تست و بررسی اپل

علت شارژ نشدن آیفون 6

راهکار برای عدم شارژ آیفون 6

آیفون 6 شما شارژ نمی شود، چه کار باید کرد

آیا با این وضعیت مواجه شده اید که پس از شارژ گوشی به مدت یک ساعت، شارژ باتری گوشی شما زیاد که نمی شود هیچ کمتر هم می شود؟ تا بحال عده زیادی از کاربران با این مشکل مواجه شده اند. در حالی که ممکن است فکر کنید که باید باتری را پس از خرید باتری موبایل جدید، تعویض کنید، اما اینگونه نیست. بنابراین، چه چیزی باعث این مشکل می شود؟ شاید پورت شارژ پر از گرد و خاک باشد یا سیم شارژ آسیب دیده باشد. همچنین، علت آن می تواند مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری باشد که برخی از این علل، نیازمند مراجعه به مرکز تعمیرات آیفون می باشد. اما در اینجا، چهار روش معمول و یک راه حرفه ای را برای شما خلاصه کرده ایم که به احتمال زیاد در حل مشکل شارژ نشدن گوشی شما موثر باشد.

ری استارت کردن آیفون

برای اکثر افراد غیر حرفه ای، معمول ترین شیوه حل مشکل هر رایانه و یا تلفن، همیشه راه اندازی مجدد دستگاه بوده است. گاهی اوقات ممکن است برنامه هنگ کرده باشد و یا مسئله یا اشکال دیگری وجود داشته باشد که باعث انواع مختلفی از سردرگمی می شود. پس قبل از اینکه سراغ راه حل های پیچیده تعمیر برویم، ری استارت کردن آیفون را امتحان کنید.

blank

به روز رسانی iOS

هنگامی که دستگاه خود را به روز رسانی می کنید، احتمالا مشکل از بین خواهد رفت. بنابراین اگر نرم افزار به روز رسانی را در اختیار دارید برای اینکه عمل به روزرسانی را با موفقیت انجام دهید مراحل زیر را انجام دهید:

  • به تنظیمات بروید.
  • روی گزینه general ضربه بزنید.
  • روی گزینه به روز رسانی نرم افزار ضربه بزنید.
  • روی گزینه دانلود و نصب ضربه بزنید.

پورت شارژ آیفون را تمیز کنید

در صورت وجود هرگونه انسداد در پورت شارژ ممکن است سیم شارژر به درستی در پورت شارژ قرار نگیرد، بنابراین دستگاه شارژ نمی شود. در این حالت باید پورت شارژ را تمیز کنید. برای این کار به برخی از ابزارهای مناسب مانند خلال دندان یا یک سوزن کوچک احتیاج دارید. انسدادها را برطرف کنید، اما دقت کنید به قسمت های دیگر آسیب وارد نکنید..

blank

پورت شارژ آیفون را تمیز کنید

از یک شارژر و یا پورت USB دیگر استفاده کنید

اگر بعد از پاک کردن پورت شارژ، مشکل برطرف نشد، از یک شارژر و یا پورت USB دیگری استفاده کنید. شارژر را به پورت USB کامپیوترتان وصل کنید. شاید مشکل حل شد.

معمولا با استفاده از روش های فوق، مشکل شارژ کردن آیفون 6 حل می شود، اگر نشد، ممکن است مشکل سخت افزاری داشته باشد. در ادامه نحوه حل مشکل شارژ نشدن آیفون 6 با لاجیک بورد به صورت مرحله به مرحله آموزش داده شده است و در آخر ویدئوی آموزشی در همین زمینه نیز ارائه شده است.

جهت مشاهده ویدئوی آموزش تعویض آی سی شارژ آیفون 6s اینجا کلیک کنید.

تجزیه و تحلیل مشکل شارژ نشدن

ZXW را به رایانه وصل کنید، نرم افزار دیاگرام بورد، ورودی ولتاژ شارژPP5V0_USB ، ولتاژ باتری PP_BATT_VCC، تشخیص مقدار شارژ الکتریکی باتری  BATTERY_SWI_CONN را باز کنید.

اتصال U1401، شارژر Tigris، آی سی کنترلUSB ، سیگنال محافظت از ولتاژ بیش از حد، صدمه U1700 می تواند منجر به شارژ نشدن، راه اندازی مجدد و خرابی در اتصال به رایانه و غیره شود.

blank

تشخیص عیب شارژ

صفحه آیفون 6 را باز کنید، صفحه نمایش را بردارید، اتصال باتری را از لاجیک بورد جدا کنید. پس از اندازه گیری ولتاژ باتری، مقدار ولتاژ در حدود 2.0 ولت خوب است.

blank

پس از اندازه گیری ولتاژ از طریق کانکتور FPC، ولتاژ 0.5 ولت نشان داده می شود که عادی است (1.8 ولت تا 4.2 ولت عادی است)، که نمی تواند لاجیک بورد را شارژ کند.

تعمیر:

لاجیک بورد را بردارید، و روی نگهدارنده بورد قرار دهید. با استفاده از هیتر و یا سشوار صنعتی، روی پوشش محافظ لاجیک بورد باد گرم در دمای 320 درجه سانتی گراد بدمید و پوشش محافظ را بردارید.

blank

پس از اینکه باد گرم به مدت 1 دقیقه و در دمای 240 درجه دمیده شد، با استفاده از پنس، چسب سیاه را بردارید.

blank

با استفاده از هیتر باد گرم در دمای 300 درجه سانتی گراد به مدت 1 دقیقه باد گرم بدمید تا قلع ذوب شود.

با استفاده از چاقوی تعمیر، تراشه را بلند کرده، کمی خمیر فلاکس بزنید و قلع روی پد اتصال را بردارید، پس کمی محلول rosin به جای لحیم و پد اتصال بزنید.

blank

با استفاده از محلول تمیزکاری بورد، پد اتصال را تمیز کنید، تراشه جدید را با رعایت جهت درست با دقت در جای خود قرار داده تنظیم کنید.

blank

تراشه را با هیتر در دمای 280 درجه به مدت 1 دقیقه حرارت دهید، سپس بعد از اینکه خنک شد، لاجیک بورد را نصب کنید.

تشخیص و عیب یابی

شارژ را به منبع تغذیه وصل کنید، دامنه ولتاژ بین 1.8 ولت و 4.2 ولت متغیر است و نشان می دهد که وضعیت آی سی شارژ عادی و درست است، ال سی دی را نصب کنید و گوشی را شارژ کنید، بعد از 1 ساعت باتری به درستی شارژ می شود.

blank

در پایان ویدئوی آموزشی نحوه تعمیر آیفون 6 که مشکل شارژ شدن دارد ارائه شده است:

مطالب مرتبط