تست و بررسی سامسونگ

معرفی گلکسی اس 10 سامسونگ (Samsung Galaxy S10)

blank

گلکسی اس 10 سامسونگ بهترین انتخاب برای 10 امین سالگرد سامسونگ و سری دوست داشتنی اس سامسونگ است. گوشی های سری 10 سامسونگ شامل یک سری تغییرات کاملا نوین مانند صفحه نمایش حفره دار و قرار دادن لنز دوربین در آن است که روزگاری حتی فکر به وقوع پیوستن آن ها را نیز نمی کردیم. دوربین 3 لنزه بسیار قدرتمند که قابلیت عکس برداری فوق عریض را برای شما به ارمغان می آورد نیز یکی دیگر از شگفتی های این سری از گوشی های سامسونگ است. حتی یک حسگر اثر انگشت نیز در زیر صفحه نمایش گوشی تعبیه شده است که می تواند شما را کاملا شگفت زده کند. قابلیت شارژ دستگاه های دیگر (قابلیت شارژ معکوس) از طریق گلکسی اس 10 ای که در دست می گیرید می تواند در بسیاری مواقع دوستان شما را از بدون شارژ ماندن گوشی هوشمندشان نجات دهد. فقط توجه داشته باشید که برای داشتن این همه قابلیت فوق العاده لازم است پول زیادی از حسابتان خرج شود!

سامسونگ گلکسی اس 10 به بازار آمده تا تکانی خیلی عظیم به بازار دستگاه های هوشمند و تکنولوژی کلی آن ها وارد نماید. این دستگاه طوری طراحی و ساخته شده است تا سوال همیشگی “آیا واقعا می ارزد که گلکسی قبلی خود را به نسخه جدید بروزرسانی کنم؟” را با یک جواب قاطع “بله” پاسخ دهد. در ادامه قصد داریم با بررسی گوشی گلکسی اس 10 سامسونگ بهترین گوشی حال حاضر شرکت دوست داشتنی سامسونگ را به شما معرفی کنیم. با ما همراه بمانید.

صفحه نمایش 6.1 اینچی سامسونگ سری 10 که شاید دلیل اصلی فروش آن باشد، تقریبا تمام فضای صفحه نمایش جلوی دستگاه را می پوشاند، حتی لبه های دستگاه نیز توسط پیکسل های این صفحه نمایش پوشیده شده است. این صفحه نمایش کاملا نوین که به صفحه نمایش حفره دار معروف است، دوربین جلو را مانند یک حفره بر روی صفحه نمایش ارائه می دهد و همین ویژگی منحصر به فرد گوشی های 2019 سامسونگ را می توان بر روی 2 نسخه دیگر اس 10 پلاس و اس 10 ای (نسخه اقتصادی تر) نیز دید. تمامی سنسورهای مورد نیاز این دستگاه در پشت صفحه نمایش فوق العاده گلکسی اس 10 سامسونگ پنهان شده اند. مانند حسگر اثر انگشت که در زیر این صفحه نمایش فوق براق AMOLED تعبیه شده است. حالا دیگر شما هیچگونه پنل یا فضای خاصی که حسگر اثر انگشت را درون خود جای داده باشید پیدا نخواهید کرد چرا که سامسونگ آن را به صورت پنهانی و کاملا زیرکانه و در زیر صفحه نمایش قرار داده است.

سنسور اسکن اثرانگشت کار شده در صفحه نمایش

سنسور اسکن اثرانگشت کار شده در صفحه نمایش

در حقیقت شاهد آن هستیم که سامسونگ پس از ارائه این نوع صفحه نمایش حفره دار روند جدیدی را در صنعت گوشی های هوشمند ایجاد خواهد کرد و این نوآوری دقیقا همانند اتفاقی است که هوآوی و وان پلاس برای قرار دادن حسگر اثرانگشت در زیر صفحه نمایش ایجاد کردند.

تقریبا می توان گفت 93 درصد از فضای جلوی دستگاه را صفحه نمایش آن در اختیار خود دارد. اگر حقیقت را بخواهد، ما نیز این نوع صفحه نمایش را بیشتر از صفحه نمایش های طراحی شده با ناچ پسندیدیم. مطمئن باشید پس از چند ساعت با این صفحه نمایش به صورت کاملا اخت می شوید و حفره دوربین ابدا شما را اذیت نخواهد کرد.

کاملا واضح است که “بهینه سازی” و ارائه بهترین ویژگی ها جزو اهداف اصلی ساخت این دستگاه بوده است. دیگر شگفتی اس 10 های سامسونگ،  دوربین سه گانه فوق العاده قدرتمندی است که قابلیت عکس برداری در 3 حالت متفاوت فوق عریض، تله و نرمال را دارا می باشد. با حالت فوق عریض می توانید میزان بیشتری از فضای روبروی خود را درون کادر عکاسی خود قرار دهید و این کار را می توان بدون اینکه بخواهید دوربین یا دستگاه خود را عقب تر ببرید انجام داد.

شاید همه ال جی را به عنوان پرچمدار ساخت دوربین های فوق عریض برای دستگاه های هوشمند بشناسند، مانند نسخه آخر این برند که ال جی وی 40 نام دارد؛اما سامسونگ قابلیت های بیشتری نسبت به عکس برداری عریض نیز به دستگاه خود اضافه کرده است. مانند توانایی ثبت عکس های بسیار عالی در نور کم. حالا دیگر یک دستگاه پرچمدار پای به بازار گذاشته است که تقریبا تمام ویژگی های یک دوربین کامل را در خود جای داده است.

سامسونگ گلکسی اس 10 سامسونگ ویژگی هایی دارد که همه را می تواند شگفت زده کند. امکان شارژ معکوس (شارژ دستگاه های دیگر از طریق گلکسی اس 10 شما) که قبلا در هواوی میت 20 پرو دیده بودیم، اما متاسفانه این دستگاه در بسیاری از کشورها از جمله امریکا امکان عرضه نداشته است، طراحی گلکسی بادز های جدید (هندزفری های جدید سامسونگ) و بسیاری قابلیت های جذاب دیگر…

سامسونگ گلکسی اس 10 مجموعه ای بسیار کامل از تمام ویژگی هایی است که از یک دستگاه کاملا هوشمند انتظار می رود. حال دیگر سامسونگ در عرضه بسیاری از قابلیت های روز تکنولوژی پیشتاز و پیش قدم می باشد. مانند وای فای پر سرعت نسخه 6 و اچ دی ار 10 پلاس. می توان سر تعظیم فرود آورد و سامسونگ را به خاطر این نوآوری هایش تحسین کرد. 10 سال است که از ارائه گوشی های هوشمند سری گلکسی می گذرد و حالا سامسونگ دستگاهی را ارائه کرده است بیش از تمامی برادرهای قبلی خود، نوآوری به همراه دارد. با خیال راحت می توانید نسخه قبلی سامسونگ گلکسی خود را با اس 10 تعویض نمایید.

زمان ورود به بازار و قیمت گلکسی اس 10

روز 8 مارس همزمان با 16 اسفند 97 زمان اعلام شده برای ورود رسمی گلکسی اس 10 بود و از 20 فوریه پیش فروش ها و رونمایی آن انجام شد. سامسونگ از یک راهکار قابل قبول برای خرید این دستگاه توسط هر قشری با هر بودجه ای استفاده کرده است. از آن جایی که نسخه اصلی گلکسی اس 10 بسیار گران قیمت می باشد (حتی گرانتر از آیفون تن اس و گلکسی اس 9)، سامسونگ با ارائه دستگاهی به نام گلکسی اس 10 ای (Galaxy S10e)، نسخه اقتصادی گلکسی اس 10 را با قیمت پایین تری به بازار معرفی و عرضه کرده است تا این گوشی ارزان تر و پرچمدار پاسخگوی ذائقه مشتریان کم درآمدتر محصولات سامسونگ باشد. همچنین نسخه ای تحت نام گلکسی اس 10 پلاس نیز همراه دو مورد دیگر معرفی شده است که دارای صفحه نمایش بسیار بزرگتر و قیمت بالاتری نیز می باشد. البته شاید زمان زیادی تا رونمایی از گلکسی فولد (تا شدنی) و گلکسی اس 10 5G نمانده باشد! نوآوری هایی که می تواند بازار دستگاه های هوشمند را با شوک های پی در پی مواجه کند.

قیمت گلکسی اس 10 سامسونگ از 899 دلار برای نسخه 128 گیگابایتی شروع می شود که 180 دلار از قیمت اولیه گلکسی اس 9 بالاتر است. اما اگر نیاز به فضای داخلی بیشتری دارید و تمایلی به استفاده از حافظه جانبی ندارید، می توانید نسخه 512 گیگابایتی را با پرداخت 1149 دلار خریداری نمایید. اگر فکر کرده اید که قیمت ارائه شده برای این گوشی بالا است، کافیست تا لحظه ای به آیفون تن اس و قیمت آن بیاندازید که با صفحه نمایش کوچکتر 5.8 اینچی، 100 دلار از قیمت گلگسی اس 10 بالاتر است، آن هم نسخه 64 گیگابایتی آن!

صفحه نمایش و طراحی

کیفیت فوق العاده صفحه نمایش دستگاه های سامسونگ این روزها بر کسی پوشیده نیست. حتی خود سامسونگ اذعان دارد که بسیاری از رقیب های سرسخت آن ها نیز از پنل های ساخت این شرکت استفاده می کنند. در حقیقت، سامسونگ گلکسی اس 10 از یک صفحه نمایش 6.1 اینچی AMOLED بهره می برد که بهترین صفحه نمایشی است که سامسونگ تا به امروز تولید نموده است. منتقدان لقب دقیق ترین نمایش دهنده رنگ ها را به این صفحه نمایش داده اند.

لبه های خمیده این صفحه نمایش و نور پس زمینه فوق العاده آن، بهترین کارایی را حتی زیر نور آفتاب برای شما رقم خواهد زد. همچنین حالت اچ دی آر 10 پلاس نیز به نمایش هرچه بهتر رنگ ها و شفافیت تصویر کمک می کند.

از دیگر ویژگی های این صفحه نمایش، حالت QHD+ آن می باشد که تراکم پیکسلی 550 پیکسل در هر اینچ را برای شما فراهم کرده و کوچکترین جزییات عکس نیز در برابر چشمان شما قرار خواهد گرفت. اما در حالت استاندارد، تنظیمات دستگاه بر روی حالت HD+ قرار می گیرد تا هم میزان مصرف باتری را کنترل کند و هم بهترین کیفیت را به شما ارائه دهد. نگران نباشید، تفاوتی بر روی کیفیت عکس های قابل مشاهده در آلبوم گوشی خود مشاهده نخواهید کرد.

سامسونگ با طراحی جسورانه این نوع صفحه نمایش حفره دار، احتمالا برای همیشه با استفاده از ناچ برای گوشی های پرچمدار خود خداحافظی کرده است و با طراحی یک حفره بسیار ظریف، دوربین جلو را در آن قرار داده است. دقیقا مانند هانر ویو 20 هواوی.

سوالی که بسیاری از کاربران از ما داشته اند این بوده است که صفحه نمایش همراه با ناچ اذیت کننده تر است یا صفحه نمایش حفره دار؟ بر اساس بررسی هایی انجام شده طی وقت زیادی که برای تست و بررسی گلکسی اس 10 گذاشته شد، به این نتیجه رسیدیم که کار با صفحه نمایش حفره دار به مراتب راحت تر و آسوده تر از کار با صفحه نمایش های دارای ناچ می باشد؛ زیرا این حفره با روشن شدن گوشی، به داخل نوار اعلانات (نوتیفیکیشن) رفته و در کنار نشانگر های باتری، زمان و ارتباطات قرار می گیرد و فضای بسیار زیادی را برای سایر اعلانات شما نیز باقی گذاشته است. همچنین این قابلیت باعث شده است تا سامسونگ با اعتماد به نفس بیشتری نسبت به گذشته به کیفیت فوق العاده صفحه نمایش های خود افتخار کند! یک صفحه نمایش بزرگ 6.1 اینچی که بهترین گزینه برای بازی های موبایلی است! اصلا از ابعاد آن نترسید، پس از چند ساعت کار کردن با آن از آن لذت خواهید برد و به سرعت عادت می کنید.

