ترفند اندروید

انتقال برنامه از گوشی به گوشی در گوگل

انتقال برنامه از گوشی به گوشی در گوگل

در برخی مواقع گوشی جدیدی را خریداری می کنید و مایل هستید تمام محتویات و اطلاعات گوشی قبلی خود را آن منتقل نمایید. به شما پیشنهاد می کنیم برای این کار این مقاله اختصاصی را مطالعه کنید. در این مقاله قرار است نحوه ی انتقال برنامه های گوشی به گوشی اندرویدی جدید را با استفاده از اکانت گوگل آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه

در حال حاضر استفاده از اکانت گوگل در گوشی ‌های اندرویدی تقریبا امری واجب به شمار می رود. با فعال بودن اکانت گوگل در دستگاه‌ های اندرویدی می ‌توانید به قابلیت ‌های زیادی دسترسی پیدا نمایید که یکی از اصلی ‌ترین این قابلیت ‌ها به امکان بکاپ و ریستور (Backup & Restore) اطلاعات مربوط می شود. گوگل همواره اطلاعات اپلیکیشن‌ هایی همچون جیمیل، تقویم، مخاطبین و برخی دیگر از اطلاعات را با اکانت گوگل کاربر همگام ‌سازی می ‌کند و با رونمایی اندروید 5 آب نبات چوبی قابلیت انتقال برنامه های گوشی به گوشی اندرویدی جدید هم به واسطه اکانت گوگل ایجاد شد. بعداً در اندروید مارشمالو این قابلیت تکمیل شد و حتی امکان انتقال داده ‌های برنامه ‌ها و تنظیمات سیستمی از گوشی قدیمی  به گوشی جدید را فراهم نموده است.

حتی اگر شما از لانچر گوگل ناو (Google Now Launcher) استفاده نمایید، گوگل تمام تنظیمات و شخصی‌ سازی ‌های آن را در اکانت اختصاصی‌ تان ذخیره خواهد کرد و به این ترتیب شما را قادر می‌ سازد تا یک کپی از وضعیت دستگاه اندرویدی قبلی خود را به دستگاه جدید انتقال دهید. ولی شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چگونه می ‌توانیم با استفاده از قابلیت بکاپ و ریستور گوگل در سیستم عامل اندروید نسبت به انتقال برنامه های گوشی به گوشی اندرویدی جدید اقدام کنید! در این مقاله می خواهیم نحوه انجام این کار را به شما آموزش دهیم.

فعال سازی سرویس بکاپ گیری گوگل در گوشی اندرویدی مبداء

در بالاتر گفتیم که شما برای فعال کردن و استفاده از سرویس بکاپ و ریستور دستگاه اندرویدی خود ملزم به استفاده از یک اکانت گوگل می باشید. اگر بخواهید نسبت به انتقال برنامه های گوشی به گوشی اندرویدی جدید وارد عمل شوید، باید ابتدا قابلیت بکاپ گیری گوگل در دستگاه مبدا را فعال کنید. برای انجام این کار در دستگاه مبدا خود مراحل زیر را سپری نمایید:

فعال سازی سرویس بکاپ گیری گوگل در گوشی اندرویدی مبداء

  • ابتدا به منوی تنظیمات یا همان Settings مراجعه کنید.
  • گزینه Backup & Reset را انتخاب کرده و گزینه Backup my data را لمس نمایید.

گزینه Backup & Reset و Backup my data را لمس نمایید.

  • حال این گزینه یا قابلیت را فعال کرده و به منوی قبلی مراجعه نموده و گزینه Backup account را لمس کنید.
  • اکانت گوگل مورد نظرتان را انتخاب کنید تا اطلاعات دستگاه اندرویدی تان در آن بکاپ گیری شود.
  • حالا باید گزینه Automatic restore را فعال کنید.

در اینجا کافی ست که گوشی اندرویدی شما به اینترنت دسترسی پیدا کند. در این شرایط به طور اتوماتیک از اطلاعات دستگاه اندرویدی شما فایل بکاپ تهیه خواهد کرد. سپس می ‌توانید این اطلاعات را عیناً در گوشی جدید خود ریستور یا بازیابی نمایید. برای انجام این کار به مرحله بعد بروید.

انتقال برنامه ها و تنظیمات به گوشی اندرویدی جدید

در این بخش نوبت به بخش اصلی کار یعنی انتقال برنامه های گوشی به گوشی اندرویدی جدید می ‌رسد. گوشی اندرویدی جدید خود را روشن نمایید. در این شرایط مراحل راه اندازی اولیه دستگاه نمایان می گردد. حال به شرح زیر عمل نمایید:

آیکون فلش را لمس کنید

  • آیکون فلش را لمس کنید تا مراحل راه اندازی دستگاه شروع شود.
  • زبان مورد نظر خود را انتخاب و گزینه Next را لمس نمایید.
  • به شبکه وای فای در دسترس متصل شوید. دقت کنید که برای انتقال برنامه های گوشی به گوشی اندرویدی جدید در این مرحله باید حتما به یک شبکه وای فای متصل شوید.

گزینه Accept and Continue را لمس کنید

  • در صفحه مربوط به نمایش شرایط و ضوابط باید گزینه Accept and Continue را لمس کرده و گزینه No, Thanks را انتخاب و گزینه Next را لمس کنید.
  • حال مشخصات اکانت گوگلی که در گوشی مبدا فعال بوده را وارد نمایید.

گزینه Next را لمس کنید

نحوه ذخیره مخاطبین اندروید در حساب گوگل را مطالعه کنید.

  • در اینجا گزینه Accept را لمس کنید.
  • تیک گزینه Automatically back up device data را زده و گزینه Next را لمس کنید.
  • گزینه Not now را انتخاب و گزینه next را لمس نمایید.

در صفحه Which Devices باید گوشی مبدا مورد نظرتان را انتخاب کنید

  • بعد به مرحله اصلی خواهید رسید. در صفحه Which Devices باید گوشی مبدا مورد نظرتان را انتخاب کنید. نام این گوشی را انتخاب نمایید.
  • همانطور که می بینید در صفحه بعدی تعداد اپلیکیشن ها یا برنامه های بکاپ گیری شده در دستگاه مبدا نمایش داده می ‌شوند. اگر تمایل دارید که تمام برنامه ها و اطلاعات آن ‌ها از گوشی قبلی به گوشی جدیدتان انتقال داده شوند، در این مرحله گزینه Restore را انتخاب کنید.

گزینه Restore را انتخاب کنید

  • در صورتی که به هر دلیلی تمایل ندارید که تمام برنامه های گوشی مبدا به گوشی جدیدتان منتقل شوند، کافی ست که آیکون فلش مانند موجود در گوشه سمت راست تعداد اپلیکیشن های قابل بازیابی را لمس کرده و سپس در لیست ارائه شده تیک آن دسته از برنامه هایی که تمایل ندارید اطلاعات آن‌ ها در گوشی اندرویدی جدیدتان ریستور شود را بردارید.
  • در نهایت باید گزینه Restore را لمس کنید.

پس به این صورت می‌ توانید نسبت به انتقال برنامه های گوشی به گوشی اندرویدی جدید اقدام کنید. دقت داشته باشید که در اندروید مارشمالو علاوه بر خود اپلیکیشن ها تمام اطلاعات و دیتای آن‌ ها هم بکاپ گیری و در دستگاه اندرویدی جدیدتان ریستور می‌ شود. ممکن است که نحوه انجام مراحل بالا و انتقال برنامه های گوشی به گوشی اندرویدی جدید با توجه به نسخه سیستم عامل اندروید نصب شده در دستگاه خود کمی متفاوت باشد که در این شرایط می ‌توانید سرچ ساده ای در اینترنت در این زمینه داشته باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *