ترفند اندروید

آموزش ارسال ایمیل در گوشی اندروید

ارسال جیمیل – ایمیل در گوشی اندروید

با وجود گسترش شبکه ­های اجتماعی که پیام ­رسانی و ارتباطات را بسیار آسان کرده ­اند، فرستادن ایمیل همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است و به ویژه برای ارسال پیام­های رسمی استفاده می ­شود. برای ارسال gmail نیازی نیست که سیستم کامپیوتر در اختیار داشته باشید و می ­توانید به وسیله گوشی تلفن هم این کار را انجام دهید.

در ادامه نحوه ارسال gmail با گوشی­ اندروید را توضیح می­ دهیم. همچنین نحوه دریافت پیام در جیمیل، خواندن پیام، پاسخ دادن به پیام، فوروارد کردن ایمیل، پرینت، حذف پیام، مشاهده و مدیریت پیام های حذف شده در جیمیل را آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید: سطل زباله پیامک گوشی شیائومی کجاست؟

نحوه فرستادن ایمیل با گوشی

قبل از اینکه وارد جزئیات شویم خیلی کوتاه آموزش ایمیل زدن با گوشی را توضیح می دهیم.

برای ارسال ایمیل با گوشی، می‌توانید از دو روش استفاده کنید:

از طریق مرورگر: وارد اکانت جیمیل یا یاهو خود شوید.

از طریق برنامه‌ها: از برنامه‌هایی که در پلی استور و یا اپ استور برای دسترسی به جیمیل و یا ایمیل یاهو وجود دارد، استفاده کنید.

برای ارسال ایمیل از طریق برنامه Gmail، می‌توانید از مراحل زیر پیروی کنید:

  • برنامه Gmail را باز کنید.
  • روی آیکون نوشتن (Compose) در گوشه‌ی‌‌ سمت راست بالای صفحه بزنید.
  • در کادر به (To)، آدرس ایمیل فردی را وارد کنید که می‌خواهید ایمیل را برایش ارسال کنید.
  • موضوع یا Subject را اضافه کنید.
  • پیام ایمیل خود را وارد کنید.
  • در صورت نیاز متن ایمیل خود را قالب بندی کنید.
  • اگر دوست دارید فایلی را پیوست کنید. برای اطلاعات بیشتر مقاله چگونه یک فایل را ایمیل کنیم را بخوانید.
  • با این روش، می‌توانید به راحتی ایمیل ارسال کنید.

حالا بیایید جزئیات ارسال ایمیل با گوشی را شرح دهیم.

گوگل از سال ها پیش، سرویس ارسال ایمیل را در اختیار افراد در سراسر دنیا گذاشته است. Gmail ترکیبی از گوگل و ایمیل است. بهترین و ارزان ترین پیام رسانی بود که از طریق آن، امکان ارسال پیام، عکس، سند، فایل ها و ویدئوهایی در حجم تا 1 گیگابایت وجود داشت. جیمیل در ارسال پیام پادشاهی می کرد تا اینکه سر و کله پیام رسان های اجتماعی از جمله تلگرام و واتس اپ و بقیه پیدا شدند.  افراد برای ارسال فایل های خود، بیشتر از تلگرام استفاده کردند به طوریکه خدمات جیمیل کم کم از دور خارج شد.

از حق نگذریم، ارسال پیام از طریق تلگرام، واتس اپ، اینستاگرام و غیره، راحت و بی دردسر است. اما این روزها که در کشور عزیزمان ایران، بنا به دلایلی، این شبکه های اجتماعی فیلتر شده اند و امکان دسترسی به آنها واقعاً محدود شده است. کاربران دوباره به سمت ارسال پیام از طریق جیمیل روی آورده اند. به همین خاطر ما نیز سعی کردیم به این سوال شما که چگونه ایمیل بفرستیم پاسخ دهیم. امیدواریم با به روزرسانی این مطلب، به شما در نحوه ارسال ایمیل کمک کرده باشیم.

ارسال جیمیل از طریق لب تاپ، آیفون ها و موبایل های هوشمند امکان پذیر است. ما در اینجا نحوه فرستادن ایمیل با گوشی اندرویدی را آموزش می دهیم.

نحوه فرستادن ایمیل با گوشی ایفون هیچ تفاوتی با سایر دستگاه های هوشمند ندارد، فقط ممکن است، شکل و ظاهر آن فرق کند.

