشن است یا خاموش. اگر خاموش است ان را روشن کنید و با استفاده از مراحل زیر تغییرات را اعمال نمایید]. به پایین بروید و روی محدودیت های محتوا و حریم خصوصی ضربه بزنید. روی دکمه کشویی ان ضربه بزنید و ان را روی حالت فعال (روشن) قرار دهید. به پایین بیایید تا گزینه تغییرات داده های تلفن همراه را ببینید، روی آن ضربه بزنید و گزینه Allow را انتخاب کنید.

11- چگونه در آیفون شبکه تلفن همراه خود را خاموش کنم؟

به تنظیمات> تلفن همراه> شبکه تلفن همراه بروید و گزینه خودکار را غیر فعال کنید. صبر کنید تا شبکه های موجود ظاهر شوند، این کار ممکن است دو دقیقه طول بکشد. روی شبکه مخابراتی مورد نظر خود ضربه بزنید.

12- چگونه داده های تلفن همراه را در آیفون به روز کنم؟

تنظیمات شرکت مخابراتی خود را در iPhone یا iPad خود به روز کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما به Wi-Fi یا شبکه داده های تلفن همراه وصل شده است.
  • به تنظیمات> عمومی بروید و روی درباره ضربه بزنید. اگر به روزرسانی موجود باشد، گزینه به روزرسانی تنظیمات شرکت مخابراتی خود را انتخاب کنید.
 

مطالب مرتبط