تست و بررسی سامسونگ

بررسی نرم افزار و عملکرد گلکسی Tab S5e

نرم افزار و عملکرد گلکسی Tab S5e

3- تجربه نرم افزار، عملکرد Tab S5e

تجربه نرم افزاری در Tab S5e، در بیشتر قسمت ها، مشابه تجربه تلفن های هوشمند اخیر سامسونگ است. این تبلت با رابط کاربری Samsung One UI ارائه می شود که برای همه اهداف و مقاصد، ظاهرا رابط UI برای صفحه نمایش بزرگتر کشیده شده است.

این به این معنی نیست که اکثر برنامه های شخص ثالث نیز خوب به نظر می رسند. اندروید هرگز از برنامه های شخص ثالث بهینه سازی شده تبلت برخوردار نبوده است، اما اکنون که همه برنامه نویسان کاملا از روی این سیستم عامل نامید شده اند، می توانید به طور بدیهی تر ببینید وضعیت چقدر بد شده است.

برخی از برنامه ها جانمایی روی دو صفحه دارند، و از تبلت و فضای بیشتر صفحه پشتیبانی می کنند. اکثر برنامه ها حتی این کار را نمی کنند، همچنین برنامه هایی مانند اینستاگرام، وجود دارند که حتی به حالت افقی نمی چرخند.

blank blank blank
blank blank blank
رابط کاربری Samsung One UI روی تبلت ها

سامسونگ سعی می کند تا با حالت DeX این مشکل را کمی برطرف کند، که در آن UI را به الگوی UI دسک تاپ تبدیل می کند. این کار در بعضی موارد خوب است زیرا اکنون می توانید بیش از دو برنامه با هم داشته باشید، که در تبلت استاندارد نمی توانید از آن استفاده کنید. با این حال، از آنجا که مستغلات صفحه نمایش فقط وجود ندارد، از این نظر واقعا فقط می توانید دو پنجره را قبل از اینکه برنامه های شلوغ شوند باز کنید.

برای بدتر شدن شرایط، همه برنامه ها با حالت DeX خوب اجرا نمی شوند. بسیاری از برنامه ها در این حالت به هیچ وجه باز نمی شوند. مثلا برنامه YouTube وجود دارد ، که قفل می کند.

جهت مشاهده کیفیت صفحه نمایش گلکسی Tab S5e اینجا کلیک کنید.

با این حال، حالت DeX تا حد زیادی در مقایسه با رابط کاربری UI تبلت اندرویدی ناامیدکننده، بهبود یافته است و وقتی بکار برده می شود، بسیار خوب عمل می کند.

blank

حالت DeX

بررسی وضعیت عملکرد تبلت S5e سامسونگ

آنچه در نهایت باعث نامیدی آن و کل تبلت می شود عملکرد است. تبلتی که ما بررسی کردیم یک تبلت 64 گیگابایتی است که دارای 4 گیگابایت رم است. این تبلت با چیپ ست اسنپدراگون 670 به این معنی است که بزرگترین تنگنای قابلیت استفاده با این دستگاه، بیش از حتی برنامه های رایانه ای تبلت اندرویدی، وجود ندارد. حتی وقتی از یک برنامه همزمان استفاده می کنید و همزمان بیش از دو برنامه را باز می کنید، فقط خود و تبلت را تنبیه می کنید.

نتیجه این امر این است که برنامه ها اغلب در پس زمینه بسته می شوند. یک بار، ما متنی را در مرورگر نوشتیم و بعد از جابجایی به برنامه دیگر و جابجایی دوباره، باعث شد تا کل مرورگر از حافظه پاک شود و بارگیری مجدد شود، و تمام متنی را که در صفحه وب وارد شده بود را حذف کرد.

بهترین سناریوی مورد استفاده برای این تبلت، برنامه های چندرسانه ای است. ما به لطف نمایشگر شگفت انگیز، زمان بسیار خوبی برای تماشای محتوا در تبلت Tab S5e داشتیم. آرایه بلندگوهای چهار گانه، ظاهراً توسط AKG با جلوه Dolby Atmos تنظیم شده است، که بسیار عالی به نظر می رسند. متاسفانه در این تبلت جک هدفون وجود ندارد، بچای ان از دانگل استفاده شده است.

وقتی می گوییم چندرسانه ای، منظور ما فقط تماشای فیلم است. بازی در این تبلت واقعا لذت بخش نیست زیرا صفحه نمایش با وضوح بالا همراه با یک چیپست نسبتا متوسطبه معنای عدم عملکرد بسیار خوب است. هرچند برای بازی های سبک 2 بعدی مشکلی ایجاد نمی شود.

blank

همانطور که قبلا اشاره کردیم ما همچنین صفحه کلید Book Cover را از سامسونگ به همراه Tab S5e خود گرفتیم. صفحه کلید نیز یک کیف و صفحه کلید ترکیبی بود. از جنبه مثبت، می توانید به سرعت تایپ کنید و کلیدها را براحتی لمس کنید. همچنین وقتی می خواهید چیزی را تماشا کنید، می توانید از آن به عنوان تکیه گاه تبلت استفاده کنید، این کاری است که ما بیشتر با استفاده از کاور های گوشی و تبلت انجام می دهیم.

متأسفانه، این مشکلاتی هم دارد. به دلایلی باز کردن صفحه کلید صفحه تبلت را روشن نمی کند و همچنین بستن جلد آن تبلت را خاموش نمی کند. به نظر می رسید که هر دو تبلت و کاور دارای مگنت هایی برای حسگر هستند اما به هر دلیل ممکن است به خوبی کار نکنند. همچنین، همانطور که قبلا نیز گفته شد، وقتی که از کاور روی تبلت استفاده می شود، کار کردن با سنسور اثر انگشت در کنار تبلت دشوار می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *