راهنمای تعمیرات هواوی

آموزش تعویض گلس عقب هواوی P20 Pro

آموزش تعویض گلس عقب هواوی P20 Pro

در این دستورالعمل آموزش تعویض گلس عقب هواوی P20 Pro شرح داده شده است. هواوی در گوشی مدل P20 Pro در قاب پشت از گلس گوریلا 5 شرکت کورنینگ استفاده کرده است. این گلس بسیار مقاوم است و علاوه بر مقاومت بالا در برابراشیاء نوک تیز در برابر سقوط از ارتفاع از مقاومت بالایی برخوردار است و به سختی صدمه می بیند، ولی باز هم سعی کنید با یک کاور محافظ گوشی از آن در مقابل صدمات محافظت کنید.باز کردن گوشی هواوی P20 Pro به ویژگی و خاصیت ضد آب بودن این دستگاه صدمه خواهد زد. اگر چسب های آب بندی گوشی را تعویض نکنید، عملکرد گوشی مثل قبل خواهد بود اما دیگر ویژگی محافظت در برابر آب خود را از دست می دهد. برای نصب و سرهم بندی دوباره گوشی و چسباندن دوباره قطعات به یکدیگر به چسب تعویض نیاز خواهید داشت.

مدت زمان انجام کار: 30 دقیقه

سختی کار: متوسط

مرحله 1- تعویض گلس عقب

  • گوشی را خاموش کنید.
  • برای شل کردن چسب های زیر گلس عقب از آی¬اُپنر که از قبل گرم شده است استفاده کنید و آن را به مدت 2 دقیقه روی پنل عقب قرار دهید. شاید لازم باشد که در طی برداشتن قاب پشت، این عمل را چندین بار تکرار کنید.چسب هواوی P20 Pro از استحکام و قدرت نسبی برخوردار است، بنابراین اگر نتوانستید با آی-اُپنر قاب پشت را باز کنید، از سشوار صنعتی، هیتر و یا صفحه داغ استفاده کنید. مراقب باشید که به گوشی بیش از حد حرارت ندهید، چرا که صفحه نمایش اولد و باتری هر دو نسبت به حرارت بسیار آسیب پذیر هستند. دقت کنید که صفحه نمایش اولد و باتری این گوشی هر دو نسبت به حرارت بسیار آسیب پذیر هستند.

مرحله 2- کاپ مکش دستی را روی قاب پشت بچسبانید

  • اگر گلس پشت صدمه دیده باشد و دچار ترک خوردگی شده باشد، ممکن است کاپ مکش به خوبی روی آن نچسبد. در این موارد، یک لایه نوار چسب پهن قوی روی پنل بکشید و یا وقتی کاپ مکنده را روی گلس گذاشتید، کمی چسب قوی به آن بزنید.
  • کاپ مکش را روی گلس عقب نزدیک به لبه پایین گوشی فشار دهید.
  • کاپ مکش را بکشید و لبه پایین را بلند کنید، طوریکه شکاف کوچکی بین گلس عقب و فریم ایجاد شود.
  • کاردک یا قطعه مثلث شکل کوچک را بردارید و بین شکاف ایجاد شده قرار دهید و به گوشه سمت راست بکشید. کاردک را بین درز نگه دارید تا چسب ها دوباره به هم نچسبند.

مرحله 3- کاردک را در گوشه پایین وارد کنید

کاردک دوم را از کنار کاردک اول وارد کنید و به سمت راست تا گوشه بکشید و چسب ها را باز کنید. وقتی به گوشه رسیدید، کاردک را به حال خود رها کنید تا مانع از چسبیدن دوباره چسب ها شود.

مرحله 4- کاردک را در پایین گوشه سمت چپ وارد کنید

  • کاردک سوم را نیز در کنار کاردک دوم در گوشه پایین سمت چپ قرار دهید.
  • نوک کاردک را در امتداد لبه چپ گوشی موبایل هوآوی بکشید تا چسب ها از هم جدا شوند.
  • این کاردک را نیز در گوشه چپ، نزدیک به دوربین ها رها کنید تا مانع از به هم چسبیدن دوباره چسب و گلس به قاب شود.

مرحله 5- کاردک را در گوشه بالا سمت چپ گوشی وارد کنید و چسب ها را جدا کنید

  • اگر در این مرحله، کار باز کردن چسب ها سخت شده است و کاردک به سختی و با فشار بیش از حد پیش می رود، برای جلوگیری از هر گونه آسیب، دوباره از گرمای آی اُپنر استفاده کنید و آن را به مدت یک دقیقه روی گلس پشت مخصوصاً در لبه ها قرار دهید تا چسب ها شل تر شوند.
  • کاردک چهارم را در کنار کاردک سوم در بالای گوشی، گوشه سمت چپ بین شکاف قرار دهید.
  • کاردک را در امتداد لبه بالای گوشی موبایل بکشید تا چسب زیر گلس عقب از هم جدا شود، کاردک را تا انتهای مسیر بکشید و در گوشه سمت راست رها کنید.

مرحله 6- کاردک را در گوشه راست بالای گوشی وارد کنید

  • اکنون فقط، برش چسب های سمت راست گوشی باقیمانده است. کاردک پنجم را در کنار کاردک چهارم فرو کنید.
  • کاردک را در امتداد لبه راست گوشی بکشید تا چسب های باقیمانده از هم جدا شوند.اکنون که چسب ها باز شدند مواظب باشید گلس را به یکباره بر ندارید چرا که هنوز کابل منعطف سنسور مجاورتی به مادربورد متصل است و اگر گلس را بردارید به کابل و اتصال آن آسیب می رسد.

مرحله 7- آموزش تعویض گلس عقب هواوی P20 Pro

گلس عقب را با دقت و از سمت چپ بلند کنید طوریکه به کانکتور کابل منعطف سنسور مجاورتی که در کنار مجموعه دوربین عقب قرار گرفته اند دسترسی پیدا کنید.

مرحله 8- کانکتور کابل منعطف سنسور مجاورتی را از سوکتش جدا کنید

اسپاتول را از سمت تخت، زیر کابل منعطف سنسور مجاورتی قرار دهید و اهرم کنید و کابل را جدا کنید.

مرحله 9- قاب پشت را بردارید

با انگشت گوشه گلس را گرفته، بردارید.(مخصوص نصب گوشی) قبل از بکار بردن چسب آب بندی و سرهم بندی دوباره، هر گونه چسب باقیمانده از روی گوشی را بردارید و با استفاده از الکل ایزوپروپیل و یکپارچه تمیز محل چسب ها را کاملاً تمیز کنید.

برای نصب و بستن دستگاه، مراحل این دستورالعمل را برعکس (از آخر به اول انجام دهید) بعد از نصب گلس عقب، به مدت چند دقیقه گوشی خود را تحت فشار سنگین، یکنواخت و ثابت قرار دهید تا چسب های بین قطعات گوشی هوآوی به خوبی بچسبند و قاب پشت محکم شود، برای اینکار می توانید بعد از نصب، گوشی را روی میز قرار داده چند کتاب سنگین روی آن بگذارید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *