تست و بررسی ال جی

کالبدشکافی پرچمدار ال جی با نام LG V40 ThinQ

ال جی با نام LG V40 ThinQ

LG V40 ThinQ که قیمت آن از 920 دلار شروع می شود، این گوشی بالکل چیزی فراتر از مدل قبلی (یا همان جی 7) می باشد و نمی توان آن را تنها یک نسخه بزرگتر و گرانتر از جی 7 آن را نامید. علاوه بر صفحه نمایش 6.4 اینچی مجهز به OLED و استفاده از بروزترین سخت افزار، این پرچمدار جدید ال جی مجموعاً دارای 5 لنز برای دوربین جلو و عقب می باشد که 3 لنز در پشت گوشی و 2 مورد برای دوربین جلو استفاده شده است که به شما اجازه می دهد از چندین زاویه متفاوت از سوژه مورد نظر خود عکس برداری کنید. عکس های استاندارد، کلوز آپ و عکس های فوق عریض (واید) که ال جی در ثبت این نوع عکس ها شهرت خاصی دارد مشخصه بارز پرچمدار ال جی است. این گوشی حتی می تواند تمامی این مدل عکس ها را در یک آن ثبت کرده و آنها را به صورت یک فایل گیف تقدیم شما کند. علاوه بر کیفیت صدای بسیار عالی و عملکرد سخت افزاری قوی، ال جی وی 40 تین کیو یک رقیب جدی برای گوگل پیکسل 3 ایکس ال و سامسونگ نوت 9 می باشد.

قیمت، طراحی و ویژگی ها

قیمت وی 40 بسته به اپراتور انتخابی شما (در کشورهای غیر از ایران) متفاوت می باشد. بر روی اپراتور AT&T 949.99 دلار قیمت دارد که می توانید به صورت ماهیانه 31،67 دلار آن را قسط بندی کنید. در ایالات متحده، اپراتور T-Mobile بهترین قیمت را ارائه می دهد که شامل 920 دلار یا ماهیانه 25.56 دلار است. اپراتور Verizon نیز در ازای وی 40 979.99 دلار یکجا یا ماهیانه 40.83 دلار از شما دریافت خواهد کرد که گران ترین قیمت را ارائه داده است. البته اپراتور Sprint هم از این قافله عقب نمانده و وی 40 ال جی را 960 دلار یا ماهیانه با پرداخت 40 دلار به شما ارائه می دهد.

طراحی-ال-جی-وی-40

طراحی-ال-جی-وی-40

در مورد بحث طراحی، وی 40 تین کیو تمامی ویژگی های مثبت و دوست داشتنی جی 7 را حفظ کرده است. ویژگی هایی مانند لایه شیشه ای جلو و عقب گوشی، کناره های فلزی پولیش خورده و صیقلی و ابعاد بسیار عقلانی و متناسب 6.25 در 2.98 اینچ که تنها 5.96 اونس یا همان 168.96 وزن دارد. وزن آن بسیار کمتر از رقیبان هم رده خود مانند سامسونگ گلکسی نوت 9 (7.9 اونس حدود 230 گرم) و آیفون تن اس مکس (7.43 اونس حدود 210 گرم) می باشد.

این دستگاه دارای نسبت ابعاد 19 به 5.9 می باشد که کمی عریض تر از جی 7 به نظر می آید و در نتیجه لمس بالای صفحه نمایش با انگشت شصت در حین کار با یک دست برای شما اندکی سخت خواهد شد. اما شما می توانید صفحه نمایش را به دو قسمت برای استفاده از دو برنامه همزمان در قسمت بالایی و پایینی تقسیم کنید. همچنین می توانید حالت “استفاده با یک دست” را در تنظیمات فعال کرده و صفحه نمایش کمی جمع شود و لمس تمامی قسمت های آن با یک دست آسان تر شود.

دقیقاً مانند آیفون تن اس و تن اس مکس، ال جی وی 40 نیز از صفحه نمایش با پنل OLED بهره می برد که 3120 در 1440 پیکسل را در خود جای داده است. در حقیقت در اینچ از آن 537 پیکسل گنجانده شده است تا تصویری بسیار با کیفیت و دقیق برای شما به ارمغان آورد. سامسونگ نوت 9 نیز دقیقاً از همین تراکم پیکسلی بهره می برد. کیفیت این صفحه نمایش بسیار عالی بوده و حتی در زیر نور آفتاب نیز اصلا دچار افت کیفیت نمی شود. به طور خلاصه کیفیت صفحه نمایش ال جی وی 40 تین کیو کاملا برابر با صفحه نمایش سامسونگ نوت 9 می باشد. تنها با این تفاوت که رنگ ها در وی 40 اندکی سردتر نمایش داده می شوند؛ اما شما می توانید در تنظیمات صفحه نمایش میزان سردی و گرمی صفحه نمایش را تغییر داده و آنها را بر روی حالت مطلوب خود تنظیم کنید.

استفاده از پنل OLED به معنای نمایش بهتر حالت نمایش نوتیفیکیشن ها (اعلانات) در صفحه نمایش خاموش می باشد. همچنین قسمت ناچ بالای صفحه نمایش نیز ترکیب بهتری را با صفحه نمایش رقم زده است. این ویژگی در زمانی که صفحه نمایش را برای استفاده همزمان از دو برنامه تقسیم کرده اید بسیار خودنمایی می کند و دیگر اثری از ناچ و آزارهای آن وجود نخواهد داشت.

ناچ-کار-شده-روی-ال-جی-وی-40

ناچ-کار-شده-روی-ال-جی-وی-40

مانند مدل وی 35 ای جی، حسگر اثر انگشت در پشت گوشی زیر لنزهای دوربین قرار داده شده است تا با استفاده از انگشت اشاره از آن استفاده کنید. شیار محل قرار گیری سیم کارت و مموری کارت از بالا به سمت راست گوشی منتقل شده و زیر دکمه پاور جای داده شده است. دکمه های تنظیم صدا و دستیار گوگل در قسمت چپ گوشی قرار داده شده اند. که به نظر می رسد از دکمه بیکسبی سامسونگ کاربردی تر خواهد بود.

مانند مدل های پیشین، وی 40 ال جی مجهز به استاندارد IP68 می باشد. یعنی می تواند به مدت 30 دقیقه تا ارتفاع 6 فوت (2متر) در مقابل آب مقاومت کند. ما این ویژگی را در سینک آب بررسی کردیم و وی 40 با سربلندی از این تست بیرون آمد. همچنین ال جی وی 40 دارای استاندارد MIL-STD-810G برای مقاومت در برابر افتادن و ضربه نیز می باشد. یعنی در صورت سقوط از ارتفاع 2 متری بر روی سطوح سخت جان سالم به در خواهد برد. البته پیشنهاد می کنیم برای تست این ویژگی وی 40 خود از انجام هرگونه تست خودداری کنید! اما این دستگاه در تست های سقوط انجام شده توسط تیم های فنی نیز موفق ظاهر شد.

عملکرد شبکه و قابلیت های صوتی

ال جی وی 40 از تمامی باندهای شبکه LTE مانند 1، 2، 3، 4، 5، 7، 8، 12، 13، 14، 17، 20، 25، 26، 28، 29، 30، 38، 39، 40، 41، 46، 66، و 71 پشتیبانی می کند. یعنی خیالتان بابت استفاده از شبکه LTE با وی جی راحت باشد. در تست های شبکه، شبکه LTE این دستگاه بر روی شبکه های مخابراتی مختلفی بررسی شده است و عملکرد آن بر روی تمامی شبکه ها فوق العاده گزارش شده است.

کیفیت صدای مکالمه در وی 40 بسیار بالاست به صورتی که صداها کاملا طبیعی به نظر می رسند و سنسور حدف نویز و صداهای اضافی بسیار قوی عمل می کند. اسپیکر مخصوص مکالمات تلفنی بالای صفحه نمایش از حجم صدای بالایی برخوردار است که مکالمه در فضاهای شلوغ را بسیار آسان می کند.

در قسمت پایینی این گوشی، یک جک هدفون 3.5 میلیمتری تعبیه شده که مجهز به سیستم کواد داک بوده که در حین استفاده از هدفون هایی مانند Meze 99 classic، کیفیت صدای خارق العاده ای را برای شما ایجاد خواهد کرد. همچنین قابلیت پشتیبانی از خروجی صدای 32 بیت با کیفیت بالا نیز فراهم است و شما قادر خواهید بود اکولایزر را تغییر داده یا از پروفایل های صوتی پیش ساخته استفاده کنید. یکی دیگر از قابلیت های وی 40 این است که می توانید از افزونه کیفیت صدای سخت افزاری نیز لذت ببرید و به خاطر تفکیک صدای بسیار قدرتمند و بیس مناسب، خروجی صدا در حین گوش دادن به موسیقی یا تماشای فیلم بسیار لذت بخش خواهد بود. همچنین می توان هدفون های بلوتوثی را نیز به دستگاه متصل کرده و از آن طریق از کیفیت صدای خروجی لذت برد.

جک-هدفون-و-اسپیکرهای-ال-جی-وی-40

جک-هدفون-و-اسپیکرهای-ال-جی-وی-40

قسمت خروج صدای اسپیکر اصلی گوشی در قسمت پایینی تعبیه شده که مانند جی 7 از قابلیت بوم باکس پشتیبانی می کند. بوم باکس باعث می شود تا مانند اسپیکرهای حرفه ای، با پخش صدا و بیس، ویبره و لرزش خاصی تمامی سطح بدنه گوشی را احاطه کند. با این روش، حجم صدای خروجی بسیار بالا رفته و خروجی صدای گوشی نهایتاً از اسپیکر های معمولی و تک کاتال گوشی های موجود در بازار بسیار بهتر عمل می کند.

پردازنده و باتری

ال جی وی 40 تین کیو تمامی انتظارات سخت افزاری شما را به عنوان یک پرچمدار برآورده می کند. یک پروسسور اسنپ دراگون 845 قدرتمند وظیفه پردازش اصلی این دستگاه را بر عهده دارد که بر روی فرکانس 2.7 گیگاهرتز تنظیم شده است. 6 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه برای ذخیره سازی اطلاعات عملکرد فوق العاده ای را برای این دستگاه رقم زده است.

در روند بررسی این دستگاه توسط تیم فنی که عملکردهای متفاوتی مانند مرور اینترنت، عکاسی، فیلم برداری و … را تحت بررسی قرار می دادند، این دستگاه نمره بسیار با ارزش 7947 را از آن خود نمود که در رده بندی کیفی از سامسونگ نوت 9 با 7662 امتیاز بالاتر قرار گرفت. البته امتیاز وی 40 هنوز هم فاصله قابل تاملی با پیشتاز این تست گوگل پیکسل 3 ایکس ال با 9191 امتیاز دارد و این اعداد نباید شما را به اشتباه بیاندازد! ال جی وی 40 تین کیو در مورد تمامی عملکردهای روزانه یک اسمارت فون فوق العاده عمل نمود و حتی یک لحظه نیز با افت سرعت یا مشکل مشابه روبرو نشدیم.

ال-جی-وی-40-در-کنار-نوت-9-سامسونگ

ال-جی-وی-40-در-کنار-نوت-9-سامسونگ

این دستگاه مجهز به یک باتری 3300 میلی آمپری می باشد که اندکی از باتری 3000 میلی آمپری جی 7 قدرتمندتر است. این باتری قادر است تا به مدت 9 ساعت و 22 دقیقه با استفاده از حداکثر توان و نور صفحه نمایش به پخش فیلم بر روی شبکه وای فای بپردازد. این عملکرد بهتر از جی 7 می باشد؛ زیرا جی 7 قادر بود تا به مدت 6 ساعت و 28 دقیقه تحت این شرایط بر روی شبکه LTE کار کند. وی 40 از تکنولوژی شارژ سریع کوالکام نسخه 3 بهره می برد که آداپتور مخصوص آن نیز در بسته بندی گوشی قرار داده شده است.

دوربین

گوشی های ال جی همواره در خصوص دوربین حرف های زیادی برای گفتن داشته اند و وی 40 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این گوشی در مجموع 5 لنز دوربین دارد که 3 تا از آن ها در پشت گوشی و 2 مورد در جلوی گوشی قرار گرفته اند و همگی از تکنولوژی AI (هوش مصنوعی) بهره می برند.

خوب بیایید با بررسی دوربین های قسمت پشتی شروع می کنیم. از 3 لنز قرار گرفته در پشت گوشی، یک لنز 12 مگاپیکسلی اصلی را مشاهده خواهید کرد که برای ثبت عکس های استاندارد استفاده می شود و 78 درجه را در دید خود دارد و پیکسل های لنز آن 40 درصد از جی 7 بزرگتر است و در نتیجه در شرایط با نور کم عکس های بهتری را ثبت می نماید. لنز دوم یک لنز 16 مگاپیکسلی با زاویه دید 107 درجه ای است که دقیقاً همان لنز عریضی می باشد که بر روی جی 7 از آن به شدت لذت می بردیم و اما لنز سوم جایی است که همه را شگفت زده می کند. یک لنز 12 مگاپیکسلی تله با قبلیت زوم 2 برابری اپتیکال که امکان ثبت تصاویر پرتره با زاویه دید 47 درجه را برای شما ممکن می سازد. این قابلیت برای عکس برداری از نزدیک و ثبت اطلاعات ریز از سوژه عکس در حالت پرتره بسیار کارآمد است.

نمایش-رنگ-ها-روی-ال-جی-وی-40-در-مقایسه-با-دیگر-پرچم-دارها

نمایش-رنگ-ها-روی-ال-جی-وی-40-در-مقایسه-با-دیگر-پرچم-دارها

با این سخت افزار قوی، انتظار می رود که عملکرد دوربین وی 40 در سطح برترین های بازار باشد. این گوشی، در مقایسه با پیکسل 3 ایکس ال گوگل و سامسونگ نوت 9 و آیفون تن اس مکس، عکس هایی بسیار شفاف، با کمترین میزان نویز را ثبت می نماید. کیفیت عکس چیزی از پرچمداران یاد شده در بالا کم ندارد؛ اما نقطه ضعف آن افزودن حالت صیقلی و نرم کننده بر روی برخی عکس ها می باشد که باعث می شود نهایتاً سطح عکس ها تا حدی حالت پولیش خورده به خود بگیرند. حالت عکس برداری فوق شفاف این دوربین 4 پیکسل را در یک پیکسل جای می دهد تا عکس ها شفافیت و کیفیت خاصی را به نمایش بگذارند. عکس ها در این حالت بسیار روشن تر و زنده تر از عکس های گرفته شده توسط آیفون تن اس مکس هستند؛ این در حالی است که گوگل پیکسل 3 ایکس ال تصاویر را با نور کمتر و جزییات و رنگ بیشتری ثبت می نماید.

قابلیت-تصویر-برداری-دوربین-ال-جی-وی-40-در-کنار-سایر-پرچمداران

قابلیت-تصویر-برداری-دوربین-ال-جی-وی-40-در-کنار-سایر-پرچمداران

جلوی گوشی مجهز به یک دوربین 2 لنزه می باشد. در بخش جلو و سلفی گوشی می توان یک لنز 8 مگاپیکسلی استاندارد با 80 درجه زاویه و یک لنز 5 مگاپیکسلی عریض (واید) با 90 درجه زاویه دید. این دو لنز در استفاده تفاوت فاحشی با یکدیگر ندارند، اما توسط لنز 8 مگاپیکسلی می توان جزییات بیشتری از آنچه در اطرافتان هست، ثبت نمایید.

در این گوشی هم دقیقاً مانند جی 7 تمامی لنز ها مجهز به سنسور هوش مصنوعی (AI) می باشند. روش کار هوش مصنوعی روی دوربین ها به این صورت است که ابتدا صحنه و سوژه عکس شما را بررسی نموده و تنظیمات مخصوص به آن را برای شما مهیا کرده و سپس اقدام به ثبت عکس می نمایند. توجه داشته باشید که سرعت عمل وی 40 در مورد هوش مصنوعی اندکی بهتر از جی 7 می باشد. یکی از ویژگی های بسیار جذاب این دوربین 3 لنزه امکان عکس برداری لحظه ای توسط هر 3 لنز می باشد. شما می توانید این تصاویر را یکی پس از دیگری ثبت کنید. وقتی تمامی عکس ها گرفته شد، گوشی به صورت خودکار آن ها را تبدیل به یک ویدیو 6 ثانیه ای می کند که حتی می توانید به آن موسیقی نیز اضافه کنید.

دخیره گیف با استفاده از قابلیت های درونی LG V40

دخیره گیف با استفاده از قابلیت های درونی LG V40

وی 40 قادر است تا ویدیوهایی با کیفیت 4K و با تعداد 60 فریم بر ثانیه ضبط نماید و علاوه بر آن قابلیت ثبت تصاویر پرتره در هر دو دوربین جلو و عقب مهیا می باشد. به لطف وجود سنسور تثبیت کننده تصاویر، ویدیوهای ضبط شده توسط وی 40 بسیار با کیفیت و دقیق می باشد. همچنین شما قادر خواهید بود تا تنظیماتی مانند ISO، فوکوس و شاتر را به صورت دستی نیز تنظیم نمایید تا از این طریق بر کیفیت تصاویر و ویدیوهایی که با گوشی ضبط می کنید، بیافزایید.

نرم افزار

در خصوص نرم افزار، وی 40 با اندروید نسخه 8.1 اورئو ارائه شده است که نسبت به سایر رقیبان که نام اندروید 9 پای (کیک) را یدک می کشند اندکی عقب تر ایستاده است. ال جی قول داده است که آپدیت مخصوص به این نسخه از اندروید را به زودی ارائه کند، اما تاریخ دقیقی را برای آن ذکر نکرده است.

وی 40 دقیقاً از همان رابط کاربری جی 7 بهره می برد. نمایش آیکون ها و منو و تنظیمات نسبت به نسخه خام اندروید اندکی متفاوت است و ویژگی ها جالب و دوست داشتنی تری به آن اضافه شده است. از 64 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای این دستگاه، 48 گیگابایت آن برای استفاده شما در دسترس است که حد معقولی از حافظه به حساب می آید. چنانچه به فضای بیشتری برای ذخیره اطلاعات نیازمند هستید، می توانید از یک مموری کارت جانبی استفاده کنید.

خلاصه اینکه:

ال جی وی 40 تین کیو، دستگاه هوشمندی ظریف، قدرتمند و به روز می باشد که ویژگی های جی 7 را در قالب نوآوری های جدید ارائه داده است. افزوده شدن یک لنز تله، امکان ثبت تصاویر با تمامی زاویه های ممکن برای لنزها و یک پنل صفحه نمایش OLED بسیار پررنگ و جذاب را همراه آورده است که قیمت این دستگاه را بالاتر از 920 دلار برده است. این گوشی رقیبی بسیار جدی برای گوشی های پرچم دار سامسونگ همانند گلکسی نوت 9 است و از خیلی جهات بالاتر و بهتر از آن عمل می کند. یکی از مزیت های پرچم دار ال جی نسبت به گلکسی نوت 8 عملکرد قدرتمندتر باتری این گوشی می باشد و ویژگی های جذاب افزوده شده به لطف وجود قلم استایلوس هم در نوع خود بسیار جالب توجه هستند. دیگر رقیب ال جی وی 40، گوگل پیکسل 3 ایکس ال می باشد که قدرت خارق العاده ای در ثبت تصاویر با نور کم دارد.

دوربین-های-ال-جی-وی-40

دوربین-های-ال-جی-وی-40

اگر به دنبال ذخیره مقداری از پول خود هستید، می توانید وان پلاس 6تی را برای خرید در نظر داشته باشید؛ چرا که اکثر ویژگی های ذکر شده در بالا را دارا بوده و 400 دلار نیز قیمت آن پایین تر از ال جی وی 40 می باشد.ال جی وی 40 تین کیو صاحب صفحه نمایشی بسیار با کیفیت و با اندازه 6.4 اینچی OLED می باشد.این گوشی پرچمدار ال جی، ویژگی های پخش صدای بسیار خوبی دارد و در آن مجموعاً 5 لنز برای لمس یک تجربه عکاسی فوق العاده در خدمت شما هستند. نقاط قوت و ضعف کلی این گوشی را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

نقاط قوت:

  • صفحه نمایش OLED بسیار باکیفیت و جذاب
  • طراحی ظریف
  • لنز 3گانه دوربین برای ثبت عکس ها از 3 زاویه مختلف
  • دوربین سلفی برای عکس برداری عریض و واید
  • قدرت پخش صدای بالا و با کیفیت استریوی واقعی

نقاط ضعف:

  • این گوشی با آخرین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی پای ارائه نشده است.
  • دکمه غیر قابل انتقال برای راهنمای گوگل

مطالب مرتبط