ترفند نرم افزار

بک آپ گیری و ریستور برنامه ها Titanium Backup

بک آپ گیری و ریستور برنامه ها Titanium Backup

اگر بخواهیم یکی از بهترین برنامه‌ ها برای دستگاه‌های اندرویدی روت (Root) شده را معرفی کنیم می توانیم به تیتانیوم بک‌آپ اشاره کنیم. شما به راحتی می توانید با Titanium Backup  از تمام برنامه‌ های دستگاه اندرویدی خود بک ‌آپ تهیه کنید که هنگام فکتوری ریست موبایل یا تبلت اندرویدی خود قبل یا بعد از آپدیت، یا پس از نصب رام کاستوم بسیار با ارزش و مفید است. در بین کاربران Titanium Backup بدلیل امکانات و قابلیت ‌های فراوانی که دارد به برنامه محبوب کاربران حرفه ‌ای اندروید تبدیل شده است. ولی استفاده از تیتانیوم بک‌آپ بسیار ساده بوده و اصلاً کار مشکلی نیست و به سادگی همه می‌ توانند از امکانات آن استفاده کنند. در این مقاله قرار است که شما را با نحوه بک‌ آپ گیری از برنامه‌ های اندروید توسط دو نسخه رایگان و پولی Titanium Backup  آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

یکی از تفاوت‌های اصلی نسخه رایگان و پولی تیتانیوم بک‌آپ این است که در نسخه پولی امکان بازگردانی (Restore)  جمعی برنامه ‌ها وجود ندارد و باید هر برنامه را جداگانه ریستور نمایید.

استفاده از نسخه رایگان Titanium Backup

در ابتدای کار و قبل از هر چیزی به Google Play  یا یکی دیگر از فروشگاه ‌های برنامه اندروید بروید و با جستجوی Titanium Backup آن را دانلود و نصب نمایید. سازنده برنامه Titanium Track می باشد.

در مرحله ی بعدی به زبانه Backup/Restore بروید. در این قسمت می توانید لیست برنامه‌ ها و سرویس‌ های نصب شده روی دستگاه اندروید خود را مشاهده کنید. یکی از برنامه‌ ها را لمس کرده و در این شرایط پنجره ‌ای باز می شود که در آن می توانید عملیات مورد نظر خود را انتخاب نمایید. همانطور که مشاهده می کنید در این بخش می ‌توانید از برنامه بک ‌آپ بگیرید، Freeze کنید (همانند غیرفعال کردن)، و یا حذف کنید.

سپس دکمه Backup! را لمس کنید. با این کار عملیات بک‌ آپ گیری از برنامه اندروید شما شروع می شود. همین کار را برای دیگر برنامه ‌های مورد نظر تکرار کنید. توجه کنید که پس از بک ‌آپ گیری، پوشه TitaniumBackup را که حاوی فایل‌ های بک‌آپ گرفته شده است از شاخه اصلی حافظه موبایل یا تبلت اندرویدی خود کپی کرده و در کامپیوتر ذخیره نمایید.

دکمه !Backup را لمس کنید

حال نوبت به بخش ریستور کردن برنامه‌ ها با Titanium Backup. می رسد. این را فقط هنگامی که دستگاه اندروید خود را بعد از فکتوری ریست دوباره راه ‌اندازی کردید یا روی دستگاه جدید استفاده می شود. قبل از شروع، در صورتی که محتویات حافظه دستگاه اندرویدی شما در حین ریست فکتوری یا نصب رام جدید حذف شده است، پوشه TitaniumBackup که در مرحله قبل در کامپیوتر کپی کرده بودید را به شاخه اصلی حافظه موبایل یا تبلت اندروید خود برگردانید. تیتانیوم بک ‌آپ را اجرا نموده و آیکون میانی از بالای صفحه سمت راست را انتخاب کنید. (کنار Menu و با آیکون تیک روی کاغذ در بخش Restore، از مقابل عبارت “Run – ” Restore missing apps with data را لمس نمایید. این کار لیستی از برنامه ‌های موجود در این بخش را به نمایش در می آورد.

پس از انتخاب برنامه‌ هایی که درخواست ریستور آنها را دارید، آیکون “تیک” در بالای صفحه را لمس کنید. با این کار برنامه‌ های انتخاب شده به دستگاه اندرویدی شما بازگردانی یا ریستور می شوند. البته برنامه‌ ها را باید خودتان یکی پس از دیگری نصب نمایید.

دکمه Restore را لمس کنید

استفاده از نسخه غیر رایگان Titanium Backup

در ابتدای کار و قبل از هر چیزی به Google Play  یا یکی دیگر از فروشگاه ‌های برنامه اندروید بروید و با جستجوی Titanium Backup آن را پیدا کنید و برنامه Titanium Backup Pro Key را خریداری و روی دستگاه اندروید خود نصب کنید. این برنامه قابلیت ‌های پیشرفته تیتانیوم بک ‌آپ مثل ریستور سریع برنامه ‌ها را فعال می کند.

حال باید از چند برنامه به‌ طور همزمان بک ‌آپ بگیرید. برای این کار تیتانیوم بک‌ آپ را اجرا کنید و آیکون میانی از بالای صفحه سمت راست کنار Menu و با آیکون تیک روی کاغذ را انتخاب کنید.

در این بخش با نام Backup از مقابل عبارت RUN –  Backup new user apps @ newer versions را لمس کرده تا لیستی از برنامه ‌ها با گزینه انتخاب مقابل آن ‌ها را می بینید.

عبارت  Backup new user apps- newer versions را لمس کنید

در این برنامه در حالت پیش ‌فرض همه ی برنامه‌ ها انتخاب شده ‌اند. تیک مقابل آن‌ هایی را که نمی ‌خواهید بک ‌آپ بگیرید را بردارید. آیکون “تیک” در بالای صفحه را لمس کرده تا عملیات بک ‌آپ گیری از برنامه‌ های نصب شده روی دستگاه اندروید شما شروع شود. حال همه برنامه‌ های انتخاب شده توسط Titanium Backup  بک ‌آپ گرفته شده و قابل ریستور کردن می باشند.

توجه کنید که بعد از بک ‌آپ گیری، پوشه TitaniumBackup را که حاوی فایل ‌های بک‌ آپ گرفته شده است از شاخه اصلی حافظه موبایل یا تبلت اندرویدی خود کپی کرده و در کامپیوتر خود ذخیره کنید.

حال نوبت به بخش ریستور کردن برنامه‌ ها با Titanium Backup. می رسد. این را فقط هنگامی که دستگاه اندروید خود را بعد از فکتوری ریست دوباره راه ‌اندازی کردید یا روی دستگاه جدید استفاده می شود.

قبل از شروع، در صورتی که محتویات حافظه دستگاه اندرویدی شما در حین ریست فکتوری یا نصب رام جدید حذف شده است، پوشه TitaniumBackup که در مرحله قبل در کامپیوتر کپی کرده بودید را به شاخه اصلی حافظه موبایل یا تبلت اندروید خود برگردانید. تیتانیوم بک ‌آپ را اجرا نموده و آیکون میانی از بالای صفحه سمت راست را انتخاب کنید. (کنار Menu و با آیکون تیک روی کاغذ در بخش Restore، از مقابل عبارت “Run – ” Restore missing apps with data را لمس نمایید. این کار لیستی از برنامه ‌های موجود در این بخش را به نمایش در می آورد.

عبارت  Restore missing apps with data را لمس کنید

پس از انتخاب برنامه‌ هایی که درخواست ریستور آنها را دارید، آیکون “تیک” در بالای صفحه را لمس کنید. با این کار برنامه‌ های انتخاب شده به دستگاه اندرویدی شما بازگردانی یا ریستور می شوند. البته برنامه‌ ها را باید خودتان یکی یکی و به حالت یکی پس از دیگری نصب نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *