تلفن هوشمند و تبلت

آموزش ضبط اسکرین شات در گوشی های هواوی

blank

شاید شما هم از کاربران گوشی های برند هواوی هستید و نمی‌دانید که چطور باید با استفاده از دکمه های فیزیکی این گوشی از صفحه نمایش دستگاه اسکرین شات ضبط کنید. در این مطلب می‌خواهیم به آموزش ضبط اسکرین شات در گوشی های هواوی بپردازیم و روش های مختلف انجام این کار را برایتان شرح دهیم. بنابراین با کوک موبایل همراه باشید.

گوشی های موبایل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قابلیت ضبط عکس از محتوای صفحه نمایش خود را دارد. به این کار اصطلاحا ضبط اسکرین شات می‌گوییم. اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله “آموزش تصویری اسکرین شات گوشی اندروید” در رابطه با نحوه ضبط اسکرین شات در گوشی های اندرویدی به طور مختصر صحبت کرده بودیم و در مقاله “ضبط ویدیو از صفحه نمایش آیفون در iOS11″ هم در رابطه با نحوه ضبط ویدئو و فیلم از صفحه نمایش آیفون ها صحبت به عمل آوریم. اما حالا می‌خواهیم در رابطه با ضبط اسکرین شات در گوشی های هواوی صحبت کنیم.

خیلی از کاربران گوشی های هوآوی با نحوه اسکرین شات گرفتن در گوشی های این شرکت آشنایی ندارد. خوشبختانه ضبط اسکرین شات در گوشی های هواوی به سادگی امکانپذیر خواهد بود و هیچ نیازی به استفاده از اپلیکیشن های ثانویه ندارد. در ادامه این مطلب به معرفی انواع روش های گرفتن اسکرین شات در گوشی های هوآوی خواهیم پرداخت. بنابراین با کوک موبایل همراه باشید.

ضبط اسکرین شات در گوشی های هواوی با دکمه های فیزیکی

ساده ترین و بهترین روش برای اسکرین شات گرفتن در گوشی های هواوی آن است که از دکمه های فیزیکی دستگاه استفاده کنید. تنها نکته‌ای که باید در این شرایط به آن توجه شود این است که گوشی هوآوی شما می‌بایست حداقل از سیستم عامل اندروید 4.0 بهره‌مند باشد که خوشبختانه بالغ بر 95 درصد گوشی های هواوی کنونی از نسخه های جدیدتر سیستم عامل اندروید بهره می‌برند. به منظور ضبط اسکرین شات در گوشی های هواوی با استفاده از دکمه های فیزیکی کافیست به شرح زیر عمل کنید:

ضبط اسکرین شات در گوشی های هواوی

  • به صفحه‌ یا بخشی که می‌خواهید از آن اسکرین شات ضبط شود مراجعه کنید.
  • کلید های ترکیب پاور (Power) و کاهش صدا (Volume Down) را به طور همزمان فشرده و چند ثانیه نگه دارید تا صدای ضبط عکس را بشنوید.

به همین سادگی از صفحه گوشی برند هوآوی شما اسکرین شات ضبط می‌شود. این روش ساده ترین روش گرفتن اسکرین شات در گوشی های هوآوی خواهد بود.

ضبط اسکرین شات در گوشی های هواوی با اپلیکیشن های خاص

اپلیکیشن های خاصی در گوگل پلی استور (Google Play Store) وجود دارند که با استفاده از آن ها هم می‌توانید اسکرین شات گرفتن را در گوشی های هوآوی انجام دهید. برخی از این اپلیکیشن ها علاوه بر ضبط اسکرین شات قابلیت های دیگری مثل اضافه کردن متن به صفحه، ادیت عکس بعد از اسکرین شات، اضافه کردن استیکر و غیره را هم ارائه می‌کنند. برخی از محبوب ترین اپلیکیشن هایی که برای ضبط اسکرین شات در اندروید ارائه شده‌اند شامل مواردی همچون Screen Shot It، A Screen Shot و غیره می‌شوند. پس نصب و استفاده از این برنامه ها هم می‌تواند یکی دیگر از روش های ضبط اسکرین شات برای گوشی های هوآوی باشد.

ضبط اسکرین شات در گوشی های هواوی

بنابراین با استفاده از دو روشی که در این مطلب به آن ها اشاره داشتیم می‌توانید در گوشی های برند هوآوی اسکرین شات ضبط کنید. مطمئنا ساده ترین روش ضبط اسکرین شات استفاده از همان دو دکمه فیزیکی پاور و کاهش صدا خواهد بود. امیدوار هستیم از این مطلب اختصاصی استفاده کرده باشید.

مطالب مرتبط