تلفن هوشمند و تبلت

چگونه تلفن همراه خود را بر روی موبایل یا تلفن ثابت دایورت کنیم؟

blank

عناوین این مقاله

تلفن همراه یکی از ابزارهای ارتباطی است که امروزه بسیار پرکاربرد و محبوب است. اما گاهی اوقات ممکن است شما نتوانید تماس های دریافتی را پاسخ دهید یا نخواهید که گوشی هوشمند خود را همراه داشته باشید. در این حالت، چه کاری می توانید انجام دهید تا از دست ندادن تماس های مهم خود جلوگیری کنید؟

پاسخ این است که می توانید تلفن همراه خود را بر روی موبایل یا تلفن ثابت دایورت کنید. دایورت کردن تلفن همراه، سرویسی است که به شما امکان می دهد تا تماس های دریافتی را به یک شماره دیگر منتقل کنید. به این ترتیب، شما می توانید در صورت عدم پاسخگویی یا خاموش بودن تلفن همراه خود، تماس های خود را بر روی گوشی دیگر یا تلفن ثابت دریافت کنید و از از دست دادن فرصت های ارتباطی خود جلوگیری کنید.

دایورت کردن تلفن همراه، یک سرویس ساده و کاربردی است که با استفاده از کدهای دستوری قابل فعالسازی و غیرفعالسازی است. در این مقاله، قصد داریم به شما نحوه دایورت کردن تلفن همراه خود بر روی موبایل یا تلفن ثابت را آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

 

دایورت | تعمیرات موبایل

دایورت چیست و چگونه انجام می شود؟

دایورت کردن شماره موبایل یعنی انتقال تماس های دریافتی به یک شماره دیگر. دایورت یکی از امکانات موجود در تلفن های ثابت و همراه است که به شما اجازه می دهد تماس های دریافتی خود را به یک شماره دیگر منتقل کنید. این کار می تواند در مواقعی که شما نتوانید یا نخواهید تماس ها را پاسخ دهید، مفید باشد. برای دایورت کردن شماره خود، می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید که در این بخش به آنها خواهیم پرداخت.

دایورت کردن از طریق تنظیمات تلفن همراه

یکی از روش های دایورت کردن شماره از طریق تنظیمات گوشی موبایل است بدین صورت که باید به قسمت تنظیمات رفته و بر روی گزینه انتقال تماس کلیک نموده و شماره مورد نظر برای انتقال را وارد نمایید. بعد از انجام این کار دستگاه وارد مرحله جدیدی می شود که شما می توانید نوع دایورت کردن خود را اعم از انتقال تماس در صورت اشغال بود و یا هر نوع دیگری که در ادامه توضیحات کامل تری ارائه خواهیم داد را انتخاب نمایید.

دایورت | تعمیرات تخصصی گوشی
دایورت تلفن از طریق *۲۱*شماره#

این کد برای دایورت کردن به گونه ای است که تلفن شما تنها یک زنگ بخورد و بعد به خط جدید منتقل شود. برای غیر فعال کردن آن نیز از کد #۲۱# استفاده می کنیم. با این کد در گوشی موبایل پس از ۵ ثانیه و عدم پاسخگویی تماس منتقل می شود اما در تلفن های ثابت در کشور ما وجود نداشته و این اتفاق پس از ۳۰ ثانیه خواهد افتاد.

دایورت | اموزش تعمیرات موبایل
Unanswered ( دایورت در صورت عدم پاسخ دهی )

گاهی ممکن است شما بخواهید تلفن منزل یا مغازه خود را در صورت عدم پاسخگویی به تلفن همراه خود انتقال ( دایورت ) دهید و یا حتی بلعکس. در این صورت شما باید از روش Unanswered استفاده نموده و برای این کار می بایست کد *۶۵*شماره مقصد# را در تلفن خود وارد نموده و دکمه تماس را فشار دهید. نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که در صورت ثبت این کد و عدم فعال شدن ( بوق اشغال زد ) می توایند با شماره تلفن ۱۱۷ تماس گرفته تا خیلی سریع این کار را برای شما انجام دهند.

دایورت | تعمیرات تخصصی موبایل
دایورت از طریق *۶۱*شماره*n#

در این کد این امکان برای شما فراهم شده است تا مدت زمان وقفه را خودتان مشخص کنید یا به عبارتی تتعیین نمایید که پس از چند ثانیه زنگ خوردن و عدم پاسخگویی شما، تماس را انتقال دهد. به طور مثال در صورتی بخواهید پس از ۱۰ثانیه تماس را دایورت کنید می بایست بدین صورت عمل نمایید. *۶۱*۰۹۱۲۷۶۵۴۳۲۱*#۱۰ برای لغو این عمل نیز کافی است تا کد *۶۱## را شماره گیری نمایید.

دایورت | تعمیرات موبایل
Unreachable (انتقال تماس در صورت دردسترس نبودن)

گاهی اوقات در مکان هایی قرار می گیریم که آنتن دهی درستی ندارد مثلا زمانی که در بین کوه ها در حال حرکت هستیم و یا اماکنی که دستگاه ضد آنتن نصب کرده اند مانند اماکن نظامی، مساجد و غیره. در اینصورت می توانیم با دایورت به شماره ای مانند تلفن منزل، محل کار یا شماره همراه یکی از نزدیکان، از چنین تماسی مطلع شویم. برای استفاده از این سیستم کافی است تا کد *۶۲*شماره# را شماره گیری نموده تا دستور unreachable روی دستگاه ما فعال گردد. برای لغو این دستور نیز به سادگی و تنها با درج کد *۶۲## این سرویس را غیر فعال نماییم.

دایورت تلفن ثابت روی موبایل

دایورت تلفن ثابت روی موبایل یعنی انتقال تماس های دریافتی از خط تلفن ثابت به خط تلفن همراه.

این کار می تواند در مواقعی که شما نتوانید یا نخواهید تماس ها را پاسخ دهید، مفید باشد. برای دایورت تلفن ثابت روی موبایل، باید ابتدا به دفتر مخابرات مراجعه کنید و فرم فعال سازی دایورت را پر کنید.

 سپس با استفاده از گوشی تلفن ثابت، کد دستوری **# شماره موبایل به همراه کد * ۲۱ *** (ستاره ، ۲۱، ستاره ، شماره موبایل ، مربع) و زدن دکمه تماس را وارد کنید.

به این ترتیب، تمام تماس های دریافتی شما به شماره موبایل منتقل خواهند شد. برای لغو دایورت، می توانید از کد دستوری # ۲۱ # (مربع ، ۲۱ ، مربع) و زدن دکمه تماس استفاده کنید.

کد غیر فعال سازی دایورت

برای فعال کردن دایورت، شما باید از کدهای دستوری خاصی استفاده کنید که بستگی به نوع خط و شرایط دایورت دارد. اما گاهی ممکن است شما بخواهید دایورت را لغو کنید و تماس های دریافتی را مستقیما پاسخ دهید. در این صورت، باید از کد غیر فعال سازی دایورت استفاده کنید.

کد غیر فعال سازی دایورت یک عدد سه رقمی است که با علامت # (مربع) شروع و خاتمه می یابد. برای مثال، #۲۱# یک کد غیر فعال سازی دایورت است. برای استفاده از این کد، شما باید آن را با گوشی تلفن خود شماره گیری کنید و دکمه تماس را بزنید. سپس صبر کنید تا صدای بوق مخصوص را بشنوید. این صدا نشان می دهد که عملیات با موفقیت انجام شده است. سپس گوشی را قطع کرده و مجدد روشن کنید. در این حالت، خط شما کاملا از حالت دایورت خارج شده است.

بسته به نوع خط و شرایط دایورت، کد غیر فعال سازی دایورت متفاوت است. برخی از کدهای رایج غیر فعال سازی دایورت عبارتند از:

  • #۲۱# : لغو دایورت تمام تماس های دریافتی
  • #۶۱# : لغو دایورت تماس های دریافتی در صورت مشغول بودن خط
  • #۶۲# : لغو دایورت تماس های دریافتی در صورت عدم پاسخگویی
  • #۶۷# : لغو دایورت تماس های دریافتی در صورت عدم دسترس بودن خط

امیدوارم این اطلاعات مفید باشد و به شما کمک کند.

سخن پایانی 

در بالا اکثر روش های دایورت کردن شماره موبایل روی خط تلفن ثابت و یا گوشی هوشمند دیگر شرح داده شد. در صورتی که به مشاوره و راهنمایی بیشتر نیاز دارید، می توانید با شماره تلفن 02167319 تماس بگیرید. همچنین برای دریافت خدمات تعمیر گوشی و تبلت در برندهای مختلف اپل، سامسونگ، هواوی، شیائومی، نوکیا و غیره به دفتر ما مراجعه کنید و مشکل گوشی هوشمند خود را با کمترین هزینه، بالاترین کیفیت و در سریع ترین زمان ممکن رفع نمایید.

سوالات متداول- چگونه تلفن همراه خود را بر روی موبایل یاتلفن ثابت دایورت کنیم؟

1- دایورت چیست؟

به روش انتقال تماس‌ ها و پیام‌ های ورودی از یک خط تلفن ثابت یا موبایل به خط ثابت یا موبایل دیگر، دایورت یا انتقال مکالمه می‌گویند.

2- چگونه ویژگی کال دایورت را روی گوشی اندرویدم فعال کنم؟

  • برنامه تلفن را باز کنید.
  • روی دکمه منو (3 نقطه عمودی) ضربه بزنید.
  • به “تنظیمات” یا “تنظیمات تماس” بروید.
  • روی “انتقال تماس” ضربه بزنید.
  • گزینه های مختلفی را مشاهده خواهید کرد.
  • پس از انتخاب یکی از گزینه های ذکر شده، مطابق درخواست پیش بروید و شماره را وارد کنید.
  • یکی از گزینه های «فعال کردن»، «روشن کردن» یا OK را انتخاب کنید.

3- آیا با استفاده از کد دستوری می توانم شماره تلفنم رادایورت کنم؟

کد *21* شماره # برای دایورت کردن به گونه ای است که تلفن شما تنها یک زنگ بخورد و بعد به خط جدید منتقل شود. برای غیر فعال کردن آن نیز از کد #۲۱# استفاده می کنیم. با این کد در تلفن همراه پس از ۵ ثانیه و عدم پاسخگویی تماس منتقل می شود.

4- چگونه می توانم با پاسخ ندادن به تماس، تماس را دایورت کنم؟

برای فعال و غیرفعال کردن کال دایورت هنگامی که به آیفون خود دسترسی ندارید، این مراحل را دنبال کنید:

  • برنامه تلفن آیفون را از صفحه اصلی خود باز کنید.
  • بر روی زبانه صفحه شماره گیر ضربه بزنید.
  • برای فعال کردن هدایت تماس ها اگر به دستگاه خود دسترسی ندارید این کد را وارد کنید #شماره تلفن*62*.
  • دکمه تماس را فشار دهید.
  • منتظر بمانید تا این ویژگی فعال شود.
  • برای غیر فعال کردن این ویژگی #62# را بگیرید و دکمه تماس را فشار دهید.
  • منتظر بمانید تا این ویژگی غیر فعال شود.

5- چگونه تماس ها و پیامک ها را به شماره دیگری دایورت کنم؟

  • برنامه تلفن را در تلفن هوشمند خود باز کنید (یا از صفحه شماره گیری خود در تلفن استفاده کنید).
  • کد 72* را وارد کنید و سپس شماره که می خواهید تماس روی آن هدایت شود را وارد کنید.
  • روی آیکون تماس ضربه بزنید و صبر کنید تا صدا یا پیام تأیید را بشنوید.

6- چگونه کال دایورت را لغو کنم؟

برای بررسی اینکه شماره شما دایورت است یا خیر، از روی صفحه شماره گیری گوشی خود کد #21#* را بگیرید. برای لغو دایورت شماره #21# را بگیرید.

7- چگونه می توانم یک شماره را به شماره دیگری در آیفون تغییر دهم؟

در آیفون خود، به تنظیمات بروید، به پایین بروید و روی تلفن ضربه بزنید. سپس بر روی Call Forwarding ضربه بزنید. یک صفحه نمایش جدید دریافت خواهید کرد که یک گزینه واحد در آن وجود دارد ، به نام Call Forwarding با ضربه روی تاگل روشن و یا خاموش، آن را فعال کنید، اکنون گزینه دوم با عنوان Forward To را دریافت می کنید.

8- چگونه می توانم تماس ها را از تلفن ثابت به تلفن همراه خود دایورت کنم؟

  • ابتدا گوشی را بردارید تا صدای بوق آن را بشنوید.
  • شماره «21» را وارد کنید و به دنبال آن شماره تلفن همراه که می خواهید تماسها به آن هدایت شود را وارد کنید. سپس کلید “#” را فشار دهید.
  • اکنون باید پیامی مبنی بر اینکه: « این سرویس فعال شده است» را می شنوید.

9- تفاوت بین هدایت تماس و دایورت کردن تماس چیست؟

تفاوت بین انتقال مکالمه و دایورت تماس به شرح زیر است: ویژگی دایورت کردن به کاربر اجازه می دهد دکمه هدایت تماس را فشار دهد تا تماس بدون پاسخ دادن به یک شخص ثالث هدایت شود. دایورت مکالمه به دو روش استفاده از کد های دستوری و تنظیمات گوشی همراه، انجام می ‌شود. با این تفاوت که شما می ‌توانید یکی از حالت‌ های بدون پیش شرط، مشغولی خط، در دسترس نبودن، و یا پاسخگو نبودن را انتخاب کنید.

10- دایورت مشروط و غیر مشروط چیست؟

دایورت کردن می تواند به دو صورت مشروط یعنی:

  • وقتی که شماره تلفن مشغول است.
  • وقتی که شماره تلفن پاسخگو نیست.
  • وقتی که شماره تلفن در دسترس نیست.

و به صورت غیر مشروط باشد یعنی، تمام تماس های ورودی به طور خودکار بهیم شماره از پیش تعیین شده هدایت می شود، صرف نظر از اینکه شماره تلفن در هر یک از وضعیت های دایورت مشروط که در بالا اشاره کردیم باشد.

مطالب مرتبط