ترفند, ترفند سامسونگ

ترفندهای گلکسی S10 های سامسونگ

blank

سری جدید گوشی های سامسونگ که با نام گلکسی  S10 روانه بازار شده اند پر هستند از ترفندهایی که کاربرانشان از آنها آگاه نیستند. در این مقاله قصد داریم این حقه ها و ترفندها را به شما عزیران آموزش دهیم تا با استفاده از آنها بتوانید بیشترین بهره برداری را از گلکسی  S10 ها کرده و از کار کردن با آنها لذت ببرید.

چند روزی شده که سامسونگ گلکسی  S10 ها را معرفی و ارائه کرده است. مدل ارزانتر  سامسونگ گلکسی  S10 با نام گلکسی  S10e معرفی شده است که قیمت کمتری از s10 و گلکسی s10 Plus دارد.

 با خرید گوشی سامسونگ یکی از مدل های اس 10، اس 10 ایی و پلاس، می توانید ادعا کنید که بهترین گوشی های اندرویدی سال 2019 را در دست گرفته اید. با خرید گلکسی s10 Plus می توانید گوشی با بهترین فینگرپرینت موجود در بازار را داشته باشید و از صفحه نمایش درخشان و عالی آن لذت ببرید. گلکسی s10 Plus هم مانند بسیاری از گوشی های سال 2019 بیش از 1 دوربین در بخش پشتی گوشی دارد. 3 تا دوربین پشتی گلکسی s10 Plus کار را برای عکاسان حرفه ای و علاقه مندان به عکاسی بسیار راحت کرده است. سامسونگ روی هر 3 این گوشی ها کلی ویژگی های منحصر به فرد اعمال کرده است که در نگاه اول نمی توان به تمامی آنها پی برد. قبل از آن که گوشی تازه خود را استفاده کنید می توانید با نگاهی به حقه ها و ترفندهایی که در این مقاله آمده است بر قدرت و کارایی گوشی خود بیافزایید.

ترفند اول: صفحه نمایش گوشی گلکسی  S10 خود را زیباترین صفحه نمایش دنیا کنید!

گوشی گلکسی s10 Plus و یا گلکسی s10ای که از بازار می خرید با رزولوشن 2280 در 1080 و با کیفیت نمایش فول اچ دی FHD به شما ارائه می شود و شاید فکر کنید که این بهترین رزولوشن ممکن برای این گوشی های عالی است؛ اما اشتباه نکنید. گوشی های 2019 سامسونگ می توانند رزولوشن 3040 در 1440 و کیفیت نمایش WQHD داشته باشند!  حتما شگفت زده شدید…

سامسونگ رزولوشن پیش فرض گوشی را به این دلیل روی FHD قرار داده است که طول عمر باتری گوشی ها بالاتر رود و گوشی خیلی زود شارژ خالی نکند. ولی شما مجبور نیستید که کیفیت تصویر را FHD نگه دارید  و می توانید رزولوشن تصویر را بسیار بالاتر از چیزی که در فروشگاه دیده و پسندیده اید ببرید. برای آن که رزولوشن و کیفیت تصویر را بالاتر ببرید می بایست از طریق مسیر زیر اقدام کنید:

 Settings > Display > Screen Resolution

 و در ادامه رزولوش 3040 در 1440 را انتخاب کنید.

ترفند دوم: صفحه نمایش گلکسی  S10 را بهتر از پرده سینما کنید!

 سامسونگ به صورت پیش فرض 4 ستون را برای گذاشتن آیکون ها روی صفحه خانه گوشی در نظر گرفته است. اما شما می توانید تعداد ستون ها را 5 تا کنید و اندازه آیکون برنامه ها را تغییر داده و آنها را به همان شکلی دربیاورید که دوست دارید. همان طور که بالاتر هم گفتیم می توانید با پیاده کردن ترفندها و دستکاری کردن صفحه نمایش به بهترین نمایش از تصویر و کیفیت بالای ویدیو برسید.  برای این منظور می بایست گام های زیر را طی کنید:

  • گام اول: یکی از انگشتان خود را روی صفحه نمایش گذاشته و آن را کمی روی صفحه فشار دهید.
  • گام دوم: حالا بر روی تنظیمات home screen که نمایش داده می شود تپ کنید.
  • گام سوم:  در ادامه شبکه 5*5 صفحه خانه گوشی را به شبکه 6*5  تغییر دهید.

 با این کار می توانید آیکون های بیشتری را روی صفحه خانه گوشی جا دهید و از ظرافت نمایش آیکون برنامه ها بر روی صفحه نمایش گوشی خود لذت ببرید.

  استفاده از گوشیگلکسی  S10 به عنوان شارژر وایرلس

 بهترین گوشی که می توان با استفاده از آن دیگر گوشی ها را به صورت وایرلس شارژ کرد گوشی  Mate 20 Pro هوآوی است. سامسونگ از این قابلیت هوآوی روی گوشی های سری s10 بهره برده است و شما می توانید با داشتن یکی از این گوشی ها دیگر موبایل های اطرافتان را به صورت وایرلس شارژ کنید.

 کاربران سامسونگ های سری 10 می توانند با بهینه کردن اشتراک گذاری توان وایرلس سامسونگ خود از باتری گوشی هایشان به عنوان شارژر  Qi و برای شارژ کردن دیگر گوشی هایی که شارژ  Qi را پشتیبانی می کنند استفاده کنند. برای مثال می توانید گوشی iPhone XS را پشت گوشی s10 خود قرار داده و بر روی گزینه  Wireless Powershare که در پنل ظاهر می شود تپ کرده و می بینید که گوشی آیفون شروع به شارژ شدن می کند.

فرایند شارژ شدن دیگر گوشی ها از سامسونگ های سری 10 بسیار کند صورت می گیرد و هر چه گوشی شارژ شونده کوچک تر باشد کار راحت تر خواهد بود. اگر کلی از Bud های سامسونگ داشته باشید می توانید گوشی های اطراف خود را با سرعت بیشتری شارژ کنید! ساعت هوشمند جدید سامسونگ یعنی Galaxy Watch Active هم دقیقا این قابلیت را دارد.

ترفند سوم: کاربرد دکمه Bixby سامسونگ های سری 10 را تغییر دهید.

اگر گوشی قبلی که داشتید یکی از گوشی های Galaxy S8  و یا Galaxy S9 بوده است حتما با دستیار صوتی هوشمند سامسونگ یعنی Bixby و دکمه فراخوانی آن آشنا هستید. این دکمه درست زیر دکمه کم و زیاد کردن صدا است و دستیار صوتی سامسونگ با فشار دادنش به سرعت آماده کار می شود. حتی اگر دستتان اشتباه هم به این دکمه بخورد دستیار صوتی هوشمند ظاهر خواهد شد.

 شاید شما هم دوست داشته باشید که کاربری Bixby را تغییر دهید. سامسونگ این امکان را به کاربران گوشی های جدید خود داده است که پس از خاموش کردن گوشی های سری 10s بتوانند کاربری Bixby را تغییر دهند.  برای این منظور می بایست گام های زیر را طی کنید:

  • گام اول: ابتدا مطمئن شوید که با اکانت سامسونگ خود وارد گوشی تان شده اید.
  • گام دوم: صفحه خانه گوشی را به سمت چپ بکشانید و وارد پنل Bixby بشوید.
  • گام سوم: بر روی منوی 3 نقطه ای که در گوشه راست قرار دارد تپ کرده و بر روی گزینه Setting ضربه بزنید.
  • گام چهارم: صفحه را به پایین اسکرول کرده تا به دکمه Bixby برسید. حال می توانید صفحه جدیدی را در این قسمت ایجاد کنید و از دست Bixby خلاص شوید.

در همین قسمت می توانید تنظیمات را به گونه ای تغییر دهید که دستیار صوتی Bixby تنها با دو بار فشردن دکمه ظاهر و فعال شود و یا آن را با برنامه دلخواه دیگری جایگزین کنید. دقت کنید که شما حتما باید فعالسازی Bixby را روی دکمه تعریف شده آن داشته باشید حالا چه با یک بار تپ کردن و یا دو بار فشردن آن دکمه ولی می توانید فعالسازی برنامه واسط دیگری را هم به این دکمه محول کنید. نمی توان دکمه مذکور را طوری برنامه ریزی کرد که با فشردن آن دستیار صوتی گوگل فعال شود و شاید این دلیلی بر حسادت سامسونگ نسبت به دستیار صوتی  گوگل باشد.

ترفند چهارم: آنلاک کردن گوشی با استفاده از تشخیص چهره

اسکنر اثرانگشت آلتراسونیکی که درون صفحه نمایش گوشی کار شده است یکی از بهترین و متمایزترین ویژگی های گوشی های سامسونگ s10 و اس 10 پلاس است. اسکنر اثرانگشت هیچ یک از این دو گوشی روی صفحه قابل تشخیص نیستند و درون صفحه نمایش کار گذاشته شده اند!

سنسور اسکن اثرانگشت کار شده در صفحه نمایش

سنسور اسکن اثرانگشت کار شده در صفحه نمایش

اگر دوست دارید که گوشی تان با تشخیص چهره شما بازگشایی و آنلاک شود می توانید گزینه مربوطه را روی گوشی خود تنظیم کنید. شما می توانید به صورت هم زمان هر دو قابلیت اثرانگشت و تشخیص چهره را فعال کرده و آنلاک گوشی را به صورت همزمان به این دو محول کنید. هر دو قابلیت تشخیص چهره و اسکن اثرانگشت گوشی های سری 10 سامسونگ جز بهترین های موجود در جهان هستند و ترکیب آنها بی شک بهترین نمونه قفل گشایی گوشی های هوشمند در سرتاسر جهان خواهد بود.

