ترفند اندروید

رفع ارور Insufficient storage available در اندروید

رفع ارور Insufficient storage available در اندروید

برخی مواقع ما مطمئن هستیم که به اندازه کافی فضای خالی در موبایل یا تبلت اندریدی خود داریم ولی با پیغام کمبود حافظه (insufficient storage available) روبرو می شوید، در این شرایط مراحل زیر را انجام داده تا با پاک کردن کش (cache) اندروید این مشکل را برطرف کنید. پس با ما همراه باشید. 

پاک کردن کش برنامه‌ های اندروید هم به طور دستی و هم به روشی سریع ‌تر توسط یک برنامه رایگان قابل انجام است که هر دو روش را در پایین تر به شما آموزش می دهیم. برنامه App cache cleaner  را از یکی از فروشگاه‌ های نرم ‌افزار مانند گوگل پلی دانلود و روی موبایل اندرویدی خود نصب نمایید.

این برنامه کارکردی بسیار راحت داشته و باید آن را اجرا کرده و اجازه دهید کش ذخیره شده توسط برنامه ‌های موبایل اندروید شما را اسکن گردد. پس از اتمام اسکن، می ‌توانید با لمس آیکون سطل آشغال مقابل هر یک از برنامه‌ ها کش آن ‌ها را حذف کرده و یا با لمس کلید Clear در پایین صفحه تمام کش برنامه ‌ها را از موبایل خود حذف نمایید.

بعد از اتمام کار برنامه دیگر نباید هیچ مشکلی وجود داشته باشید و ارور آزار دهنده کمبود حافظه نیز مزاحم شما نخواهد شد. اما اگر به هر دلیلی نتوانستید از این برنامه استفاده نمایید، می ‌توانید به روش زیر، به طور دستی کش برنامه‌ های اندروید را حذف کنید.

حذف کش برنامه ‌ها به طور دستی

حذف کش برنامه ‌ها به طور دستی

قبل از هر چیر و اقدام برای پاک کردن کش، بررسی کنید که آیا خود موبایلتان قابلیت حذف کش برنامه ‌های اندروید را دارد یا خیر. بعنوان مثال در گلکسی اس 6 می ‌توانید از تنظیمات موبایل به Storage و بعد به Cached data  بروید و در پنجره باز شده Delete را زده تا کش تمام برنامه ‌ها حذف گردد.

قابلیت حذف کش برنامه ‌های اندروید

ارور و خطاهای رایج در گوشی های اندروید را مطالعه کنید.

اگر شما در دستگاه اندرویدی تان چنین تنظیماتی را ندارید، می ‌توانید کش برنامه ‌ها را به طور دستی و یکی یکی حذف کنید. از تنظیمات موبایل اندرویدی خود به Apps یا Applications بروید. در این صفحه باید لیستی از برنامه‌ های نصب شده در موبایل خود را مشاهده کنید. توجه کنید که در گلکسی اس 6 در بخش Apps  باید Application Manager را انتخاب کرده تا لیست برنامه ‌ها را مشاهده کنید. هر برنامه ‌ای که می‌خواهید کش آن را پاک کنید را لمس کرده و از صفحه باز شده Clear Cache را انتخاب نمایید. همانطور که می بینید به همین سادگی موفق می شوید با حذف کش برنامه ‌ها در اندروید مشکل ارور کمبود حافظه (Insufficient storage available)  را برطرف کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *