ترفند شبکه های اجتماعی

نحوه میزبانی یک روم در کلاب هاوس

نحوه میزبانی یک روم در کلاب هاوس

در این مقاله قصد داریم تا نحوه میزبانی یک روم در کلاب هاوس را بررسی کنیم.کلاب هاوس یک پلتفرم جدید و جالب برای بحث های گروهی است. در این مدت کوتاهی که از تشکیل آن گذشته توانسته مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.  اغلب اوقات ما به عنوان یک شنونده وارد یک روم یا اتاق در فضای برنامه کلاب هاوس می شویم. اما زمانی هست که شما می خواهید مبحث و اتاق خودتان را داشته باشید.

برای این کار می توانید به عنوان میزبان و مجری، یک Room را با موضوع دلخواهتان ایجاد کرده و افراد را به آن دعوت کنید. کنترل این اتاق تماما به عهده شما خواهد بود مگر اینکه فرد دیگری را به عنوان مجری انتخاب کنید.

نحوه میزبانی یک روم در کلاب هاوس

میزبان یک اتاق یا روم شدن در کلاب هاوس به همان سادگی است که می توانید یک شنونده عادی باشید. اما باید توجه داشته باشید که برای حفظ مسیر بحث باید مراقب صحبت ها و بحث ها باشید تا از مسیر خود خارج نشوند. برنامه کلاب هاوس را می توانید بر روی گوشی موبایل آیفون یا آیپد خود داشته باشید.

مرحله اول: بر روی گزینه Start a Room بزنید

یک دکمه بزرگ سبز رنگ قرار دارد که برای میزبان شدن در Clubhouse باید بر روی آن بزنید. این دکمه در صفحه اصلی قرار دارد. هر کسی در کلاب هاوس می تواند میزبان روم یا اتاقی که خودش ایجاد می کند باشد.

بر روی گزینه Start a Room بزنید

برای شروع بر روی گزینه Start a Room بزنید

مرحله دوم: نوع اتاق را در Clubhouse انتخاب کنید

اتاق ها یا Rooms در کلاب هاوس به چند دسته تقسیم می شوند و چند نوع مختلف دارند:

Open یا باز: این اتاق هادر واقع هیچ محدودیتی برای پیوستن اعضا ندارند. همه افرادی که در کلاب هاوس هستند می توانند به این اتاق های باز وارد شوند. این اتاق ها برای بحث های گسترده مناسب هستند که تعداد شرکت کنندگان در آنها زیاد است مثل گفتگوهایی که مهمانان خاصی دارند.

Social یا اجتماعی: اتاق سوشال در کلاب هاوس در واقع فضایی است که فقط کسانی که شما را دنبال می کنند می توانند در آن حضور داشته باشند. اگر شما مجری دیگری را وارد این فضا کنید فالو کنندگان او نیز می تواند به روم شما وارد شود. به اینگونه اتاق ها به عنوان دایره فضای اجتماعی خودتان نگاه کنید.

Closed یا بسته: به اتاق هایی گفته می شود که فقط افرادی که از طرف مجری به اتاق دعوت شده اید. برای مباحثی که حساسیت بالایی دارند یا به صورت خصوصی قرار است برگزار شوند اتاق کلوزد در کلاب هاوس بسیار مناسب است.

نوع اتاق را در Clubhouse انتخاب کنید

نوع اتاق را در Clubhouse انتخاب کنید

مرحله سوم: بر روی Add a Topic بزنید تا نام اتاق را مشخص کنید

در گوشه سمت راست بالای منو می توانید بر روی گزینه Add a Topic بزنید. این مورد کاملا اختیای است. اما بهتر است این مورد را انتخاب کنید تا افراد بدانند در اتاق با چه موضوعی قرار است روبرو باشند. این نام در بالای روم نشان داده می شود و نمی توان آن را تغییر داد. می توانید تا 60 کاراکتر (حرف و عدد) در نام اتاق به کار ببرید. وقتی نامگذاری تمام شد بر روی Set Topic  بزنید.

بر روی Add a Topic بزنید تا نام اتاق را مشخص کنید

بر روی Add a Topic بزنید تا نام اتاق را مشخص کنید

مرحله چهارم: بر روی گزینه Choose People بزنید تا افراد را دعوت کنید

اگر اتاق به صورت Closed یا بسته است در این مرحله می توانید با زدن بر روی گزینه Choose People افرادی را که می خواهید به این اتاق دعوت کنید. با زدن بر روی این گزینه لیست افراد برای شما بالا می آید و می توانید آنها را انتخاب و دعوت کنید. بر روی هر کدام از افراد که بزنید به اتاق دعوت می شوند.

بر روی گزینه Choose People بزنید تا افراد را دعوت کنید

بر روی گزینه Choose People بزنید تا افراد را دعوت کنید

مرحله پنجم: بر روی گزینه Let’s Go بزنید

این گزینه در پایین تصویر قرار دارد. این گزینه فورا اتاق شما را تشکیل می دهد.

  • به محض اینکه اتاق ساخته شد شما به عنوان مجری یا گرداننده اتاق خواهید بود. به این معنی که شما تصمیم می گیرید چ کسی و چه زمانی در روم صحبت کند. شما همچنین مسئولیت حفظ مبحث را هم خواهید داشت که از مسیر خود منحرف نشود.
  • اگر شما اتاق را ترک کنید، اگر از قبل مجری دیگری را انتخاب نکرده باشید، کار آن به پایان می رسد. برای انتخاب یک مجری یا گرداننده دیگر بر روی عکس پروفایل فردی که انتخاب کرده اید بزنید و گزینه Make a moderator را انتخاب کنید.
بر روی گزینه Let’s Go بزنید

بر روی گزینه Let’s Go بزنید تا اتاق کار خود را شروع کند

مرحله ششم: اجازه دادن به افراد برای صحبت کردن در روم کلاب هاوس

اگر فردی برای صحبت کردن اجازه گرفت و بر روی آیکون دست زد (به اصطلاح دستش را بالا گرفت) آنها به لیست افراد در انتظار برای صحبت کردن اضافه می شوند. بر روی علامت دست در پایین صفحه بزنید تا لیست افراد در انتظار را ببینید. سپس بر روی علامت میکروفون که در کنار نام آنها قرار دارد بزنید تا به آنها اجازه سخنرانی بدهید. فرد به استیج اضافه می شود.

  • میکروفون سخنران به محض اینکه به استیج اضافه شد، فعال می شود. اگر بعد از اینکه میکروفون آنها باز شد شروع به صحبت نکردند یا بعد از اتمام صحبت هایشان میکروفون خود را میوت نکردند می توانید بر روی عکس پروفایل انها بزنید و میکروفون آنها را بر روی حالت Mute قرار دهید.
  • اگر صحبت ای یکی از سخنران ها به اتمام رسید و شما خواستید او را به لیست شنونده ها بر گردانید بر ریو پروفایل آنها بزنید و گزینه Move to Audience را انتخاب نمایید.
اجازه دادن به افراد برای صحبت کردن در روم کلاب هاوس

به افراد برای صحبت کردن در روم کلاب هاوس اجازه بدهید یا آنها را به لیست شنوندگان هدایت کنید

مرحله هفتم: برای خاموش یا روشن کردن، روی میکروفون خود بزنید

سعی کنید که میکروفون خود را روی حالت Mute قرار دهید. زیرا زمانی که صحبت نمی کنید صداهای اطراف پخش می شوند. به عنوان مجری، بر روی علامت میکروفون خود بزنید تا آن را روشن یا خاموش کنید.

برای خاموش یا روشن کردن، روی میکروفون خود بزنید

برای خاموش یا روشن کردن، روی میکروفون خود بزنید

مرحله هشتم: بر روی گزینه End Room بزنید

بعد از اینکه اتاق و بحث آن به پایان رسید، با زدن بر روی گزینه End Room به کار اتاق پایان دهید. با این کار تمام حضار هم از اتاق خارج می شوند. شما می توانید برنامه را بر روی گوشی یا تبلت خود ببندید.

بر روی گزینه End Room بزنید

وقتی کار اتاق تمام شد بر روی گزینه End Room بزنید

کار کردن با برنامه کلاب هاوس به کمی دقت نیاز دارد و کار سختی نیست. گام به گام آموزش نصب و راه اندازی کلاب هاوس در کوک موبایل توضیح داده شده است. ضمن اینکه علاوه بر نسخه iOS می توانید از نسخه های دیگری که برای گوشی هوشمند و تبلت با سیتم عامل اندروید هم عرضه می شوند استفاده نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *