تست و بررسی اپل

تعویض گلس پشت آیفون 8/8P/X مقرون به صرفه

گلس پشت آیفون 8/8P/X

تعویض گلس پشت آیفون 8/8P/X درست و حسابی و مقرون به صرفه

گلس پشت آیفون 8/8P/X شکننده است و چون با استفاده از اتصال جوش و چسب به قاب چسبانده شده است، تعمیر آن سخت و دشوار است. ما پیشتر مقاله ای در مورد تعمیر آیفون 8/8P/X که گلس پشت آن شکسته شده با استفاده از دستگاه سپراتور (جداکننده) منتشر کردیم. امروز نیز یک ابزار سنگ زنی (Grinding tool) جدید را معرفی می کنیم که در هنگام تعویض گلس پشت آیفون 8/8P/X از آن استفاده می شود، این روش تعویض مقرون به صرفه است. برای تعویض گلس پشت آیفون 8/8P/X دو روش وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود دارند، برای کسب اطلاعات بیشتر، مطالب زیر را مرور کنید.

blank blank

blank

اکنون بیایید نحوه تعمیر آیفون 8/8P/X به روش جدید را بررسی کنیم.

هشدار: پوشیدن وسایل حفاظت شخصی مثل عینک ایمنی و دستکش ضد برش برای افراد غیر حرفه ای لازم است.

در این بررسی روی تعمیر آیفون 8 که گلس پشت ان شکسته است کار می کنیم. ابتدا کارکردهای گوشی را تست می کنیم. کارکرد تاچ، تاچ سه بعدی، دوربین های عکس برداری و غیره نرمال هستند. بعد گوشی را روی دستگاه سپراتور می گذاریم طوری که صفحه نمایش رو به پایین است. دمای سپراتور را روی دمای اتاق تنظیم می کنیم و دکمه پاور آن را زده دستگاه را روشن می کنیم تا هوا خارج شود. سپس با سشوار صنعتی در دمای 240 درجه سانتیگراد، سطح گلس شکسته را حرارت می دهیم. در ضمن، با استفاده از چاقوی مخصوص، گلس عقب را از میانه قاب جدا می کنیم.

نکته: هنگام جدا کردن، چاقو را از قالب میانه قاب دور نگه دارید.

blank

گلس عقب را با کمک چاقوی مخصوص جدا کنید

پس از انجام این کار، با کمک یک قلم مو، شیشه های شکسته شده در منطقه عملیاتی را برداشته و بقایای چسب روی قاب میانی را به طور کامل تمیز کنید. همچنین می توانیم ببینیم که با وجود حلقه ی نگهدارنده دوربین عقب، گلس عقب جدید نمی تواند با قاب میانی هماهنگ شود. بنابراین باید راه حل جدیدی چاره کرد.

جهت مشاهده تعویض گلس ال سی دی آیفون x اینجا کلیک کنید.

دور تا دور و روی دوربین عقب را نوار محافظ در برابر دمای بالا بچسبانید، سپس با استفاده از ابزار سنگ زنی، حلقه نگهدارنده دوربین عقب را پرداخت کنید.

نکته: هنگام پرداخت، ابزار سنگ زنی را دور از دوربین عقب نگه دارید.

blank

حلقه نگهدارنده دوربین عقب را با استفاده از ابزار سنگ زنی، به خوبی پرداخت کنید.

هنگامی که این کار به خوبی انجام شد، حلقه نگهدارنده دوربین عقب را با پنس بردارید، گلس پشت جدیدی را تهیه کرده و در جای درست خود قرار دهید. اکنون، کمی از چسب مخصوص گلس عقب را به قاب میانی زده و گلس عقب جدید را جا بزنید. با دست کمی فشار بدهید تا فیت شود. سپس حلقه نگهدارنده دوربین عقب جدید را جا بزنید.

blank

با استفاده از ابزار سنگ زنگی، دور قاب را ساییده پرداخت کنید. سپس کمی چسب مخصوص اطراف دوربین عقب بکار ببرید. بعد، حلقه نگهدارنده دوربین را جا بزنید و با دست کمی فشار بدهید تا محکم شود.

نکته: در طی انجام این عملیات، مراقب باشید که خراش و یا آسیبی به دروبین عقب وارد نشود.

در نهایت، گلس پشت را بررسی کنید و آن را به طور کامل و یکنواخت جا انداخته باشید. اکنون می توانیم تلفن را روشن و آزمایش کنیم. قابلیت های تاچ، تاچ سه بعدی، عکس گرفتن و غیره را چک کنید تا همه چیز درست و تحت کنترل باشد.

برای اینکه گلس پشت و قاب و دور قاب گوشی به طور کامل و با موفقیت به همدیگر متصل شده باشند، پس از اتمام کار و تست گوشی، هر چهار طرف گوشی را در دستگاه نگهدارنده مخصوص گیره کرده تا چسب ها محکم و در واقع گوشی آب بندی شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات تعمیر شیشه عقب شکسته آیفون 8/8P/X، لطفا ویدیو زیر را تماشا کنید.

مطالب مرتبط