ترفند iOS

نحوه انتقال عکس از آی کلود به گوگل فوتو

انتقال عکس ها از فضای ابری آی کلود به گوگل فوتو

آموزش انتقال عکس های iCloud به Google Photos بسیار ساده انجام می شود که ما آن را به صورت کامل و گام به گام آن را آموزش می دهیم.

در این مطلب قصد داریم تا نحوه انتقال عکس ها از فضای ابری آی کلود به گوگل فوتو را بررسی کنیم. برای ذخیره عکس ها روش ها و ابزار زیادی وجود دارد. اپل و گوگل هم دو تا از محبوب ترین این روش ها را ارائه می دهند. تعویض فضای ابری برای ذخیره عکس ها کمی ترسناک به نظر می رسد اما اپل برای انتقال عکس ها از آی کلود به سرویس ابری گوگل فوتو را آسان کرده است.

سرویس جابجایی اپل می تواند یک کپی از عکس های ذخیره شده در آی کلود شما را به حساب کاربری Google Photos فراهم بیاورد. هرچند مواردی وجود دارند که نمی توان آنها را انتقال داد. این موارد شامل آلبوم های مشترک (آلبوم هایی که با دیگران و حساب های مشترک ابری به اشتراک گذاشته اید) آلبوم های هوشمند، محتواهای در جریان، عکس های لایو و برخی از داده های دیگر.

آموزش انتقال عکس های iCloud به Google Photos

انجام مراحل و تنظیمات برای انتقال داده ها کار ساده ای است اما ممکن است انتقال عکس ها و داده ها کمی زمان بر باشد خصوصا اگر تعداد و حجم عکس ها زیاد باشد ممکن است حتی تا یک هفته هم این پروسه انتقال طول بکشد.

مرحله اول: وارد حساب کاربری اپل خود شوید

در یکی از مرورگر ها مثل سافاری یا گوگل کروم در گوشی موبایل، آیپد یا لپ تاپ خود وارد سایت privacy.apple.com و حساب کاربری اپل خود شوید. کافیست با اپل آی خود در این قسمت Sign in کنید.

وارد حساب کاربری اپل خود شوید

وارد حساب کاربری اپل خود در سایت privacy.apple.com شوید

مرحله دوم: بر روی گزینه Continue بزنید

بعد از مطالعه متن امنیتی و تایید حساب کاربری خود بر روی گزینه Continue بزنید تا به مرحله بعد بروید.

بر روی گزینه Continue بزنید

بر روی گزینه Continue بزنید

مرحله سوم: درخواست انتقال داده ها را تایید کنید

در این مرحله در خط پایین متنی که برای شما نشان داده می شود بر روی لینک Request to Transfer a Copy of Your Data کلیک کنید.

درخواست انتقال داده ها را تایید کنید

درخواست انتقال داده ها را تایید کنید

مرحله چهارم: از بین گزینه Google Photos را انتخاب کنید

در این قسمت جزئیاتی را در مورد اینکه چه میزان از حجم داده ها و عکس های شما قابل انتقال است را می توانید ببینید. در زیر این قسمت منوی کشویی وجود دارد که باید از میان آن گزینه Google Photos را انتخاب کنید.

از بین گزینه Google Photos را انتخاب کنید

از بین گزینه Google Photos را انتخاب کنید

مرحله پنجم: محتوایی که می خواهید انتقال دهید را انتخاب کنید

در این قسمت می توانید محتوایی را که می خواهید آن را انتقال دهید را انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه Continue بزنید. مواردی که می توانید در این قسمت انتخاب کنید شامل عکس ها و ویدئو ها می باشد.

محتوایی که می خواهید انتقال دهید را انتخاب کنید

محتوایی که می خواهید انتقال دهید را انتخاب کنید

مرحله ششم: تایید فضای ذخیره کافی در گوگل فوتو

در صفحه بعدی که برای شما نمایش داده می شود به  شما می گوید که اگر فضای کافی در گوگل فوتو برای ذخیره سازی عکس های شما وجود نداشته باشد تمام مواردی که انتخاب کرده اید کپی نخواهد شد و به اندازه فضای Google Photo داده ها منتقل خواهند شد. لازم است بر روی گزینه Continue بزنید تا پروسه ادامه پیدا کند.

تایید فضای ذخیره کافی در گوگل فوتو

تایید فضای ذخیره کافی در گوگل فوتو

مرحله هفتم: حساب کاربری گوگل خود را انتخاب کنید

در این قسمت یک پنجره جدید برای شما باز می شود. لازم است در این قسمت حساب کاربری خود را از بین موارد موجود انتخاب یا در آن Sign in کنید تا وارد حساب کاربری گوگل خود شوید.

حساب کاربری گوگل خود را انتخاب کنید

حساب کاربری گوگل خود را انتخاب کنید

مرحله هشتم: اجازه اضافه کردن داده ها به گوگل فوتو را بدهید

در این قسمت یک پیام بر روی صفحه نمایش داده می شود که لازم است بر روی گزینه Allow در آن کلیک کنید تا اجازه دسترسی و اضافه کردن عکس ها و ویدئوهای خود را به کتابخانه Google Photos بدهید.

اجازه اضافه کردن داده ها به گوگل فوتو را بدهید

اجازه اضافه کردن داده ها به گوگل فوتو را بدهید

مرحله نهم: بر روی گزینه Allow کلیک کنید

در این مرحله هم لازم است برای ادامه روند انتقال و تایید گزینه های انتخابی خود بر روی گزینه Allow کلیک کنید.

بر روی گزینه Allow کلیک کنید

بر روی گزینه Allow کلیک کنید تا اجازه انتقال عکس ها را بدهید

مرحله دهم: بر روی گزینه Confirm Transfers کلیک کنید

در آخر اپل برای شما توضیح می دهد که پروسه انتقال داده های شما بین سه تا هفت روز زمان خواهد برد. هنگامی که پروسه انتقال تکمیل شد یک ایمیل به اپل آی دی شما خواهد آمد که از پروسه انتقال مطلع شوید. بر روی Confirm Transfers کلیک کنید تا پروسه به پایان برسد.

آموزش انتقال عکس های iCloud به Google Photos

بر روی گزینه Confirm Transfers کلیک کنید

بعد از اتمام این مراحل باید منتظر ایمیل کپی و انتقال کامل اطلاعاتتان باشید. یک کپی از تمام عکس های آی کلود شما در گوگل فوتو وجود دارد. همچنین روشی وجود دارد که از طریق آن می توانید انتقال عکس از اندروید به آیفون را انجام دهید و درست برعکس کاری است که شما برای انتقال از iCloud به Google Photos انجام می دادید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *