تست و بررسی اپل

ری استارت مداوم آیفون X

ری استارت مداوم آیفون X

تعمیر آیفون X که مدام ری استارت می شود- تعمیر لاجیک بورد

طراحی منحصر به فرد و ساختار مادربورد آن، هر گونه عملیات تعمیر آیفون X را بسیار سخت تر از مدل های قبلی کرده است. به خصوص تعمیر ری استارت لاجیک بورد. در هر زمان که کار تعمیر را انجام می دهیم. باید روش آب کردن لحیم دو لایه لاجیک بورد، قبل از تعمیر و دوباره لحیم کردن این دو لایه بعد از اتمام تعمیر، را یاد بگیریم. امروز می خواهیم مشکل ری استارت شدن پشت سر هم آیفون ایکس را با استفاده از هویه لحیم کاری و آب کردن لحیم مادربورد آیفون ایکس بررسی کنیم. بیایید مراحل تعمیر را مرحله به مرحله پیش ببریم.

اشکال در عملکرد

دکمه پاور را فشار دهید. لوگوی اپل بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود (اگر آرم اپل روی صفحه شما دیده نمی شود به بخش تعمیر عدم نمایش لوگو آیفون 8 مراجعه کنید). اما، گوشی ری استارت می شود. مادربورد آیفون X روی هم تا شده و با لحیم به هم وصل شده است. لایه بالایی عمدتا مسئول راه اندازی تلفن (boot up) است، و لایه پایینی به طور عمده مدار بیس باند RF را کنترل می کند. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهیم این است که دو لایه را از هم جدا کنیم و بررسی کنیم.

blank

جداسازی لاجیک بورد آیفون ایکس

آیفون ایکس را روی اتو مخصوص آیفون قرار دهید. مادربرد دو لایه را روی اتو با دمای 190 درجه سانتیگراد به مدت 1 دقیقه حرارت دهید. با استفاده از چاقوی مخصوص و پنس، لایه بالایی را بردارید. سپس، به ترتیب قلع های را هر دو لایه را پاک کنید.

blank

عیب یابی اشکال در عملکرد

لایه بالایی را به صفحه نمایش وصل کنید. سپس آن را به منبع تغذیه DC وصل کنید. و ولتاژ را بالا ببرید تا سیگنال بدهد. اگر عدد روی آمپرسنج غیر طبیعی است، نشان می دهد که خطا از USB IC U6300 است. بنابراین باید آن را با یک USB IC جدید تعویض کنیم و ببینید که چگونه کار می کند. لایه بالایی را به نگهدارنده بورد PCB اضافه کنید. با استفاده از سشوار صنعتی USB IC را از لایه بالایی جدا کنید. با این پیش فرض که USB IC تعویض شده است می دانیم که دو پد خالی از دست رفته است.

blank

راهکار ریست پسورد فراموش شده ی آیفون را اینجا مشاهده کنید.

تعمیر

بیایید تعمیرات مان را شروع کنیم. با استفاده از پارچه تمیزکاری لحیم آغشته به رزین، قلع های روی پد اتصال را پاک کنید. سپس، کمی خمیر فلاکس روی پد اتصال بکار ببرید.USB IC  جدید را در موقعیت درست قرار دهید و با هویه لحیم کنید. پس از اتمام، با استفاده از مواد تمیز کننده بوردآ آن را تمیزکاری کنید.

blank

تست و بررسی

باز هم، بگذارید جریان عبوری از لایه بالایی را اندازه گیری کنیم. لایه را به آمپرسنج وصل کرده و عدد آن را قرائت می کنیم، اگر نرمال و طبیعی است، صفحه نمایش پس از روشن شدن به درستی به صفحه اصلی می رود و گوشی دیگر ری استارت نخواهد شد. اکنون خطا رفع شده است.

blank

مادربرد دو لایه را به هم لحیم کنید

حالا باید دو لایه را به هم متصل و لحیم کنیم. ابتدا لایه پایین را ریبال کنید. سپس لایه پایینی ریبال شده را روی اتو مخصوص قرار دهید. کمی خمیر فلاکس BGA روی پد های اتصال در لایه پایینی بزنید. و وقتی دمای اتو به 150 درجه سانتیگراد رسید، لایه بالایی را در موقعیت درست خود روی لایه پایین قرار دهید و هر دو لایه را به مدت یک دقیقه روی اتو حرارت دهید. وقتی که هر دو لایه به هم لحیم شدند. به مدت 15 دقیقه منتظر بمانید تا این مادربورد دو لایه، سرد شود. مادربورد را به دقت چک کنید. مادربورد باید به طور کامل لحیم کاری شده باشد.

blank

تست و بررسی دوباره

اکنون می توانیم تلفن را جمع و تست کنیم. لاجیک بورد و صفحه نمایش را سرهم بندی کنید. باتری را وصل کنید و دکمه پاور را فشار دهید. گوشی به طور عادی روشن می شود. اکنون مشکل ری استارت آیفون ایکس پس از روشن شدن رفع شده است.

blank

برای کسب اطلاعات بیشتر ویدئو زیر را تماشا کنید.

مطالب مرتبط