ترفند اندروید

نرم افزار SP Flash tool

blank

یکی از راههای فلش کردن گوشی های هوآوی استفاده از نرم افزار SP Flash tool میباشد این برنامه اگثریت گوشی های هوآوی را ساپورت میکند و میتوانید از طریق آموزش زیر به فلش گوشی خود بپردازید.
نرم افزار SP Flash tool ( مخفف Smart Phone Flash Tools میباشد) برای فلش کردن دستگاههای هوآوی که از پردازنده MTK (Mediatek)  بهره مند هستند قابل استفاده است. برای انجام فرآیند فلش باید  پیش نیازهای زیر صورت بگیرد:

  • گزینه USB debugging را روشن کنید.( برای این کار باید از داخل منوی تنظیمات گوشی در قسمت درباره گوشی روی گزینه شماره ساخت هفت بار ضربه بزنید و developer option برای شما فعال میشود و از داخل آن این گزینه را فعال کنید)
  • نصب درایورهای مورد نیاز گوشی و برنامهبرای نصب درایور های مورد نیاز شما میتوانید ابتدا گوشی را به کامپیوتر متصل کنید و اجازه بدهید تا به صورت خورکار روی کامپیوتر شما نصب شود، همچنین یک بار هم زمانی که گوشی یا تبلت خاموش است میتوانید آن را متصل کنید تا مجددا درایور Vcom نصب شود.راه حل دوم که پیشنهاد تیم کوک موبایل است این که میتوانید از طریق لینک زیر درایورها را دانلود کنید وبه روش زیر روی کامپیوتر خود نصب کنید.
    دانلود درایورهای سری مدیا تک
    pass: kookmobile.com

    ابتدا روی لوگو computer کلیک راست کنید و گزینه Manage را انتخاب کنید.

    نرم افزار SP Flash tool8

    روی گزینه Device Manager کلیک کرده و روی نام کامپیوتر خود کلیک راست کنید و گزینه Add Legacy hardware را انتخاب نمایید.

نرم افزار SP Flash tool9

سپس گزینه advanced را انتخاب کنید و next بزنید و سپس از گزینه have disk در قسمتی که درایورها را ذخیره کرده اید فایلی را که پسوند .inf را دارد انتخاب کنید، گزینه next  و سپس کلیک finish را انتخاب کنید. با انجام این کار درایور های مربوط به دستگاههای MTK را نصب کرده اید برای اطمینان بیشتر میتوانید یک بار دستگاه را restart کنید.

طبق عکس های زیر عمل کنید:

نرم افزار SP Flash tool10

 

نرم افزار SP Flash tool11

 

نرم افزار SP Flash tool12

 

نرم افزار SP Flash tool13

 

نرم افزار SP Flash tool14

  • نصب نرم افزار SP Flash tool

بهتر است قبل از انجام هر کاری از اطلاعات گوشی یا تبلت خود بکاپ بگیرید. اولین قدم برای فلش کردن دستگاههای MTK با نرم افزار SP Flash tool دریافت نسخه فایل فلش میباشد، که باید حتماً داخل فولدر آن فایلی با پسوند scatter.txt را پیدا کنید زیرا کلیه آدرسهای مربوط به فلش در این متن وجود دارد و نرم افزار از طریق این آدرسها عملیات فلش را انجام میدهد.

خوب حالا باید به سراغ نرم افزار SP Flash tool میرویم، از داخل فولدر که نصب کرده اید فایل flash.tool.exe را اجرا کنید و پس از آن صفحه ای مانند تصویر زیر مشاهده میکنید.

نرم افزار SP Flash tool89

به ترتیب شماره های زده شده پیش بروید. از طریق تولبار بالا، صفحه Download را انتخاب کنید و سپس با کلیک بر گزینه Download agent از داخل فولدر نرم افزار MTK_AllInOne_DA.bin را انتخاب کنید.(شکل شماره 2) (این فایل معمولاً به صورت اتومات روی برنامه قرار میگیرد و در صورت ظاهر نشدن آن طبق روش گفته شده عمل کنید) در مرحله بعدی گزینه Scatter loading file را کلیک کنید و از قسمتی که فایل فلش را دانلود کردید، از داخل فولدر آن فایل با پسوند scatter.txt را انتخاب کنید.(شکل شماره 3)

نرم افزار SP Flash tool2

شکل شماره 1

نرم افزار SP Flash tool1

شکل شماره 2

نرم افزار SP Flash tool

شکل شماره 3

حال گزینه Download را کلیک کنید بعد از آن  باتری گوشی را جدا کنید و کلید ولووم پایین را نگه دارید باتری را جا بزنید و کابل usb را وصل کنید در صورت انجام کلیه فعالیت ها به صورت گفته شده گوشی به صورت خودکار شروع به فلش کردن میکند و در پایین صفحه یک نوار قرمز رنگی ظاهر میشود. ( این رنگ قرمز در ورژن های مختلف نرم افزار SP Flash tool متفاوت است)

بعد از انجام عملیات فلش پیغامی مبنی بر اتمام فرآیند روی صفحه ظاهر میشود، در این زمان کابل گوشی را جدا کنید، باطری را درآورده و مجدداً جا بزنید و گوشی را روشن کنید

اگر از این روش برای تغییر زبان یا به روز رسانی گوشی یا تبلت میخواهید استفاده کنید تنها میتوانید در انتخاب فایلها از داخل نرم افزار SP Flash tool تیک Android را بزنید. در این حالت کلیه اطلاعات داخل گوشی باقی میماند و چیزی از روی گوشی پاک نمیشود.

نرم افزار SP Flash tool5

در آخر، در صورتیکه نیاز به مشاوره در بخش تعمیرات نرم افزاری موبایل داشتید، می توانید با شماره 02167319 تماس حاصل فرمایید و از مشاوره با کارشناسان ما بهره مند شوید.

مطالب مرتبط