ترفند اپل واچ

خواندن، نوشتن و پاسخ به ایمیل با اپل واچ

blank

مشاهده و خواندن ایمیل توسط اپل واچ

کاربران ساعت های هوشمند اپل می توانند ایمیل دریافتی را بر روی ساعت اپل خود بخوانند و در ادامه با استفاده از دو گزینه Dictate، Scribble و یا با استفاده از پاسخ های آماده به آنها پاسخ دهند. چنانچه دوست نداشته باشید پاسخ ایمیل را با استفاده از اپل واچ خود تایپ و ارسال کنید، می توانید با سوییچ کردن به آیفون، از گوشی خود برای ارسال و دریافت ایمیل استفاده کنید.

blankهشدار: زمان رانندگی و یا انجام کارهایی که نیاز به دقت دارند، می بایست با رعایت جوانب احتیاط از ارسال و دریافت ایمیل بر روی اپل واچ کمک گرفت. دقت کنید که استفاده از دستگاه های هوشمند همواره نیازمند دقت است.

  • خواندن ایمیل از طریق نوتیفیکیشن ها

برای مشاهده و خواندن ایمیل جدید دریافت شده، با شنیدن صدای هشدار، مچ دست خود را بالا بیاورید.

برای رد کردن نوتیفیکیشن، صفحه نمایش را از بالای صفحه گرفته و به پایین بکشانید و یا در انتهای پیام بر روی دکمه Dismiss تپ کنید. چنانچه نوتیفیکیشنی را از دست دادید و یا زمان دریافت آن حواستان نبوده است، می توانید با پایین کشیدن صفحه نمایش ساعت از بالا به سمت پایین بر روی نوتیفیکیشن ها تپ کرده و آنها را مشاهده نمایید.

برای-کنترل-و-مدیریت-اعلان-های-برنامه-ایمیل

برای-کنترل-و-مدیریت-اعلان-های-برنامه-ایمیل

برای کنترل و مدیریت اعلان های برنامه ایمیل بر روی ساعت هوشمندتان، برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کنید، روی My Watch ضربه بزنید، سپس روی ایمیل Mail تپ کنید.

  • خواندن ایمیل توسط برنامه Mail

برای خواندن ایمیل هایتان روی اپل واچ می بایست گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: برنامه Mail را بر روی ساعت اپل خود باز کنید. این برنامه با آیکون blank در مجموعه برنامه های کاربردی ساعت شما قرار دارد.
  • گام دوم: برای پیمایش لیست ایمیل ها، تاج دیجیتالی را بچرخانید.
  • گام سوم: برای مشاهده و خواندن هر ایمیل روی آن ایمیل مخصوص ضربه بزنید.
  • گام چهارم: برای پرش به بخش ابتدایی هر ایمیل طولانی، تاج دیجیتالی ساعت را بچرخانید و یا به بخش بالایی صفحه ضربه بزنید.

blankنکته: میتوان بر روی لینک وب سایتی که درون ایمیل پیوست شده است، ضربه زد تا محتوایی را که توسط وب سایت برای مشاهده روی Apple Watch بهینه شده است،  مشاهده کرد. سیستم عامل ساعت های اپل به گونه ای طراحی شده اند که تمامی خصیصه های متنی را برای نمایش روی صفحه نمایش کوچک ساعت، حفظ کنند. برای بزرگنمایی کردن محتوای ایمیل بر روی صفحه نمایش دوبار تپ کنید. با تپ کردن روی شماره تلفنی که درون ایمیل قرار دارد، تماس تلفنی برقرار کنید و یا با تپ کردن روی آدرسی که به ایمیل پیوست شده است، برنامه Maps را روی اپل واچ اجرا کنید.

  • سوییچ به آیفون و خواندن ایمیل ها بر روی آیفون

چنانچه دوست دارید، ایمیلی را بر روی آیفون خود بخوانید، این مراحل را دنبال کنید:

  • گام اول: آیفونتان را  با فشردن دکمه هوم بیدار کنید.
  • گام دوم: دکمه هوم آیفون را پس از قفل گشایی، دوبار کلیک کنید تا تمامی برنامه ها را ببینید. (در آیفون X و مدل های جدیدتر از آن، انگشت خود را از لبه پایینی صفحه به سمت بالا بکشانید و پس از کمی مکث بر روی برنامه Mail تپ کنید.)
  • گام سوم: روی دکمه ای که در پایین صفحه ظاهر می شود ضربه بزنید تا ایمیل مورد نظرتان بر روی برنامه Mial آیفون باز و اجرا شود.

نوشتن ایمیل و پاسخ به آنها

  • ایجاد ایمیل توسط Apple Watch 

براای نوشتن و ایجاد یک ایمیل توسط اپل واچ خود می بایست گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: برنامه Mail را که با آیکون blank  در مجموعه برنامه های اپل واچ قرار گرفته است، بر روی ساعت خود باز کنید.
  • گام دوم: صفحه نمایش را فشار داده و سپس روی New Message ضربه بزنید.
  • گام سوم: برای افزودن مخاطبی جدید به لیست مخاطبان خود، Add Contact را ضربه بزنید، برای اضافه کردن موضوع ایمیل، روی فیلد Add Subject ضربه بزنید، در انتها نیز بر روی Create Message تپ کرده و شروع به نوشتن متن ایمیل خود کنید.
  • پاسخ دادن به ایمیل با استفاده از ساعت هوشمند اپل

به بخش پایینی ایمیلی که در برنامه Mail دریافت کرده اید، پیمایش کرده و بر روی گزینه Reply ضربه بزنید.

  • نوشتن ایمیل توسط Apple Watch 

راه های زیادی برای نوشتن ایمیل در اپل واچ وجود دارد.

  • ارسال پاسخ هوشمند: برای دیدن لیستی از عباراتی که می توانید از آنها به عنوان پاسخ سریع به پیام ها استفاده کنید، صفحه را به پایین اسکرول کنید و در نهایت بر روی پیام دلخواه خود تپ کنید تا این پیام برای مخاطبتان ارسال شود.

برای اضافه کردن عبارت مورد نظر برای ارسال پیامک، برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کنید، بر روی My Watch ضربه بزنید، به Messages > Default Replies بروید، سپس روی گزینه Add Reply ضربه بزنید. برای سفارشی کردن پاسخ های پیش فرض، روی Edit ضربه بزنید، سپس برای جا به جا کردن پاسخ های پیش فرض آنها را گرفته و به مکان جدید بکشانید و یا با تپ کردن روی آیکون the Delete button پیام انتخاب شده را پاک کنید.

اگر نمی خواهید که پاسخ های هوشمند را به زبان انگلیسی ارسال کنید، می توانید صفحه نمایش را فشار داده و بر روی گزینه Choose Language تپ کنید. زبان های موجود برای انتخاب روی اپل واچ دقیقاً همان زبان هایی هستند که آنها را روی آیفون خود فعال کرده اید. انتخاب زبان در آیفون از طریق مسیر Settings > General > Keyboard > Keyboards امکان پذیر است.

ارسال-پاسخ-سریع-به-پیام-دریافت-شده

ارسال-پاسخ-سریع-به-ایمیل-دریافت-شده

تصویر بالا برنامه Mail را روی صفحه نمایش نشان می دهد. دکمه لغو در بخش بالایی و سه پاسخ پیش فرض به ایمیل ها را در ادامه می بینید.

  • نوشتن ایمیل: روی دکمه the Scribble button ضربه بزنید، سپس ایمیل خود را بنویسید. همانطور که در حال نگارش ایمیل هستید تاج دیجیتالی را برای دیدن گزینه های متنی پیش بینی شده بچرخانید و سپس روی عبارات دلخواه ضربه بزنید تا انتخاب شوند. برای ارسال ایمیل بر روی گزینه Send ضربه بزنید.
نوشتن-پیام-با-استفاده-از-رسم-شکل-روی-صفحه-نمایش-اپل-واچ

نوشتن-ایمیل-با-استفاده-از-رسم-شکل-روی-صفحه-نمایش-اپل-واچ

تصویر بالا نمایی از صفحه پاسخ به ایمیل است. متون پیش بینی شده در بالای صفحه ظاهر می شوند و شما می توانید ایمیل خود را در مرکز صفحه بنویسید.

  • دیکته کردن ایمیل برای برنامه Mail: روی دکمه the Dictate button ضربه زده و آنچه را که می خواهید به عنوان ایمیل برای مخاطبتان ارسال شود دیکته کنید. در آخر بر روی Done ضربه بزنید. شما حتی می توانید علائم نگارشی را نیز می توان برای اپل واچ دیکته کنید.

می توانید زبان قابل فهم برای دیکته کردن را تغییر دهید و برای این منظور می بایست صفحه نمایش را محکم فشار داده و در ادامه بر روی گزینه Choose Language تپ کنید. دقت کنید که زبان فارسی جز زبان های قابل پشتیبانی آیفون نیست.

  • ایجاد کلیپ صوتی: برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کنید، بر روی گزینه My Watch ضربه بزنید، به  Messages > Dictated Messages بروید و در ادامه بر روی یکی از گزینه های  Audio یا Transcript or Audio ضربه بزنید. چنانچه روی Audio ضربه بزنید، گیرنده ایمیل، متن شما را به عنوان کلیپ صوتی دریافت می کند و نه یک ایمیل متنی. اگر روی Transcript or Audio ضربه بزنید، می توان هنگام ارسال ایمیل فرمت آن را انتخاب کرد.
  • ارسال emoji: بر روی دکمه the Emoji button ضربه بزنید، یک دسته از موضوعات موجود را انتخاب کرده و بر روی آن تپ کنید و تصاویر موجود برای آن دسته را ببینید. وقتی ایموجی دلخواهتان را پیدا کردید بر روی آن ضربه بزنید تا به ایمیلتان اضافه شود و در نهایت بر روی Send ضربه بزنید.
  • ارسال استیکر: بر روی دکمه the Emoji button ضربه بزنید و به پایین حرکت کنید و در ادامه روی گزینه Stickers ضربه بزنید. برای ارسال هر استیکر کافی است که بر روی آن ضربه بزنید.
  • پاسخ به ایمیل توسط آیفون

چنانچه ترجیح میدهید پاسخ به ایمیل را برای مخاطبتان تایپ کنید، آیفون خود را قفل گشایی کرده و در ادامه دکمه Home را دوبار کلیک کنید تا برنامه های مختلف نشان داده شوند. (در آیفون X و مدل های جدیدتر از آن، انگشت خود را از لبه پایینی صفحه به سمت بالا بکشانید و پس از کمی مکث بر روی برنامه Mail تپ کنید.) در آخر نیز روی دکمه ای که در پایین صفحه ظاهر می شود ضربه بزنید تا ایمیل مورد نظرتان بر روی برنامه Mial آیفون باز و اجرا شود.

مطالب مرتبط