ترفند شبکه های اجتماعی

آموزش خارج شدن از ریپورت تلگرام

blank

شاید برای شما هم پیش آمده که با مشکل ریپورت شدن اکانت تلگرام خود مواجه شده‌اید و به موجب آن نمی‌توانید برای سایر کاربران این مسنجر، پیام ارسال کنید. در این مطلب قصد داریم تا به آموزش روش‌های خارج شدن از ریپورت تلگرام (Telegram Report) بپردازیم. با کوک موبایل همراه باشید.

ریپورت تلگرام (Telegram Report) به چه معناست و چگونه ایجاد می‌شود؟

امروزه بسیاری از کاربران با مشکل ریپورت شدن در تلگرام (Telegram Report) مواجه می‌شوند و به دنبال راه حلی برای رفع این مشکل هستند. زمانی که یک شخص در تلگرام ریپورت می‌شود، قادر به ارسال پیام خصوصی برای کاربران ناشناس این پیام رسان نخواهد بود. در واقع این اتفاق زمانی رخ می‌دهد، که سایر کاربران تلگرام شخص ریپورت شده را به عنوان یک فرد مزاحم گزارش دهند. در چنین حالتی شخص مورد نظر نمی‌تواند برای کاربران ناشناس تلگرام پیام ارسال کند و تنها قادر به ارسال پیام به کاربرانی خواهد بود که شماره آن شخص را در لیست مخاطبین خود داشته باشند.

زمانی که از سوی یک فرد ناشناس پیغامی در تلگرام دریافت می‌کنید، عبارت قرمز رنگی با عنوان Report Spam در قسمت بالایی صفحه چت نمایان می‌شود. در صورت لمس این گزینه، اکانت تلگرام شخص مورد نظر ریپورت شده و دیگر قادر به ارسال پیام برای شما نخواهد بود. در صورتی که این شخص از طرف چندین کاربر در تلگرام ریپورت شود، دیگر نمی‌تواند برای کاربران ناشناس پیغامی ارسال کند.

 

آموزش خارج شدن از ریپورت تلگرام

 

در صورتی که اکانت تلگرام شما ریپورت شده باشد و قصد ارسال پیام به یک کاربر ناشناس را داشته باشید با پیغام “sorry you can only send messages to mutual contacts at the moment” مواجه خواهید شد.

 

آموزش خارج شدن از ریپورت تلگرام

دلایل ریپورت شدن در تلگرام

ریپورت شدن در تلگرام به دلایل متعددی رخ می‌دهد. یکی از اصلی‌ترین دلایل ریپورت شدن در تلگرام ایجاد مزاحمت و ارسال پیام‌های اسپم برای سایر کاربران این مسنجر است. در ادامه به برخی از اصلی‌ترین دلایل ریپورت شدن اکانت تلگرام اشاره خواهیم کرد.

  • پیغام ‌های اسپم که از طریق ربات های تبلیغاتی ارسال شوند.
  • عضو بودن در کانال ها و گروه های غیر اخلاقی مغایر با قوانین تلگرام
  • ارسال بیش از 100 پیام خصوصی برای افراد ناشناس در طول یک روز
  • استفاده از استیکرهایی که اجازه اضافه کردن آن‌ها به لیست استیکرها توسط تلگرام داده نمی‌شود.
  • آزار و ایجاد مزاحمت برای سایر کاربران با فوروارد لینک های اسپم، فعال کننده ربات ها و غیره
  • ارسال پیام های تبلیغاتی و تکراری برای کاربران ناشناس در تلگرام

در فوق به برخی از اصلی‌ترین دلایلی که موجب ریپورت شدن اکانت تلگرام کاربران می‌شود، اشاره داشتیم. در صورتی که چنین مشکلی برای شما هم پیش آمده باشد، می‌توانید با انجام اقدامات لازم، از ریپورت تلگرام خارج شده و امکان ارسال پیام به کاربران ناشناس برایتان فراهم شود. از طرف دیگر، در صورت تمایل به حذف اکانت تلگرام خود می‌توانید از مقاله “آموزش حذف یا دیلیت اکانت تلگرام” استفاده کنید.

روش های خارج شدن از ریپورت تلگرام

روش‌های مختلفی به منظور خارج شدن از ریپورت تلگرام وجود دارد. اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش در مقاله‌ای با عنوان “آموزش روش‌های رفع ریپورت تلگرام” برخی از روش‌های خارج شدن از ریپورت تلگرام را برایتان شرح دادیم. در ادامه به آموزش سایر روش‌ها جهت خروج از ریپورت تلگرام خواهیم پرداخت.

درخواست رفع ریپورت با استفاده از ربات اسپم بوت (SpamBot)

یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها جهت خروج از ریپورت تلگرام استفاده از ربات رسمی تلگرام با نام اسپم بت یا SpamBot است. در صورت عدم داشتن سابقه بد، با ارسال درخواست رفع ریپورت در این ربات محدودیت‌های اکانت شما در مدت زمان کوتاهی برداشته خواهد شد. بدین منظور ابتدا ربات اسپم بوت را (@SpamBot) از طریق تلگرام اجرا کرده و روی گزینه Start کلیک کنید.

 

 

آموزش خارج شدن از ریپورت تلگرام

 

در صورت ریپورت بودن اکانت تلگرام شما، با پیغامی همانند تصویر زیر مواجه خواهید شد. در این مرحله گزینه This is a Mistake و سپس گزینه Yes را از گزینه‌های قسمت انتهایی صفحه انتخاب کنید.

 

آموزش خارج شدن از ریپورت تلگرام

اکنون گزینه No, I’ll never do any of this انتخاب نمایید.

آموزش خارج شدن از ریپورت تلگرام

 

در این مرحله نیاز است تا پیغامی برای تیم پشتیبانی تلگرام تایپ کرده و توضیح دهید که اکانت شما به اشتباه ریپورت شده و قصد خارج شدن از ریپورت تلگرام را دارید. در صورت آشنایی با زبان انگلیسی پیشنهاد می‌کنیم خودتان متنی تهیه کرده و دلایل قانع کننده‌ای جهت خروج از ریپورت تلگرام برای تیم پشتیبانی ارسال کنید. پس از انجام مراحل ذکر شده در فوق، تاریخ رفع محدودیت‌های اکانت شما توسط ربات اسپم بوت اعلام خواهد شد.

تغییر مشخصات اکانت

از دیگر روش های خروج از ریپورت تلگرام می‌توان به تغییر مشخصات اکانت با یک کاربر دیگر اشاره کرد. در صورت استفاده از این روش شما باید عکس پروفایل، آی دی و نام اکانت خود را با شخصی که می‌شناسید، تعویض نمایید. به عنوان مثال شما می‌توانید نام اکانت و عکس پروفایل خود را با دوستتان تعویض کنید. سپس وارد گروهی شده و دو دفعه هر 5 دقیقه یکبار پیغام دو خطی در گروه ارسال نمایید. بدین ترتیب اکانت شما بعد از گذشت مدت زمان 24 ساعت از حالت ریپورت خارج شده و می‌توانید مجددا به مشخصات اصلی اکانت خود بازگردید.

دریافت پیام از سایر افراد ناشناس در تلگرام

در این روش نیاز است تا حداقل 10 فرد ناشناس به صورت پیاپی برای مدت زمان 4 الی 7 روز، حدود 10 پیام و استیکر برایتان ارسال کنند. توجه داشته باشید که شماره این افراد نباید در لیست مخاطبین تلگرام شما ذخیره شده باشد. هر چه تعداد افراد بیشتر باشد، در مدت زمان کوتاه‌تری از ریپورت تلگرام خارج می‌شوید. پس از دریافت پیام از افراد ناشناس آن‌ها مطالعه نکنید. در این حالت باید پیام‌های دریافتی تا قبل از خروج از ریپورت تلگرام در حالت خوانده نشده باقی بمانند. بدین ترتیب پس از گذشت 4 الی 7 روز از ریپورت تلگرام خارج خواهید شد.

چت با پشتیبانی تلگرام

اگر با زبان انگلیسی آشنایی دارید، می‌توانید به صورت مستقیم از طریق چت با پشتیبانی درخواست رفع ریپورت کنید. بدین منظور به بخش Settings منوی تلگرام مراجعه کنید. گزینه Ask a Question و سپس گزینه OK را انتخاب نمایید. حال در پنجره نمایان شده پیام خود را برای پشتیبانی تلگرام تایپ کرده و ارسال کنید.

 

آموزش خارج شدن از ریپورت تلگرام

درخواست رفع ریپورت از طریق ایمیل

درخواست رفع ریپورت از طریق ایمیل یکی دیگر از روش‌های خروج از ریپورت تلگرام محسوب می‌شود. بدین منظور تنها کافیست تا درخواست خود را با موضوع SPAM به ایمیل آدرس spam@telegram.org ارسال نمایید.

 

آموزش خارج شدن از ریپورت تلگرام

 

در متن ایمیل توضیح دهید که اکانت شما به اشتباه ریپورت شده است. سپس آی دی و شماره تلفن اکانت تلگرام خود را در انتهای متن ایمیل ضمیمه کنید. اگر این روش به درستی صورت گیرد، ظرف مدت زمان 24  ساعت از حالت ریپورت خارج خواهید شد.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش روش‌های خارج شدن از ریپورت تلگرام پرداختیم. اگر با مشکل ریپورت اکانت تلگرام خود مواجه هستید، می‌توانید از روش‌های ذکر شده در فوق به منظور رفع ریپورت تلگرام استفاده کنید.

مطالب مرتبط