تست و بررسی هوآوی

هواوی P30 Pro-بخش چهارم نرم افزار اندروید

هواوی P30 Pro-بخش چهارم نرم افزار اندروید

4- نرم افزار اندروید

اندروید پای با EMUI 9.1 در قسمت فوقانی فایل سیستم جدید

هواوی P30 Pro از اندروید پای 9 تحت لانچر سفارشی خود EMUI، که نسخه 9.1 اندروید را اجرا می کند، بهره می برد و در این زمینه یک گوشی پرچمدار است. هواوی سالهاست که روی UI سفارشی خود کار می کند و به خوبی آن را سفارشی کرده است.

blank

با وجود افزایش اندک در عدد نسخه (از 9 به 9.1)، EMUI 9.1 در واقع یک تغییر عمده در زیر هود ایجاد کرده است. هر گوشی تلفنی که با این نسخه به روز رسانی شده است، یک فایل سیستم جدید به نام EROFS را دریافت خواهد کرد.

فایل سیستم ERO انتظار می رود که افزایش خواندن تصادفی را تا 3 برابر ارائه دهد، 10 درصد در راه اندازی برنامه ها بهبود پیدا کرده است و همچنین ذخیره سازی فایل های سیستم را تا 20 درصد ارتقاء می دهد. بنابراین، در حالی که هیچ تغییر قابل ملاحظه ای در EMUI از سری های Mate 20 وجود ندارد، هواوی P30 Pro باید در سناریوهای خاصی ظاهر شود و سیستم عامل آن باید نسبت به قبل از حافظه کوچکتری داشته باشد.

بقیه EMUI همانند Mate 20/Pro/X به معنی یک رابط کاربری ساده و یک پانل تنظیمات ساده است که در آن آپشن ها به ندرت تحت زیر منوهای پیشرفته استفاده می شوند.

سایر ویژگی های کلیدی EMUI 9.1 عبارتند از پشتیبانی GPU Turbo 2.0 و رمز عبور جدید. در این گوشی اپلیکیشن Huawei Share نیز بسیار بهتر عمل می کند، که می تواند فایل ها و اسناد چاپی را به صورت بیسیم با رایانه شخصی به اشتراک بگذارد.

ویژگی های برجسته بعدی شامل دستیار مسافرتی HiVision و برنامه تعادل دیجیتال داخلی است که به شما میزان زمان صرف شده در گوشی تان را به شما می گوید و با تنظیمات این گزینه می توانید میزان استفاده از گوشی را برای خود و یا بچه های خود محدود کنید (پس از مدت زمان مجاز که شما با این اپ تنظیم کرده اید، صفحه نمایش تک رنگ و اکثر برنامه ها مسدود می شوند).

blankهواوی P30 Pro دارای اسکنر اثر انگشت به روز رسانی شده در قسمت زیر صفحه نمایش است. این ریدر بسیار راحت است و نیاز به فشار کمتری نسبت به Mate 20 Pro دارد. دقت فوق العاده ای دارد، در حالی که تشخیص آن حتی سریعتر از سری های Mate است. و در حالی که سنسور به کار رفته در این ریدر اثر انگشت به سرعت آخرین سنسورهای معمولی نمی رسد، اما تقریبا نزدیک است و تفاوت آن چنانی ندارد.

حالت باز کردن قفل گوشی با استفاده از تشخیص چهره نیز وجود دارد، اما این امکان فقط از دوربین جلویی حاصل می شود، به این معنی که امنیت گوشی را پایین می آورد و پتانسیل این را دارد که توسط یک عکس مشابه فریب بخورد. بنابراین، اگر حفظ حریم خصوصی برای شما بسیار مهم است، از این گزینه اجتناب کنید.

در استفاده از این گوشی یا می توانید از ناچ دوربین استقبال کنید و یا می توانید با نوار وضعیت سیاه که تمام طول تا لبه پایین ناچ را در بر می گیرد، پنهان کنید. هواوی P30 Pro یکی از کوچکترین ناچ های دوربین را دارد، از اینرو فکر می کنم که تعداد کمی از افراد آن را پنهان کنند.

هواوی نسخه ناوبری آیفون خود را نیز اجرا کرده است – با کشیدن صفحه نمایش به سمت بالا برنامه به صفحه اصلی می رود، با کشیدن به بالا و توقف کردن تا نیمه راه به Task switcher می رود، یا با کشیدن از لبه سمت چپ یا راست روی صفحه نمایش به صفحه قبل باز می گردد.. ناوبری در این گوشی تلفن، به طور پیش فرض با کلیدهای هدایت مجازی اندروید تنظیم شده است، بنابراین می توانید به قسمت تنظیمات رفته و هر کدام از روش های ناوبری که ترجیح می دهید را انتخاب کنید.

blank

جهت آموزش برای نرم افزار SP Flash tool مخصوص گوشی های هواوی اینجا کلیک کنید.

فارغ از این بحث، هیچ کشوی برنامه در EMUI 9 وجود ندارد – این یک رابط یکپارچه است که مشابه iOS عمل می کند. با این حال، اگر شما ترجیح می دهید طرح دو لایه معمولی اندروید را داشته باشید، می توانید به تنظیمات صفحه نمایش رفته این گزینه را فعال کنید.

blank blank blank blank blank blank

 

سیستم EMUI دارای صفحه قفل مجله است که به طور معمول، یک سری تصاویر پس زمینه (پوشش های خبری) در حال گردش هستند، بنابراین هر بار که صفحه نمایش را می فشارید، یک تصویر دیگر می بینید.

سیستم EMUI هواوی بسیاری از امکانات سفارشی سازی و ویژگی های خود، چرخش هوشمندانه و کشیدن و فعال شدن را ارائه می دهد. تم ها های زیادی را نیز پشتیبانی می کند و از میان آنها هر کدام را که بخواهید می توانید استفاده کنید..

blank blank blank blank blank blank

 

پنجره سایه اعلام (نوتیفیکیشن) یک امر استاندارد است، که هواوی تصاویر معمولی از آن را دارد. یک نوار لغزنده روشن و یک ردیف سوئیچ چند وضعیتی وجود دارد، و با هر بار کشیدن به سمت پایین، وضعیت تغییر داده می شود.

حالت چند وظیفه ای نیز روشی آشنا است. با نگه داشتن دکمه Recent این امکان به شما داده می شود که حالت تقسیم صفحه را فعال کنید. حتی می توانید ویدیو را در بالای دو پنجره اجرا کنید.

blank blank blank blank blank

 

از برنامه Optimiser (که قبلا تحت عنوان Phone Manager شناخته شده است) می توانید به کلید های میانبر برای پاک کردن حافظه ذخیره سازی، تنظیمات باتری، شماره های مسدود شده، اسکن ویروس توسط Avast و استفاده از داده های تلفن همراه، دسترسی داشته باشید.

برنامه موسیقی مخصوص  اندروید هواوی، برای گوش دادن به MP3 های ذخیره شده در گوشی ارائه شده است، در حالی که برنامه بهداشت و تغذیه هواوی با برنامه تناسب اندام گوگول همزمان سازی شده و از طریق این برنامه می توانید تعداد قدم هایی که زده اید را بشمارید (برای اهداف ورزش و سلامتی). همچنین یک برنامه مدیریت فایل و یک برنامه یادداشت برداری وجود دارد. اگر هیچکدام را دوست ندارید – در Play Store برنامه های فراوانی وجود دارند که می توانید جایگزین کنید.

برنامه پخش رادیو روی این گوشی نصب نشده و وجود ندارد.

در نهایت، هواوی P30 Pro دارای بلاستر IR در قسمت فوقانی خود است. به لطف برنامه Smart Remote companion، می توانید تمام لوازم خانگی خود را با گوشی کنترل کنید.

blank blank blank blank blank

بهینه ساز (optimizer)-پخش موسیقی-گالری-برنامه سلامت هواوی-

 

مطالب مرتبط