ترفند شبکه های اجتماعی

نحوه تبدیل حساب کاربری اینستاگرام به حساب بیزنس

نحوه تبدیل حساب کاربری اینستاگرام به حساب بیزنس

در این مقاله قصد داریم تا نحوه تبدیل حساب کاربری اینستاگرام به حساب بیزنس را بررسی کنیم. این روزها اغلب افراد از حساب کاربری اینستاگرام برخوردار هستند. به طوری که اغلب وقت آزاد افراد در این اپلیکیشن محبوب می گذرد. اینستاگرام سه نوع حساب کاربری مختلف دارد: حساب کاربری شخصی (Personal)، حساب کاربری کریتور (Creator) و حساب کاربری بیزنس یا تجاری (Business).

انواع حساب کاربری در اینستاگرام

حساب شخصی یا Personal اینستاگرام  همانطور که از نام آن مشخص است، برای استفاده شخصی مناسب است. برای حالتی که شما صرفا برای ارتباط با دوستان و آشنایان، سرگرمی، به اشتراک گذاری علایق و غیره می ‌خواهید از اینستاگرام استفاده کنید، حساب شخصی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. جدیدترین نوع پروفایل اینستاگرام، حساب Creator است که از سال 2019 در ابتدا با یک نسخه بتا و بعد در نسخه اصلی عرضه برای گوشی موبایل و تبلت شد. این نوع حساب کاربری بهترین نوع برای اینفلوئنسرها، چهره های مهم و مشهور (مثل ورزشکاران، بازیگران و دیگر سلبریتی ها) و تولید کنندگان محتوا می باشد.

این نوع حساب یک سطح از حساب شخصی بالاتر و یک سطح از حساب بیزینسی پایین تر است و در واقع عملکردی بینابینی دارد. اینستاگرام حساب Creator را تعریف کرد تا تفاوتی بین کاربران عادی ، اینفلوئنسر ها و تولید کنندگان محتوا و کسب و کار ها قائل شود و هرکدام از آن ها بتوانند با توجه به نوع فعالیت خود نوع حساب شان را تعیین کنند. برای اینکه حساب کریتور داشته باشید باید بیش از 10 هزار نفر فالوور داشته باشید.

همانطور که از نام این حساب هم مشخص است، بیشتر برای کسب و کار ها، برندها، ارتباط با مخاطبان و بازاریابی مناسب است. داشتن یک حساب Business در اینستاگرام باعث خواهد شد که شما حرفه ای تر و قابل اعتماد تر  به نظر برسید. علاوه بر این یک مسیر ارتباطی دیگر بین شما و مشتریان شما ایجاد می کند و آنها میتوانند از این طریق با شما در ارتباط باشند. پروفایل Business اینستاگرام به شما کمک می‌کند حضورتان در اینستاگرام و دیده شدن تان را افزایش دهید و از این طریق برند و کسب و کار خود را رشد و توسعه دهید.

آیا به یک حساب کاربری بیزنس نیاز دارم؟

خیلی از کاربران اغلب فقط به یک حساب شخصی نیاز دارند تا بتوانند میزان تعامل خود را با مخاطبانشان کنترل کنند. از ویژگی های یک اکانت بیزنس اینستاگرام این است که به صورت Private نیست. پس اگر می خواهید حریم خصوصی خود را در اینستاگرام داشته باشید حساب کاربری بیزنس برای شما مناسب نیست. اما اگر می خواهید به صورت کاربردی تری از اینستاگرام بهره ببرید، حساب کریتور و یا حساب بیزنس برای شما مناسب است.

اگر اینفلوئنسر هستید یا صرفا در یوتیوب و برای خودتان تولید محتوا می کنید می توانید حساب کریتور ایجاد کنید. اما اگر می خواهید به صورت حرفه ای به تجارت بپردازید از نسخه بیزنس این پلتفرم استفاده کنید. برای مثال اگر شما رستوران دارید یا یک سالن زیبایی، حساب کاربری Business برای شما مفید است. در مجموع تفاوت های اندکی بین حساب Creator و حساب بیزنس وجود دارد. در حساب کاربری کریتور جزئیات حساب کاربری کانتکت ها به صورت پنهان یا Hide وجود دارد اما حساب کاربری بیزنس بیشتر شبیه حساب شخصی است.

یک حساب کاربری فیس بوک برای تبدیل اینستاگرام به بیزنس داشته باشید

یک حساب کاربری فیس بوک برای تبدیل اینستاگرام به بیزنس داشته باشید

مراحل تبدیل حساب کاربری عادی به بیزنس در اینستاگرام

ایجاد یک حساب کاربری بیزنس در اینستاگرام کار سختی نیست و تقریبا همه افراد می توانند این حساب کاربری را برای خود ایجاد کنند. اگرچه اگر شما می خواهید که یک اکانت بیزنس در اینستاگرام داشته باشید حتما باید یک حساب کاربری در فیس بوک داشته باشید. همچنین شما تنها می توانید پنج حساب کاربری داشته باشید و با آنها در اپ اینستاگرام لاگین شده باشید. اگر بیش از این حساب کاربری بر روی تبلت یا موبایل خود دارید باید از حساب کاربری اضافی خارج شوید.

مرحله اول: اینستاگرام را باز کنید و به قسمت پروفایل خود بروید

در ابتدا وارد حساب کاربری عادی خود شوید. سپس به صفحه پروفایل برویدو بر روی منو که به شکل سه خط روی هم در گوشه سمت راست تصویر قرار دارد بزنید.

اینستاگرام را باز کنید و به قسمت پروفایل خود بروید

اینستاگرام را باز کنید و به قسمت پروفایل خود بروید

مرحله دوم: وارد قسمت Setting شوید

از طریق منو وارد بخش تنظیمات یا Setting شوید و بر روی گزینه Accounts بزنید.

وارد قسمت Setting شوید

بعد از باز کردن منو وارد قسمت تنظیمات شوید

مرحله سوم: بر روی گزینه Switch to Professional Account بزنید

در این مرحله بر روی گزینه Switch to Professional Account بزنید. بعد از این قسمت از شما اطلاعاتی خواسته می شود که باید وارد نمایید تا اکانت شما به بیزنس تبدیل شود.

بر روی گزینه Switch to Professional Account بزنید

بر روی گزینه Switch to Professional Account بزنید

شما این موقعیت را خواهید داشت که دسته بندی حساب های بیزنس را داشته باشید و یک صفحه فیس بوک برای خود ایجاد کنید(اگر از قبل این صفحه را نداشتید). لوکیشن و موقعیت جغرافیایی خود را وارد کنید، جزئیات بیشتری از اطلاعات خود را وارد نمایید و انتخاب کنید که یک حساب کریتور می خواهید یا بیزنس. اگر در آخر متوجه شدید که این نوع حساب کاربری برای شما مناسب نیست می توانید مجددا به بخش Setting و سپس Accounts بروید. سپس بر روی گزینه Switch to Personal Account بزنید.

اینستاگرام یکی از اپلیکیشن های کاربردی در فضای مجازی است که می توان از آنه استفاده های متعددی کرد. در مورد اینکه چطور یک صفحه اینستاگرام خوب و فعال داشته باشید در کوک موبایل پیش تر توضیح داده شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *