سلامتی و فناوری

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون

وقتی می خواهید فیلم ها ، عکس ها و سایر محتوای تصویری را از طریق گوشی هوشمند خود را به نمایش بگذارید، به خاطر صفحه نمایش کوچک گوشی، از تجربه بصری لذت نخواهید برد. به همین خاطر افراد سعی می کنند تصاویر و یا کلیپ نمایشی خود را روی صفحه نمایش بزرگتر مثل تلویزیون های ال ای دی بیندازند و مشاهده آن را با افراد خانواده و یا دوستان به اشتراک بگذارند. این امکان وجود دارد که به چندین روش مختلف دستگاه را به یک تلویزیون با صفحه نمایش بسیار بزرگ متصل کرد. با کوک موبایل همراه باشید تا در این مقاله، نحوه اتصال گوشی های هوشمند به تلویزیون را به شما آموزش دهیم.

اتصال گوشی به تلویزیون

اتصال آیفون به تلویزیون

روش های مختلفی برای اتصال آیفون ها و آیپد های اپل که تحت سیستم عامل iOS هستند به تلویزیون وجود دارد. این روش ها به شرح زیر هستند:

  • اتصال آیفون به تلویزیون با استفاده از اپل TV
  • اتصال آیفون به تلویزیون با استفاده از آداپتور Lightening Digital AV

اتصال گوشی های اندرویدی به تلویزیون

در اتصال گوشی های اندرویدی به تلویزیون و در صورتی که گوشی از برند سامسونگ است، بهترین روش وصل کردن گوشی به تلویزیون استفاده از اپلیکیشن Smart View است. اما روش های دیگری نیز وجود دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

اتصال گوشی های اندرویدی به تلویزیون

اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون به صورت بیسیم

برای برقراری ارتباط و وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون می توان از روش های بیسیم مختلفی استفاده کرد. یکی از این روش ها میراکست (Miracast) نام دارد. با میراکست یک شبکه Ad-hoc بین گوشی اندرویدی و تلویزیون ایجاد می‌ شود و امکان برقراری ارتباط بین این دو فراهم می شود. البته برای استفاده از روش میراکست باید حتما تلویزیون شما باید از این استاندارد یا قابلیت پشتیبانی کند. برای برقراری ارتباط به این روش نیاز به هیچ وسیله جانبی دیگری نیست و تنها کافی است که تلویزیون شما از این قابلیت پشتیبانی کند. حال اگر تلویزیون مورد نظر شما از میراکست پشتیبانی نمی کند، با خرید یک دانگل میراکست مشکل اتصال گوشی به تلویزیون را برطرف کنید.

همچنین گوشی شما برای اینکه بتواند از قابلیت میراکست پشتیبانی کند و وصل شود باید حتما نسخه اندروید 4.2 یا بالاتر باشد. برای اطمینان از اینکه تلویزیون شما از قابلیت میراکست پشتیبانی می کند می توانید به دفترچه راهنمای تلویزیون مراجعه کنید و یا با تایپ مدل تلویزیون خود در موتور جستجوگر اینترنتی می توانید از این قابلیت تلویزیون خود آگاه شوید. اگر این شرایط برقرار باشد می توانید براحتی گوشی اندروید خود را به تلویزیون متصل کنید و از قابلیت میراکست بهره ببرید. برای اتصال به روش میراکست به شیوه زیر عمل کنید:

وارد منوی تنظیمات تلویزیون خود شوید و قابلیت میراکست را فعال کنید.

قابلیت میراکست را در گوشی خود فعال و اتصال بیسیم بین میراکست تلویزیون و گوشی را برقرار سازید.

روش کلی اتصال به روش میراکست به همین سادگی است که در بالا اشاره شد. اما شایان ذکر است که تنظیمات مطابق با مدل تلویزیون و منوی گوشی شما ممکن است متفاوت باشد. در صورتی که با مشکل مواجه شدید با کارشناسان کوک موبایل تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون به صورت بیسیم

روش بی سیم بعدی در اتصال گوشی اندرویدی خود به تلویزیون، استفاده از دانگل کروم کست گوگل (Google Chromecast) است. کروم کست یک دانگل کوچک و شبیه به فلش مموری است که به تلویزیون متصل می‌ شود و امکان برقراری ارتباط بین تلویزیون و گوشی اندرویدی را فراهم می ‌کند. برای اتصال گوشی به تلویزیون با استفاده از کروم کست، حتما باید گوشی شما حداقل از اندروید 4.4.2 برخوردار باشد.

5 روش اتصال گوشی اندروید به تلویزیون را مطالعه کنید.

روش دیگر اتصال بیسیم گوشی اندروید به تلویزیون مربوط به قابلیت و یا استاندارد WiDi است. عبارت WiDi مخفف Wireless Display به معنای «نمایش بیسیم» است که توسط شرکت اینتل توسعه داده شده است. این استاندارد با قابلیت وای فای دایرکت در ارتباط بوده و با هدف رقابت با قابلیت ایرپلی (AirPlay) اپل ارائه شده است. برای امکان برقرای ارتباط بین گوشی اندرویدی و تلویزیون با استفاده از این قابلیت، باید حتما تلویزیون شما از قابلیت WiDi پشتیبانی کند، در غیر این صورت با خرید یک دانگل اختصاصی WiDi و متصل کردن دانگل به پورت HDMI تلویزیون، امکان پشتیبانی از استاندارد WiDi را فراهم کرده و از این روش بهره مند شوید.

اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون از طریق اتصال سیمی

بجز روش های بی سیم که در بالا شرح داده شد، امکان اتصال گوشی اندروید به تلویزیون از طریق اتصال سیمی نیز وجود دارد. برای مثال براحتی می توانید از اتصال کابل HDMI که یکی از شایع‌ ترین روش های اتصال گوشی به تلویزیون است استفاده کنید و گوشی خود را به تلویزیون وصل کنید. عبارت HDMI که مخفف «High Definition Multimedia Interface» است به معنای «رابط چند رسانه‌ای با وضوح بالا» است که امروزه توسط اغلب دستگاه‌های مختلف پشتیبانی می ‌شود. در کابل های HDMI امکان انتقال همزمان صوت و تصویر وجود دارد و به همین دلیل پخش تصاویر گوشی روی تلویزیون از این طریق کار ساده ای است و با وصل کردن یک سر کابل به گوشی و سر دیگر به تلویزیون اتصال گوشی به تلویزیون برقرار می ‌شود.

اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون از طریق اتصال سیمی

کابل های HDMI در پورت با هم متفاوت هستند اما کارکردهای یکسانی دارند، پورت ها شامل سه نوع مختلف هستند که از لحاظ ابعاد با یکدیگر فرق می کنند. این سه نوع به ترتیب بزرگترین تا کوچکترین شامل HDMI Type A ، Mini HDMI و Micro HDMI هستند. در حین خرید کابل HDMI برای اتصال گوشی به تلویزیون خود باید دقت کنید که سوکت آن با پورت گوشی شما مطابقت داشته باشد. گوشی های اندرویدی عموما با Mini HMDI یا Micro HDMI سازگاری دارند.

بجز استفاده از کابل HDMI و اتصال سیمی برای برقراری ارتباط گوشی به تلویزیون، استفاده از یک کابل تبدیل اختصاصی با عنوان MHL یا Slimport رایج است. در هر روش های اتصال سیمی امکان انتقال همزمان انتقال صدا و تصویر وجود دارد. آداپتورهای MHL هم اکنون شامل سه نوع مختلف می‌ شوند که جدیدترین آن ها حتی از انتقال ویدیوهای با وضوح تصویر 4K هم پشتیبانی می‌ کند. شرایط مشابه برای SlimPort هم وجود دارد. بنابراین Slimport و MHL از نظر فنی وضعیت نسبتا یکسانی دارند و از روش های دیگر اتصال با سیم گوشی به تلویزیون خواهند بود. در این روش اتصال بی سیم نیز باید سازگاری تلویزیون و گوشی اندرویدی خود را بررسی کنید و هر دو باید این قابلیت را داشته باشند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *