ترفند اپل واچ

سفارشی سازی واچ فیس

blank

کاربران ساعت های هوشمند اپل می توانند با سفارشی سازی و شخصی سازی اپل واچ خود، آنها را طوری تنظیم کنند که دوست دارند و به این ترتیب هر کاربر یک ساعت مختص خود را خواهد داشت. امکاناتی که طی شخصی سازی ساعت در اختیار خواهید داشت شامل انتخاب طراحی ها، انتخاب  رنگ ها و ویژگی ها و نیز تم و مواردی از این دست خواهد بود. علاوه بر قابلیت شخصی سازی که فیس واچ ها دارند، می توانید از میان فیس واچ های متعدد و متنوع اپل واچ ها یکی را به دلخواه انتخاب کرده و هر زمانی که خواستید آن را تغییر دهید.

 Face Gallery که درون برنامه اپل واچ قرار گرفته است، ساده ترین راه برای دیدن تمامی واچ فیس های موجود، سفارشی کردن آنها و اضافه کردن آن به مجموعه واچ فیس های ساعت شما است. شما می توانید با استفاده از آیفون و یا حتی اپل واچی که در دست دارید، واچ فیس ها را تنظیم و شخصی سازی کنید و نیازی ندارید که حتماً آیفونتان در کنارتان باشد.

انتخاب واچ فیس دلخواه

برای مشاهده تمامی واچ فیس هایی که در کالکشن خود دارید، تنها لازم است که صفحه فیس را از یک لبه آن گرفته و به سمت لبه دیگر بکشانید تا تمامی واچ فیس ها را ببینید.

انتخاب واچ-فیس-دلخواه

انتخاب واچ-فیس-دلخواه

در تصویر بالا می بینید که برای تمامی واچ فیس های در دسترس، باید صفحه فیس را با انگشت تپ کرده آن را بگیرید و از سمتی به سمت دیگر بکشانید. در ادامه با تپ کردن بر روی واچ فیس دلخواه خود، آن را انتخاب کنید. برای اضافه کردن آیتم ها و یا شخصی سازی کردن واچ فیس انتخاب شده بر روی گزینه Customize  که در بخش پایینی واچ فیس مشاهده می شود، تپ کنید.

اضافه کردن آیتم های اضافی و مورد نیاز به واچ فیس

کاربران اپل واچ ها می توانند بنابر دلخواه خود ویژگی های خاصی را به واچ فیس خود اضافه کنند – برخی از واچ فیس ها به شما امکان می دهند که آیتم هایی مانند قیمت سهام، گزارش آب و هوا و یا اطلاعاتی از برنامه های دیگری که آنها را روی ساعت خود نصب کرده اید به واچ فیس اضافه کرده و آنها را بررسی کنید. برای این منظور لازم است گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: درست در زمان نمایش واچ فیس، صفحه نمایش را محکم فشار داده و بر روی Customize تپ کنید.
  • گام دوم: صفحه را به سمت چپ جاروب کنید تا به لبه سمت چپی ساعت برسید.

اگر واچ فیسی وجود داشته باشد که امکان اضافه کردن آیتم های جدید و اضافی را داشته باشد، در انتهای لیست واچ فیس ها نمایش داده می شود.

  • گام سوم: بر روی یکی از آیتم هایی که دوست دارید به واچ فیس اضافه شود، تپ کنید و سپس با چرخاندن تاج دیجیتال آیتم دیگری همچون ضربان قلب و … را انتخاب کنید.
  • گام چهارم: زمانی که به آیتم مورد نظر رسیدید و آن را به واچ فیس اضافه کردید، تاج دیجیتالی را فشار دهید تا تغییرات را ذخیره کنید، سپس بر روی فیس مورد نظر بعدی تپ کنید تا آن را تغییر دهید و یا واچ فیس تغییر داده شده را بر روی ساعت خود اعمال کنید.
اضافه-کردن-آیتم-های-اضافی-و-مورد-نیاز-به-واچ-فیس

اضافه-کردن-آیتم-های-اضافی-و-مورد-نیاز-به-واچ-فیس

در تصویر بالا می توانید نحوه سفارشی کردن واچ فیس Infograph را ببینید.

برای کسب اطلاعات در مورد هر واچ فیس و ویژگی های خاص آنها می توانید نگاهی به پست “معرفی واچ فیس های اپل واچ” بیندازید.

اضافه کردن آیتم های اضافی از برنامه های دیگر بر روی واچ فیس

علاوه بر امکان اضافه کردن آیتم های حاوی اطلاعات از برنامه های بومی اپل واچ و نمایش اطلاعاتی نظیر آب و هوا، سهام یا اخبار بر روی واچ فیس، می توانید اطلاعات مفید بسیار دیگری را نیز از برنامه هایی که از App Store دریافت می کنید، به فیس ساعت خود اضافه کنید. برای ایجاد و اضافه کردن این آیتم ها در هنگام سفارشی کردن فیس ساعت، این مراحل را دنبال کنید:

  • گام اول: برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کنید.
  • گام دوم: بر روی گزینه My Watch ضربه زده و در ادامه بر روی Complications تپ کنید.

اضافه کردن فیس واچ از کالکشن فیس واچ های کاربر

هر کاربر اپل واچ می تواند مجموعه ای شخصی از واچ فیس های سفارشی خود را داشته باشد. برای این منظور گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: درست در زمان نمایش واچ فیس، صفحه نمایش را محکم فشار دهید.
  • گام دوم: صفحه را به سمت چپ جاروب کنید تا به لبه سمت چپی ساعت برسید، سپس بر روی دکمه جدید (+) ضربه بزنید.
  • گام سوم: برای مرور واچ فیس ها، صفحه را به سمت بالا و پایین جاروب کرده و سپس بر روی هر یک از واچ فیس هایی را که میخواهید آن را به کالکشن خود اضافه کنید، ضربه بزنید.

blankتوجه: پس از اضافه کردن هر واچ فیس، می توانید آن را سفارشی سازی کنید.

اضافه-کردن-فیس-واچ-از-کالکشن-فیس-واچ-های-کاربر

اضافه-کردن-فیس-واچ-از-کالکشن-فیس-واچ-های-کاربر

در تصویر بالا می توان صفحه نمایش اضافه کردن واچ فیس به کالکشن را با دکمه + در وسط تصویر دید. برای اضافه کردن هر واچ فیس جدید بر روی آیکون + ضربه بزنید

مشاهده و پایش کالکشن واچ فیس های کاربر

کاربران اپل واچ ها می توانند تمامی واچ فیس های خود را تنها در یک جا و با یک نگاه ببینند. برای این منظور لازم است گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کنید.
  • گام دوم: روی Watch My ضربه بزنید و سپس با تپ کردن روی گزینه My Faces تمامی واچ فیس های خود را ببینید.

برای تنظیم مجدد ترتیب واچ فیس ها در کالکشن، بر روی Edit ضربه بزنید، سپس the Reorder icon  را که کنار هر واچ فیس قرار گرفته است، گرفته و آن را به سمت بالا یا پایین بکشانید.

پاک کردن فیس واچ از کالکشن فیس واچ های کاربر

برای این منظور می بایست گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: درست در زمان نمایش واچ فیس، صفحه نمایش را محکم فشار دهید.
  • گام دوم: حال با انگشت خود صفحه را سوییپ کنید تا به واچ فیسی برسید که می خواهید آن را حذف کنید، پس از رسیدن به واچ فیس مربوطه،  بر روی آن ضربه زده و در انتها بر روی Remove که با آیکون سطل زباله نمایش داده می شود، تپ کنید.

در روشی دیگر می توانید آیفون را قفل گشایی کرده و برنامه Apple Watch را بر روی آن باز کنید، حال بر روی گزینه My Watch ضربه بزنید، سپس بر روی قسمت Edit My Face ضربه بزنید. حال بر روی دکمه the Delete button که در کنار فیس مورد نظر برای حذف می بینید تپ کنید و در آخر بر روی  Remove تپ کنید. دقت کنید که هر زمان دیگری که دوست داشته باشید، می توانید واچ فیس حذف شده را به کالکشن خود اضافه کنید.

پاک-کردن-فیس-واچ-از-کالکشن-فیس-واچ-های-کاربر

پاک-کردن-فیس-واچ-از-کالکشن-فیس-واچ-های-کاربر

در تصویر بالا می توانید صفحه نمایش اپل واچ را ببینید که نمایش دهنده یکی از واچ فیس های کالکشن شما است. برای پاک کردن این واچ فیس می بایست می بایست آن را به سمت بالا جاروب کرده و بر روی آیکون سطل زباله تپ کنید.

تنظیم ساعت نمایشی روی واچ فیس

برای این منظور لازم است گام های زیر را طی نمایید: گام اول: تنظیمات را که با آیکون Settings icon بر روی اپل واچ شما نمایش داده می شود، باز کنید.

گام دوم: روی گزینه Time ضربه بزنید.

گام سوم: بر روی گزینه +0 تپ کرده و سپس تاج دیجیتال را بچرخانید تا دقیقه ساعت را تا 59 دقیقه ای که در اختیارتان قرار می گیرد، تنظیم کنید.

blankتوجه: اعمال این تنظیمات تنها زمان نشان داده شده بر روی واچ فیس را تغییر می دهد، و از این ساعت در تنظیم آلارم ها، اعلان ها و یا موارد دیگر استفاده نخواهد شد.

مطالب مرتبط