ابعاد دقیق گلکسی اس 10 سامسونگ برابر با 149.9 در 70.4 در 7.8 میلیمتر می باشد و 157 گرم نیز وزن دارد. پس می توان گفت که این گوشی در حالت کلی اندکی بلندتر و عریض تر از برادر بزرگتر خود یعنی گلکسی اس 9 می باشد. البته اس 10 لاغر اندام تر و سبک تر از اس 9 نیز می باشد. این اضافه شدن ابعاد طول و عرض، به لطف وجود یک صفحه نمایش بزرگ و تمام صفحه می باشد که بالغ بر 93 درصد روی گوشی را در بر گرفته است. در حالی که این درصد برای اس 9 نزدیک به 83 درصد بوده است. اگر توانایی پرداخت مبلغ بیشتری را دارید، می توانید نسخه اس 10 پلاس را خریداری کرده که با 6.4 اینج صفحه نمایش نیز همان 93 درصد از فضای روی گوشی شما را به نمایشگر خود اختصاص داده است. اما اگر نگران بزرگ بودن صفحه نمایش یا خطاهای ممکن در حین تایپ باشید، بهتر است از همان نسخه نرمال گلکسی اس 10 استفاده کنید.

قسمت های حفره مانندی در بالا و پایین قسمت جلویی این دستگاه وجود دارد، با اینکه فضای زیادی را اشغال نکرده اند، اما نمی توان از وجود آن ها چشم پوشی کرد. این حفره ها برای جای دادن اسپیکر های مکالمه و پخش صدا می باشد. اما نکته ای که اندکی ما را نسبت به طراحی این دستگاه دلسرد کرد، بزرگتر بودن قسمت خالی قسمت پایینی صفحه نمایش، نسبت به قسمت بالایی آن بود. این موضوع حتی بیشتر از وجود یک حفره بر روی صفحه نمایش ما را آزرده کرد.

طراحی

در ادامه بررسی طراحی گلکسی اس 10 سامسونگ شاید سورپرایز خاصی در انتظار کاربران ذوق زده از نوآوری های سامسونگ نباشد، به جز چند مورد پیشرفت های جزیی و 3 سورپرایز جدید که یکی از آن ها به سبک همیشگی سامسونگ می باشد. فریم آلمینیومی این دستگاه مانند ساندویچ در بین شیشه ای بی نظیر پوشانده شده است که شما قادر به انتخاب رنگ شیشه پشت از بین رنگ های صورتی، مشکی، آبی، سفید، زرد و سبز خواهید بود؛ اما ممکن است بسته به محل زندگی شما، رنگ های موجود در بازار متفاوت باشد.

از نکته های مثبت طراحی پشت این دستگاه، نبود برآمدگی زیاد در محل نگه داری لنزهای 3 گانه دوربین می باشد. این قابلیت در مقایسه با طراحی های دیگر بازار امروز دستگاه های هوشمند یک نقطه قوت به شمار می آید. همچنین اثری از وجود محل خاص یا نشان خاصی برای شارژ معکوس یافت نشد و در عین حال برای شارژ معکوس دستگاه های دیگر با مشکلی مواجه نخواهید شد. مثلا پس از روشن کردن حالت شارژ معکوس وایرلس از نوار اعلانات، یک آیفون تن اس مکس و حتی ایربادز های خود سامسونگ به همراه محفظه نگهدارنده آن، در قسمت یک سوم پایینی دستگاه قرار داده شد و فرآیند شارژ به صورت خودکار فعال شد. سامسونگ 2 کاربرد اصلی شارژ معکوس وایرلس را به صورت پیش فرض اعلام کرده است:

1. شارژ دستگاه هوشمند دوستان شما در مواقع اضطراری

2. شارژ ایربادزهای شما در طول شب… البته سامسونگ اعلام کرده است که حالت شارژ معکوس در صورتی که باتری خود دستگاه شما پایین تر از 30 درصد باشد عمل نمی کند.

اما چیزی که بیشتری از هر موضوعی برای کاربران گلکسی اس 10 سامسونگ لذت بخش است، ابعاد دوست داشتنی و کاربردی این گوشی خوش دست می باشد که با در نظر گرفتن اینچنین صفحه نمایش بزرگی برای آن، واقعا لذت بخش است. امکان استفاده یک دستی از این دستگاه نیز تا حدی فراهم است،البته به شرطی که سایز دستان شما کوچکتر از حدود نرمال نباشد. استفاده از شیشه و آلمینیوم در طراحی این دستگاه، باعث شده است که همیشه امکان سر خوردن یا لیز خوردن آن از دستان کاربران این گوشی فوق العاده وجود داشته باشد، پس ما پیشنهاد می کنیم تا حتما نسبت به خریداری یک قاب محافظ اقدام کنید. قاب محافظ این گوشی باید حتی الامکان شده یک لایه نازک سیلیکونی داشته باشد تا از سر خوردن آن جلوگیری کند.

موضوع جذاب دیگر در مورد این دستگاه، وجود حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش می باشد. سامسونگ از گلکسی اس 7 به بعد، ترجیح می داد تا به جای استفاده از حسگر اثر انگشت در قسمت جلویی دستگاه، سنسور تشخیص چهره و عنبیه چشم را قرار دهید و حسگر اثر انگشت را به پشت دستگاه منتقل کند. حالا سامسونگ بر خلاف عادت چند ساله خود عمل کرده است. اما اینبار این حسگر را در زیر صفحه نمایش پنهان کرده. این حسگر یک حسگر اثر انگشت اولتراسونیک می باشد که با موارد استفاده شده در وان پلاس 6 تی و هواوی میت 20 پرو متفاوت است. سامسونگ بدین منظور از تکنولوژی شرکت کوالکام استفاده کرده است. این حسگر از انگشت شما یک اسکن سه بعدی انجام می دهد و در مواقع سرما و خیس بودن انگشت شما نیز به خوبی عمل خواهد کرد.

حسگر اثرانگشت گلکسی اس 10 سامسونگ بسیار عالی عمل می کند، اما سرعت عمل یک حسگر اپتیکال را از آن انتظار نداشته باشید. با این وجود این سنسور در کمتر از یک ثانیه گلکسی اس 10 شما را از حالت قفل خارج کرده و باز می کند. البته شاید در ابتدا بعضی موارد شما را اذیت کند. اینکه حتما لازم است در قسمت مشخص شده در راهنمای گوشی، انگشت خود را قرار دهید یا اینکه برای عمل کردن این حسگر لازم است تا اندکی صفحه نمایش را فشار دهید. اما نگران نباشید، این موارد در آینده ای نزدیک به روز رسانی می شوند!

حالا نوبت به سورپرایز کلاسیک سامسونگ رسیده است که از اولین سری گوشی های گلکسی نیز از حضور آن لذت برده ایم: وجود جک 3.5 میلیمتری صدا! سامسونگ تنها کمپانی می باشد که در حین کم کردن ضخامت دستگاه های خود و ارائه هندزفری های وایرلس با نام ایربادز، هنوز به جک 3.5 میلیمتری را در دستگاه های تولید سال 2019 خود قرار می دهد. این اقدام سامسونگ از نظر بسیاری از کاربران تحسین برانگیز است.

دوربین

سامسونگ با طراحی لنزهای 3گانه گلکسی اس 10 سامسونگ به شما این امکان را داده است تا از هر زاویه ای که دوست دارید عکس بگیرید و از تمامی آن ها لذت ببرید. یک لنز استاندارد 12 مگاپیکسلی، یک لنز 12 مگاپیکسلی اپتیکال برای حالت تله و یک لنز فوق العاده 16 مگاپیکسلی برای عکس برداری عریض (واید). دوربین گلکسی اس 10 واقعا عکس های فوق العاده ای ثبت می کند. در ادامه چندتا از عکس های عالی که با گوشیگلکسی اس 10 سامسونگ گرفته شده است را آورده ایم.

در ادامه به بررسی دقیق و ظریف دوربین این دستگاه و مقایسه آن با دوربین پیکسل 3 می پردازیم تا به جزیی ترین تفاوت های میان این گوشی با دیگر گوشی های پرچمدار بازار موبایل نیز پی ببریم. عکس برداری تا 123 درجه در حالت عریض یک قابلیت بسیار کاربردی در دوربین این دستگاه می باشد که دیگر شما را از عقب بردن دوربین برای ثبت فضای بیشتر در عکس بی نیاز می کند؛ اما از آن طرف امکان دارد بعضی عکس ها حالت فیش آی (چشم ماهی) به خود بگیرند. همچنین لنز عکس برداری واید بر خلاف دو لنز دیگر، بدون لزرشگر اپتیکال است.

در قسمت جلویی گوشی نیز ما یک دوربین تک لنز فوکوس 2گانه مشاهده می کنید. اگر قصد خرید گلکسی اس 10 سامسونگ پلاس را دارید، در نظر داشته باشید که در کنار این لنز جلویی، یک لنز 8 مگاپیکسلی نیز برای ثبت بهتر عکس های سلفی پورتریت برای شما تعبیه شده است. حالت تشخیص صحنه نیز بسیار هوشمند شده است. هوش مصنوعی این دوربین قادر به تشخیص تفاوت سگ از گربه و تنظیم میزان نور و شفافیت لازم برای هر موقعیت عکس برداری می باشد. حالت پیشنهاد عکس برداری نیز ویژگی جدیدی می باشد که به شما بهترین کادر و تنظیمات عکس برداری را پیشنهاد می کند. در مورد فیلم برداری نیز گلکسی اس 10 قادر است تا ویدیو هایی با کیفیت HDR10+ ضبط نماید و مجهز به تثبیت کننده دیجیتال ویدیو می باشد. سامسونگ ادعا می کند که شما می توانید فیلم هایی HD با ثبات و لطافت دوربین هایی مانند گو پرو هیرو 7 ضبط نمایید.

باتری

سامسونگ گلکسی اس 10 از یک باتری با ظرفیت 3400 میلی آمپری بهره می برد که پیشرفت بالایی نسبت به باتری 3000 میلی آمپری گلکسی اس 9 است؛ اما به دلیل بزرگ تر شدن اندازه صفحه نمایش، سامسونگ کماکان به عبارت “استفاده یک روز کامل” بسنده کرده است و در عمل نیز این موضوع برای کارشناسان تست و بررسی گوشی و کارکردهای آن ثابت شده است.

معمولا پس از استفاده روزانه که شامل 2 ساعت گوش دادن و پخش استریم موسیقی از طریق اسپاتیفای، وبگردی، چک کردن ایمیل ها، استفاده از پیامرسان ها، 1 ساعت بازی و فعالیت های روزمره دیگر می باشد، در آخر وقت درصد باتری حدود 20 درصد قرار می گرفت؛ اما اگر اندکی در استفاده از دستگاه محتاط باشید و سنجیده عمل کنید، می توانید یک روز و نیم بدون نیاز به شارژر کردن گوشی، از گلکسی اس 10 خود استفاده نمایید.

طبق رسم همیشگی تست و بررسی باتری دستگاه ها، به مدت 90 دقیقه یک فیلم فول اچ دی را با روشنایی حداکثر صفحه نمایش و روشن بودن وای فای بر روی گوشی اس 10 سامسونگ اجرا و مشاهده گردید که گلکسی اس 10 سامسونگ تنها 11 درصد از باتری خود را از دست داده است. این در حالتی است که آیفون تن اس و گلکسی اس 9 با این تست 17 درصد از باتری خود را از دست می دادند و این یعنی اینکه شما می توانید برای پخش مداوم و ممتد فیلم بر روی گلکسی اس 10 خودتان حساب کنید!

گلکسی اس 10 سامسونگ نیز مانند نسخه قبلی گلکسی مجهز به قابلیت شارژ وایرلس می باشد که می توانید با استفاده از شارژرهای وایرلس آن را شارژ نمایید؛ اما در اینجا یک قابلیت جدید نیز افزوده شده است و آن شارژ معکوس گوشی می باشد. شما می توانید با استفاده از تکنولوژی شارژ معکوس وایرلس، سایر دستگاه های خود را که مجهز به قابلیت شارژ وایرلس می باشند شارژ نمایید. هر دستگاهی که امکان شارژ وایرلس را داشته باشد، مانند ایربادزهای سامسونگ هم از این قاعده مستثنی نیستند. فقط کافیست آن را بر روی قسمت پشتی گلکسی اس 10 (بخش شارژ Qi) قرار داده و حالت شارژ معکوس را فعال نمایید. شاید سرعت شارژ آن خیلی بالا نباشد، اما قطعا در بسیاری شرایط گوشی دوستان شما را نجات خواهد داد.

سامسونگ در زیر این ظاهر زیبا، تغییرات و بروزرسانی های درونی زیادی نیز داشته است. مانند استفاده از نسخه جدید پردازنده اسنپ دراگون یا اگزینوس  که بسته به کشور سفارش دهنده دستگاه متفاوت است.

پردازش پردازنده های اس 10 بسیار عالی است و این بدان معناست که این دستگاه به شدت سریع عمل می کند. تست های انجام شده بر روی پردازنده اسنپ دراگون 855 این دستگاه، نتایج فوق العاده ای را برای یک دستگاه اندرویدی رقم زد که می توانند حتی یک رکورد باشند. البته صدرنشین این بنچمارک آیفون تن اس با امتیاز به دست آمده 11481 است و گلکسی اس 10 با پردازنده چند هسته ای خود 11002 امتیاز را از آن خود کرد.

گلکسی اس 10 سامسونگ با 8 گیگابایت رم عرضه شده است که یک پیشرفت چشم گیر نسبت به برادر بزرگتر خود یعنی گلکسی اس 9 با 4 گیگابایت رم می باشد. همچنین نسخه های 128 گیگابایتی و 512 گیگاباتی نیز برای خرید موجود هستند اما خبری از نسخه 64 گیگابایتی نیست. اما سامسونگ کماکان از قابلیت استفاده از کارت حافظه پشتیبانی می کند. همچنین استفاده از وای فای نسخه 6 به جای نسخه قدیمی تر 802.11 که سرعت بسیار بالاتری را برای شما به ارمغان می آورد. البته به یاد داشته باشید که برای لمس این تغییر نیاز دارید تا روتر خود را نیز به روزرسانی کنید. اگر از آن دسته علاقمندان به بازی های موبایلی هستید، باید به این نکته توجه داشته باشید که این دستگاه بر خلاف اس 10 پلاس و نوت 9 قابلیت خنک کنندگی با بخار را دارا نمی باشد. پس بهتر است از گزینه های دیگر با صفحه نمایش بزرگ استفاده کنید.

سخن پایانی

معرفی و ارائه گلکسی اس 10 کاملا برازنده دهمین سالگرد گوشی های سامسونگ و سری گلکسی اس بوده است. صفحه نمایش فوق العاده آن پیکسل های خیلی زیادی را در قبال ابعاد این دستگاه در اختیار شما قرار می دهد، در عین حال که دوربین آن به لنزهای 3گانه در تمامی شرایط قادر به عکس برداری نرمال، تله و عریض و با بهترین کیفیت ممکن خواهد بود. احتملاً دوستان شما نیز از قابلیت شارژ معکوس آن استفاده خواهند کرد و از شما متشکر خواهند بود که در بسیاری مواقع گوشی آن ها را از تمام شدن باتری و خاموش شدنشان نجات داده اید. گلکسی اس 10 علاوه بر این که یک نمونه عالی برای دهمین سالگرد سامسونگ بود، یک نسخه عالی از یک گوشی هوشمند می باشد که هر فردی را ترغیب به خرید آن و بروزرسانی دستگاه قدیمی خود به گلکسی اس 10 می کند. شاید قیمت آن اندکی شما را بترساند، ولی آن جاست که می توانید به نسخه گلکسی اس ای (Galaxy S10e) فکر کنید. سامسونگ این موضوع را برای بسیاری از مشتریان پیش بینی کرده  و به همین دلیل است که گوشی با کیفیت عالی و با قیمتی کمتر از نمونه تمام و کمال آن را ارائه است.

همانطور که بالاتر هم گفتیم قابلیت عکس برداری این گوشی بسیار عالی است و عکس های گرفته شده در حالت پرتره (لایو مود) که پس زمینه عکس را به صورت مات در می آورد یکی تاز بهترین نمونه ها و مصداق ادعای سامسونگ است. کاربران اس 10 ها می توانند میزان مات بودن عکس ها را بنا به سلیقه خود تغییر دهند. همچنین یک سری فیلتر های خاص مانند سیاه و سفید کردن قسمت پشتی و قسمت مات عکس های پرتره نیز وجود دارد که جذابیت خاصی به عکس های گرفته شده از لنز دوربین های این گوشی می دهد. در انتها می توان نقاط ضعف و قوت گلکسی اس 10 سامسونگ را در چند مورد خلاصه کرد:

نقاط قوت: 

  • نسبت عالی صفحه نمایش به بدنه (بیش از 96 درصد)
  • سنسور اسکن اثرانگشت کار شده در داخل صفحه نمایش
  • قابلیت شارژ معکوس و اشتراک گذاری پاور با دیگر دستگاه های هوشمند اطراف اس 10

نقاط ضعف: 

  • قیمت بسیار بالا
  • موجود بودن دکمه فیزیکی برای فراخوانی و فعال کردن دستیار صوتی هوشمند  Bixby (البته می توانید کارکرد این دکمه را با به کار بستن ترفندهای Galaxy S10 سامسونگ تغییر داده و آن را شخصی سازی کنید.)

مطالب مرتبط