تلفن هوشمند و تبلت

راه حل چهار مشکل رایج گوشی های جدید!

blank

آموزش رفع مشکل های اساسی در گوشی های جدید

همه هوشمندان جهان می دانند که گوشی هوشمند، موجودی پیچیده است. این پیچیدگی زمانی خود را بیشتر نشان می دهد که قرار باشد برای اولین بار با گوشی تازه خریداری شده سر و کله بزنید.پیچیدگی ها تنها شامل حال شما که صاحب گوشی جدید هستید، نمی شود و گوشی جدید شما هم مشمول این قاعده می شود.بسیاری از پیچیدگی هایی که هنگام خرید گوشی جدید با انها روبرو می شوید به آسانی قابل حل بوده و می توانید زودتر از آنچه تصور می کنید، این مشکلات را حل کنید.

اول اینکه : عمر باطری راضی کننده نیست !

مشکلی که همواره وجود داشته است. باطری زمان به روز رسانی یکی از برنامه های درون گوشی  ناگهان به آخرین خط می رسد!گاهی زمانی که غرق در بازی کردن هستید، می بینید که اخطار اتمام باطری روی صفحه نمایش گوشی خودنمایی می کند.همه اینها در حالی است که ما به عنوان  کاربر گوشی، امیدوار بودیم که باطری لااقل تا آخر روز و بدون شارژ مجدد،  پاسخگوی نیازهایمان باشد!

 در حقیقت، گوشی های اندرویدی، در مقایسه با گوشی های آیفون، مدیریت توان ضعیف تری دارند .گوشی های اندرویدی در بهترین حالت می توانند شارژ گوشی را برای تنها یک روز نگه دارند.خبر خوب در این مورد این است که، شما می توانید با نصب کردن برخی از برنامه ها و یا غیر فعال کردن برخی دیگر از برنامه ها، عمر باطری را افزایش دهید. برای این منظور شما می بایست نور صفحه را تا ۵۰ درصد کاهش دهید و برنامه هایی که نیاز به Sync شدن را دارند ،غیر فعال سازید. با هیمن دو کار ساده می توانید درصد بالایی از بهبود در عمر باطری را مشاهده نمایید. البته شما می توانید از باطری نرمال و تقویت شده کوک موبایل را سفارش داده و بعد از استفاده از آنها عمر باطری خود را به بالاترین حد خودش برسانید.

در مواردی که باطری در حال تمام شدن است، می توانید برنامه هایی را که نیاز نیست در پس زمینه اجرا شوند، ببندید تا فرآیند خالی شدن باطری کند تر شود.با استفاده از بستن برنامه هایی که زیرکانه و در پس زمینه در حال اجرا شدن هستند، می توانید تفاوت فاحشی را در زمان خالی شدن باطری تان شاهد باشید.

دوم اینکه : در مورد شکستن صفحه نمایش گوشی خود نگران هستید!

خوب طبیعی است که نگران شکستن صفحه نمایش گوشی خود باشید.هر روزه زمین جاذبه ای را به گوشی شما وارد می سازد و به نظر می آید که دلیل شکستن گوشی شما جاذبه ی زیاد گوشی شما برای کره ی زمین است!

باید به یاد داشته باشید که  استفاده از یک قاب به طور معجزه اسایی می تواند از شکستن صفحه گوشی شما جلوگیری کند.وجود همین قاب می تواند زیبایی گوشی شما را کم تر کند.از طرف دیگر انداختن قاب روی گوشی باعث می شود که وزن گوشی بالاتر رفته و آن همه جست و جو برای خرید گوشی سبک تر، به نظر بیهوده آید.

در این حالت شما سه انتخاب دارید، اول اینکه باید خود را عادت دهید تا از دیدن قابی سخت بر روی گوشی خود تا مدتی طولانی خسته نشوید. دوم اینکه قابی را انتخاب کنید که برای شما فراتر از یک قاب گوشی باشد و کاری فراتر از محافظت از گوشی شما انجام دهد. سوم اینکه قابی زیبا را که دقیقا مطابق با سلیقه شما است خریداری و بر روی گوشی خود استفاده کنید.

اگر تحت هیچ عنوان دوست ندارید ظاهر گوشی خود را با انداختن گوشی درون قاب خراب کنید، می توانید حداقل گلس محافظی روی صفحه ی گوشی خود بیاندازید. با انداختن گلس محافظ روی تاچ و ال سی دی گوشی خود، گوشی را در برابر ضرباتی که خود آگاه و یا ناخود آگاه به گوشی وارد می شود محافظت می نمایید.

سوم اینکه : گوشی شما حافظه ی داخلی راضی کننده ای ندارد!

مطمینا زمانی که گوشی خود را خریداری می کردید، به نظر حافظه ی ۸ و یا ۱۶ گیگاباتی پاسخ نیازهای شما را می داده است.شاید آن زمان با خود فکر می کردید که این حجم از حافظه بسیار بیشتر از چیزی است که شما نیاز دارید.با این وجود، همانطور که روزها از پی هم سپری شدند دانستید که این همه  برنامه، عکس، ویدیو و اطلاعات دیگر نیاز به حافظه ای بسیار بیشتر از ۱۶ گیگابایت دارد!اگر شما صاحب آیفون هستید، باید با این موضوع کنار بیایید چرا که آیفون ها قابلیت ارتقا حافظه، با استفاده از حافظه ی جانبی را ندارند.حافظه ی برخی از گوشی های اندرویدی را می توان با استفاده از حافظه های خارجی Micro SD ,Nano SD  ارتقا داد . بسته به نوع گوشی اندرویدی اندازه ی ارتقای حافظه نیز محدودیت هایی دارد . حافظه ی برخی از گوشی ها را تا ۳۲ گیگابایت و برخی دیگر را تا ۲۵۶ گیگابایت می توان افزایش داد.بهترین راه برای افزایش حافظه ی گوشی ارتقای حافظه از طریق اضافه کردن حافظه ی جانبی به گوشی است.بسیاری از گوشی های اندرویدی می توانند از قابلیت USB on-the-go OTG استفاده کنند.با استفاده از این قابلیت می توانید USB را به گوشی متصل کنید.با استفاده از OTG می توانید از هر نوع حافظه ی سخت دیگری که می تواند با استفاده از USB به گوشی متصل شود، بهره بگیرید.

 خوب این راه حل برای کاربران iPhone به کار نمی آید و کاربران آیفون می بایست از روش های دیگری برای افزایش حافظه در دسترس گوشی خود استفاده کنند.یکی از این روش ها فضای حافظه بی سیم در آیفون است.این روش مورد پسند همگان نیست و درایورهای حافظه ی وایرلس در آمازون و به قیمت بالایی به فروش می رسد.یکی از مهم ترین کارهایی که برای اضافه شدن حافظه و پس از گذشت مدتی از استفاده از گوشی، می توانید انجام دهید پاک کردن Cache برنامه هایتان است. پاک کردن  Cache برنامه هایی که از فضای حافظه ی گوشی استفاده زیادی می کنند مثل تلگرام،اینستاگرام، Gmail  و … نیز کمک شایانی به آزاد شدن فضای حافظه ی گوشی می کند.

چهارم اینکه : دوربین عکس های تار می گیرد!

گوشی های هوشمند پیشرفته، دوربین های پیشرفته ای نیز دارند؛ دوربین هایی با قابلیت عکاسی و فیلم برداری حرفه ای.بسیاری از کاربران از کیفیت اصلی دوربین گوشی های خود آگاه نیستند و بر اساس تنظیمات پیش فرضی که روی دوربین گوشی قرار گرفته است عکاسی و فیلم برداری می کنند . بدیهی است که اعمال تنظیمات صحیح روی دوربین پوشی ها می تواند بهبود زیادی به کیفیت عکس و فیلم گرفته شده توسط گوشی کند.

خوب مشکل اصلی کجاست؟

عکاسی و فیلمبرداری با دوربین گوشی های هوشمند پیشرفته نیاز به ظرافت بیشتری ازSLR  دارد. در ابتدا باید بفهمید که گوشی شما دارای قابلیت زوم نوری  “Optical Zoom” هست یا خیر؟!

شما می توانید با استفاده از انگشتان دستتان و به صورت دیجیتالی روی شی مورد نظر خود برای عکاسی زوم نمایید.باید دقت کنید که با زوم کردن کمی از کیفیت را از دست خواهید داد و تراکم تصویر کمتری به دست خواهید آورد. خوب راه حل چیست؟

با پاهایتان زوم کنید! بله کمی به شی مورد نظر نزدیک تر شوید و در تنظیمات دوربین بچرخید تا بتوانید عکاسی در نور کم و یا استفاده از فلش LED و … را به بهترین وجه به کار بگیرید.روش دیگر برای آشنایی با تنظیمات لازم برای دوربین گوشی جدیدتان، سر زدن به سایت های مختلف و خواندن کامنت های کاربرانی است که قبل از شما گوشی را خریده اند و تنظیمات را به درستی انجام داده اند و اطلاعات خود را به اشتراک گذاشته اند.

 

 

مطالب مرتبط