برای قفل گشایی گوشی با استفاده از تشخیص چهره می توانید گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: به بخش Setting بروید.
  • گام دوم: بر روی گزینه Biometrics and security  تپ کنید.
  • گام سوم: بر روی گزینه  Face recognition تپ کرده و آن را انتخاب کنید.
  • گام چهارم: حالا می بایست صورت خود را درون ناحیه تعیین شده قرار داده و پس از چند ثانیه که گوشی چهره شما را تشخیص داد کار را به پایان ببرید.

از آنجا که آنلاک گوشی با تشخیص چهره از دوربین های سلفی گوشی برای شناسایی صورت شما استفاده می کند نمی توانید از این قابلیت در بازگشایی برنامه های بانکی و … استفاده کنید. این در حالی است که آیفون XS کار تشخیص چهره را با استفاده از سنسورهای پیچیده ای انجام می دهد که به آن اجازه می دهد برای تشخیص چهره مورد نیاز برنامه های بانکی هم کارگشا باشد!

ترفند پنجم: عمر و توان باتری گلکسی  S10 را افزایش دهید!

سامسونگ با استفاده از باتری های بسیار قدرتمند گوشی هایی ساخته است که بدون ذره ای مشکل می توانند در تمام طول روز و در مقاصد مختلف استفاده شوند. با این حال ترفندهای بسیاری وجود دارد که با به کار بستن آنها می توانید طول عمر باتری گوشی خود را بسیار بالاتر برده و از داشتن باتری پر در تمام طول روز لذت ببرید. در ادامه برخی از ترفندهای افزایش عمر باتری گوشی های سری 10 سامسونگ آورده شده است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که در صورتیکه باتری گوشی شما، عملکرد مناسب نباشد، راهکارهای زیر، تنها روش های مقطعی برای حل مشکل بوده و حتما توصیه می کنیم تا با انتخاب و خرید باتری اصلی گوشی سامسونگ، مجددا کارایی گوشی خود را افزایش دهید.

  • تغییر رزولوشن صفحه نمایش: اگر رزولوشن صفحه را تا کیفیت HD پایین بیاورید می توانید عمر باتری گوشی خود را چند ساعت افزایش دهید. برای این کار از طریق آدرس اقدام کنید:

 Settings > Display > Screen Resolution

  • اطمینان از خاموش بودن Screen Enhancer:   قابلیت Screen Enhancer باعث می شود که روشنایی صفحه نمایش تقویت شده و افکت های HDR به تصویر و ویدیوهای صفحه نمایش اضافه شود و به این ترتیب باتری بیشتری مصرف شود.  روشن بودن Screen Enhancer باعث می شود که مصرف باتری گوشی دو برابر شود. برای اطمینان از خاموش بودن این قابلیت در مواقعی که شارژ باتری گوشی خود را نیاز دارید از روش زیر استفاده کنید:
  • گام اول: به Setting بروید.
  • گام دوم: بر روی گزینه Advanced Features تپ کنید.
  • گام سوم: بر روی گزینه  Video Enhancer تپ کرده و آن را غیرفعال کنید.
  • استفاده از مدهای Battery saver

مدها و حالت های ذخیره باتری در گوشی های سامسونگ سری 10 با استفاده از نرم افزار کنترل و اجرا می شوند و بر اساس انتخاب هر مد می توانید رزولوشن و کیفیتی متفاوت از صفحه نمایش را داشته باشید. برای انتخاب هر مد ذخیره توان می بایست از طریق مسیر زیر اقدام کنید:

Settings > Device Care > Battery

و در ادامه با تپ کردن روی گزینه Power Mode مد و حالت دلخواه خود را انتخاب کنید.

ترفند ششم: بهبود ثابت سازی ویدیو و افزایش کیفیت فیلمبرداری گلکسی  S10

هر دو گوشی گلکسی S10  و S10 Plus سه تا دوربین عقب دارند؛ ولی گوشی ارزان تر  S10 e تنها دو دوربین در بخش عقب گوشی دارد. یکی از جدیدترین ویژگی های گوشی های سری 10 سامسونگ سنسورهای اضافه ای است که فیلمبرداری را بسیار جذاب تر از گذشته می کنند. سنسورها با ثابت کردن تصاویر باعث می شوند که فیلم برداری به صورت یکنواخت تر و با کیفیت بسیار بالاتری انجام شوند.

کیفیت فیلمبرداری گوشی های سری 10 سامسونگ از جمله یکنواخت ترین و بهترین هایی است که در حال حاضر در دنیای موبایل و گوشی های تلفن همراه وجود دارد. کیفیت فیلم برداری گوشی های سری 10 سامسونگ وامدار دوربین های 16 مگاپیکسلی اولتراواید (فراپهن) است. برای فعالسازی این قابلیت لازم است برنامه Camera   را باز کرده وصفحه را پس از قرار گرفتن روی حالت ذخیره ویدیو صفحه را به چپ و راست بکشانید و بر روی آیکون مربعی شکلی که در وسط تصویر نمایش داده می شود تپ کنید.

مطالب مرتبط