تست و بررسی اپل

تعویض صفحه نمایش آیفون 6s پلاس

صفحه نمایش آیفون 6s پلاس

نکاتی درباره تعویض صفحه نمایش آیفون 6s پلاس

هنگامی که برای گوشی آیفون 6 یا 6s شما حادثه ای اتفاق می افتد، گاهی اوقات ممکن است صفحه ترک خورده یا خرد شود. اکنون چه باید کرد؟ در ابتدا باید با استفاده از روش های مختلف از گوشی خود محافظت کنید زیرا همیشه پیشگیری بهتر است تا درمان! پس با انواع جنس کاورهای گوشی آشنا شوید و قبل از هر چیزی برای گوشی خود یک قاب تهیه کنید. ولی در صورتی که گوشی آیفون شما صدمه دید، مجبورید که صفحه نمایش آیفون 6 شکسته خود را تعمیر کنید. به طور کلی، دو گزینه پیش رو دارید: یکی اینکه آیفون خود را به تعمیرگاه مجاز برده و دیگری این که خودتان اقدام به تعمیر صفحه آیفون 6 شکسته کنید. اکنون دو سوال وجود دارد:

  • صفحه نمایش آیفون 6 را کجا تعمیر کنیم؟
  • چگونه صفحه آیفون 6 را تعویض کنیم؟

جواب سوال اول که به خوبی معلوم است، ما به شما نزدیکترین تعمیرگاه مجاز را پیشنهاد می کنیم؛ و در مورد سوال دوم نیز راهنمای زیر را بخوانید.

در اینجا چندین نکته مفید هنگام تعویض صفحه نمایش ال سی دی آیفون 6 اس پلاس را بیان خواهیم کرد.

کیت تعمیر تلفن معمولا شامل موارد زیر می شود:

  • پیچ گوشتی فیلیپس
  • پیچ گوشتی تخت
  • پیچ گوشتی پنج سو امنیتی (مخصوص اپل)
  • اهرم پلاستیکی
  • چسب تعویض 3M
  • قنجان مکش
  • پارچه تمیز کننده پنبه ای

نکاتی در مورد جدا کردن گوشی آیفون 6 اس و یا 6 اس پلاس: مواردی که نیاز به توجه دارند

قبل از باز کردن قطعات گوشی، گوشی را خاموش کنید و صبر کنید تا صفحه نمایش به طور کامل خاموش شود تا از هر گونه اتصال کوتاه و از آسیب به قطعات و قطعات الکترونیکی جلوگیری شود.

blank

هنگام باز شدن قاب گوشی و مونتاژ صفحه نمایش ال سی دی و تاچ دیجیتایزر، باید اطمینان حاصل کنیم که زاویه بین صفحه و بدنه کمتر از 90 درجه است تا سیم های منعطف محافظت و مشکلی برای آنها بوجود نیاید.

blank

لطفا توجه داشته باشید که تمام پیچ ها دارای موقعیت های منحصر به فرد هستند. بهتر است این پیچ ها را با همان الگویی که روی براکت قرار دارند کنار بگذارید تا هنگام بستن هر کدام سر جای خود و مال خود باشند. یا بهتر از یک الگوی آهن ربایی استفاده کنید و هر یک از پیچ ها را به الگو متصل کنید تا ترکیب پیچ ها به هم نخورد و در آخر بتوانید هر پیچ را سر جای خود ببندید.

در صورت به هم خوردن پیچ ها، به عواقب احتمالی اشاره شده است:

الف) ناحیه زیر کپسول بلندگوی گوشی زرد می شود

ب) صفحه نمایش ال سی دی و یا دیجیتایزر سوراخ می شود

ج) به مادربرد آسیب وارد می شود.

blank

برای باز کردن چسب مونتاژ دکمه هوم (دکمه هوم، سیم منعطف دکمه هوم، و ملزومات دکمه هوم) خیلی فشار وارد نکنید، زیرا در اطراف دکمه هوم، نوار چسب ضد گرد و غبار وجود دارد. صبور باشید و به دقت آن را جدا کنید.

blank

به آرامی سیم منعطف ال سی دی را از بدنه جدا کنید، مواظب باشید زیرا به لنز گلس جلویی چسبانده شده است.

blank

سیم های فلکس همیشه شکننده هستند بنابراین هنگام اتصال مجدد آن به لاجیک بورد خیلی دقت کنید. قسمت پایین روبان سیم منعطف را با یک دست نگه دارید و سپس با دست دیگر کمی خم کنید. بخاطر داشته باشید که در حین اتصال مجدد، به سیم های منعطف آسیب وارد نشود.

blank

برای حل این مشکلات، باید سیم های منعطف را دوباره وصل کنید. در مورد جریان الکتریسیته ساکن، از آنجا که صفحه نمایش این گوشی از نوع لمسی خازنی است، بعد از اتصال مجدد سیم ها، 30 دقیقه زمان لازم است تا جریان الکتریسیته ساکن روی صفحه نمایش به طور کامل برداشته شود.

blank

نکات: وجود صدا و یا دینگ ریز، نشان می دهد که سیم منعطف صفحه نمایش ال سی دی و مادربرد به درستی متصل شده اند. عملکرد نادرست یا اتصال نامناسب ممکن است منجر به بروز یک سری مشکلات مانند عدم پاسخ دهی صفحه لمسی و دکمه صفحه هوم، خرابی دیجیتایزر، لرزش صفحه و غیره شود.

برای رفع مشکل خطای آی تونز در آیفون 6 اینجا کلیک کنید.

در طول تست صفحه، اطمینان حاصل کنید که زاویه بین صفحه و بدنه کمتر از 45 درجه است.

blank

قبل از نصب دوربین جلوی دوربین، مطمئن شوید که هیچ لکه و گرد و غباری در لنزهای دوربین وجود ندارد.

blank

در پایان ، اطمینان حاصل کنید که مونتاژ صفحه نمایش ال سی دی به درستی با لبه بالایی مطابقت داشته و روی هم سوار شده اند.

blank

مطالب مرتبط