ترفند آیفون

نحوه شناسایی آیفون و آیپد دزدی؟

blank

آموزش نحوه شناسایی آیفون و آیپد های دزدی؟

مشخص است که در بین برندهای گوشی های هوشمند، محصولات شرکت اپل (Apple) از طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا برخوردار هستند.

آیفون و آیپدهای اپل که از امنیت بالایی در مقابل هرگونه سرقت و جاسوسی برخوردار هستند، به دلیل گران قیمت بودن ارزش بالایی نیز دارند و همین موضوع باعث می شود تا توجه سارقان در هر نقطه از دنیا را به خود جلب کنند.

قابلیت پیدا کردن آیفون

با وجود ویژگی های امنیتی بالای آیفون و قابلیت Find My iPhone، که تا حدی توانسته است میزان سرقت این محصولات را کاهش دهد. اما باز هم سارقان روش هایی را برای دزدی و به فروش رساندن آیفون و آیپد در بازار پیدا کرده اند.

گم شدن و دزدیده شدن گوشی یک امر طبیعی است که ممکن است برای هر فردی اتفاق بیفتاد و البته هیچکس از بروز چنین حادثه ای خوشحال نخواهد شد. تعدادی از این گوشی های دزدیده شده به صاحبانشان باز خواهند گشت. اما تعدادی نیز هرگز به دست صاحبان اصلی خود بر نمی گردد و در بازار خرید و فروش می شوند.

متاسفانه کاربران ناآگاه که اطلاعات کمی درباره ی محصولات اپل دارند، اقدام به خرید گوشی های آیفون گران قیمت می کنند، و ممکن است با گوشی های سرقتی مواجه شوند در چنین شرایطی افراد سودجود به راحتی می توانند از کاربران بی اطلاع سو استفاده کنند و گوشی های ناسالم و سرقتی را با قیمت گزاف به آن ها بفروشند.

نحوه تشخیص آیفون سرقتی

قبل از خرید گوشی آیفون و یا آیپد، باید از سالم و نو بودن آن اطمینان یافت. در هر صورت به هیچ عنوان نباید به هیچکس اطمینان کنید و خود باید به بررسی هویت و اصالت محصول خریداری شده بپردازید. علاوه بر بررسی پلمپ بودن گوشی که باید بسته بندی تمیز و بدون هوا داشته باشد؛ باید حتما هویت آن را بررسی کرد. انجام این کار چندان سخت نیست در عوض از سالم بودن آیفون خود اطمینان صد در صد پیدا می کنید و هزینه پرداختی شما نیز هدر نخواهد رفت.

بدین منظور همانطور که در بحث های پیشین نیز به آن پرداختیم می توان از کد IMEI که مخفف عبارت International Mobile Equipment Identity است استفاده کنید.

شرکت اپل برای ایجاد امنیت بیشتر از این شاخص برای محصولات خود استفاده کرده است، که هر آیفون و آیپد کد مخصوص به خود را دارد. این کد در هر محصول تک و به خصوص است و مانند کد شناسایی برای هر محصول می ماند در نتیجه با استفاده از این کد می توانیم هر محصولی را در هر جای دنیا در بین میلیون ها محصول دیگرشناسایی کنیم.

برای بررسی کردن این کد در محصولی که خواهان خریداری کردن آن هستید باید کد IMEI را در وب سایتی Activation Lock website که مخصوص این کار است وارد کنید و اگر این محصول قبلا متعلق به فرد دیگری بوده و یا دزدیده شده است مشخص خواهد شد.

برای بررسی کردن نو و یا دسته دوم بودن دستگاه مورد نظر نیز قبل از باز کردن جعبه آن همانطور که در مطالب پیشین ذکر کردیم به سایت AppleCare Coverage بروید و شماره سریال درج‌شده پشت جعبه دستگاه را در سایت وارد کنید. به منظور خرید دستگاه نو شما باید با پیغام This iPhone has not been activated یا Please Activate Your iPhone مواجه شوید.

راه‌های دسترسی به شاخص IMEI دستگاه های اپل

برای پیدا کردن این کد باید ابتدا به بخش تنظیمات Settings دستگاه خود بروید و مسیر زیر را دنبال کنید.

Settings -> General -> About

آیفون | اموزش موبایل

پس از یافتن کد IMEI برای محصول مورد نظر و وارد کردن آن در سایت یاد شده دیگر نیازی به نگرانی و تردید درباره ی سلامت کالای خود نباشید.

چنانچه آیفون و آیپد شما نیز مورد سرقت قرار گرفته است و یا آن را گم کرده اید، نیز از طریق کد و شاخص IMEI می توانید آن را ردیابی کرده و پیدا کنید.

البته در این روش پیدا کردن کد IMEI باید دستگاه در اختیار شما باشد تا آن را از نزدیک بررسی کنید، پس در شرایطی که از طریق آنلاین اقدام به خرید آیفون یا آیپد می کنید قطعا قادر به بررسی از این طریق نخواهید بود مگر اینکه از فروشنده کد IMEI دستگاه مورد نظر را قبل از خرید درخواست کنید تا  اسکرین شات آن را بفرستد.

همچنین روش های پیدا کردن کد IMEI دستگاه های اپل (Apple) در هر مدل متفاوت خواهد بود. جای قرار گیری کد IMEI در هر مدل متغییر است. مثلا در آیفون ۵s، این کد دقیقا در پشت بدنه دستگاه نیز قرار داده شده است. در صورتی که در آیفون ۶s این مورد در پشت آن قرار نگرفته است.

اما در مدل های آیفون ۶s و ۶s Plus کد IMEI در جایی که سیم کارت درون آن قرار می گیرد تعبیه شده است.

البته اگر در مورد پیدا کردن این کد با مشکل دیگری مواجه شدید، برای دریافت راهنمایی های بیشتر می توانید به وب سایت شرکت اپل Apple supportpage مراجعه کنید و کمک های لازم را در مورد مدل گوشی خود دریافت کنید.

با دانستن موقعیت قرار گیری کد IMEI؛ قطعا با اطمینان خاطر بیشتری برای خرید آیفون و آیپد مورد نظر اقدام خواهید کرد.

زمانی که به خرید می روید در حالی که فروشندگان مجاز محصولات آیفون به راحتی کد IMEI محصول را در اختیار شما می گذارند؛ آن دسته از فروشندگانی که مشکوک هستند و قصد سو استفاده دارند با این درخواست شما موافقت نخواهند کرد.

البته روش های پیدا کردن کد IMEI دستگاه های اپل (Apple) نظیر آیفون،مک بوک،آیپد و.. از طریق آیتونز و روش های دیگر نیز به صورت کامل و تصویری در سایت رسمی اپل توضیح داده شده است.

آیفون | تعمیرات تخصصی موبایل

روش های دیگر :

– شماره گیری کد *#۰۶#

– طی کردن مسیر     Settings ->General ->About

– مشاهده و بررسی جعبه‌ی اصلی دستگاه خریداری شده.

– از طریق برنامه‌ی آیتونز iTunes اقدام کنید و پس از اتصال دستگاه مورد نظر به کامپیوتر در محل های مخصوص شماره تلفن کلیک کنید تا کد IMEI برای شما نمایان شود.

– بارکد حک شده روی جعبه اصلی دستگاه را بررسی کنید.

در نظر داشته باشید، آیپدهایی که قابلیت نصب سیم‌کارت را دارند نیز دارای کد IMEI می‌باشند. بنابراین برای شناسایی کردن کد این دسته از آیپد ها نیز می توان از روش های ذکر شده در بالا استفاده کرد.

پس اگر شما کاربر اپل هستید و هنوز قابلیت Find My iPhone را در دستگاه خود فعال نکرده اید؛ همین الان برای فعال کردن آن اقدام کنید تا بتوانید در مواقع لزوم که دچار حادثه و مشکل شده اید از آن استفاده کنید و دیگر نگران مفقود شدن آیفون خود نباشید. بدین منظور باید مسیر زیر را دنبال کنید.

Settings -> iCloud -> Find My iPhone

مطالب مرتبط