راهنمای خرید لوازم جانبی

معرفی پرکاربردترین گجت‌ها

blank

همان‌طور که می‌دانید منظور از گجت یا ابزارک همان وسایل الکترونیکی یا مکانیکی کوچکی است که برای کاربردهای خاص طراحی می‌شوند. به عبارت ساده‌تر، وسایلی مانند تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها، مسواک برقی، ابزار چندکاره و مواردی از این دست را می‌توان در گروه گجت‌ ها جای داد که البته علاوه بر کارایی ابتکارات به کار گرفته شده در ساخت این ابزار نیز دارای اهمیت زیادی است.

در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی کاربردی‌ترین گجت‌ های روز دنیا بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

پروژه لیندا از شرکت ریزر

معرفی پرکاربردترین گجت‌ها

معرفی پرکاربردترین گجت‌ها

ریزر یک شرکت آمریکایی است که هر ساله سعی دارد با معرفی جالب‌ترین محصولات بسیاری از طرفداران گجت‌ها را شگفت‌زده کند و طبق معمول این‌بار با معرفی پروژه لیندا، کاربران را غافل‌گیر کرد. پروژه لیندا لپ‌تاپی است که یک گوشی هوشمند وظیفه احیا و قدرتمندتر کردن آن را بر عهده دارد.

این روزها با پیشرفته‌تر شدن تلفن‌های همراه، تعداد کاربرانی که تمایل به استفاده از کامپیوترهای بزرگ دارند روز به روز کمتر می‌شوند. اما در این شرایط هنوز هم یک نمایش‌گر بزرگ و کیبورد می‌تواند بهترین گزینه برای انتخاب باشد و درست به همین دلیل است که ریزر تلاش می‌کند تا دو دستگاه کاربردی را در قالب یک محصول تولید کند.

پروژه لیندا چگونه کار می‌کند؟

در پروژه لیندا از بدنه لپ‌تاپ Razer Blade Stealth اما بدون پد لمسی استفاده شده است. وقتی ریزر فون درون جایگاه پد لمسی قرار داده شود به راحتی می‌تواند به عنوان هسته مرکزی دستگاه عمل کند. به این معنی که در واقع هر کاری که با تلفن همراه قادر به انجام آن بودید از این پس روی یک نمایش‌گر بزرگتر نیز قابل انجام است.

به عبارت بهتر ریزر فون در این‌جا به عنوان پد لمسی لپ‌تاب عمل می‌کند. این شرکت می‌گوید در طراحی نهایی این پروژه انتظار می‌رود که نمایش‌گر لمسی لپ‌تاب از رزولوشن 1440p و نرخ بروزرسانی 120 هرتز بهره‌مند شود.  مطمئنا، در حال حاضر این فقط یک مفهوم است، که اگر در واقعیت بتوان از آن استفاده کرد برای کاربران بسیار جذاب خواهد بود.

سنسور اثر انگشت Vivo

معرفی پرکاربردترین گجت‌ها

معرفی پرکاربردترین گجت‌ها

قطعا شما نیز می‌دانید که سنسورهای اثر انگشت زیر شیشه یا زیر نمایش‌گر برای اولین بار در سال 2018 می‌شود و به نظر می‌رسد کار کردن با تلفن همراهی که از این قابلیت بهره برده است بسیار جذاب خواهد بود.

جالب است بدانید ویوو قصد دارد از سنسور Synaptics FS9500 Clear ID برای جای‌گذاری در تلفن همراه جدید خود که هنوز نام مشخصی برای آن اعلام نشده است استفاده کند. این سنسور برای درج در انواع دستگاه‌های دارای پانل OLED در آینده‌ای نزدیک در دسترس قرار خواهد گرفت.

این سنسور اوپتیکال که بین شیشه نمایش‌گر و پنل OLED قرار می‌گیرد به راحتی می‌تواند اثر انگشت کاربر را با استفاده از فناوری فراصوتی شناسایی کند. این سنسور در پنل‌های LCD با نور پس‌زمینه کار نمی‌کند و اغلب در OLED‌های بدون قاب یا حاشیه که این روزها استفاده از آن‌ها در میان کاربران فراگیر شده است به کار گرفته می‌شوند.

Synaptics به ما اطمینان می‌دهد که نحوه عملکرد آن درست همانند سنسورهای خازنی فعلی است، اما در عمل به مراتب کندتر است. شما حداقل در حال حاضر باید کمی تاخیر را هنگام باز کردن قفل گوشی خود از روی صفحه تحمل کنید، اما قطعا این وضعیت بهبود خواهد یافت.

اسکاگن فلستر

معرفی پرکاربردترین گجت‌ها

معرفی پرکاربردترین گجت‌ها

ادعای اسکاگن برای شهرت محصولات خود مربوط به ساعت‌های آنالوگ فوق العاده درجه یک آن است. اما این روزها اسکاگن پا به دنیای ساعت‌های هوشمند گذاشته است که البته یک گجت کامل و بدون نقص نیست.

جالب است بدانید؛ اسکاگن فلستر عنوان اولین ساعت هوشمند با صفحه نمایش لمسی است که این شرکت دانمارکی آن را طراحی کرده است. در این گجت هوشمند از سیستم‌عامل اندروید ویر (Android Wear) استفاده شده است و از یک صفحه نمایش دایره‌ای شکل بهره برده است که البته مانند ساعت‌های هوشمند امروزی که بسیاری از دوست‌دارانگجت برای آن سر و دست می‌شکنند نیست چراکه در آن از امکاناتی که در اغلب ساعت‌های هوشمند ارائه می‌شود خبری نیست.

 به عبارت بهتر طراحی مینیمالیستی و مدرن، آن را به تکه‌ای با ارزش از یک جواهر تبدیل کرده است. همچنین؛ جای بسیاری از قابلیت‌هایی مانند جی‌پی‌اس داخلی، سنسور ضربان قلب و اتصال مخابراتی که اغلب ساعت‌های هوشمند از آن‌ها بهره برده‌اند در این گجت هوشمند خالی است بنابراین اگر به دنبال ساعت هوشمندی می‌گردید که از لحاظ طراحی و  زیبایی خاص باشد و البته مانند یک کامپیوتر کوچک روی دست‌تان روشن نشود، قطعا اسکاگن فلستر انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

هدست Mirage Solo لنوو

معرفی پرکاربردترین گجت‌ها

معرفی پرکاربردترین گجت‌ها

به جرات می‌توان گفت که هدست Mirage Solo لنوو، یکی از با ارزش‌ترین محصولات تولید شده در دنیای گجت ها است. این هدست به پردازنده اسنپدراگون 835 و 4 گیگابایت رم مجهز شده است. اما نکته جالب‌تر میزان دوام این هدست تا 7 ساعت است و علاوه‌بر این، کاربر می‌تواند از طریق درگاه میکرو اس‌دی آن میزان ظرفیت حافظه را افزایش دهد.

یکی دیگر ویژگی‌های قابل توجه این هدست فوق‌العاده، استفاده از کنترلر Daydream در آن است که استفاده از آن را برای کاربر آسان می‌کند. این هدست همچنین نیاز به کابل و یا تلفن همراه ندارد و از 6 درجه آزادی برخوردار است.

از آن‌جایی که بیشتر وزن این هدست روی پیشانی قرار می‌گیرد، بنابراین کاربر احساس راحتی بیشتری خواهد داشت. قیمت این هدست جالب زیر 400 دلار خواهد بود.

گوگل پی

معرفی پرکاربردترین گجت‌ها

معرفی پرکاربردترین گجت‌ها

کیف پول گوگل موسوم به گوگل والت (Google Wallet) که یک سیستم پرداختی نفر به نفر است، در واقع شگرد گوگل برای سرویس پرداخت‌های موبایلی بود که برای اولین بار در سال 2011 به کاربران عرضه شد. اما از زمان ارائه اندروید پی (Android Pay) در سال 2015، میزان استفاده کاربران از آن کاهش یافت چراکه قابلیت استفاده برای تمامی پرداخت‌های آنلاین و یا در لحظه را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

از طرفی، این کار کمی برای کاربران گیج‌کننده بود و این سوال برای آن‌ها مطرح شد که چرا باید در زمانی که تنها نیاز به یک سرویس پرداخت احساس می‌شود، نمونه مشابه دوم نیز ارائه شود؟ گوگل در پاسخ به سوالات کاربران اعلام کرد که قصد دارد این دو پلت‌فرم را با یکدیگر ادغام کند که در نهایت منجر به ارائه سرویسی به نام گوگل پی (Google Pay) از سوی این کمپانی شد. این سرویس تمام ویژگی‌های اندروید پِی و گوگل والت را درون خود جای داد است.

گوگل در حال حاضر شروع به بارگذاری مجدد خدمات مربوط به پرداخت‌های قدیمی خود کرده است و می‌گوید کاربران باید در آینده‌ای نزدیک در مورد برنامه‌های پرداخت تلفن همراه خود اطلاعات بیشتر را بیاموزند.

به جرات می‌توان گفت که سرویس گوگل پی یکی از ارزشمندترین گجت های ارائه شده در حوزه پرداخت‌های موبایلی است که گوگل به خوبی ارزش آن را درک کرده است.

آنر 10 هوواوی

معرفی پرکاربردترین گجت‌ها

معرفی پرکاربردترین گجت‌ها

به نظر می‌رسد آنر 10 هوواوی، بزرگ‌ترین رقیب وان‌پلاس 5تی (OnePlus 5T) در سال جاری باشد.

این گوشی هوشمند مجهز به صفحه نمایش 5.99 اینچی فول اچ‌دی پلاس و پردازنده قدرتمند کایرین 970 (970Kirin)، 6 گیگابایت رم و دو دوربین 12 و 20 مگاپیکسلی است.

اطلاعات دقیق درباره قیمت‌گذاری آن در دسترس نیست اما پیش‌بینی می‌شود که با قیمت 500 دلار روانه بازار شود.

لینک ویو JBL

معرفی پرکاربردترین گجت‌ها

معرفی پرکاربردترین گجت‌ها

نمایش‌گرهای هوشمند وابسته به گوگل اسیستنت یکی از جالب‌ترین انواع گجت ها هستند که از رقبای سرسخت آمازون اکو شو نیز محسوب می‌شوند. لنوو تاکنون دو نمایش‌گر هوشمند را ارائه داده است اما محصول جدی آن به نام JBL یکی از هیجان‌انگیزترین آن‌ها است.

عملکرد این گجت هوشمند مشابه آمازون اکو شو است، با این تفاوت که از کیفیت صدای بسیار بهتری دارد. این صفحه نمایش 8 اینچی با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل، به دو بلندگوی 10 واتی در قسمت جلو و دو پی آر برای باس عمیق‌تر مجهز شده است و البته با پشتیبانی از کروم‌کست (Chromecast) برای پخش در چند اتاق ساخته شده است.

هنوز قیمت این نمایش‌گر اعلام نشده است اما JBL می‌گوید که شما می‌توانید این محصول را در تابستان خریداری کنید.

مانیتور گیمینگ ASUS ROG PG65

معرفی پرکاربردترین گجت‌ها

معرفی پرکاربردترین گجت‌ها

چرا با وجود یک تلویزیون اندرویدی گران‌قیمت که از اکثر نمایش‌گرهای بازی بهتر است باز هم برخی کاربران به دنبال خرید یک مانیتور گیمینگ گران‌قیمت هستند؟

Asus ROG PG65 یک نمایش‌گر 65 اینچی 4K با تاخیر فوق‌العاده کم است که به قابلیت G-Sync که از نرخ به‌روزرسانی 120 گیگاهرتز بهره می‌برد، مجهز شده است و همچنین کنسول بازی انویدیا موسوم به شیلد (Shield) در داخل آن است. همچنین از نقات قوت این نمایش‌گر پشتیبانی از محتوای HDR به همراه حداکثر روشنایی 1000 نیت و بهره‌مندی از کوانتوم دات فن است. نکته جالب در مورد طراحی این گجت، ترکیب یک تلویزیون هوشمند با یک مانیتور بازی با عملکرد بسیار قوی است.

گفتنی است؛ هنوز در خصوص قیمت و تاریخ عرضه این مانیتور اطلاعاتی ارائه نشده است اما با توجه به امکانات آن و دوکاره بودن آن، قطعا با قیمتی بالا عرضه خواهد شد.

شما نیز میتوانید جهت کسب اطلاع بیشتر به پست “معرفی خلاقانه ترین گجت ها ” مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط