تست و بررسی سامسونگ

ویژگی های گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس

ویژگی های گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس

چند وقت پیش سامسونگ دو پرچمدار جدیدش یعنی گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس را معرفی نمود. ما در این مقاله قرار است ویژگی های برتر دو گوشی سامسونگ گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس را معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

چند وقت پیش سامسونگ در جریان نمایشگاه MWC 2018 یا همان کنگره جهانی موبایل 2018 به صورت رسمی از جدیدترین پرچمداران سری گلکسی S خود یعنی سامسونگ گلکسی S9 و سامسونگ گلکسی S9 پلاس پرده برداری کرد.

پس ما را همراهی کنید تا در ادامه این مطلب به معرفی ویژگی های برتر سامسونگ گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس سامسونگ بپردازیم و آن را یکی یکی شرح دهیم:

1) ضبط ویدئوهای سوپر اسلوموشن با گوشی های S9 سامسونگ

ضبط ویدئوهای سوپر اسلوموشن

از جالب ترین ویژگی های جدید و یکی از برتری هایی که در دو گوشی سامسونگ گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس ارائه شده است به امکان ضبط ویدئوهای سوپر اسلوموشن مربوط می گردد! در این گوشی ها دوربین سرعت ویدئوها را تا 960 فریم در هر ثانیه در وضوح تصویر اچ‌ دی کاهش خواهد داد. با بکاربردن قابلیت ضبط ویدئوهای سوپر اسلوموشن، شما می‌ توانید کلیپ های بسیار جذاب 6 ثانیه‌ ای تولید کرده و آن ها را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام به اشتراک بگذارید. این ویژگی را می توان مهم ترین و بهترین ویژگی سامسونگ گلکسی S9 و S9 پلاس معرفی نمود.

2) دیافراگم متغیر لنز دوربین

دیافراگم متغیر لنز دوربین

همانطور که می دانید از عواملی که در میزان کیفیت عکسبرداری دوربین گوشی ها بسیار تاثیرگذار است، به اندازه دیافراگم لنز آن ‌ها مربوط می گردد. بنابراین اندازه دیافراگم سنسور دوربین مستقیماً بر روی میزان توانایی آن در جذب نور محیط و کیفیت عکسبرداری تاثیرگذار است. سامسونگ در گلکسی S9 و S9 پلاس یک مکانیزم بسیار جالب را اجرا نموده است که به موجب آن دیافراگم لنز دوربین گوشی با توجه به شرایط محیط تغییر ابعاد پیدا خواهد کرد و در نتیجه در هر محیطی با توجه به نور آن بهترین کیفیت عکسبرداری را ارائه می کند. در ضمن سامسونگ بعد از معرفی این ویژگی پرچمدار جدیدش مدعی شده که پیاده‌سازی آن سبب می ‌شود دوربین گلکسی S9 و S9 پلاس در مقایسه با S8 تا 28 درصد قابلیت جذب نور بیشتری خواهد داشت. پس می توان گفت بکارگیری لنز دوربین های با دیافراگم متغیر هم از دیگر ویژگی های سامسونگ گلکسی S9 و S9 پلاس به حساب می آید.

3) دوربین دوگانه گلکسی S9 پلاس

دوربین دوگانه گلکسی S9 پلاس

گوشی گلکسی S9 پلاس به دوربین دوگانه مجهز است که این اولین باری ست که در سری گوشی های گلکسی اس سامسونگ شاهد بکارگیری دوربین دوگانه بوده ایم. بکارگیری دوربین دوگانه در سامسونگ گلکسی S9 پلاس سبب شده تا این گوشی کیفیت ضبط عکس بسیار بالایی با خود داشته باشد و امکان اضافه کردن افکت های پورتریت (Portrait Effects) را ارائه نموده است. همین طور دوربین دوگانه سامسونگ گلکسی S9 پلاس باعث می شود تا این گوشی قابلیت زوم اپتیکال 2X  را هم در اختیار کاربران خود قرار دهد. پس بکارگیری دوربین دوگانه در گلکسی S9 پلاس می ‌تواند یکی دیگر از برترین ویژگی های این دو گوشی باشد.

4) سیستم های پیشرفته تشخیص هویت کاربر در سری S9 سامسونگ

سیستم های پیشرفته تشخیص هویت کاربر

در گوشی های سامسونگ گلکسی S9 و S9 پلاس چهار قابلیت مختلف برای تشخیص هویت وجود دارد که این مسئله برای آن ها یک نقطه قوت به حساب می آید. اولین سیستم تشخیص هویت این دو گوشی، اسکنر انگشت می باشد و دومین سیستم به قابلیت اسکن عنبیه چشم (Iris Scanner) مربوط می ‌شود که پیش از این در محصولات دیگری همچون گلکسی نوت 8 نیز وجود داشت و سومین ویژگی نیز سیستم شناسایی چهره کاربر می باشد.

ولی بعد از سه ویژگی نامبرده، دیگر ویژگی جدیدی که با عنوان Intelligent Scan  در گلکسی S9 و S9 پلاس اضافه شده است که به موجب آن ترکیب خودکاری بین قابلیت اسکن عنبیه چشم و صورت گوشی به عمل می ‌آید و اگر یکی از آن ها ناموفق باشد، گوشی به صورت خودکار به قابلیت تشخیص هویت بعدی تکیه خواهد کرد و بدین ترتیب قفل صفحه نمایش گوشی بدون مشکل آنلاک می شود. فقط به این نکته توجه کنید که قابلیت اسکن عنبیه چشم گوشی ممکن است در حالتی مثل تابش نور مستقیم آفتاب نتواند به خوبی عمل کند، در مقابل نیز قابلیت اسکن چهره هم در محیط های تاریک به خوبی انجام نمی شود، پس وجود قابلیت Intelligent Scan  می‌ تواند مشکل را برطرف کنید و بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد.

ویژگی ها و تفاوتهای گلکسی S10 و S9 پلاس را مطالعه کنید.

5) قابلیت AR emoji در گوشی سامسونگ S9

 

قابلیت AR emoji

سامسونگ گلکسی S9 و S9+ از قابلیت خاصی با نام AR Emoji پشتیبانی کرده که به موجب آن کاربر می ‌تواند صورت شبیه‌ سازی شده خود را روی یک شخصیت انیمیشنی منعکس کند و  حالات چهره ‌اش را در آن تغییر دهد. این قابلیت جدید، یکی از ویژگی های دو گوشی سامسونگ گلکسی S9 و S9+ به حساب می آید که در گوشی های قبلی این قابلیت وجود نداشت. این ویژگی حالتی تقریبا شبیه به ویژگی انیموجی (Animoji)  آیفون 10 اپل است. پس قابلیت AR emoji یکی دیگر از ویژگی های جالب و برتر پرچمداران سال 2018 سامسونگ می باشد.

6) بیکسبی هوشمندتر

بیکسبی هوشمندتر

همانطور که در گوشی های دیگر سامسونگ نیز مشاهده کرده اید این برند تلاش می ‌کند تا دستیار هوشمند خود را روز به روز هوشمندتر کند و در گلکسی S9 و S9 پلاس این موضوع به وضوح قابل لمس می باشد، زیرا بیکسبی در این دو گوشی پیشرفته ‌تر و هوشمندتر است و با اجرای اپلیکیشن دوربین می ‌توانید نوشته ‌ها و متن ها را ترجمه کنید یا حتی اطلاعاتی در مورد تعداد کالری و چربی برخی غذاها و میوه ها بدست آورید. بیکسبی حتی در سامسونگ گلکسی S9 و S9 پلاس می ‌تواند از طریق اپلیکیشن خاصی لوازم آرایشی مناسب صورت شما را برایتان پیشنهاد گند! پس به جرأت می توان گفت، هوشمندتر شدن بیکسبی یکی دیگر از برتری ویژگی های گلکسی S9 و S9 پلاس سامسونگ است.

7) اسپیکرهای استریو قدرتمند موبایل S9 سامسونگ

اسپیکرهای استریو قدرتمند

از دیگر ویژگی های گلکسی S9 و S9 پلاس وجود اسپیکرهای استریو قدرتمندی ست که توسط AKG ساخته شده ‌اند. در این دو گوشی یکی از اسپیکرهای در بخش فوقانی قاب تعبیه شده و اسپیکر دیگر هم در بخش زیرین آن قرار گرفته است. سامسونگ ادعا دارد که قدرت پخش صدای گلکسی S9 و S9 پلاس تقریبا 1.4 برابر قدرت پخش صدای گلکسی S8 می باشد! لازم به اشاره است که پرچمداران جدید سامسونگ هم از تکنولوژی دالبی اتمس (Dolby Atmos) پشتیبانی کرده که سبب تقویت کیفیت صدای خروجی از اسپیکر گوشی خواهد شد. پس یکی دیگر از ویژگی های جدیدی که به گوشی سامسونگ گلکسی S9 و S9 پلاس اضافه شده است این قابلیت می باشد.

8) بهره بردن از دکس پد (DeX Pad)

بهره بردن از دکس پد

یکی دیگر از ویژگی های جالب در گلکسی S9 و S9 پلاس وجود یک ابزار اختصاصی ست که به آن دکس پد (DeX Pad)  می گویند و به موجب آن کاربر می ‌تواند گوشی خود را به صفحه کلید یا پد لمسی (موس) کامپیوتر تبدیل کند. اگر از دکس پد به همراه سامسونگ گلکسی S9 و S9 پلاس استفاده نمایید، وضوح تصویری تا وضوح 2K  را روی نمایشگر کامپیوتر آینه می ‌کند. سامسونگ در تلاش است تا کارایی و قابلیت های دکس پد را افزایش داده و در آینده بکارگیری آن در کنار دو گوشی گلکسی S9 و S9 پلاس مرسوم‌ تر نماید. بی شک پشتیبانی گلکسی S9 و S9 پلاس از این ابزار می ‌تواند یکی از جالب ترین ویژگی های این دو گوشی باشد، که آینده ای روشن در انتظار آنهاست.

9) رنگ ها جدید و متنوع تر S9 سامسونگ

رنگ ها جدید و متنوع تر

از ویژگی های جذاب بعدی که دو گوشی سامسونگ گلکسی S9 و S9 پلاس وجود دارد مربوط به تنوع رنگ آن است. سامسونگ دو گوشی نامبرده را در سه رنگ مشکی، آبی کربنی و بنفش به بازار عرضه کرده است.

10) محل تعبیه اسکنر انگشت

محل تعبیه اسکنر انگشت

محل نصب اسکنر انگشت دو گوشی گلکسی S9 و S9 پلاس تغییر کرده است و مطمئناً رویکردی صحیح را در این رابطه پیاده کرده است. اسکنر انگشت دو گوشی سامسونگ گلکسی S9 و S9 پلاس دقیقا در زیر لنز دوربین اصلی آن ها در پنل پشت قرار گرفته است و پیدا کردن آن در مقایسه با گلکسی S8 و S8 پلاس بسیار ساده ‌تر است. این مسئله هم یکی دیگر از ویژگی های خوب و برتری دو گوشی گلکسی S9 و S9 پلاس سامسونگ می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *