ترفند شبکه های اجتماعی

بلاک اعضای سوپر گروه و عدم عضویت مجدد

بلاک اعضای سوپر گروه و عدم عضویت مجدد

برخی مواقع به دلیل ایجاد تشنج عضوی در سوپرگروه یا به هر دلیل دیگری می خواهید عضوی از سوپر گروه تلگرام خود را بلاک کنید. در تلگرام این قابلیت در اختیار ادمین قرار گرفته است تا هر زمان که مایل باشد، بتواند مخاطب خاصی را بلاک نماید. در این حالت مخاطب یا عضو قبلی مورد نظر از گروه حذف می گردد و دیگر از طریق لینک دعوت گروه هم نمی تواند به عضویت مجدد گروه درآید. در این مقاله می خواهیم در مورد چگونگی بلاک اعضای سوپر گروه تلگرام و جلوگیری از عضویت مجدد آن ‌ها صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌ بلاک اعضای سوپر گروه تلگرام

در تلگرام گروه ها شامل دو دسته مختلف هستند که یکی از آن‌ ها سوپر گروه و دیگری گروه معمولی نام گرفته است. از قابلیت های محبوب و بسیار مهم در تلگرام امکان ایجاد گروه و انجام گفتگو های گروهی است. قبلاً در مقاله ای جداگانه به آموزش در مورد ساخت گروه در تلگرام صحبت نموده ایم. در صورتی که بخواهید می توانید به این مقاله مراجعه نمایید. همچنین در مقاله ای دیگر به تفاوت گروه و سوپر گروه پرداخته ایم و قابلیت های هر کدام را به صورت جداگانه شرح داده ایم و شما با مطالعه ی آنها می توانید برای خود گروه یا سوپر گروه ای ایجاد کنید. یکی از قابلیت ‌هایی که سوپر گروه در اختیار ادمین قرار داده است مربوط به بلاک اعضای گروه می باشد. ادمین supergroup می ‌تواند عضوی را از گروه خود حذف و در لیست بلاک شده ‌ها (Blocked Users) قرار دهد. در این صورت اگر عضوی از گروه حذف شود، دیگر با کلیک بر روی لینک دعوت گروه هم نمی تواند به آن سوپر گروه برگردد.

در حالتی که یک کاربر توسط ادمین سوپر گروه بلاک شد، فقط راه بازگشتی که برای وی وجود دارد این است که ادمین او را مجدداً از طریق مخاطبین خود مستقیماً به گروه دعوت کند. حال اگر کاربر خواست با استفاده از لینک دعوت گروه مجدداً عضو شود، حتما باید در ابتدا ادمین گروه وی را از لیست افراد بلاک شده (Blocked Users)  خارج نماید. حالا وقت آن رسیده که در ادامه این مقاله به آموزش چگونگی بلاک اعضای سوپر گروه تلگرام و جلوگیری از عضویت مجدد آن‌ها صحبت کنیم.

چگونگی بلاک اعضای سوپر گروه تلگرام و جلوگیری از عضویت مجدد آن‌ ها

تنها نکته ای که باید بار دیگر به آن اشاره کرد این است که برای بلاک اعضا در تلگرام باید حتما گروه مورد نظر یک سوپر گروه باشد. بنابراین بلاک اعضای گروه در گروه های معمولی تلگرام ممکن نیست. برای انجام این کار در سوپر گروه مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا برنامه تلگرام خود را اجرا کنید.
  • به گروه مورد نظر خود که قرار است عضوی از آن را بلاک کنید، وارد شوید.
  • بر روی نام گروه که در منوی فوقانی صفحه وجود دارد تپ کنید تا بخش تنظیمات آن و لیست اعضای گروه نمایان گردد.
  • حالا عضو مورد نظر خود را در لیست اعضای گروه جستجو کنید و انگشت خود را بر روی پروفایل وی قرار دهید و برای چند لحظه نگه داشته تا یک پنجره پاپ آپ نمایش داده شود.
  • در نهایت گزینه Remove from group را انتخاب کنید.
حذف از گروه تلگرام

حذف از گروه تلگرام

چگونگی حذف گروه از تلگرام را مطالعه کنید.

با این کار و انجام مراحل بالا کاربری را که از گروه حذف کرده‌اید، علاوه بر حذف شدن از گروه به بخش Blocked Users  گروه هم منتقل می گردد. پس وی علاوه بر حذف شدن بلاک هم می شود و دیگر با استفاده از لینک دعوت گروه نمی تواند به عضویت مجدد دربیاید. ولی اگر خواستید وی را از لیست افراد بلاک شده سوپر گروه خارج کنید، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا برنامه تلگرام خود را اجرا کنید.
  • به گروه مورد نظر خود که قرار است عضوی از آن را بلاک کنید، وارد شوید.
  • بر روی نام گروه که در منوی فوقانی صفحه وجود دارد تپ کنید تا بخش تنظیمات آن و لیست اعضای گروه نمایان گردد.
  • در این بخش گزینه Blocked Users را لمس کنید.
  • حالا در لیست کاربران بلاک شده، کاربر مورد نظر خود را پیدا کنید و انگشت خود را بر روی نام وی قرار داده و کمی نگه دارید تا پنجره پاپ آپی نمایان گردد.
  • کاربران مسدود شده

    کاربران مسدود شده

    در نهایت گزینه Unblock را انتخاب کنید.
بلاک اعضای سوپر گروه

بلاک اعضای سوپر گروه

به این صورت فرد یا کاربر مورد نظر از لیست اعضای بلاک شده گروه خارج می گردد و اگر مایل بود بار دیگر با لمس لینک دعوت گروه می تواند به جوین شدن (Join) در سوپر گروه شما اقدام کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *