ترفند نرم افزار

نحوه ساخت ایمیل چاپار

blank

ساخت ایمیل چاپار می تواند جایگزین خوبی برای استفاده از جیمیل برای کسانی باشد که دوست دارند از سرویس های پیام رسان داخلی استفاده کنند.

با پیشرفت فناوری و توسعه پلت فرم های پیام رسان، و با توجه به نیاز کاربران به این تکنولوژی، هر روز شاهد معرفی سرویس های جذاب و خدمات متنوعی هستیم. سرویس های ایمیل خارجی مثل جیمیل، yahoo mail، و غیره در کنار پیام رسان های شبکه اجتماعی همچون تلگرام، و واتس اپ، عمده روش هایی هستند که کاربران در سراسر جهان از آنها استفاده می کنند. اینها هر کدام ویژگی ها و محدودیت های خاص خود را دارند.

اما با توجه به شرایط فعلی کشور و البته داغ شدن بحث فیلترینگ شبکه های اجتماعی، نیاز به سرویس های ایمیل ایرانی و بومی مختلف، نیز احساس می شود. یکی از این سرویس ها، چاپار میل یا همان رایانامه چاپار ها است. در ادامه در مورد پست الکترونیک چاپار و نحوه ساخت ایمیل ایرانی چاپار بیشتر صحبت کنیم.

چاپار میل چیست؟

چاپار میل یک سرویس و ارائه دهنده خدمات پست الکترونیک داخلی است که توسعه دهندگان آن سعی داشته اند تا خدماتی مطلوب ارائه دهند تا کاربران بتوانند به صورت ایمن و راحت، پیام های خود را ارسال و دریافت کنند. ایمیل ایرانی چاپار با هدف جایگزینی با جیمیل طراحی شده است تا نیاز کاربران ایرانی به این سرویس که براحتی می تواند از اطلاعات کاربران جاسوسی کند، برطرف شود.

در ادامه به معرفی چاپار میل و ویژگی های آن و نحوه ساخت ایمیل در چاپار می پردازیم.

برخی از ویژگی های چاپار میل عبارتند از:

  • سرعت بالا در ارسال و دریافت ایمیل
  • کتابچه نشانی، سال نما، فهرست وظایف و مستند سازی
  • رمزنگاری اطلاعات محرمانه بر اساس گواهی دیجیتال معتبر جهانی
  • قابلیت رمزگذاری و امضای دیجیتال بر روی کل ایمیل طبق درخواست کاربر
  • قابلیت ارسال و دریافت ایمیل با پیامک
  • گستردگی طراحی و پاسخگویی به تعداد بالای کاربران
  • یکپارچگی با پورتال مجموعه سرویس های چاپار
  • سرعت دسترسی بالا با توجه به میزبانی در مراکز داده امن داخلی

برای ساخت چاپار میل، شما می توانید به سایت رایانامه چاپار مراجعه کنید و مراحل ثبت نام را دنبال کنید. شما می توانید چاپار میل حقوقی یا حقوق حقوق خود را بسازید. برای آموزش تصویری ساخت چاپار میل، شما می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

رایانامه چاپار، تحت عنوان chmail (چیمیل) طراحی شده است تا جای جیمیل را در میان کاربران ایرانی بگیرد. چاپار ایمیل اولین سرویس ایمیل ایرانی و ساخت داخل است. زبان این برنامه فارسی است و از امکانات و قابلیت های متنوعی از جمله امنیت و سرعت بالا بهره می برد.

ناگفته نماید، در طراحی چاپار میل، از جیمیل کپی برداری شده است. دلیل این کار هم این است که توسعه دهندگان این برنامه، احتمالا با جیمیل فقط به خاطر امکان بالای جاسوسی آن مشکل داشته اند. وگرنه Gmail یکی از بهترین هاست.

پس اگر می خواهید با نحوه نصب، ثبت نام، و شرایط آن آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

قبل از اینکه بخواهیم به سراغ آموزش چگونه در چاپار ایمیل بسازیم، مایلیم شما را با مشخصه های چاپار میل بیشتر آشنا کنیم.

  • مهمترین ویژگی ایمیل چاپار میل ساده بودن فرایند ثبت نام در این سرویس داخلی است. برای این کار نیازی به هیچ گونه بارگزاری مدارک شناسایی نخواهید داشت. زبان آن در تمامی بخش ها فارسی و مادری است. بازیابی رمز عبور به صورت ایمن و تنها با چند روش مختلف انجام می شود. کاربر می تواند تنظیمات مربوط به آرشیو کردن اطلاعات و رمزنگاری اطلاعات مهمی که امکان شنود و پیگیری آنها وجود دارد را خود اعمال کند.
  • در چاپار میل، کل ایمیل شما طبق درخواست کاربر رمزگذاری شده است. قابلیت امضای دیجیتال بر روی کل ایمیل وجود دارد.
  • ساخت چاپار ایمیل راحت است. کسانی که مایلند یک ایمیل ایرانی داشته باشند، کافی است به سایت چاپار ایمیل chmail.ir مراجعه کنند. مراحل ثبت نام و استفاده از خدمات این سرویس بسیار راحت است.
  • امکان پاسخگویی به تعداد بالایی از کاربران وجود دارد. سرویس‌ های چاپار میل به صورت یکپارچه قابل دسترس هستند، رمزنگاری اطلاعات محرمانه بر اساس گواهی دیجیتال معتبر جهانی صورت می گیرد و با توجه به اینکه هاست آن داخلی و در ایران است، سرعت دسترسی بالایی فراهم می کند.

همچنین بخوانید: آموزش ارسال ایمیل در گوشی اندروید

ساخت ایمیل چاپار: چگونه در چاپار ایمیل بسازیم

در این بخش قصد داریم تا به نحوه ساخت ایمیل در سرویس ایمیل ایرانی چاپار بپردازیم. پست الکترونیک چاپار یک سرویس امن و قابل اطمینان است.

  ابتدا به وبسایت www.chmail.ir مراجعه می­کنیم.

نحوه ساخت ایمیل ایرانی چاپار

نحوه ساخت ایمیل ایرانی چاپار

سپس مطابق تصویر روی آیکون قرمز رنگ وسط صفحه کلیک می­کنیم.

نحوه ساخت ایمیل ایرانی چاپار

نحوه ساخت ایمیل ایرانی چاپار

نحوه ساخت ایمیل ایرانی چاپار

نحوه ساخت ایمیل ایرانی چاپار

در مرحله بعد، با گزینه­ های پیش روی خود برای ساخت ایمیل مواجه می­شوید که مطابق نیاز خود یکی از موارد را انتخاب کرده و روی گزینه ی ثبت نام کلیک کنید.

پس از انتخاب نوع حساب کاربری، وارد صفحه ­ی ورود اطلاعات کاربری خود برای ثبت نام می­شوید.

نحوه ساخت ایمیل ایرانی چاپار

نحوه ساخت ایمیل ایرانی چاپار

در این مرحله اطلاعات خود را برای ثبت در حساب کاربری ایمیل خود وارد می­کنید.

در قسمت نام و نام خانوادگی همانطور که حدس می­زنید باید نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید.

نام نمایشی همان نامیست که در ایمیل شما برایتان نمایش داده می­شود.

نام کاربری همان آدرس ایمیل شماست. شما می­توانید هر نامی که در نظر دارید برای خود تعریف کنید، البته به شرط اینکه پیش از شما کسی این نام را انتخاب نکرده باشد.

کلمه عبور باید شامل 8 حرف یا بیشتر باشد و پس از وارد کردن کلمه عبور مدنظرتان، باید همان کلمه عبور را به طور دقیق در قسمت «تکرار کلمه عبور» تایپ نمایید. (توجه کنید که هرگز کلمه عبور خود را در قسمت تکرار کلمه عبور کپی-پیست نکنید.)

در قسمت استان هم مشخص است که باید استان محل سکونت خود را انتخاب کنید.

قسمت بعد پرسش امنیتی است که با کلیک روی آن، چند سوال به شما نمایش داده می­شود. شما باید یکی از آن­ها را انتخاب کنید و در قسمت بعد به آن سوال پاسخ دهید. توجه کنید که باید پاسخ این پرسش را همیشه به یاد داشته باشید و یا حتما جایی یادداشت کنید، زیرا دلیل طرح این پرسش این است که زمانی که کلمه عبور خود را فراموش کردید، بتوانید با پاسخ به این سوال به ایمیل خود وارد شوید.

در بخش تلفن همراه، مشخص است که باید شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.

پست الکترونیک پشتیبان هم برای زمانی است که کلمه عبور خود را فراموش کردید و یکی از راه ­های جایگزین برای ورود به ایمیل است که البته وارد کردن این ایمیل جایگزین در صورتی که ایمیل دیگری نداشتید و یا اصلا نمی ­خواستید ایمیل دیگری وارد کنید، اجباری نیست.

در قسمت آخر هم باید کد امنیتی که در مستطیل طوسی رنگ می­بینید را دقیق و البته بدون فاصله تایپ کنید.

در نهایت نیز تیک عبارت «شرایط استفاده از سرویس می­پذیرم» را بزنید و روی ثبت نام کلیک کنید.

نحوه ساخت ایمیل ایرانی چاپار

نحوه ساخت ایمیل ایرانی چاپار

در صورتی که تمام اطلاعات را درست و بدون اشتباه وارد کرده باشید، پس از کلیک روی ثبت نام به صفحه ­ای که ابتدای کار وارد آن شده بودید هدایت می­شوید، با این تفاوت که آدرس ایمیل و کلمه عبور شما در قسمت ورود به ایمیل آماده شده­ است و با کلیک روی گزینه «ورود» می­توانید وارد حساب ایمیل خود شوید.

نحوه ساخت ایمیل ایرانی چاپار

نحوه ساخت ایمیل ایرانی چاپار

مطالب مرتبط