فرستادن ایمیل کار سختی نیست. برای ارسال ایمیل در جیمیل با گوشی ابتدا وارد بخش Gmail گوشی خود شوید. این برنامه به صورت پیش­فرض بر روی گوشی شما نصب شده است.

آموزش ارسال ایمیل در گوشی اندروید

ارسال جیمیل – ایمیل در گوشی اندروید

وقتی وارد این بخش شدید، دایره قرمز رنگی که در سمت راست پایین صفحه قرار دارد را انتخاب کنید.

ارسال جیمیل – ایمیل در گوشی اندروید

ارسال جیمیل – ایمیل در گوشی اندروید

پس از وارد شدن به این بخش، صفحه زیر برای ما نمایش داده می­شود. در بخش From جیمیل خود را وارد کنید و در بخش To ایمیل مخاطب خود را وارد کنید. در قسمت Subject برای ایمیل خود عنوانی بنویسید. می­توانید در این بخش چیزی ننویسید. در بخش Compose email متن ایمیل خود را بنویسید.

ارسال جیمیل – ایمیل در گوشی اندروید

ارسال جیمیل – ایمیل در گوشی اندروید

اگر می­خواهید به همراه متن ایمیل خود، فایلی را ارسال کنید، علامت گیره را انتخاب کنید. این علامت شما را به بخش حافظه گوشی‌تان هدایت می­کند و می­توانید فایل موردنظرتان را انتخاب کنید.

ارسال جیمیل – ایمیل در گوشی اندروید

ارسال جیمیل – ایمیل در گوشی اندروید

در انتها روی آیکن موشک کاغذی که در عکس زیر با دایره سیاه­ رنگ مشخص شده است، ضربه بزنید تا ایمیل ارسال ­شود.

ارسال جیمیل – ایمیل در گوشی اندروید

ارسال جیمیل – ایمیل در گوشی اندروید

شما نیز میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد حساب کاربری جیمیل به پست ” ارسال فایل یا عکس در Gmail اندروید ” مراجعه نمایید.

برای آموزش بیشتر می توانید ویدئو کوتاه چگونه ایمیل ارسال کنیم را مشاهده کنید. لطفا نظرات و دیدگاه خود را برای ما ارسال نمایید.

نحوه دریافت پیام در جیمیل گوشی

هر زمان که رایانه یا دستگاه تلفن همراه شما روشن باشد و به اینترنت متصل باشد، Gmail به طور خودکار و مکرر پیام ‌های ایمیل جدیدی را که برای شما ارسال می ‌شود بررسی می ‌کند. اگر می‌خواهید پیام‌ های جدید را به صورت دستی بررسی کنید، صندوق ورودی خود را باز کنید و سپس روی دکمه Refresh در بالای فهرست پیام‌ ها کلیک کنید.

برای مشاهده همه پیام‌ هایی که دریافت کرده‌ اید، روی Inbox در نوار کناری پیمایش کلیک کنید و سپس روی برگه ‌ای که می‌ خواهید مشاهده کنید کلیک کنید. مهم ترین پیام های شما باید در برگه اصلی باشد.

پیام‌ های دیگر ممکن است در برگه‌ های اجتماعی، تبلیغات، به‌روزرسانی ‌ها یا انجمن ‌ها باشند.

همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است، تمام پیام های خوانده نشده به صورت پررنگ در پس زمینه سفید نمایش داده می شوند. پیام‌هایی که خوانده‌اید به صورت غیرپررنگ در پس‌زمینه‌ای سایه‌دار نمایش داده می‌شوند. همه پیام‌های موجود در صندوق ورودی شما، نام فرستنده، موضوع پیام، قطعه کوتاهی از متن پیام و تاریخ ارسال پیام را نشان می‌دهند.

پیام های ایمیل در صندوق ورودی Gmail

پیام های ایمیل در صندوق ورودی Gmail

برای خواندن یک پیام داده شده، این مراحل را دنبال کنید:

1- از صندوق ورودی Gmail، روی برگه ای که حاوی نوع پیامی است که می خواهید مشاهده کنید کلیک کنید. مهم ترین پیام های شما باید در برگه اصلی باشد.

2- پیامی را که می خواهید بخوانید انتخاب کنید. روی هر جایی از آن پیام کلیک کنید، باز می شود.

همانطور که در شکل 4.2 نشان داده شده است، متن کامل پیام نمایش داده می شود. اکنون می توانید همانطور که در بخش های زیر توضیح داده شده است به پیام پاسخ دهید، فوروارد یا حذف کنید.
برای بازگشت به صندوق ورودی، روی دکمه بازگشت به صندوق ورودی بالای پیام کلیک کنید.

نحوه پاسخ دادن به پیام

شما می توانید به سرعت و به راحتی به هر پیام ایمیلی که دریافت می کنید پاسخ دهید. می توانید مستقیماً به فرستنده اصلی یا سایر گیرندگان پیام، پاسخ دهید.

پاسخ به فرستنده اصلی

برای پاسخ دادن به فرستنده اصلی (اما نه همه گیرندگان دیگر)، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- در پیام اصلی روی دکمه Reply کلیک کنید. این پیام را باز می کند و یک کادر پاسخ در زیر متن اصلی قرار می گیرد. آدرس فرستنده اصلی به طور خودکار به قسمت To اضافه می شود.

2- متن جدید خود را به کادر پاسخ اضافه کنید.

3- برای ارسال پیام روی دکمه ارسال کلیک کنید.

پاسخ به همه

برای پاسخ به فرستنده اصلی و سایر گیرندگان پیام، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- در پیام اصلی، روی فلش رو به پایین کنار دکمه Reply کلیک کنید و سپس گزینه Reply to All را انتخاب کنید. این پیام را به گونه ‌ای باز می کند که شامل یک کادر پاسخ در زیر متن اصلی، با آدرس‌ های ایمیل فرستنده اصلی و همه گیرندگان به کادر To اضافه می ‌شود.

2- متن جدید خود را به کادر پاسخ اضافه کنید.

3- برای ارسال پیام روی دکمه ارسال کلیک کنید.

ارسال ایمیل با استفاده از قابلیت فوروارد کردن

اگر پیامی دریافت کردید که فکر می‌کنید ممکن است برای شخص دیگری جالب باشد، می‌توانید یک کپی از آن پیام را برای آن شخص فوروارد کنید. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- در پیام اصلی، روی فلش رو به پایین در کنار دکمه Reply کلیک کنید و Forward را انتخاب کنید. این، پیام را برای گنجاندن یک کادر فوروارد باز می کند. پیام اصلی به طور خودکار به متن پیام جدید اضافه می شود.

2- آدرس ایمیل گیرنده را به کادر To اضافه کنید.

3- پیام خود را در کادر پیام اصلی وارد کنید.

4- برای ارسال پیام روی دکمه ارسال کلیک کنید.

چگونه می توانم پیام را پرینت یا چاپ کنم

اکثر مردم ایمیل های خود را روی صفحه می خوانند و آنها را به صورت آنلاین ذخیره می کنند. با این حال، ممکن است بخواهید یک نسخه چاپی از یک پیام ایمیل داده شده را چاپ کنید. برای انجام آن، این مراحل را دنبال کند:

1- در پیام اصلی، روی نماد Print All در سمت راست بالای پیام کلیک کنید.

2- با این کار پنل چاپ، باز می شود. این، پنل پیش نمایشی از پیام چاپ شده را به همراه کنترل هایی برای تنظیمات پرینت نمایش می دهد.

3- در قسمت Destination مطمئن شوید که چاپگر مورد نظر انتخاب شده است. اگر نه، روی دکمه Change کلیک کنید و چاپگر دیگری را انتخاب کنید.

4- در بخش Pages، صفحات خاصی را برای چاپ انتخاب کنید یا برای چاپ همه صفحات پیام، همه را انتخاب کنید.

5- در بخش Copies، تعداد کپی برای چاپ را انتخاب کنید.

6- در صورت لزوم تغییرات دیگری را انجام دهید و سپس روی دکمه Print کلیک کنید.

حذف یک پیام gmail در اندروید

پس از خواندن یک پیام، ممکن است دیگر نیازی به نگه داشتن آن نداشته باشید. دو راه برای حذف پیام وجود دارد:

  • از خود پیام، روی دکمه Delete بالای پیام کلیک کنید.
  • از صندوق ورودی جیمیل، پیام‌هایی را که می‌خواهید حذف کنید بررسی کنید و سپس روی دکمه حذف کلیک کنید. (این روش به شما امکان می‌دهد بیش از یک پیام را همزمان حذف کنید.)

مشاهده و مدیریت پیام های حذف شده

همه پیام های حذف شده به سطل زباله جیمیل منتقل می شوند. پیام ها به مدت 30 روز در سطل زباله نگهداری می شوند و سپس برای همیشه حذف می شوند. تا زمانی که یک پیام برای همیشه حذف نشود، می توان آن را از سطل زباله به صندوق ورودی خود منتقل کرد.

برای مشاهده و مدیریت پیام‌ها در سطل زباله، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- در قسمت Labels نوار کناری پیمایش، روی More و سپس Trash کلیک کنید. این، همه پیام های اخیراً حذف شده شما را نمایش می دهد.

2- برای لغو حذف یک پیام، آن را علامت بزنید، روی دکمه انتقال به کلیک کنید و سپس صندوق ورودی را انتخاب کنید.

3- برای حذف دائمی یک پیام از سطل زباله، آن را علامت بزنید و سپس روی دکمه Delete Forever کلیک کنید.

مشاهده مکالمه ایمیلی

Gmail پیام های ایمیل مرتبط را در بخش مکالمات، گروه بندی می کند. یک مکالمه معمولاً شامل پیام اصلی، همه پاسخ‌ها و همه پاسخ‌ها به آن پاسخ‌ها می‌شود. همچنین می تواند شامل هر پیامی باشد که به گیرندگان دیگر ارسال شده است.

یک مکالمه در لیست صندوق ورودی با یک عدد داخل پرانتز بعد از نام(های فرستنده) یادداشت می شود. اگر یک مکالمه از بیش از یک نفر پاسخ داشته باشد، بیش از یک نام فهرست می شود.
برای مشاهده پیام ها در یک مکالمه، این مراحل را دنبال کنید:

1- از صندوق ورودی Gmail، روی عنوان پیام مکالمه ای که می خواهید مشاهده کنید کلیک کنید. مکالمه اکنون در مرورگر وب شما ظاهر می شود، و تنها آخرین پیام به طور کامل نمایش داده می شود.

2- برای مشاهده متن هر پیام قبلی در مکالمه، روی موضوع آن پیام کلیک کنید.

3- برای باز کردن همه پیام‌ها در یک مکالمه، روی نماد Expand All (فلش رو به پایین) در گوشه سمت راست بالای پیام کلیک کنید.

همه پیام ‌های موجود در مکالمه اکنون روی هم چیده شده ‌اند و متن جدیدترین پیام به طور کامل نمایش داده می ‌شود.

نکته: خاموش کردن نمای مکالمه

اگر نمای مکالمه جیمیل را دوست ندارید، می توانید آن را غیرفعال کنید و پیام ها را به ترتیب منظم نمایش دهید. روی دکمه تنظیمات در بالای هر صفحه جیمیل کلیک کنید و سپس تنظیمات را انتخاب کنید. وقتی صفحه تنظیمات ظاهر شد، تب General را انتخاب کنید، به قسمت Conversation View بروید و گزینه Conversation View Off را انتخاب کنید.

1- برنامه Gmail در اندروید چیست؟

ایمیل یا پست الکترونیک به نامه دیجیتالی می‌گویند، محتوای آن می‌تواند چند رسانه ای باشد که در شبکه ‌های رایانه ‌ای از یک فرستنده به یک یا چند گیرنده فرستاده می ‌شود. سامانه ای که این خدمات را ارائه می دهد سرویس ایمیل است. جیمیل نیز همان پست الکترونیکی است که خدمات آن توسط سرویس Google Mobile ارائه می شود. مجموعه ای از برنامه ها و API ها که از قبل در هر تلفن اندروید نصب شده اند و توسط گوگل تأیید شده است.

2- چگونه می توان از Gmail در اندروید استفاده کرد؟

تنظیم Gmail در اندروید:

مرحله 1 – برنامه Gmail را باز کنید.

مرحله 2 – به تنظیمات بروید.

مرحله 3 – روی فلش سمت راست ایمیل ضربه بزنید.

مرحله 4 – روی افزودن حساب ضربه کنید.

مرحله 5 – بر روی Other ضربه بزنید.

مرحله 6 – آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مرحله 7 – IMAP (پروتکل دسترسی به میل به طور موقت) را انتخاب کنید.

مرحله 8 – رمز عبور خود را وارد کنید.

مرحله 9 – imap.one.com را برای سرور ورودی وارد کنید.

مرحله 10 – send.one.com را برای سرور خروجی وارد کنید.

مرحله 11 – گزینه های حساب را انتخاب کنید.

مرحله 12 – انجام شد!

3- چگونه می توانم از طریق تلفن خود Gmail داشته باشم؟

  • اطمینان حاصل کنید که IMAP را در تنظیمات اصلی Gmail خود فعال کرده اید.
  • برنامه تنظیمات را در دستگاه خود باز کنید.
  • روی نامه ها ، مخاطبین ، تقویم ها ضربه بزنید.
  • روی افزودن حساب ضربه بزنید.
  • روی Gmail ضربه بزنید.
  • اطلاعات حساب خود را وارد کنید، حتماً از آدرس کامل Gmail خود، استفاده کنید.
  • روی Next ضربه بزنید.
  • روی ذخیره ضربه بزنید.

4- آیا می توانید یک ایمیل را در برنامه Gmail زمان بندی کنید؟

ایمیل ها را در Gmail زمان بندی کنید

1) ایمیل خود را همانطور که معمولاً با ذکر گیرنده، موضوع و پیام می نویسید، بنویسید. 2) روی دکمه More (آیکون سه نقطه) در بالا سمت راست ضربه بزنید. … انتخاب یک پیش تعیین شده تنها با یک ضربه، ایمیل را برای ارسال زمان بندی می کند، اما اگر یک تاریخ و زمان دلخواه را انتخاب کنید، برای زمان بندی در تاریخ مورد نظر باید روی ذخیره کلیک کنید.

5- چرا نمی توانم Gmail را از طریق تلفن اندروید خود ارسال کنم؟

روی حساب خود ضربه بزنید و مطمئن شوید که “همگام سازی Gmail” را بررسی کرده اید. داده های برنامه Gmail خود را پاک کنید. برنامه تنظیمات دستگاه خود را باز کنید به برنامه ها و اعلان ها -> اطلاعات برنامه -> Gmail -> ذخیره سازی -> پاک کردن داده ها بروید و روی OK ضربه بزنید. پس از انجام این مراحل، دستگاه خود را مجدداً راه اندازی کنید و ببینید که آیا این ترفند موثر بوده است یا خیر.

6- چگونه می توانم ایمیل ها را با Gmail ارسال کنم؟

  • در تلفن یا تبلت اندروید خود ، برنامه Gmail را باز کنید.
  • در پایین سمت راست، روی compose ضربه بزنید.
  • در قسمت “به” ، گیرنده ها را اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید در قسمت های “Cc” و “Bcc” گیرنده های بیشتری را اضافه کنید.
  • موضوع ایمیل خود را اضافه کنید
  • پیام خود را بنویسید.
  • در بالای صفحه ، روی ارسال ضربه بزنید.

7- چرا Gmail من ارسال نمی شود؟

هیچ راه حلی برای این مشکل وجود ندارد و باید منتظر بمانید تا Gmail سهمیه ایمیل شما را ریست کند. بعد از اینکه سهمیه شما ریست شد، می توانید پیام را به همان گیرندگان ارسال کنید و آنها به صورت عادی و مثل همیشه تحویل داده می شوند.

8- چرا ایمیل های من تحویل نمی شوند؟

این به احتمال زیاد به دلیل پیکربندی نادرست یا از دست رفتن رکوردهای DNS یا آدرس IP مسدود شده است. اگر نامه الکترونیکی شما به یک دامنه خاص تحویل داده نشود، احتمالاً به دلیل فیلتر کردن اسپم است. بسته به نحوه پیکربندی سرور ایمیل مخاطب مورد نظر شما، ممکن است شما یک پیام الکترونیکی اسپم دریافت کنید یا نکنید.

9- آیا می توانید ایمیل ارسال شده در Gmail را حذف کنید؟

یک پیام بنویسید و سپس بر روی دکمه Send ضربه بزنید. در بالای صفحه پیامی را مشاهده خواهید کرد که می گوید: “پیام شما ارسال شد…. اگر چنین نیست ، می توانید به سادگی پیام را ببندید ، و آن را به پوشه Drafts خود انتقال دهید، در آنجا می توانید آن را نگه دارید. یا آن را حذف کنید.

10- آیا می توانم ایمیل ارسال شده را در حساب کاربری گیرنده پیامم حذف کنم؟

در حالی که می توانید ایمیل ها را پس از ارسال آنها حذف کنید، نمی توانید موضوع آنها را از حساب کاربری گیرنده پیام پاک کنید. … موضوع و پیام شما در صندوق ورودی وی باقی خواهد ماند، مگر اینکه باز شده باشد و ایمیل به سادگی اعلام کند: که «این پیام منقضی شده است.»

مطالب مرتبط