تست و بررسی اپل

نحوه رفع اشکال لاجیک بورد آیفون X

رفع اشکال لاجیک بورد آیفون X

نحوه رفع اشکال آیفون X پس از تعمیر لاجیک بورد 

وقتی که گوشی آیفون شما روشن نمی شود، چه کاری می توانید انجام دهید؟ اولین گام این است که دلیل روشن نشدن آن را پیدا کنید، آیا دلیل آن سخت افزاری است(لاجیک بورد) یا نرم افزاری، دلایل سخت افزاری مانند آسیب های فیزیکی و افتادن در آب و یا برخی دلایل دیگر هستند، و نرم افزاری نیز مربوط به اینترنت، شارژ آی فون ، راه اندازی مجدد، راه اندازی مجدد سخت، استفاده از نرم افزارها برای تعمیر و غیره می شوند. در اینجا یک راه حل عالی و حرفه ای برای حل مشکل روشن نشدن آیفون ارائه خواهیم داد.

ما سه دستگاه آیفون داریم که هر یک مشکل خاص خود را دارند

  • آیفون X روشن نمی شود
  • آیفون 7 روشن نمی شود
  • آیفون 6/6s روشن نمی شود

آیفون ایکس با صفحه نمایش فوق بزرگ خود که از آخرین فناوری بیومتریک – شناسه چهره ، با دوام ترین گلس، شارژ بی سیم و غیره بهره می برد، پس از انتشار در اکتبر 2017، همه کاربران آیفون را مجذوب خود کرد. با این که گوشی کاملی است اما بعضی وقت ها هم با مشکل مواجه شده است. در آغاز، تاچ آن مشکل داشت، صفحه نمایش قفل می کرد و سایر مسائل صفحه نمایش مشاهده می شد. به تازگی، برخی از مشکلات مربوط به عملکرد لاجیک بورد نشان داده شده است. به عنوان مثال، آیفون X روشن نمی شود. اگر شما در مورد ساختار لاجیک بورد آیفون X اطلاعات کافی داشته باشید، می دانید که لاجیک بورد آیفون ایکس به دو نیم تا شده و دو لایه روی هم افتاده به یکدیگر لحیم شده اند، لایه بالایی، بورد اصلی و لایه پایینی، بورد سیگنال است. همین موضوع کار تعمیر را سخت کرده است. امروز می خواهیم گوشی آیفونی را تعمیر کنیم که با تعمیر لاجیک بورد، روشن نمی شود. بیایید سخت ترین بخش تعمیر را با هم بررسی کنیم.

پیاده کردن قطعات

قطعات آیفون X که روشن نمی شود را از هم باز کنید. مادربورد دو لایه را بردارید. اولین کار سخت ما، جداسازی لایه های تا شده مادربورد است. که به چندین بار کنترل دما نیاز دارد. دمای بسیار بالا به اجزا و قطعات اطراف بورد آسیب می زند، دمای بسیار پایین نیز نمی تواند لایه ها را از هم جدا کند. شکیبا باشید و وقت بگذارید، ما لاجیک بورد را با موفقیت از هم جدا خواهیم کرد.

blank

تشخیص

بعد از اینکه لاجیک بورد جدا شد، لایه بالایی را به منبع تغذیه DC متصل کنید. قرائت جریان ولتاژ غیر طبیعی است. بنابراین در لایه بالایی، خطا وجود دارد. برای ادامه تشخیص، با استفاده اهم متر (مولتی متر) ولتاژ منبع تغذیه لایه بالایی را اندازه گیری کنید. و تایید کنید که در C2771 و C2770 ولتاژ وجود ندارد. با استفاده از مولتی متر اندازه گیری کنید و تأیید کنید که سلف L2770 آسیب دیده است.

blank

تعمیر و نگهداری و آزمایش

بنابراین باید سلف L2770 را جدا و یک سلف جدید جایگزین کنید. در ابتدا، لایه بالایی را به نگهدارنده بورد PCB وصل کنید. بر روی اجزا و قطعات اطراف سلف L2770، نوار چسب محافظ در برابر گرما بزنید. سپس سلف جدید را دوباره لحیم کنید. پس از اینکه خنک شد، دوباره از طریق اتصال به منبع تغذیه DC مقدار جریان را اندازه گیری کنید. اکنونف مقدار فعلی اندازه گیری شده روی آمپر سنج طبیعی است. خطا پاک شده است.

blank

مونتاژ مجدد

حدس بزن چی شده؟ در اینجا سخت ترین قسمت تعمیرات، حذف قلع از دو لایه جدا شده است. ما این مسیر را 5 بار می رویم و در نهایت فرایند برداشتن قلع را پایان می دهیم. سپس یکی دیگر از قسمت های دشوار – ریبال کردن لایه پایینی است. ما در واقع تنها دو بار تلاش می کنیم. در نهایت، ما هردو بورد را دوباره لحیم می کنیم و گوشی را جمع می کنیم، اکنون مشکل آیفون ایکس که روشن نمی شد حل شده و گوشی روشن می شود.

blank

برای اطلاعات بیشتر، ویدیو زیر را تماشا کنید

مطالب مرتبط